Deliriumista raitistumisen alkuun?

Tutulta kuulostaa tuo metamorfoosi kieltämättä. Myös kissat, puhuvat televisiot yms perus settiä ja vanhat kotimaiset biisit mikss vitussa ne aina soi ja television päällä vaikka kolmosen parvekkeelta lentänyt jo kuukaisia sitten… vissiin pitäs uus hommata ku seki muistutteli

Sori mut jotenkin nauratti toi kotimaiset-biisit juttu, en kyl ihmettele jos siinä vaiheessa palaa jo käpy :laughing:
Noh, mulla jäi kerran päälle 3 päiväksi
Melko outu ääniharha, eli mun päässä alko soimaan semmonen pimpelipom-sekametelisoppa, mikä ilmeni ainoastaan, jos ajoin autoa ja se voimistui sitömukaa mitä auton vauhti kasvoi eli oli melko hiljainen 40kmh mut 100kmh jo peitti moottorinkin äänen. Mutta esim valoihin pysähtyessä vaimeni kokonaan.
Outoa oli, siis mistä se harha “tietäö” mitä vauhtia mä milloinkin ajoin? Jänniä juttuja nämä. Onneks loppu!

Antabus käyty ottamassa joten viikonloppu turvattu :slight_smile: pohdin tössä tuota Aa-ryhmöö, mut siinä on vähän se et ne ukot siellä on usein vanhempia ku mä. Ja vaikka ite oonkin lähempänä 40v ku 30v niin mä tuun usein paremmin juttuun sellasten 20-25v ku +40 vuotiaitten kans. Siis tiiän ettei siellä tarvi kenenkään kans horista, mut siinä tulee vähän semmonen en-kuulu joukkoon - fiilis jos ymmärrätte mitä tarkoitan.
Na:ssa on käyny kerran ja siel oli paljon nuorempaa porukkaa et sitä voisin kokeilla taas, jos oon oikein ymmärtänyt saa sinne mennä vaikkei huumeongelmaa oo vaan ihan alkoriippuvuus “riittää”. rankka aine sekin on riittävästi käytettynä.

Aikani kuluksi muutama itselleni osuva kohta eräästä Kirjasta: “lopulta se (viini) puree niin kuin käärme ja erittää myrkkyä niinkuin kyy, ja sinun silmäsi näkevät outoja”

Joo, tämä on kyllä tullu koettua.

“viini on pilkkaaja, väkijuomaa on riehakas, eikä kukaan sen eksyttämä ole viisas”

Totta tämäkin.

“voi niitä, jotka nousevat varhain vain hakeakseen väkijuomaa”

Kyllä, tämä on kurjuuden maksimointia on tullu koettua niin monta kertaa kun ensimmäinen ajatus aamulla on se milloinka
kauppa aukeaa.

Ja lopuksi “Viini ilahduttaa kuolevaisen ihmisen sydämen”

No näinhän se on, mutta kun minä olen urpoillut itseltäni tämän mahdollisuuden pois niin täytyy käyttää muita keinoja rentoutumiseen. (ja niitähän riittää)

Harhailija kirjoitti

Alkoholi on riippuvuutta aiheuttava huume. Saat siis ihan oikeutetusti mennä niihinkin, aivan kuin AA-ryhmiin. Jotkut käyvät itsensä vuoksi molemmissa ratkaistakseen ongelmansa.

Ryhmissä jaamme kokemuksemme, voimamme ja toivomme

No näinhän se on ja mitä vieroutuoireisiin tulee niin kuulemma yksi rankimmista ellei peräti vaarallisin aine tuo alkoholi.

Uusi raitis päivä alussa. Laitan nyt tähänkin vähän saman ajatuksen mitö vähentäjien puolella pohdin, eli nyt käytön kaikki mahdottomat ja mahdolliset keinot, käännän kaikki kivet ja kannot ja kantojen alta löytävät menninkäiset. Se on jämpti näin. Apinan raivolla mennään kohti ongelmaa, mutta samalla olo on seesteinen ja rauhallinen. Usko on että nyt onnistun,
En siksi että se on pakko vaan koska pystyn.

Raittiina pysytty. Mitä nyt vkloppuna hetken juotatti mutta siihen auttoi antabus. Oli mietinnässä minnesota, jos vielä kerrankin tulee juotua, mutta nyt oli iltalehdessä, että on menossa konkkaan. Noh ehkä se raittius tästä kantaa ja ei tarvii jatkohoitoa sen kummemmin pohtia.

Hieno homma, että raittius pitää! Aika rankkaa luettavaa nuo delikat; en niitä itse ole koskaan kokenut, mutta vierestä seurannut useaakin. Sinänsä siis ihan mielenkiintoista lukea niistä, vaikken niitä kenellekään toivoisi.

Hei! Muitakin kuukauden pituisia hoitoja on, esimerkiksi Kalliolan klinikka Nurmijärvellä.

Yhdessä olemme enemmän

Eipä ole tullut juotua kuluvalla vuosikymmenellä :mrgreen: No joo reilut puolitoista kk vasta mennyt mutta kuitenkin. Eilen illalla nukkumaan mennessä mieltä kolkutteli kummallinen ajatus, jokin kaihoinen kaipuu siihen hetkeen kun aamulla herää krapulassa ja jääkaappi on täynnä olutta.

No eipä se nyt tosiasiassa kovin tavoiteltava tila ole. Kaikenlaista sitä näköjään voi mieli syöttää että pääsis juomaan…

Harhoista kirjoittaa itsekin, oli yli 3kk alkokuuri 2v sitten en syönyt oikeastaan mitään koko aikana. Lopetettuani juomisen niin näin olevinaan hiiren keikkumassa jalkalampussa :imp: ihmettelin että miten se siinä pysyy liukkaalla pinnalla,sitä meni muutama päivä sit tuli käänteentekevä ilta soitin häkeen että minua ammutaan haulikolla oven läpi luulin tosiaan niin. No ensin tuli poliisit kävivät asunnon läpi sit soittivat lanssin. Hoipertelin lanssiin ni kysy paljonko oot juonut ? En kahteen viikkoon mitään pilli suuhun 0 puhalsin sit et oonko vetäny jotain muuta en. Viimein otti verensokerit 3.5. Siit pillit soiden sairaalaan,ankarasti rauhoittavia ym. Oli maksatulehdus tullut siinä myös. Silmät ihan keltaset ku olla ja voi. Viikon olin sairaalassa sit kirjauduin ulos. Se pysäytti ainakin hetkeksi juomisen. 3kk olin sen jälkeen juomatta ilman lääkitystä.

Nyt on pari asiaa tulossa lähiaikoina mitä ei
ehdottomasti saa pilata alkamalla ryyppäämään. Tosin ei ole mitään mielitekoja ollu mutta hyvä olla tarkkana.

Viime aikoina on enemmän ruvennut suoranaisesti ärsyttämään tiettyjen paska medioiden typerä propaganda. No ei tarvi
niitäkään lukea. Pelkkää mielenmuokkausta.

Iltalehti ja Hs kyllä mennyt niin alas että päättänyt omalta osalta että turha sitä itseänsä rasittaa lukemalla roskaa.
Jännä huomata miten hyvin tuo hajota ja - hallitse menee läpi kun duunarit ja työttömät saadaan toistensa kimppuun. Ei tarvi kuin
harhautua joillekin keskustelupalstoille niin tappouhkauksia kirjoitetaan nopeammin ku
modet kerkeää niitä poistamaan.

Noh tällaista tällä kertaa. Tärkeintä on se että juomatta on pysytty ja nyt näyttää muutenkin kaikki menevän hyvin että tästä on hyvä jatkaa.

Niin minuakin tiettyjen palstojen propaganda ärsyttää niin että hampaita kiristää ja se on ihan hyvä, se tarkoittaa että sinulla on tunteita ja nuo kaikenlaisista uhkauksista voi tehdä poliisille rikosilmoituksen.

tänään ei valehdella

Joskus riepoo ihmisten typeryys, Lidlissä joku riemuidiootti yski, pärski ja ryki keuhkoja pihalle ruokien päälle niin että kauppa raikui. No kai se on niin että jos itsellä on tauti niin pitää se jollekin kostaa. Ja huvitti se tolkuton ruoan hamstraus, siis on mullakin pieni kotivara mut ei täältä nyt ruoka oo kaupoista kuitenkaan loppumassa.

Toisaalta kauppakeskuksessa asioitani huomas, että todella hiljasta oli muissa kuin ruokakaupoissa. Kohta tulee kyllä konkursseja isolla kädellä. Ja nyt varmaan Redin ja Mällin pienyrittäjät huutaa valtiota apuun kun tuli rahanhimo silmissä allekirjoitettua liian kallis vuokrasopimus.

Uusi (käytetty) auto ostettu, ennen olisin kyllä juhlistanu kunnon kännillä, nyt mentiin pihviravintolaan syömään.

Uusi työkin alkaa maanantaina. Kaikkea mukavaa näköjään ilmaantuu kun lopettaa sen ryyppäämisen. Kolmas kohtalon kk lähestyy, eiköhän tästä selvitä tällä kertaa.

Edelleen juomatta ja alkaa näyttää siitä että raittius tulee nyt pitämään. Ei juomahimojakaan juuri ole ollut.
Antabusta otan silti varmuuden vuoksi pari krt viikossa. Otan varmaan siihen asti kun purkki riittää ja harkitse sitten, että tarviiko jatkaa kuuria vai ei.

Nyt täytyy myöntää että näillä helteillä maistuisi kyllä kylmä olut. Mikäsnyt avuksi?
Tähän asti vichhy on mennyt korvikkeena
Mutmut. Tästäkö se nyt taas sit lähtee kohtuukäytön ilosanoma kuiskuttelemaan korvissa :neutral_face:

Selvitä nyt itsesi selvänä, niin voitat paljon. Pakkohan sitä on vastoinkäymiset kokea.
Minä muistan: Helteessä oli pakko juoda, se viilenti. Pakkasella piti juoda, se lämmitti. Ahdisti, piti juoda, se helpotti. Oli hyvä meno, piti juoda, juhlan kunniaksi. Tuli huono olo, rapula, piti juoda, se helpotti. Halusin juoda, koska halusin. En halunnut juoda, join, vaikka en halunnut.
No juuuu… Muista Antabus!

No tulihan sitä kohtuukäyttö sitten lopulta kokeiltua. Ei mennyt ihan putkeen, tai putkeenhan se nimenomaan meni. Tärisevänä ihmisrauniona itseni katkolta löysin :unamused: kävi vielä niin hassusti että kun perjantai aamuna viimein olin valmis lompsimaan katkolähetettä hakemaan niin olikin lauantai, kännykässäni oli väärä päivämäärä. Mitä lie varmaan ite jotenkin sen kännissä sen kännykän tiputtanut ja asettanut väärän päivän, vaikee sanoo ku ei muista. Mutta sen sanon että se pakko juominen vkl yli oli aivan perseestä ku lopettaakaan ei voinu hirveitten vieroitusoireiden takia :unamused: eipä paljon kiinnosta enää kokeilla mitään kohtuuksia.

Hiton paljon mukavampaa on raittiina, näin se vaan on :slight_smile:

Kohtuukäytän Ilosanomaan kannattaa myös aina sitten vastata sillä positiivisella puolella eli Raittiuden Ilosanomalla joka raikuu jokaisessa AA:n ryhmässä… pelkä PELKO on huono moottori ja sitä vastaan alakkohoolistin mieli nousee kapinaan… sen vuoksi monelle ei uskonto sovi… kun sanotaan “JOS ET TEE NÄIN sinua käristetään ikuisesti tulessa”