Bentsojen vieroitusoireet

Risomies! En tiedä minkä luonteisia nuo liikenneonnettomuudessa saamasi kivut ovat. Onko kipupoliklinikkaa konsultoitu? Ajattelin että jos esim. hermojuuriblokadista olis apua niin ei tarvis oksikodoniin turvautua. Niin mullakin kaikki lähti liikkeellee, Panacodia helvetillisiin fyysisiin kipuihin, parestesiat jäi ja pkv-lääkkeistä ei eroon pääse. En tiedä minkä ikäinen olet mutta jos pää on ollut “bentsoton” viimeksi -90-luvulla niin oot kyllä käytellyt pitkään. Eroon silti voi päästä - tunnistat kuitenkin valtaosan oireistasi viekkareiksi.

En mä varmaan sitä oksikodonia hommaa, ehkä pari 5 millistä pahan päivän varalle. Turhan koukuttava aine. Sitä vaan hermot menee vieroituksen aikana helpommin vaikka särky ei niin kovaa olisikaan. Ajattelee heti kovinta lääkitystä. Noita kipuja on mulla ollu kausittain. En ole paljoa edes tarvinnut kipulääkkeitä. Mulla on tavoitteena että ottaisin lääkettä vain tarvittaessa. Tuo säännöllinen bentsojen käyttö on maistunut puulta jo vuosikaudet. Käyttäminen ainoastaan vieroitusoireiden poissa pitämiseen. Mulla ikää sen verran että olen nyt puolet elämästäni käyttänyt kun aloitin -93.

Vähän olen untuvikko täällä kirjoittelemaan kun ei ole muuta huumetaustaa kuin bentsot, ensin ahdistukseen ja sitten bentsolaskujen ahdistukseen…sellasta paskaa ettei kyllä niitä pitäisi kenellekään kirjoittaa. Viiden kuukauden käytöstä parin viikon oireet (kuvatunlaisia). Ja miltäkö tuntuu kun ei ole elimistössä yhtään, voin kertoa että oli kuin unesta olisi herännyt, alkoi ELÄÄ hei haloo. Maut maistuu ja värit on oikeasti kirkkaampia, huomaa kaiken kauniin ja ruman ympärillään, tuntee OIKEITA tunteita, nousuja ja laskuja, myös ahdistukset jos niikseen tulee. Mulla oli vielä pieni annos ja silti tuntui zombilta, ei kiinnostanu paljon sohvasta nousta. Kun sain nuo myrkyt veke niin johan jaksaa taas viedä lehdet keräykseen ja tyhjät pullot kauppaan ja vähä jotain muutakin päälle :smiley: :smiley: Bentsoja ei tarvi kuin bentsojen viekkareihin. Toinen juttu on että kipulääkkeitä syövien rivien välistä voi hyvin lukea sen addiktion, tarpeen saada tukka tutisemaan, mitään kipuja väheksymättä mutta täällä olevilla tuntuu olevan vähintään ampumahaavoja ja luunmurtumia joka puolella roppaa.

No mulla on 14 ruuvia ja yksi levy kropassa. Lisäksi muita kipuja. Mutta onneksi ei jatkuvaa tuskaa. Noi bentsot on oikeesti jatkuvassa käytössä aika kavalia. Mulla nyt niin vähän että haaveilen vuodenvaihteesta pärjääväni ilman joka päiväistä turruttajaani ja elämän värien latistajaani.

Iizzy! Asiaa puhut :exclamation:

Kerronpa äitini tarinan. Olin n. 16-vuotias kun uhka vanhempieni erosta alkoi olla ilmassa. Äiti oli tulloin perusterve, normaali työssäkäyvä ihminen. Äitini kovasti ahdistui eroasiasta ja tk-lääkäri heitti Diapam-reseptillä. Sitten kun ero astui voimaan ja tuli muutto toiselle paikkakunnalle niin sielläpä laitettiinkin bentsohanat kiinni tosta noin vaan. Sitten äiti joutui somaattisista syistä sairaalaan (edellisiä tabuja oli vielä muutamia jäljellä), kävin häntä sairaalassa katsomassa ja hän itki ja rukoili että “salakuljettaisin” hänelle sairaalaan Diapamia. Sanoin, etten voi tehdä niin koska se ei olisi oikein. Sitten sairaalasta kotiuduttuaan psyykkinen vointi sen kun huononi, äiti valitti jatkuvaa ahdistusta, unettomuutta, muistamattomuutta, hikoilua ja kaikenlaisia iholla tuntuvia parestesioita :angry: En tuolloin asiasta mitään ymmärtänyt - ajattelin vain että tuo nainenhan on “umpihullu”. Sitten sain toimitettua äitimuorin mielenterveystoimintoon, diagnoosiksi kirjattiin psykoositasoinen masennus ja niin hän lähti ambulanssilla M1-lähete (lähete tahdonvastaiseen hoitoon) kourassa psykiatriseen sairaalaan. Sairaalassa vastaanottova lääkäri oli edellisen kanssa diagnoosin suhteen samoilla linjoilla, lääkitykseksi aloitettiin Triptyl sekä Peratsin (neurolepti). Koomisinta tässä koko jutussa on se ettei lääkärit kertaakaan kysyneet pkv-lääkkeiden käytöstä :unamused: , äitini ei niistä puhunut enkä minä lapsi asiasta ymmärtänyt mainita. Nyt itse kaiken koettuani olen jokseenkin varma että äidilläni oli päällä diatsepaamin helvetilliset vieroitusoireet, ehkä lievä masennustakin, mutta viekkarit ne tekivät hänen elämästää helvetin. Viikkojen jälkeen vointi sitten koheni ja äiti pääsi jouluksi kotiin, viekkarit olivat ilm. helpottaneet. Tällä hetkellä äiti on ollut pitkää sairaseläkkeellä “psykoottisen masennuksken” vuoksi, hän on täydellinen “pökkelö”, ilmeetön (lääkeparkinsonisni) ja tunteeton, ylipainoa on kertynyt 40 - 50 kg. Tässä vaiheessa hoitava psykiatri määrää kuitenkin kahden depressiolääkkeen, neuroleptin lisäksi Diapamia TODELLA SUURIA MÄÄRIÄ ja siihen nukahtamislääkkeet kyytipojaksi. Ihme kyllä toistaiseksi kykenee kuitenkin asumaan omillaan. Toisin sanoen - äitiä minulla ei enää ole :frowning: Summa summarum: Vakavan masennuksen yhtenä diagnostisena poissulkukriteerinä nimenomaan mainitaan: OIREET EIVÄT JOHDU MINKÄÄN KEMIALLISEN AINEEN SUORASTA FYSIOLOGISESTA VAIKUTUKSESTA!
Mikäli itse tästä jaloilleni pääsen aion alkaa selvittelemään asiaa. Pyytäisin että vaikkapa Päihdelinkin toimitus heittäsi tähän jonkin kannan oton. Kiitos :exclamation:

itse en ole kyllä millään bentsolla tuntenut että olisi turruttanut ajatusmaailmani, elämäni, maut, värit, aistit, nautinnot, surut yms. ahdistuksen ja vitutuksen kyllä pitänyt kurissa. mitä taasen masennuslääkkeisiin ja ketiapiiniin + lyricoihin tulee niin ne kyllä viä elämältä kaiken halun pois. erityisesti ketiapiini, pelkkänä zombina päivästä toiseen, sängyssä ja jos nousee sängystä haluaa takaisin sinne pimeään nurkkaan ja peiton alle takaisin. Itse olisin jo tappanut itseni melko varmasti ilman bentsoja (2kertaa koitettu, 1 kerralla muutamista minuuteista kiinni, kiitos masennuslääkkeen mikä ei minulle sopinut). Pitäkää vaan vaikka bentsojen puolustajana, sitä taidankin olla ja olenkin, olen myös koukussa siihen, mutta eipä minua hetkauta tuo alle 8e 100kpl:stä 2mg rivatrileja millä pysyn henkisesti tasapainossa, tai saatika sitten olisin ilman ja menisin hautaan ja jättäisin vaimoni ja lapseni tänne vaille ilman isää, parempi vaihtoehto? mene ja tiedä… Mielestäni jos toimii sama annos kuten itselläni toiminut jo 2 vuotta sama bentso samalla annoksella hyvin niin miksi sitä poistamaan, samaa sanonut lukemattomat lääkärit, ja useat psykiatrit + psykologit. Viimeksi 2 viikkoa sitten olin psykiatrilla ketä sanoi samaa, että pidä tuo rivatril ja oksikodoni, kolmannen masari kokeilun lopetettiin kun oli sitä mieltä, ettei minulle mitkään masennuslääkkeet yksinkertaisesti vain sovi, eikä neuroleptit. meni vähän offiksi. Mielestäni bentsot ei kuitenkaan ole huumeita, ei ainakaan itselleen tarkoitetulla annoksella tai vaikka viisinkertaistettuna vaikutukset muutu mitenkään. Hyvähän se vaan on jos pystyy ja aivot toimii ilman mitään lääkkeitä, ilman muuta täysinlääkkeetön elämä on parempi kuin lääkkeellinen jos vain aivot ja keho tähän pystyy, kaikilla vaan ei ne aivot ja keho toimi ilman tiettyjä lääkkeitä. Mieluummin ikuisesti henk. koht. käytän bentsoja kuin menen hautaan nopealla vauhdilla.

^Addielta hyvää pointtia. Mun hengen on bentsot kanssa pelastanu pari kertaa. Että ei ne pelkästään pahoja ole. Oikein käytettynä ehkä parhaita lääkkeitä mitä on. Toinen hyvä ryhmä on opioidit. Kovissa kivuissa äärimmäisen hyvä lääke. Suurin miinus bentsoille tulee pitkistä viekkareista. Mutta parempi elävä ja pikku viekkarit kuin jos olisin haudassa maannut vuosia. Lääkkeissä kannattaa aina syödä vaan se minkä tarvitsee. Oma virheeni on ollut käyttö “varmuuden vuoksi”. Tänään en ole ottanut mitään. :slight_smile:

Lääkäri alkanut kenkkuilemaan bentsojen kanssa vaikka mielisairaalasta määräsivät aikanaa temestan 3x1mg päivässä. Lääkärin kanssa yhteistuumin muutettiin se sittemmin 2x0.5mg rivatril mikä on ollut riittämätön ja 4x0.5mg on osoittautunut melko hyväksi. 2x2mg päivässä ei kuitenkaan varmasti 110kg miehelle mikään myrkkyannos olisi. Psykiatrian erikoislääkäri määrää edelleen tuolla 1-2x0.5mg päivässä vaikka joudun ottamaan 4x0.5mg päivässä ja ei suostunut ehdotukseeni, että ottaisin puolikkaan 2mg kahdesti päivässä, näin ei tarvisi respaakaan olla kerran kuussa uusimassa ja toisekseen ei meinaa enää edes uusia! Kävin nyt ykstyisellä ja ei hänkään suostunut kakkosia kirjoittamaan, mutta laittoi sentään respaan 1-2x0.5mg 2x päivässä. Näyttää varmasti tosi terveeltä kelan suuntaan tämä touhu ja paloi rahaa 75€ yksityiselle. 2mg rivat ovat ilmeisesti jonkinlainen tabu, ettei niitä vain missään tapauksessa saa määrätä ihmiselle, joka niitä tarvisi työelämässä toimeentulemiseen. Ketipinoreja sen sijaan tungetaan kahmalokaupalla, että olisi mahdollisimman koomassa töissä ja nukkuisi kaikki työpäivät pommiin. Tällä hetkellä kotona 2x100kpl 100mg ketipinor, 2x100kpl 25mg ketipinor ja reseptillä vielä 4x100kpl 100mg ketipinor. Mikä tätä maailmaa vaivaa!!??! Aina vaan tungetaan lisää neuroleptejä kun menee kertomaan ettei meinaa pystyä käymään töissä ahdistuksen ja väsymyksen takia. Mirtatsapiinikin on psykiatrilleni selvästi toissijainen asia, koska aina itse joudun vinkkaamaan mihkä suuntaan annosta titrataan. Saanee jotain bonareita ketipinoreista! :imp:

Niin joo ja lisäyksenä, että ihan tosi tarpeeseen näitä koitan hakea. Vaikea asteinen paniikkihäiriö, vaikea masennus, psykoosipiirteinen persoonallisuus ja unettomuus vielä päälle. Siivoojana vielä minimi palkalla pitäisi pyristellä, kiitos nam!

Täällä ei mtk:n puoli määrää lainkaan benejä. Masennuslääkkeitä ja tasaavia, sekä lisää masennuslääkkeitä ja tasaavia… 5mg pamia on järkyttävä määrä ja mikäli tarvii lääkitystä on narkomaani . Pata kattilaa soimaan… Ei ahdista, ei… Koskaan :unamused:

Hmm, itse olen käynyt kaikki bentsot läpi, ihan tk:n kautta, muutaman harvan a-klinen kautta ja sekin vain siksi koska siellä kävi lääkärini ketä kävi useissa muissa paikoissa, joten a-kline oli lähin paikka minulle silloin aikoinani saatika matkustaa pitkälle lääkärin perässä, joten kävin vain a-klinikalla jossain vaiheessa ilman klinikan tarvetta, siellä oli vain pätevä lääkäri, kuten myös on nyt tk:ssa. Tk:ssa sain aikoinani ensi kokeiluksi tuon 4x 0.5mg ja totesin aivan riittämättömäksi alle kuukauden joten se muutettiin heti 2x2mg, joten ei se nyt ihan tabukaan ole, ja miljoonat kerrat olen aina kieltäytynyt ketiapiinista joten sitä he eivät ole vuosiin edes koittanut ehdottaakaan kun tietävät, että saavat kuulla kunniansa ennempää kuin kehtaavat edes mainita psykoosilääkkeiden nimiä. Niin, tuon 2mg riva reseptinkin saan aina 200kpl apteekista eli 2 purkkia kerralla. Mitä tuosta myrkkyannoksesta, että 110kg miehelle 2x2mg ei varmasti ole myrkky annos, varsinkaan kun olet jo syönyt 2mg/ vrk ennestään. Itse olen syönyt kerralla 60mg rivatrilia 1.5 promillen päälle + vielä siihen 10mg oksikodonia, eivät edes ehdottaneet mitään suolihuuhtelua/lääkehiiltä eikä minkään maailman tippoja käteen, eli siis ei mitään, pitivät tarkkailussa noin 8 tuntia ja kotiin kun promillet olivat poissa. Tosin tolettomalle tuokin olisi voinut olla melko varmasti täysin letaali annos, ettei olisi tarvinnut miettiä tullaanko omalla autolla pois vai mustalla autolla hautuumaalle. menin jo ohi aiheenkin, jotenkin väsyttää tämä jatkuva koneella istuminen, voimia kuitenkin sinne ja koita saada se 2x2mg respa ja heitä nuo psykoosilääkkeet helvettiin! tai älä nyt suoraan heitä pois mutta tiputa se lääkärin kanssa pois.

Itellä ketipinorit vaa lisää ahistusta . Aamulla ku herää ni ahistaa jo se ku tietää ettei pää toimi monee tuntii. Mielialalääkkeistä ei tuu ku sivuvaikutukset. Lyrica auttaa ahdistukseen jonkun aikaa mutta ei kovin mukavat sivuvaikutukset… Olihan niitäki pakko joskus 2 vuotta rouskia 900mg päivä kun lääkäri ei aikoinaan voinut määrätä 15mg oxepamia ja lyrica on niin turvallista eikä tuu mitään riippuvuutta…

Iltaa. Onkohan tämä nyt ihan oikein :question: Olin siis lääkkeittä pian 6 vko ja parestesiat senkun paheni. Sitten ajattelin että en kerta kaikkiaan kestä enää - taktiikkaa on muutettava eli annos laskettava nollille hitaasti vähentäen. Tänäään etsiskelin rajoja missä reflat häviää. Oxatsepaamia meni 90 mg ja nirtatsepiinia 10 mg - sitten kun oikein kuvitteli niin olis ehkä ollut noin fyysisesti helpompi olla. Vai en tiedä oliko se sitten sitä että pää oli vaan niin jurrissa ettei enää älynnyt mistään mitään. Huom! alkuperäiset annokset ovat olleet vain murto-osan tämän päiväisestä “ihmiskokeesta”. Teepä siinä sitten jouluosoksia :cry: Onko teilla muilla vastaavia kokemuksia - ettei alkuperäinen annos enää autakaan?

:laughing:

Olen menossa kohtapuoliin lopettamaan bentsolääkitykseni eräässä päihdehoitolassa. Osaisikohan joku kertoa miten tuo tiputtelu tapahtuu. Minulla menee Rivatril 1.5mg/pv, Opamox 120mg/pv ja Tenox 40mg/pv. Ja mitä muita mahdollisia lääkkeitä olisi tohon rinnalle tukemaan, jotta viekkareista pääsis yli? Itse en keksi lääkkeistä kuin ketiapiinin ja Sirdaludin. Perkele ku siellä katkolla sais aina aamusin muutaman vahvan kukka jointin. Menis vieroitus mulla paljon paremmin/kivuttomammin… :smiley: :smiley:

Ja huomion arvoista on se, että ainakaan diapamiin ei voi vaihtaa mitään lääkettä noista, koska diapami ei vaikuta minuun juuri lainkaan, edes norsuannoksilla. Vieroitukseni kestää 1-2kuukautta. Kun esim 6viikon jälkeen kävelen hoitolasta pihalle, niin että bentsot on nollissa, niin kuinkahan pahat viekkarit mulla vielä on?? Bentsoja olen syönyt aina nousevin annoksin neljän vuoden ajan.

Pitääkö sitä vielä kuukausi kaupalla poltella budii himassa, että ollaan kuivilla vesillä noista bentsorefloista?

Syy muuten bentsojen poistoon on se, että ne alkavat vaikuttamaan muistiini negatiivisesti ja ne ovat alkaneet aiheuttamaan minulla toleranssivierotusoireita. Eli keskushermostoni haluasi annoksen nostoa, mutta kun ei sitä saa niin, lyö aika pahat ahdistukset päälle. Bentsot ovat ikäänkuin kääntyneet minua vastaan.

Mutta jos olen hc-alkoholistina selättänyt kuningas alkoholin, lopettanut efexorin isosta annoksesta kauheiden reflojen kera. Olen myös selättänyt Lyrican. Eli kai noi bentsotkin loppuu jos vaan vankasti niin haluaa.

Soikannel, mahtava päätös :smiley: Onnea lopettamiseen, sinähän olet kohta ihan luomu! Viisaammat sanovat että kuukausi vieroitusoireita jokaista käytettyä vuotta kohden, tiedä sitä sitten. Itsellä päti 5+1,5 kk käyttöä (vaan)pienillä annoksilla Alprox + Opamox ja nelisen viikkoa tuntemuksia lopettamisen jälkeen. Heräsin unesta. Välillä kun ahdistaa tekisi mieli kyseisiä aineita :open_mouth: , mutta enpäs ota eikä edes ole, sitten pitäisi lähteä hakemaan ja niitähän saa.

Kiitos tsempeistä.

Oon niin helvetin kyllästyny miettiin, että toivottavasti lekuri ei oo kipeenä, et se uusis aina ne mun respat. Vituttaa ottaa niitä aamulla, suhteellisen koviin refloihin. Niin helvetin kyllästyny oon bentsoihin.
Ei oo ne mun juttu, en myöskään saa mistään betsosta psyykkistä mielihyvää, onneksi.

-Eli jos saan ne pois päivittäiskäytöstä, uskoisin, että oloni olisi parempi. Mutta kyllä minä kuitenkin pidän suhteellisen suurta bentsopussia lääkekaapissa. Sillä eihän se ole mahdotonta, että retkahtaisin juomaan.
Ja putket kestävät aina kuukausia ja sitten katkolle.
Jos kauhuskenaario tapahtuisi, niin minäpä olen niin helvetin bentsoissa sen viisi päivää, siellä vieroituskopissa, se on varma.

Osaisko joku vastata joihinkin kysymyksiini, edellisen sivun tiimoilta?

Riippuen paikasta joko anosta pudotetaan 0,5mg Rivoja/vko tai tosiaan monesti vaihdetaan Diapamiin. Tod. näk. nukahtamislääkkeet jätetään joko kokonaan pois tai itse lopulta karsean kinuamisen jälkeen sain Ataraxia; Halcionit kun eivät käyneet…

Mikäli saat annosta pudotettua, kärsit pidemmät, mutta lievemmät viekkarit. Yleensä vähennetään päivien aikana tms. Harvoin täysin seinään, tosin sitäkin olen kuullut… Laitoksessa ei kuitenkaan ole varaa jos vähentävät liikaa ja kramppaa + siellä on im-rauhoittavat tarv. Suosittelen käyttämään akupunktiota, joillekin ei toimi, toisille (kuten mulle) toimii tod. hyvin. Joissain paikossa myös vieroitushoito-tuoli… Kyllä sä pärjäät… Jos ei muuta niin lääkäriä kehiin… Tsemppiä laitokseen!

Tavoitteeni nyt ainakin aluksi olisi täydellinen päihteettömyys, mutta kannabiksesta en ole ainakaan tällä hetkellä luopumassa. Mutta luomuna tosiaan mennään, ei mitään synteettistä lääkettä kehossani paitsi puolikas Antabus aamulla ja verenkokokuvasta näkyy, että maksa-arvot täysin viitearvojen sisällä. Itseasiassa kaikki oli, mitä verenkokokuvasta näky.

Bentsojen jälkeen on sitten vuorossa nikotiinin käytön lopettaminen ja n.400e-500e vaporisaattorin osto on edessä. Eli näin minimoin kannabiksesta tulevan savun haitallisuudet. Eli vaporisaattorissa, poltettava yrtti ei pala, mutta on kuitenkin niin kuumassa, että suurin osa THC:stä tulee “vesihöyrynä” keuhkoihin.