Bentsojen vieroitusoireet

Mulla on vuosien takaa vähän samanlainen kokemus. Eli bentsoreflojen aikana ilmenneet oireet ei heti parantuneetkaan bentsoilla. Olin silloin aika kauhuissani jonkin aikaa.
Kyllä sullakin olot helpottaa. Ei kannata syyttää itseään. Sä olit kuitenkin kauan ilman. Itekkin tulee hätätilanteessa napsittua Xanoreita vaikka oon kyllä tosi paljon pudottanut bentsoja nyt kuukauden aikana. Reflat kyllä palaa tosi veemäisinä kun Xanori laskee, minkä se tekee tosi nopeesti. Xanor vaan on mulle paras lääke paniikkioireisiin.

Enpä ole tainnut tosissaan haluta, enkä tosissaan yrittääkään, enkä ennen kaikkea uskoa, että pystyisin oikeasti kokonaan olemaan ilman… Aiemmin tein niitä seinäänkatkasuja, mut aloitin aina uudestaan, ku ahdistus vaan jatkui ja jatkui ja… Tuntu, etten kestä itseäni enkä ketään enkä mitään ilman… En vieläkään tiedä, miten niitä ilman pärjäisin /pärjään, mut yrittää voin. Pisimmästä ajasta ilman en kyl enää tiedä. Silloin, kun otin lyhyitä jaksoja isoja annoksia, putken loputtua kärsin bentsokrapulani tai viekkarini ja olin ilman…viikkoja?? Joku vuos sit pistettiin apteekkisopimus, vaik en mä ollu ku kerran käyny toisel lekuril, ja sen takia se sopimus laitettii. Siitäkään ei ollu apua, koska öh, tuota, rahalla saa jii än ee… Ei ole sopimusta enää. Kotisairaanhoidosta pistettiin hakeen jossain vaihees, mut kusetin niitä jatkuvasti, eikä niil ollu tarkkoja sääntöjä, joten sekin loppui. Kaikkiaan olen käyttänyt bentsoja tosi pitkään, ongelmia alko tuleen 90-luvul… Vasta tänä vuonna :astonished: tuli refloista kouristeluja äkkikatkasun jälkeen ja ekal kerral isku ja pieni haava vaan päähän, pahemmastiki ois voinu mennä, mut eipä menny. Ja tämä oli sitte ihan pakko toistaa :confused: :unamused: . Enää en kertakaikkiaan uskalla, ennen toista kouristelupiipaareissua en ollu käyttäny ku (mielestäni) hintsusti yli annokseni oksatsepaamia ja pari päivää ennen hakupäivää loppui lääkkeet… :open_mouth: .

Kun olin psykan puolel hoidos, ei sieltä patisteltu vähentään: neljä vuotta sitten lekuri länttäsi 6mg alpratsolaamia / pvä, että kyllä se tauti tuolla lähtee juu :unamused: . Ne katkasin yliannosiskupäähäntarkkailuviehättävälmuistihäiriöosastol- metodilla, yök ja yök :angry: .

Hidas tie on m u n tie, ehrottomasti, samaan aikaan pitää jaksaa ainaki välillä osallistua hoitaan muita sairaita enkä kyl jaksa siel vallitsevaa jatkuvaa hälytystilaa, jos ittelläni vierotusoireiden takia tosi huono olo :frowning: . Enkä m ä kyl muutenkaan jaksa, tulee niin prkleellinen masis. Mutta tämä vain mun tapa. Totuttelen sitten oloon, mikä tulee. Opettelen… Voin olla pitkäaikaiskäyttäjä, mut ennen kaikkea ihminen, olippas pateettista :unamused: . Jepu.

[Ja sitten loppukevennys: mä sain ne alkujaan e s i i n t y m i s j ä n n i t y k s e e n. Ei se sinänsä hauskaa tietenkään ole, mut ku nykyisin pälätänjapölötän jatkuval syötöl, ei liene esiintymisjännitys ongelmistani pahin. Paransivatko bentsot minut siitä kenties… :open_mouth: . Tosi huono, sori :blush: .]

Joo ja i h m i s e t eivät ossaa tietokonetta, kun ovat nii tyhmiä ja laiskoja!! Eivät sen vertoo kehtoo, että opettelisivat vaa jatkuvasti ovat kyselemässä jos jonniinnäköstä tyhmää ja rasittavvaa!! Häppeeisivät mokomat ruojat :wink: !!

Kiitos Kupposkalle vinkistä :slight_smile:, teksti on tallessa kyllä nyt.

No, niin ihmiskoe on alkanut :unamused: Tämän aamun annos on ollut Insomnin 10 mg. Klo 06 otin ensimmäisen 5 mg joka ei potkinut mihinkään. Sitten klo 8 otin toisen tabun ja kun väsytti menin takas nukkumaan, parin tunnin päästä herättyäni ihopolte oli vähempänä mutta tekipä työtä kampeutua sängystä ylös. Parestesiat ovat lievenpänä mutta väsymys ja tokkura ovat järkyttävät :exclamation: En tiedä mitä ihmeen kiksejä tästä joku saa - no, toisaalta mulla ei ahdistus tai paniikit ole ongelma jotta niihin lääkettä tarvitsisi. Mitähän pitäis tehdä? Jos korvais osan nirtatsepaamista vähemmän väsyttävällä oksatsepaamilla? Vähentelis ensin pois lyhempivaikutteisen ja sitten jäis jäljelle vain pieni annos väsyttävää? Lohtu on se että kyllä nämä parestesiat viekkareita lienee kun bentso kerran auttaa. Tämäkin antaa voimia jaksaa eteenpäin :slight_smile: Löytyykö vertaistukea? Vähenneltäis yhdessä ja raportoitais vaikka viikottain kuulumiset - jooko :question:

Dark Magnus! Tää on varmaan tosi tyhmä kysymys mutta mitä nuo “inkkarit” ovat :blush: ? Insomnin-tablettejako?

Säkään et nyt yhtää näyttäny ymmärtävän, en meinannu kokonaismäärää. Mut siis tiputuksen aiheuttamien oireiden katoaminen, kunnes ruumis taas tottuu annokseen, on verrannollinen relojen pituuteen. Että järki kääten itelles spede, ennenku alat aukomaan narkkinaamaas. Pointtina oli että vituttaa ihmiset jotka selittää että oli se mikä benjo vaa nii viikon jälkee ei ole refloja, PUOLIINTUMISAJAT ja KÄYTTÖAIKA huomioikaa talipäät.

Jos on syönyt bentsoja 0.5 vuotta voi helposti kestääkkin viikon mutta jos on syönyt 10vuotta ne voi kestää 10 kuukautta. Voimakkuus voi riippua esim siitä että jos psyyke on entuudestaan paskana ja joten kuten pysyy kasassa bentsoilla niin onhan se nyt vaikeampi lopettaa…

Aiheuttavat tätä http://www.iltasanomat.fi/kotimaa/tassa-on-tampereen-ryostaja-soita-heti-poliisille-jos-naet/art-1288432047226.html

Tipi81 ei kyllä näyttänyt tajuavan yhtään mitään ja kehtas heittää “Järki käteen!”. Emmä missään vaiheessa meinanukkaan etteikö tiputus pitkittäisi refloja :smiley::smiley: sehän on niin itsestäänselvää että downsyndroomainen 50ÄÖ-omaava kaverikin tajuaisi. Ennen kun ymmärrät mitä itse kirjotan älä rupea viittaamaan että olisin “tyhmä” tai “tietämätön”, kuten lauseesi osoitti.

Montako kertaa aiot mulle oikein aukoo sitä päätäs siitä, ettei meidän mielipiteet käy yksiin? :open_mouth: Vai ookkona vaan sekasin? Itsehän olen kuivilla, joten en aina ymmärrä sekaisin olevien juttuja, vaikka oikeasti yritän kovasti. Siis hommahan menee niin, et xanor on bentsoista pahin ja mulla on siis kokemus pahimman bentson seinäänlopetuksesta 50-100mg päiväannoksesta. Meitsi on ilmeisesti aika vitun teräksestä tehty, kun ei reflat jatkunu viikkoja. Ja älä sä tuu mulle mistään puoliintumisajoista lässyttään, sillä mä oon kyl lukenu läksyni. Mä olen tehny tutkimustyötä vuositolkulla aiheista kodeiini-ja bentsovierotus ja tiedän tasan mistä puhun. Tiedän, ettei kaikkien fysiikka kestä seinäänlopetusta, tiedän et se voi olla hengenvaarallista ja tiedän, et diapamilla on piiiiitkä puoliutumisaika. Tiedän myös, et 10mg pami vastaa 0,5mg xanttua. Tiedän siis, että muuttamalla xanttuannokseni diapamiksi, olisi seinäänlopetusannokseni edelleen ihan järjetön ja silti reflat loppu kahen viikon jälkeen. Se taas koska ekan kerran tunsin onnea lopetuksen jälkeen, kestikin paljon pidempään. Vasta vuoden päästä lopetuksesta alkoi se kuivillaolon hohto tulla esiin. Olo oli melkein euforinen. No mutta en laske onnettomuutta refloihin vaan lasken siihen fyysiset kivut, hikoilut, vilunväreet, vatsan sekaisin olot jne. Jos mielialoista aletaan puhumaan refloina niin sitten ne kesti kai sen vuoden, mutta mielestäni aivokemoiden palautumisen odottamisaikaa ei kannata laskea vierotusoireeksi vaan se on sitä, että venaa aivojen välittäjäaineiden toiminnan palautumista normaalille tasolle.

PS. Mulle on tehty älyykkystesti ja olen älykkyydeltäni hyvää keskitasoa, eli en lähelläkään tyhmän rajaa. :wink:

Tipi! Olet tehnyt tutkimustyötä bentsojen viroitusoireista. Jos ne menevät potentilla Xanorilla ohi 2 viikossa niin miksi ihmeessä mun helvetilliet parestesiat kuudennella viikolla vain kiristivät otettaan :question: Kyse ei todellakaan ole mistään lievästä tuntemuksesta - on kurjaa viettää päivät kontallaan (kun liikkumaankaan ei pääse) alasti pesuhuoneen lattialla. Vaatteiden päälle pukeminen on tuskaa kun iho on niin kosketusarka. Puhumattakaan sitten siitä polttavasta kutinasta, joka suikaan ei ole pelkästään iholla, vaan jäytää luita ja ytimiä myöten :angry: Kokonaisuudessaan ja kaikesta huolimatta mieli on kuitenkin ollut parempi kuin Oxaminin käytön aikaan :slight_smile: Huomautan vielä että ennen “seinäänlopetusta” käytin suht mietoa oksatsepaamia kohtuullisilla annoksilla. Eilen aloitin nitratsepaamin (vaihtoehtoja ei enää ollut), viekkarit ovat kadonneet, olen taas toimintakykyinen. Tarkoitus on nyt ajaa tuo lääke hiljalleen alas - olen tehnyt alustavan 2 kk suunnitelman :exclamation:

^Xanor on yksi lyhytvaikutteisimmistä bentsoista mitkä on tarkoitettu päiväkäyttöön. Koukku on paha, mutta se ei kestä pitkään. Diapam ja Oxepam (jopa Insomin), ovat pitkäaikaisia. Diapamin puoliintumisaika on 120h… Harmi ettei Tuki-asemaa ole enää olemassa, koska siellä oli monta sataa sivua bentsovieroituksesta… Tsemppiä!

olen nyt ollut 4 kk ilman xanoria… mut noi yöllä alkavat sähkö iskut ja niinkö jotain räjähtelisi päässä outoa…
johtuuko noi vielä santuista… siis hereillä ei tule oikestaan mitään mut kun pääse siihen unen ja valve olon rajatilaan niin se alkaa oleen sit jo monesti aika vittumaista… kun niin säpsähtelee hereille… :open_mouth:

Niin, mä vaan jauhan tätä samaa :confused: Jopa psykiatrian erikoislääkäri kirjoittaa nettijulkaisussa että bentsojen vieroitusoireet kestävät päivistä muutamiin viikkoihin :question: Olen tosin ollut pkv-lääkekoulutukseessa, ohjeeksi bentsojen vähentämiseen annettiin seuraava: vieroittautuminen kestää yhtä monta kuukautta kuin on ollut käyttövuosia :exclamation: Kannattaa myös huomata että diatsepaami on rasvaliukoinen bentso joka siis varastoituu rasvakudokseen ja liukenee sielä ajan myötä hitaasti takaisin verenkiertoon eli diatsepaamia voidaan määrittää veri-tai virtsanäytteestä useita kuukausia käytön lopettamisen jälkeen. Jopa akuutti psykoosi voi puhjeta kuukaudenkin/kuukausienkin jälkeen siitä kun viimeinen nappi on otettu ja pitoisuudet veressä alkavat olla nollilla :open_mouth:

1+1=3. Mulla oli juuri santtujen kanssa sama ongelma reilu ½v. Uskoin että se ei koskaan poistu, mutta onneksi eräänä aamuna tuo loppui. Itse vihasin myös noita matrix-sähköiskuja yli kaiken… :imp:

Taidan olla tosi kusessa :frowning: Parestesiat vaan jatkuu. Oon ottanut nitratsepaamia 5 mg kahden tunnin välein tässä päivän mittaan. Fyysiset tuskat jatkuu mutta pää on AIVAN SEKAISIN. Seinät kaatuu päälle mutta niistä on pideltävä kiinni jotta pysyis pystyssä. En kestä, en siedä enää. Joinpa muutaman kaljankin. Tiedän että aamuyöllä taas oksettaa ja on paha olla, ahdistaa. On mulla ihana perhe -lapsikin. Miksi mikään ei helpota eikä kukaan armahda? Minä en halua mitään muuta kuin elää tavallista elämää. Minä olen joutunut tähän tahtomattani. Mikä mulla oikein on?

Dark Magnus! Kiitos kannanotostasi! Jos asut isossa kanpungissa ja oot joskus todellisissa ongelmissa ollut niin tietänet että päivystyspolikliniikalla makaa vastaavanlaisia tapauksia niin paljon kuin sänkyjä riviin mahtuu. Kukaan ei välitä sen enempää kuin äkkiä ulos koska jonot kasvaa. Pkv-lääkkeitä ei kirjoiteta päivystyksestä -se on selvä se! Psykiatrian klinikka ei ota kun on muutoinkin ääriään myöten täynnä - eikä sieltä kyllä todellista apua saisikaan. Mansikkapamia, nitratsepaamia, vuosia vanhoja Panacodeja ja ketiapiinia lääkekaapistä kyllä löytyy. En vain halua niitä enää yhtään ottaa. Kysehän nyt on vain siitä että mikään ei auta. Ovatko nämä edes viekkareita? Sen vain tiedän että fyysiset tuskat ovat todelliset.

malibu… olisko jotain tuotetta millä saisi noita säkö iskuja lievennettyä…
jotain lunnon tuotetta tai vitamiiniä… tai jotain mitä pyytä apteekista… ei saa olla mikään pkv tai päihdyttävä lääke… mielummin kärsin noista iskuista… mut en ala syömään turhaan mitään vahvempaa nappia… :smiley:
siis löysitkö itse jotain mikä olisi niitä lieventänyt…

^^ Mulla nuo tulivat aamuyöstä ja aamulla ennen Diapamin ottoa. Taisi mennä erittäin pieni määrä (0,25mg) Xanoria myös vielä tuohon aikaan, joten ainoa jolla loppuivat olivat kun aamulääkkeet vaikuttivat. En tiedä todellakaan mitään millä nuo saisi loppumaan ja todella vittumaisia ovat kieltämättä. Joskus tuntui että koko yläkroppa sydämestä päähän kävi läpi noita sähköiskuja…

Mä en edes viitsinyt asiasta sanoa lekurille, tai kenellekään hoitohenkilökunnasta. Lopetin vain vähentämisen siksi aikaa… Epäilin, että ehkä pudotus oli liian nopea ollut… Mä en edes tiennyt mistä nuo johtuivat joten en kyllä keksinyt mitään mikä siihen auttaisi… :frowning: Vähän samanlaisia kuin joistakin masis-lääkkeistä johtuvat… Meneekö sulla enää lainkaan mitään rauhottavaa lääkettä?? Mä välillä laitoin kellon soimaan hiukan aikaisemmin, että ei joka hemmetin aamu tarvisi sitä ekaa 45minsaa-tuntia kärsiä noista sähäreistä…

ei mene enää mitään 4kk vähän reilu ollut syömättä… syön vaan propraalia sydän vikaan ja mirtazapiinia unettomuuten, mistä ei enää ole varmaan mitään apua… mulla noi sähköiskut ja räjähdykset päässä alkoi joku kolme viikkoa lopettamisen jälkeen… tai en ole varma kun en ensimmäisestä kahdesta viikosta parantolassa muista oikestaan hirveenä… et on niitä saattanut olla silloinkin mut oli muita pahempia oireita niin ne on voinut jäädä niiden “alle”… :unamused:

Mulla nyt 5 viikkoa takana rankkaa pudotusta. 5 milliä enää Risolidia päivässä (eli todella vähän). Nyt ratkesin ottamaan 0,75mg Xanoria vaikka ei ees paniikkia toisin kuin viime yönä. Alkoi vaan hermo mennä kun flunssaa ja ahdistusta päivästä toiseen ja liikenneonnettomuudessa saatuja vammojakin sattuu eikä ole kuin parasetamolia jota en suostu syömään. Pitänee yrittää pummia oksikodonia yheltä kaiffarilta jos kivut jatkuu. Eipä tuo Xanorikaan mitään oloja anna noin pienellä. Jos ees hetken sais hengähtää tai sais ees hyvin nukuttua. Jossain vaiheessa mulla ainakin menee niin etten tiedä mikä oire johtuu viekkareista ja mikä on muuta. Ja sitten vielä ne pahat olot jota bentsot on pitänyt kurissa. Ois kiva tietää miltä tuntuu kun elimistössä ei ole yhtään bentsodiatsepiinejä. Viimeksi olen se kokenut 1993 syksyllä.