Bipolaari(kaksisuuntainen mielialahäiriö)

.

Mulla on nyt tää zäkzäti-zäti vaihde menossa. Moneskohan foorumi tää on minne suollan tekstiä tunnin sisään… toki tää voi olla vaan, kun ei töissäkään oo mitään tekemistä. :open_mouth: :question:

anna tsäkättää vaan heheee…täällä se ei ainakaan rasita korvia, mikä on aika ymmärrettävää, jos joutuu kuuntelee maanista pulinaa kauemmin kuin 2minuuttia…vetäsin tossa jo yhden ketipinorin kun täällä kans levoton pää. lääkevaihdos käynnissä eli taitaa jännittää ihan varmuuden vuoksi sekin. olen aivan mestari kelaamaan ja kääntelemään ja pyörittää ajatuksia päässäni. kauheen vaikee hillitä sitä taas. antakaa moukari - lyön sillä itteeni päähän lujaa. kun ei viinaakaan voi eikä uskalla juoda.

homesick: anna terapeutille mahdollisuus :wink: mä jaksan olla noille tyypeille kiitollinen. mutta työn olen itse tehnyt.

.

jee. mä niin kannustan sua. ja kaikkii. kannustusta tarvitaan ja rohkaisua ja kuulijaa. nyt mä olen ihan fiiliksissä taas. ei VOI muuttua fiilis näin nopeesti. palataan asiaan 5 minuutin päästä :laughing:

.

oi kuulostaa hienolta :slight_smile: bingo on rauhoittava peli. jos se koti tarvitsee johtajaa tai vastaavaa, niin se, joka voittaa bingon saisi valita maanikoista pomon.

vauhti päällä-olevat hoitais kaikki omaiset ja ystävät ja selittäis ne pyörryksiin.

matalilla kulkevat sais nukkua, löhötä, syödä karkkia ja pizzaa. maaniset antais niille akupunktio-hoitoja ja esittäis improvisaatioteatteria.

.

oho ihme päivä. ei ole ahdistanut eikä ole järki meinannu lähtee päästä. ihme ja kumma. ou jee. heti kun olin 2 päivää ilman lamictalia. ja tänään vaihtui sitten siihen pahamaineiseen Deprakineen. Koska lähtee tukka päästä ja koska painan 150kg??Hetikö ensi viikolla kääääk :unamused:

pkle mulla on nyt niin jees olo, että lakkaan heti miettimästä tätä 100-suuntaista mielialahäiriötä :bulb: mä alan katsoo leffaa.

Kaikki mitä yrtti kirjoitit koskevat minua, aivan täsmälleen. Olen 99% varma että olen bipo. Eilen tajusin, huomena soitan lekurille jos se vois sahata mun pään auki ja kurkata mitä sielt löytyy.

joo musiikki on todella todella merkityksellinen elementti näissä mielialojen vaihteluissa. mun täytyy aika tarkkaankin miettiä välillä (usein?), että mitä musiikkia kuuntelen. mutta tää kai ei ole meikäläisten etuoikeus…mutta toi vilkas ajatustenjuoksu on kyllä niin perältä…se moukari olis hyvä olla. kuka hemmetti jaksaa tätä vilinää päässä päivästä toiseen ilman lääkkeitä tai päihteitä???en mä ainakaan…ja tähän kukaan ei voi sanoa, että “joo mä kyl pystyisin olee ilman”, kun ei voi tietää miltä tuntuu olla minä.niin.

niin ja katsokaa leffa Into the Wild. wow.

Meikä on kova suunnittelemaan juttuja. Varsinki ku menee sänkyyn ja valot sammuu, sit lähtee semmonen sairas suunnittelu käyntiin mitä en voi pysäyttää ja sydän pumppaa ja adrenaliiniä virtaa, piristyn. Pakko suunnitella loppuun se juttu pakko . . .no mitä tekisin jos voittaisin 3milj euroo ???, no eka ostaisin mersun sitten venee ja sit ulkomaille, rantahuvilan alakerran vessaan tummat lattialistat . . . . .bla bla blaaa . . . .ööööhh. Ennen tais olla pelkkää maanista juoksua, 3v sitten tuli juttu josta stressasin suuresti ja siitä poksahti masennus. Sen jälkee ei oo pahemmin maniaa ollu. Masennusta tai vaan sutkot normaali. Pilven poltosta tykkäsin. Mut sit mä poltin joka päivä. Tais olla enimmäkseen masennukseen se pilven poltto mut kyllä sitä ku oli nii monta kk putkeen joka päivä poltellu niin siitä tuli se normaali olo. Nukkuma lääkkeenä se tais niinku alkaa ja sit piti polttaa et tulis normaali olo. Nyt pitäs huomen sinne lekurille soittaa ja lääkettä saada.

Ou jee,mä haluun asumaan bipo-kotiin :mrgreen:
Perustetaan sellanen. Seuraavissa hypo-oloissa voisinki alkaa suunnittelemaan sitä :laughing:

No niin,eilen tuli hiukan päihteiltyä,ja nyt on hieman -en tiedä mikä olo- ,ja pitäis tässä alkaa touhuumaan,sitte lähteä miffyn ja Sulhon häihin (en kirjota nickiä,ku en tiiä millä nickillä hää on täällä). Auttelemaan järjestelyissä.
Toivottavast en ryydy/hyydy/kaadu maahan lamaantuneena itkun kera :frowning:
Hieman pukkais alavireisyyttä,mutta mitäs päihteilit senkin typerä tyttö!

Tosta musiikista piti kans sanomani,että mulla on kausia,jolloin en voi kuunnella juur mitään musiikkia,koska musa vaikuttaa minuun niiiin voimakkaasti.Pitäis olla jotain neutraalia niihin päiviin.Matkustan kuitenkin joka kk pari pitkää matkaa,ni mp3 on korvaamaton.Lisäks ne on korvissa myös,jos yksin kuljen kaupungilla,koska jotenkin musiikki toisaalta helpottaa paniikkia ja pelkoja ihmisten ilmoilla.
Vaikeeta siis.

Shiva-pipo:asustelet helsingissä? Olis mukava joskus tavata… ja tietty muitakin pk-seudulla asuvia bipoja. Ei mulla ainakaan mitään vertaistukea,eikä oikein ketään,kenen kanssa jutella/jakaa näitä kokemuksia.

Käykö teistä joku Helmi ry:n pasilan jäsentalolla siinä kaksisuuntaisten ryhmässä? Tekis mieli alkaa käydä siellä,mutta… yksin,blaah.
Sekin on kumma,etten sitte saa sinne just mentyä yksin,koska oon kuiteski sosiaalinen ja sopeudun nopeesti tollasiin ryhmiin ja tilanteisiin.
Ehkä oon vaan saamaton paskiainen :neutral_face:

mä haluisin just nyt sinne bipo-kotiin…mä olen ollut ihan hysteerinen ja väsynyt tänään, tosin silleen überhilpeällä tavalla - duunissa ihmetelleet varmaan, että onks tolla krapula vai onks se rakastunut vai mikä sillä on…en tiedä johtuuko nyt tästä lääkityksen vaihdosta. mutta on sellainen fiilis kuin olis päihtynyt ja nukkunu liian vähän ja bilettänyt hulluna. voehan…muta PÄÄASIA että ei ole paska fiilis :slight_smile: ihanaa pitkästä aikaa.

voishan sitä kehitellä jotain miittiä tän saitin pipojen kesken juu…mulla tosin alkaa sellainen vertais- ja oireidenhallintaryhmä parin viikon päästä. onkohan kukaan täältä tulossa sinne? Helsingissä siis?

nyt mä lopetan nää duunit tältä viikolta. silmät meinaa painua kiinni väkisin. päässä on jotain rautapainoja…ööö…

hiton lääkitykset…päätä särkee ja yöunet tosi huonot. ei meinannut saada unta ollenkaan. eikä ollut nukahtamisnappeja. hohhoijaa. 2 tablettia deprakinea otettu. ja ou jee: mieliala ei oel heilahdellut enää???eli se lamictal oli ihan syvältä. tai sitten mä kehitän ihan itse omas aivoissani nää heilahtelut. vähän mä oon hyvä. :laughing:

paskan marjat. pipo kiristää päätä. eilen ja tänään vanha tuttu paniikkikohtaus kurkannut olan takaa. onneksi ei tullu peremmälle. ääh. ei jaksais. huomen verikokeisiin, joista näkee deprakinen pitoisuuden. saikkua tässä jo harkitsee. :frowning:

Löytyykö mitään pitkää tarinaa missä bipo selittää elämästä ja tunteistaan. Vaikka päiväkirja tai jotai . . .?

Mjoo ite ihmetellyt miten pää pysynyt kasassa kun tapahtunut kaikenlaista arkirutiinia horjuttavaa ja alkanut pitkän tauon jälkeen tämä päihteilykin. Normaalisti olis jo ihan kappaleina, mut jotenki tässä nyt… En tiiä. En kirjota selvinpäin enkä nyt jaksa välittää mistään saatanan maanisdepressiivisyydestä tai suisidaalisuudesta kun on niin pehmee olo. Joku päivä tässä lähitulevaisuudessa flippaan.

joo flippaa sit kun flippaa…mitä sitä turhaa etukäteen ahdistumaan. mä yritän nyt tosissaan nauttia joka helvetin hetkestä kun on ok fiilis. enkä todella jaksais koko ajan miettiä, että voi voi “älä nyt tee sitä tai tota kun se ei tee sulle hyvää ja voi voi nyt tulee ehkä paha kilahdus kohta jne jne” paskat. ei voi kokoajan olla niin särmänä!! :neutral_face:

.