Deliriumista raitistumisen alkuun?

Sehän mua ihmetyttääkin, että mistähän siinä mun kohtauksessa mistä aikasemmin kerroin oli kyse? (siis ei se 15min tärinä), vaan se, kun olin jo ollu 1vrk katkolla ja sitten aamulla herätessä lihakset todella kipeät ja pari hammasta oli hieman heilunu. Sain vasta myöhemmin kuulla et olin ollu jossain vaiheessa magneettikuvauksissa siel katkolla mut siitä ei mitään muistikuvaa, niin kuin ei koko kohtauksestakaan, et olisko toi voinu sitte olla viinakramppi vaikka olin jo saanu kohtuu paljon diapamia??

Sinänsä outoa myös kun tuosta on jo pari vuotta, eikä oo koskaan uusinu vaik aika monta putkea ollu tuon jälkeen.

Harhailija olethan täällä ihan oikeana kirjoittajana etkä niin sanottuna trollina? -Olen näistä asioista suhteellisen tarkka.

Kyllähän tuo mitä kuvasit on viinakramppi, se kun voi tulla myös nukkuessa ja jos viinakramppi tulee nukkuessa niin siinä nimen omaan purraan kieleen ja hampaita narskutellaan paskaksi ja herätessä on ihan pökkelö olo.
Meinaan tuolla trolli hommalla sitä, että kyllähän ammattilaiset, eli hoitohenkilökunta tietää mistä on kyse ja jos tuo kuvailemasi tapahtui niin olisihan ne kertonut sinulle missä mennään ja mitä tapahtui. Koska viinakramppi ei ole leikin asia.

En missään nimessä trollaa! Moinen toiminta ei vois vähempää kiinnostaa.
Mutta joo vaikuttaa tosiaan siltä että viinakramppihan se on ollut. Varmasti on myös henkilökunta mulle siitä kertonut mutta olen varmaan ollut tuon kohtauksen jälkeen jokseenkin sekaisin kun en edes muista sitä magneettikuvausta, ja senhän on täytynyt tapahtua vasta kohtauksen jälkeen.

Viel noista trolleista, ne on kyllä ärsyttäviä. Muistan eräänkin satuilijan jonka topiccia olin lukenu jotain 10 sivua kunnes jutut meni niin yli ja epäloogisiksi ettei mitään järkeä missään :unamused:

Ei ole tehnyt Alkoa mieli ollenkaan. Tämäkin viikonloppu menee selvänä. Semmoinen orastava näköalattomuus alkaa jo unohtua kun pystyy nyt suunnittelemaan tulevaisuutta ihan eri tavalla kuin jos mielessä olisi vain seuraavan pullon hankinta tai sen rahoittaminen :open_mouth: huh, se ei ole kyllä mitään elämää.

Pieniä hankintoja nyt olen jo pystynyt tekemään, mitä juovana aikana ei raaskinut kun olivat olevinaan niin “kalliita” eli yhden juomaputken hintaisia… :unamused:

Mitäs sitä, ei oikeen mitään päivitettävää, tuntuu jo vähän menevän omalla painollaan tämä raittius. Huomenna taas antabus-ryhmään. Niin joo mulla oli tos jonkin aikaa ollu pientä käsien tärinää aamukahvin jälkeen. Kuvittelin ensin että johtuu kofeiinista kun juon 2-3 isoa kuppia aamuisin. Mutta huomasin ettei tota lievää tärinää ole enää ollu muutamaan päivään, eli johtui varmaan ihan siitä, että hermosto oli vielä palautumistilassa.

Juomattomuus jatkuu. Taidän nyt kirjoittaa tänne seuraavaksi kun 3kk tulee täyteen, se on ennen ollu vaarallinen etappi, et silloin vois palata alun fiiliksiin että ei se päihtely kannata.

Piti nyt vähentää antabus 2pilleristä puolikkaaseen kun veti vatsan sekaisin. Voi varmaan jo kohta jättää kokonaan pois kun ei oikeestaan tehny mielikään koko Alkoa.

Jos maksa-arvot ei nouse tai tule muita vatsa/sisäelinongelmia, niin miksi ihmeessä olla täysin ilman?? Vai onko kyseessä legendaarinen juopon itsepetos, että myöhemmin voi ottaa sitten miten lystää?

Mainitsit myös havaitsemistasi ajanjaksoista jossa tiedostat kriittisiä hetkiä joka puoltaa Antabusta ellei puolikaskin nappi okseta niin, ettei mies sitä tosissaan kestä tai päihdelääkäri erityisesti kieltää. Annoksestasi olisi voinut ensihätään vähentää vähemmän kuin 3/4 osaa.

harhailija kirjoitti

Alkoholi on viekas vihollisemme. Mastodontti kirjoitti sulle jo täyttä asiaa Antabuksesta ja aineesta riippuvaisen ihmisen ajatuksenjuoksusta.
Vaikka raittiina ei teekään mieli alkoholia, se ei merkitse että voisi ruveta entiseksi alkoholistiksi.

Ajattele, ajattele, ajattele

Ei laittomienkaan huuuuuuumeiden addiktion omaava hävijä juoposta mitenkään tässä suhteessa. Riippuvuutta eri psykoaktiiveihin löytyy potentiaalia jopa heroiinilta verrattuna alkoholiin aika hyvin saman verran. Harva toipuu näistä sairauksista aitoina/hyvin diagnosoituina. Alkoholismista pysyvästi (ja niin, että se ei vaan korjaannu jollain haitallisella, jopa vielä haitallisimmilla myrkkykeitoksilla/katupulvereilla) mahdollisesti 1-2 prossaa Suomen sadasta juoposta aidosti toipuu pysyvästi on minusta aika liian vähän.

Eikä minun kumma ex-juoppouteni jedikyky ottaa joskus pelkän Kukan kans 3-4max annosta alkoa ole tosi ex-juoppojen keskuudessa muuten kauhean yleistä+tuskimpa minkään “arvoistakaan”. Ei kannata minuun ainakaan siis verrata… Voin ottaa vain kun aitoa syytä juhlaan tai yllättävä jonkin ihmisen tapaaminen sattumalta. Ruokaa myös mieluiten mielin määrin kylkeen. Turha sillä on mitään turruttaa jossei nyt lievää relaxaatiota lasketa mielessä ja kehossa. Heti tulee myrkyttynyt olotila mutta tuskinpa tuo määrä vielä tappaa.

Ps. Päihdeongelmaisista: On olemassa juoppoja, sekäkäyttäjiä, johonkin tiettyyn yleiseen päihteeseen/lääkkeeseen/niiden valikoimaan erikoistuneet, muuntohuumeet yhessä tai erikseen ja psykedeelejä liikaa/väärinkäyttävät sekä nikotiiniaddiktit ja dissosiaateista hurhasti pitävät.
Khat ja kava kava +muskottipähkinä ja kolapähkinä, dmx+kokaiinin tuoreet lehdet ovat sitten oma lukunsa tai älytön kahvin kittaus sekä sokeri/hiilariöveröinti jotenkin hurjasti, että hormoonit heittelee miten sattuu ja dopamiini koukuttaa+insuliini sahaa edes takas.

No niin vähän päivitystä siihen kohtuukokeiluun. Lyhyesti sanottuna löysin itseni katkolla aivan paskana jossa vietin muutaman päivän :confused: Eli meni heti pieleen ja alkoi järjetön pakko juominen jossa tarkoitus vaan pitää krapula poissa, minkäänlaista iloa en missään vaiheessa juomisesta saanut. Hain jopa 1-kaljaa klo 6 kaupasta pahimpaan oloon ja sitten klo 9. Oikeaa kaljaa niin paljon kuin vaan pystyy juomaan.

2vkn putken aikana en pystynyt syömään kuin vähän vasta illalla kun pahin olo hellittänyt. Mietin jo ambulanssin soittoa kun en pystynyt aamuisin raahautumaan päihde puolille jot pääsis katkolle. Lopulta sitten kuitenkin pääsin sinne, vieroitusoireet oli jo kauheat mutta olo muuten täysin selvä.

Hämmästys oli suuri kun sitten puhallutuksessa promilleja oli vielä 2 :unamused:
Normaali ihminen on tuolloin pahasti kännissä ja mulla taas päällä jo karsea vieroitusoireet, että näin. No onneksi järjesty paikka katkolle ja pääsin sinne hoitoon vaikka kestikin ennen ku lääkitys alko vaikuttaa, niin huonossa hapessa olin.
Nyt taas käytössä valvottu antabus eikä tarvi enää jatkossa pohtia mitään helveti kohtuukäyttöä!

Ai niin, olin muuten todella ihmeissäni kun siis ensimmäisessä puhallutuksessa päihdepolilla oli promillet n. 2.10, niin 1,5h päästä katkolle päästyäni oli promillet laskeneet 2.10 → 0.87 :open_mouth: eli lähinnä mietin, että miten voi lukemat laskea noin nopeaa tahtia? Olisko kyse siitä sit, kun jos alottaa tinttaamisen, niin aluksi maksa alkaa polttaa alkoholia normaalia nopeammin, mutta sitten jos juominen jatkuu ja jatkuu alkaa maksan toimintakyky pikkuhiljaa heiketä? Lähtöarvoni olivat siis loistavat, oli mitattu juuri ennen putken aloittamista eli maksa oli kunnossa eikä 2vkn juominen ehtinyt ilmeisesti nostaa vielä maksa-arvoja pahasti koska sain jo katkolla aloittaa antabukset.

Harhailija kirjoitti

Antabuskuuri päättynee aika pian? Oletko jo miettinyt, mitä sen sijaan raittiutesi tueksi?
Tukea nimittäin on saatavana ja osoitteita on täällä:
Mistä apua? (linkkilista)
Kirjoittaja Päihdelinkin toimitus » 27.8.2019 10:10:26

Alkoholi vaikuttaa tuhoavasti myös aivoihin.

Ensimmäiset asiat ensiksi

Antabus kuuri jatkuu valvotusti väh. 6kk näin olen sopinut päihdepolin kanssa. Lisäksi olen ajatellut jatkaa sitä seuraavat 6kk nykyisen sopimuksen päätyttyä. Sain myös sovittua annoksen puolittamisesta, koska vatsani ei kestänyt normiannostusta mikä oli juurisyy ensimmäisen kuurini lopettamiseen. Tämäkin annostus riittää mainiosti minulle, koska en lähde leikkimään tämän asian kanssa kerran antabus reaktion kokeneena.

Tiedän kyllä myös että juominen jatkuessaan vaikuttaa aivoihin (sekä muihinkin elimiin) mutta olen vielä onneksi ilmeisesti säästynyt vaurioilta kun ainakin subjektiivisesti arvioiden tuntuu järki ja ajattelu leikkaavan melko terävästi. Tosin olen vielä suhteellisen nuori, että aivotkin pystyneet palautumaan juomaputkista.
MUTTA. Yksi pysyvä tavallaan vaurio on jäänyt, nimittäin delirium-herkkyys, se tulee 100% varmuudella juomisen jälkeen ellen mene ajoissa hoitoon. Toki tiedän, ettei tuuri jatku loputtomiin, kyllä niitä muitakin vaurioita väistämättä tulee jos näitä juomaputkia vielä tulee ja siksi olinkin jo aiemmin
päättänyt, että jos tuo kohtuukokeiluun epäonnistuu en koske enää ikinä alkoholiin, ja tästä aioin pitää kiinni.

Niin ja mitä tulee muihin tukitoimiin, niin en koe niitä tarvitsevani syystä, että olen jo käynyt Tervalammet, ryhmät sekä henkilökohtaiset keskustelut jo läpi ja olen jo analysoinut ja avannut puhki ja poikki kaikki syyt ja tilanteet, mitkä saattavat altistaa juomahimoille. Sekä olen myös työstänyt keinot miten toimia näissä tilanteissa, etten alkaisi juomaan. Eli en näe että näitä pitäisi loputtomiin vatvoa koska koen, että olen prosessoinut jo kaiken mahdollisen.

Nyt kun tuo kohtuukokeilukin epäonnistui, ei minun enää tarvi sitäkään miettiä josko se vielä joskus onnistuisi. Ei onnistu vaikka kuinka kauan olis juomatta. Ja olenkin jo aikaisemmin maininnut että kun ei tuo juominen enää mitään iloa edes toisi niin ei tuo raittius tunnut mitenkään pahalta, päinvastoin :slight_smile: en nyt kuitenkaan tarkoita olla ylimielinen, jos jossain vaiheessa alkaakin pahasti juotattaa niin kyllä sitten menen taas ryhmiin tms.

Hyvä, kun tiedät tarkkaan mihin kohtuukokeilusi voi johtaa ja mukava, että tykkäät raittiudesta. Minäkin tykkään ja viihdyn raitistuneiden parissa.
Kyllä ryhmiä voi vapaasti käyttää hyväkseen raittiutensa säilyttämiseksi, vaikka ei pahasti juotattaisikaan.

Päivä kerrallaan

Luinpas ketjun läpi ja löysin tämän. Taisi Mastodontti osua harvinaisen oikeaan :mrgreen:

Viikko sit kun pääsin katkolta niin oli vielä jälkioireena paha unettomuus. No terveyskeskus ei tietenkään suostunu auttamaan koska olenhan Alkoholisti :unamused:
Kerroin että on jo antabus käytössä ettei sikälikäön mitään sekakäytön vaaraa ole mutta ei, ohjasivat päihdeklinikalla. No sinne sitten. Päivystyksessä kertoivat että aika olis kyllä mut vasta 2vkn päähän. Minä sitten että kun mitäs nyt kun alkaa jo olla näköhäiriöitä että alkaapi kohta psykoosia pukata jollei jotain apuja saa, että voisinko vaan ilmoittautua tohon viereiseen avokatkoon? No se taas ei käynyt koska kyseessä ei ole varsinaiset vieroitusoireet vaan “jälkivieroitusoireet”. onneksi muistin sitten että olin sieltä joskus saanut jotain antihistamiineja niin läksin apteekkiin ja ostin sellaisen sekä melatoniinit niin olen nyt saanut hyvin tuollakin kombolla nukuttua. Se on oikeesti perkeleestä jos monta yötä putkeen nukkuu jotain 1-2h :imp: hajoopi pää.