En halua jatkaa tällaista elämää!

e

Nimenomaan!

Jatkat vaan yrittämistä ja kirjoittelua…eihän tällaisia vertaistukifoorumeja edes tarvittaisi, jos lopettaminen olisi helppoa! Moni pitkänlinjan juoppo ja raitistuja on sanonut, että lopettaminen on paljon helpompaa kuin vähentäminen…olen samaa mieltä, mikäli alkoholin itselleen ongelmaksi kokee!

Tsemppiä!

En pysty miettimään että mitä te olettekaan kirjoittaneet. Tiedän että kannustitte viesteissänne ja se on pääasia.

On sellainen rauhaton ja kireä mieli ettei mitään rajaa. Kierrokset kasvaa kun touhuan niin. Sählään ja olen kireä lapsille. Ei ole ollenkaan hyvä nyt.

Hermostuttaa ihan sairaasti enkä vois olla hetkeäkään paikallaan. Ja sitten kun en ole paikallani, olen vaan kamalassa hepulissa koko ajan.

No, en ole juonut torstain jälkeen mitään joten tämä viikonloppu selätetty hetken päästä. Läsnäoleva äiti en kyllä ole ollut siltikään joten sen suhteen on paska mieliala.

Hirveen kireällä pinna kun lapset koittaa selittää mitään, auttaa tai näyttää jotain.

Huoh. No, pakko laittaa heidät silti nukkumaan. Koittaa teeskennellä luotettavaa äitiä.

Nämä tuntemukset ovat kuitenkin selvästä päästä ja voit olla varma, että olet ollut enemmän läsnäoleva, kuin mitä juoneena olisit ollut.

Älä itseäsi liiaksi soimaa ja älä ole liian ankara itsellesi, vaikka fiilikset olisikin alamaissa. Jokainen päivä raittiina on kuitenkin askel parempaan eilisestä.

Tsemppiä ja voimia, sekä raittiita päiviä ja ajatuksia :slight_smile:

Hauras, älä luovuta. Tämä hetki menee ohi. Huomenna parempi päivä. Olet koko ajan menossa kohti parempaa elämää, alkoholitonta. Joskus kompastuu, mutta ylös vaan ja eteenpäin! Olet ansainnut hyvän elämän, ja teet sen itsellesi!

Tämä kireä ihminen on se, kuka olen jos en ole juonut. Kun juon, olen aina muutaman päivän rauhallisempi. Vai olenko vain löysempi?

Taas pohdin että tekeekö tuo minun rajaton työ minulle hyvää. Koskaan ei ole sellaista tilannetta ettei olisi jotain mitä vielä olisi voinut tehdä. Tai työtä johon pitäisi tarttua. Itse pitää vain päättää milloin riittää.

Mietin äsken että on se kyilä aika kamalaa että en jaksa yhtä päivää minun perheen kanssa. Tänäänkin oli sellainen olo että koko ajan vaan lähinnä juoksen karkuun perhettä ettei se olisi niin liki. Että siinä mielessä ihanaa kun huomenna on taas työpäivä ja saa olla myös itsekseen.

Tuntuu kyllä välillä siltä että tulee hulluksi kun ei saa kuljeskella omissa ajatuksissaan. Huh huh.

Hullua että kirjoittelen tänne ihan mitä mieleen juolahtaa. Olen ollut sellainen ihminen että harkitsen kamalan tarkkaan että mitä on sopivaa sanoa ja nyt vaan päästelen mitä vain.

Kärsimättömyys ja rauhattomuus. Sietämättömiä olotiloja. Niitäkö minun pitäisi opetella kestämään? Vissiin. Ja tylsyyttä.

Älä soimaa ja älä luovuta. Mitkä tärkeät ohjeet <3 Ja että sitähän varten tämä sivu on, koska lopettaminen ei ole helppoa, etenkään yksin. Aivan hämmentävän ihania olette <3

Tänään oli taas iltapäivällä jonkin aikaa sellainen olo että kyllä pikku humala rentouttais. Sitten se vaan jotenkin hiipui pois se olo ja olen vaan ollut järjettömän väsynyt koko illan. No olin minä aamulla ja päivälläkin :wink:
Että sellaista väsymystä vastaan taistelua tämä päivä.

Silmät painuu kiinni joten nukkumaan!

Toivottavasti olet nukkunut levolliset yöunet. On kai tavallista, että on väsynyt, kun lopettaa juomisen. Kropan palautumista? Mutti uni on kuitenkin parempaa. No, sinullahan on nämä pienet lapset hoidettavana, ja työ - pohdit ehkä paljon asioita? Itse olen monesti joutunut melkein väkisin tyhjäämään päätäni siellä kiertävistä asioista. Muista levätä, kun voit! Minä en halua esiintyä minkäänlaisena neuvonantajana, mutta yleisestihän se on tiedossa - muistutukseksi myös itselle - että alkoholi ei ainakaan paranna unen laatua …

Kiitos linkistä. Harmillista, että ryhmä oli jo täynnä :frowning:

No voi että! Itsekään en muistanut ilmoittautua. No, ehkä toisella kerralla sitten. Tuolla oli kyllä muitakin ihanan kuuloisia ryhmiä, jotka voi välillisesti auttaa myös juomisongelmaan, vaikkei ne siihen keskitykään.

Sellainen päivä taas että juominen kierrostenkatkaisukeinona on juolahtanut mieleen monet kerrat. Toteutus on jäänyt. Välillä oli hilkulla, mutta ajattelin seurauksia ja jätin idean sikseen. Sijaistoimintona kyllä meni rahaa sitten muuhun, joten säästöä ei ainakaan tullut. Olen kyllä myös vähän ostoriippuvainen. Tai siis että tykkään ostamisen tuottamasta tyydytyksestä. Missään veloissa en sen seurauksena ole, mutta eipä tuo säästäminenkään onnistu. Tosin näillä palkoilla ei paljon voikaan jäädä säästöön. Huomaan vaan itsessäni sen piirteen, että käytän kaiken viimeiseen tippaan; rahat, alkoholin, voimat… Aika raskasta.

Olen ehkä koukuttunut Antiloopin paluun ketjuun. Täytyy aina rajoittaa sitä, miten paljon saan sitä lukea. Hämmentävää, miten tutulta jonkun toisen kirjoitus voikaan tuntua, vaikka moni asia onkin eri tavalla omassa elämässä. Kuvaus työpaikan toimintakulttuurista ainakin kuulosti kovin tutulta.

No joo. Pitänee mennä nukkumaan että jaksaa kömpiä aamulla ylös taas.

Ja joo, vastaukseksi sinulle joka mietit että mietinkö paljon niin kyllä! Olen kyllä koittanut opetella olemaan miettimättä niin paljon, mutta ainakin silloin kun elämässä on muutoksia, päässä surraa ja kierrokset sen kun kasvaa. Välillä on pakko laittaa silmät kiinni ja korvat tukkoon ettei enää kuulis tai näkis yhtään virikettä.

Hyviä unia kaikille <3

Olethan tietoinen myös Naistenkartanon NOVAT-ryhmistä?

Kävin nyt vasta katsomassa noita muita Valkonauhaliiton ryhmiä ja siellä tosiaan oli mielenkiintoisia. Itselleni on vaan mahdottomuus sitoutua kymmeneksi peräkkäiseksi kerraksi olemaan aina tiettynä iltana tiettyyn aikaan paikalla :frowning:

Pakotan itseni kirjoittamaan, vaikka ei sitten tippaakaan haluttaisi kertoa koko valtakunnalle, että viime viikolla join yhteensä 24(!!!) annosta ke-la iltoina. Jotenkin iski sellainen hälläväliä-olo, että mitä väliä. Sitten taas tänään kolme annosta. Siis niin turhaa.

Niin. Ei selityksiä. Ihan turhia kaikki.

Taidan rueta nukkumaan. Jos vaikka huomenna olisi vähemmän masentava päivä.

Kertaanpa tähän sen, että vaikka AA-ryhmät kokoontuvat säännöllisesti, niissä voi käydä jokainen oman valintansa mukaan säännöllisesti tai satunnaisesti. Eikä niistä voi erottaa ketään. Tosin käytäntö on, että niihin tullaan selvin päin. Nehän ovat syntyneet auttamaan alkoholisteja pysymään raittiina. Ryhmä kokoontuu niin kauan kuin on joku vapaaehtoinen tai useampia aukaisemassa ovet ja keittämässä kahvit. Pääsyvaatimuksena on halu lopettaa juominen.

Päivä kerrallaan

Hyvin sanottu! Mitä kuuluu, Hauras?

Mitähän sitä itselleen sanoisi. Itselle joka on tosi apealla ja masentuneella mielellä. Vaikka että se oli viikonloppu ilman alkoholia. Koita olla siitä ylpeä, vaikka pää sanookin, että helppohan se on olla kun on viikolla juonut. Mutta silti.

Jotenkin epämotivoitunut viikonloppu kaikkinensa. Mistään ei oikein saanut mitään innostusta. Toisaalta en kyllä olisi hirmuisia jaksanutkaan.

Mieli jäi leijumaan Vain elämään- fiiliksiin ja mietin että minulla on kyllä kans vähän niin että silloin kun on ankeeta, on tosi ankeeta ja silloin kun riemuitsen, riemuitsen täysillä enkä melkein voi hengittää.

Uusi viikko alkakoon. Minähän olen taas jutellut miehen kanssa, että niin se on että alkoholi ei vaan sovi minulle. Se menee nimittäin aina niin että ensin osaan muutaman kerran juoda kohtuudella ja sitten taas juon liikaa. Että nähty on. No, kattellaan miten sujuu alkava viikko. En enää usko mihinkään sellaiseen oloon että eipä tässä mitään huolta ole juomisesta koska se himo iskee aina ihan puskasta jonkun järkyn stressipäivän päätteeksi. Hah, eihän se puskista iske kun tiedän jo mistä se tulee. Jotenkin jos osais olla stressaantumatta joistain asioista niin se ois hyvä. Luulen vaan että olen ehkä myös vähän stressiriippuvainen, koska jos on päivä jolloin ei ole mitään stressaavaa tai jännittävää, tuntuu siltä että olen kuollut tai että päivä on turha.

No, sellaisia aatoksia nyt. Ensi viikonloppuna on onneksi muutakin ohjelmaa luvassa,kuin kotihommia.

Kuulostaa niin samanlaiselta, lähes kaikki. Parempaa viikkoa sinulle!

hauras kirjoitti

Hyvää alkanutta arkea sulle!
Kun juomalla jokin sellainen näkymätön hallitsemisen raja on ylitetty, on jollakin tavalla omaksuttava selvä asenne, että ei alkoholia missään tapauksessa ainakaan tänään. Stressi vähenee, kun luottavaisesti luopuu niistä asioista, joille ei voi mitään ja rohkeasti tekee sen mihin kykenee.
Jokainen raitis päivä on täyden kiitoksen aihe.

Tänään et ole yksin

Jotenkin oli mennyt ihan ohi tuo Thujan kysymys että miten menee, ennen kuin kirjoitin oman tekstini. No, vastasin siihen kuitenkin oikeastaan. Aloin muuten eilen lukea sinun ketjua alusta, koska en oikein muista olenko lukenut sitä ennen ja vaikuttaa että sinulla on hyvällä mallilla homma.

Olen viime aikoina nähnyt monta unta sellaisista “isähahmoista” mihin olen saanut tutustua töiden merkeissä ja joiden seurassa on ollut turvallista olla. Jotenkin tuntuu, että kaipaan nyt kamalasti turvaa ja varmaan siksi ne kummittelee yöllä mielessä. Aika ihanaa kyllä, että on niin monen ikäisiä itselle tärkeitä ihmisiä elämässä. Vaikka ei usein näkiskään, niin tietää että he ovat olemassa.

Mutta varmaan tuo pelko sisällä saa myös juomaan ja unohtamaan hetkeksi pelot. Jotka sitten palaavat entistä pahempana.

Tänään en joka tapauksessa juonut. Siinä hetkessä missä yleensä olen mennyt ostamaan viiniä, ostin juustohampurilaisen. En minä tuostakaan tykkää että pitää suuhun saada jotain kun stressaa, väsyttää, ahdistaa. Ei ihme että kilot ovat kertyneet kun tämä pikkulasten, miehen ja töiden yhdistelmä niin usein kiristää. Miten voikaan olla niin, että nuo lähimmät ihmiset saavat niin totaalisesti ärsyyntymään. Argh!

Äh. Ei nyt irtoa mitään.
Minä olen maailman huonoin muistamaan nimimerkkejä, mutta joku teistä kirjoitti että kuulostaa tutulle mitä kirjoitin. Sitäkään en muista mitä olin kirjoittanut, mutta jotenkin se liittyi masentuneisiin oloihin ehkä. Toivottavasti sinullekin tulee parempi viikko!

Nyt nukkumaan ja näkemään toivottavasti taas turvaunia :laughing:

Maailman surkein olo ja mieli. Jännittävä eilinen päättyi juomiseen ja vielä niin että mies oli pois eli meidän lapset ovat olleet vain minun hoidossa. Suren lapsieni puolesta. Mikään ei oikeuta tällaista.

Hyvää huomenta, hauras!
Tällaisen juomiskerran jälkeen on syytä harkita, oletko alkoholisti vai et. Jos et, ei hätää koska voit tahdonvoimallasi hallita alkoholinkäyttösi. Jos olet ja hyväksyt sen tosiasiana, sinun on hyvä tietää, että ei hätää, koska alkoholismistasi huolimatta sinulla on mahdollisuus saada raitis elämä päivä kerrallaan. Tänään on hyvä päivä ottaa ensimmäinen askel toipumisen tiellä kohti vapautumista juomisen pakkomielteestä.

Kotiseudullasikin joukko alkoholisteja on tänään herännyt raittiiseen aamuun. Heillä, kuten minullakin, on kiitollinen mieli, kun ilman krapulaa saa lähteä tavalliseen arkeen, onpa edessä tylsät rutiinityöt, jännittävät uudet tilanteet tai epävarman tulevaisuuden pelottava odotus. Heillä on ratkaisu alkoholiongelmaan ja heidän kanssaan sinäkin voit saada sen.

Ryhmissä jaamme kokemuksemme, voimamme ja toivomme