Deliriumista raitistumisen alkuun?

Tuli tässä mieleen, että onko kellään muulla ollu tämmöstä ilmiötä, et todella pahassa krapulassa kun yrittää nukkua niin alkaa “uni” pyöriä silmissä kun laittaa silmät kii? Siis sillan ikäänkuin leffaa kattelis, sen verran selkeästi näkyy vaikka oot täysin hereillä. Vähän häiritsevää.
Lieneiskö ollu jokin delikan esiaste. Lääkkeillähän noista tiloista on sitten selvitty,
hirveästi huvittanu jäädä ottelee mitä seuraavaksi tapahtuu. Kunhan tässä miestiskelen

Mitä alkoholiin tulee, ei ole tehny yhtään mieli. Pizza ja limsa -linjalla menny. Urheilun
ajattelin aloittaa viikon päästä, että verenpaineet sun muut on varmasti laskenut turvalliselle tasolle, olivat meinaan aika pilvissä siellä katkolla.

Moi! Liityin vasta äsken tänne ja luin aiempia keskusteluja. Itelläni on tullut ensimmäinen delirium-kohtaus noin 20-vuotiaana. Rupesin kuulemaan tutun naishenkilön äänen oveni takaa ja että tulevat ovesta läpi. Sit semmosia yhtäkkisiä nimen huudahduksia aivan vierestäni. Yms. Loppujen lopuksi tärisin veitsen kanssa hellaa vasten ja hikoilin varmaan 5 litraa tavaraa pihalle. Soitin sitten apua ja vietiin psykiatriselle akuuttiosastolle yöksi. Aamulla lääkäri vaan ylimielisenä totesi,että vieläkö juominen jatkuu yms. On tullut senkin jälkeen useita ja joka kerta on pahentunut. Kerran jäi ainakin viikoksi äänet päälle ja rupesin jo uskomaankin,että ovat totta. Lopulta havahduin sitten,että eivät olekkaan todellisia ja läksin lataamoon. Nykyään mua ei enään oteta minnekkään,eikä ambulanssi tuu. Katkoja vuosia läpi käyneenä ja erinäisiä päihdehoitoja. Nyt oltu 12 päivää selvänä ja tarkotus ois mennä yhteen Vertaisohjaajien pitämään keskusteluryhmään ja siitä sitten kattoo,mitä vaihtoehtoja. Ei vaan yksinään jaksa enää tapella niitä viinanhimoja vastaan. Viimeksi oli 2kk selvää aikaa,josko nyt kantas pidempään eri metodeilla.

Häh, no olipas paska lääkäri :open_mouth: ja toi on kyllä kumma ettei edes ambulanssi tule kun onhan se delirium hengenvaarallinen tila! Ainakin täällä Helsingissä missä itse asun on ambulanssi tullut joka kerta, myös silloin kun en vielä edes ole harhoisssni vaan pelkästään yleisolo huono, niin ovat silloinkin tulleet ihan vaan tarkistamaan vointini.
Mutta edelleen kyllä ihmettelen tuota etteivät tule delikasta kun prosentuaalinen kuolleisuus ilman hoitoa on jotain 10-30.
Eli jos tilanteesi on tuollainen niin kannattaa pysyä hyvin kaukana alkoholista!

Ja tuotakin ihmettelen että miksi ihmeessä veivät psykiatriselle kun tuohon delikkaan liittyy aivan olennainen riski esim. sydänkohtaukseen, viinakramppiin, epileptisiin kohtauksiin yms. Että oikea paikka olisi kyllä ollut sairaala kun vaikea uskoa että siellä psykiatrisella on samanlaiset valmiudet hoitaa ed. mainittuja henkeä uhkaavia tilanteita. Olenko nyt itse tyhmä vai ovatko ne siellä missä asut täysiä idiootteja? Epäilen vahvasti jälkimmäistä :confused:

Toivottavasti ei mene nyt saarnaamisen puolelle, mutta olen hoitajalta kuullut tapauksista, missä ihminen on kuollut ihan vaan hikoilun takia kun elimistö on kuivunut liikaa, siksipä juuri ainakin sairaalassa laittavat heti ensimmäiseksi potilaan tiputukseen.

En tiiä. Oon tosiaan saanu kramppeja myöhemmällä iällä ja jopa 5 päivän katkasuhoidon jälkeenkin. Ja itse katkasussa. Ei tässä vissii hirveesti oo enää pelivaraa.

Tuossa olet aivan oikeassa, pelivaraa ei ole vaan se tuuri loppuu jossain vaiheessa ja se seuraava kramppi voikin olla sitten viimeinen.

Itsekin havahduin teholta päästyäni siihen, että nyt on ihan oikeasti tehtävä jotain, oli nimittäin todella lähellä hengenlähtö. Siltikin join vielä muutaman kerran mutta nyt alkaa näyttää siltä että tämäkin puupää alkaa jo uskoa että en kerta kaikkiaan voi juoda.

ZiPpe_89 kirjoitti

Kannattaa mennä ennen kuin omavoimaisuus houkuttaa pärjäämään yksin.

Ensimmäiset asiat ensiksi

Zipe-89 jos oikein ymmärsin, selvisit “vain” ääniharhoilla? Lainausmerkeissä koska tiedän että jo ne ovat, varsinkin toi huutelu on aivan hiton pelästyttävää. Mutta lisääppäs siihen vielä näköharha, esim joku aave jostain japanilaisesta kauhuelokuvasta niin voin kertoa, että ikinä en ole niin pahasti elämässäni säikähtänyt kun tuollainen ilmestyi :open_mouth: nyt tiedän ettei se niskakarvojen pystyyn nouseminen ole pelkkää urbaanilegendaa. Hyi helvetti kun se oli inhottavaa, se vieläpä liikkui jotenkin selittämättömällä tavalla, ettei sitä nyt voi tässä oikeen kuvata niin Ei Ollu Kivaa :cry:

Antabus otettu ja aamukahvin äärellä.
Sen kummempia tässä mielessä, kuin että mitähän sitä sitten kun kuuri loppuu? Jatkaisko sitä sitten aina vaan jos maksa kestää? Olen sellaistakin kuullut että jotkut popsivat sitä vuodesta toiseen. Kun en nyt enää haluaisi ottaa minkäänlaista riskiä että juominen alkaisi enää ikinä uudestaan. Ja vähän mennyt luotto siihen että jos kumminkin taas ajanjakson x jälkeen itsepetos voittaisi ja yrittäisi vielä kohtuu (suomeksi känniputki päälle) juomista? No itsehän se on päätös tässäkin tehtävä mutta kunhan pohdiskelen…

“Zipe-89 jos oikein ymmärsin, selvisit “vain” ääniharhoilla? Lainausmerkeissä koska tiedän että jo ne ovat, varsinkin toi huutelu on aivan hiton pelästyttävää. Mutta lisääppäs siihen vielä näköharha, esim joku aave jostain japanilaisesta kauhuelokuvasta niin voin kertoa, että ikinä en ole niin pahasti elämässäni säikähtänyt kun tuollainen ilmestyi”

En selvinnyt viimeisestäni “pelkillä” äänillä. Naapurin narsistinaikkonen pyöri mun asunnossa ja puhui stereoiden kautta yms. Se äityi siihen,että jopa kuollut mummini pälisi mulle kaikennäköstä. Lopulta juoksin koko asunnosta pihalle ja näin punapukuisia ensihoitajia vilauksittain. Silloinen kaveri soitti jo mulle zirran. Poliisinkin olivat pyytäneet virka-avuksi. Nyt ei ole ollut onneksi enää pariin vuoteen mitään. Varmaan runsas putkien vähentyminen on vaikuttanut asiaan.

Joo noi putket on just pahimpia. Mulla tulee kohta juomattomuutta 2vk ja tarkoitus jatkaa tällä linjalla.

Katkolta jälleen kotiuduttu. Jäi antabus ryhmään menemättä “kun ei jaksanu”.
Siitäpä sitte youtubiin kattelee ajan kuluksi hassunhauskoja pätkiä, vaan kävipä niin että parissa pätkässä otettiin kaljaksia varsin hilpeässä turinointihengessä. No siitäpä sitten seuraus → kauppaan ja kaljaksia reilumman kautta :unamused:

Että eipä se raittius kovin vahvalla pohjalla näköjään ole. Mutta ei auta ku leuka pystyyn ja kohti uusia pettymyksiä :neutral_face: antabus nyt ainakin taas aloitettu jälleen kerran.

Tsemppiä sinne! Luin ketjun läpi, rankkoja juttuja. Itselläni ei ole deliriumeja ollut, joten voin vain koittaa kuvitella, miten kamalaa se on kun sellainen iskee. Täällä “harrastetaan” vain pelkotiloja. :stuck_out_tongue:

harhailija

Antabus on hyvinkin tehokas juomisen estäjä päivittäin otettuna.

Päivä kerrallaan

Juomatta nyt pysynyt vaikka Suomen pelit menikin vihkoon, jotenkin sen jo tiesi 2-2 tilanteessa että eiköhän sieltä joku räkämaali tule niin ei edes harmittanut :mrgreen: ja toinen asia mikä rassasi mieltä aivan älyttömästi oli eräs väärä syytös josta minua syytettiin aiheettomasti ja jonka tiedän 100% varmuudella toisen henkilön tekemäksi. Kyse ei ole rikoksesta vaan ennemminkin hallinto-oikeudellisesta asiasta. Kirjoitin muutaman vastineen asiaan kuuluville tahoille ja soitin muutaman puhelun joten asia ilmeisesti jää sillensä.
Jos tuo asia jatkuu tiedän kyllä muutaman melko epämiellyttävän mutta laillisen keinon millä saan tuon syyttelyn ehkä loppumaan jos jatkuu :smiling_imp: mutta näyttää että siihen ei nyt ole tarvetta ryhtyä.

Antabus otettu ja käyty ilmoittautumassa taas valvottuun antabus-ryhmään. Jos ei nyt maksa-arvoissa mitään ilmene, kaippa ne kunnossa on kun tällä kertaa juomaputki kesti “vain” viikon. Stressi ja ahdistus jo helpottaa myöskin. Nyt alkaa olla orastava autokuume jos sitä vaikka jonkun kulkineen hankkisi vanha katsastettu Punto ainakin on sellanen että siitä ei autoilu paljoa halvemmaksi tule. Halpaahan se nyt ei ikinä ole mutta suhteellisesti puhuen. Kun osaa katsoa pari tyyppivikaa ja vähillä kilometreillä kun löytää niin ovat mainettaan parempia ollu ainakin omalla kohdalla.
Autoilun ilosta nyt ei tietenkään voi puhua mutta sitä varten onkin autourheiluharrastus.

Niin ja jos nyt joku ihmettelee miten näinkin paha juoppo pystyy mitään tuollaista harrastamaan on syyt nämä:
A. Pidän yleensä aina jossain välissä 2-3kk taukoa juomisesta jolloin treenaan ja syön terveellisesti.

B. Neuramiinipistoket katkolla säästäneet aivojen motoriikka keskusta.

C. Lienen jonkinlainen luonnonoikku sillä minulle on lääkärit todenneet että refleksini ovat periaatteessa nopeammat mitä ihmisellä pitäisi olla. Tein vähän aika sitten reaktiotestin (kaikki nyt tietänevät että eri kuin refleksi) niin nekin olivat aivan samaa tasoa kuin 20vuotiaana.

Toivottavasti ei nyt menny omakehuksi mutta jotain iloa pitää siitä löytää ettei ole vielä onnistunut rappioittamaan itseään :neutral_face:

Moro.
Antabuskuuri kestää yleensä reilun 3kk. Loppuu just siihen 3kk kriisiin.
Minähän vetelen antabusta jo yli 950 päivää. :wink:

No minäpä ajattelin mennä päivä kerrallaan-filosofialla enkä laske päiviä/kk niin pystyn huijaamaan itseni tuon 3kk kriisin ohi :mrgreen: