Bentsojen vieroitusoireet

Hei! Onkohan kukaan kokenut bentsojen vieroitusoireena polttavaa, jäytävää kutinaa iholla. Jos, niin kuinkahan kauan tuo oire on kestänyt?

Enpä ole vielä tuota kokenut betsojen vieroitusoireena. Mutta erilaiset ihotuntemukset on kyllä hyvin yleisiä. Mulla esim. kihelmöi nenänpäätä nytkin. Alkoi samaan aikaan kun Xanor laski tarpeeksi alas. Nyt kihelmöi joka päivä. Lisäksi lihakset on kireänä kuten hermotkin. Olen hyvin lievistä viekkareista kärsinyt viikon. Kannattaa seurata tilannetta. Jos jotain kunnon ihottumaa ilmenee niin voihan sitä lääkärille käydä näyttämässä. Jos vaikka tarvitsee jonkun voiteen.
Oletko syönyt pitkään/millaisia annoksia?

itel tuntuu niskassa polttelua ku menee lihakset niin jumii ja koko ajan kylmä tai kuuma.

Nyt kun olen joutunut olemaan pakon alla ilman benejä niin on kyllä tullut vaikka mitä oloja.

Iltaisin palelee, hermot kiristyy ja keskittymiskyky katoaa TÄYSIN. Nytkin olen kirjoittanut tätä tekstiä jo 30min.

Päässä ei liiku MITÄÄN! :question:

Vittu kun pääsis sinne hoitoon… Onneksi siellä on sentään kunnon lääkäri, ennenkuin tapahtuu jotakin peruuttamatonta… Tämä lääkäri tajuaa sen että hoitopaikassa voi noita lääkkeitä määrätä vähän eri lailla.

Kertokaa kuinka kauan vieroistusoireiden voi odottaa kestävän jos on lopettanut ns. kerrasta poikki menetelmällä? Oon käyttänyt oksatsepaami ad. 50 mg/vrk noin vuoden ajan, lisäksi Zopinoxia nukahtamislääkkeenä ja jonkun verran alkoa. Edeltävästi käytin Panacodia n. 6 tbl/vrk kipulääkkeenä ja siitä nämä oireet - siis ihon polttaminen - lähti. Kestäisin mitä vain jos tietäisin tämän olevan vieroitusoire ja menevän aikanaan ohitse.

Mulla kesti kun pudotin Xanoria, sellaset “matrix-sähköiskut” yläkropassa aamuisin yli ½v; ajattelin että jää lopullisest… Eräänä aamuna ne sit loppui… :open_mouth: Et kauan olet ollut ilman?? Oxepam on melko mieto (IMO) rauhoittava ja mulle Xanor oli tosi paha vrt. Diapam samaan aikaan… Eka vko ehkä pahimmat, sit toka voi olla kans mut sit jotain oireita jää ehkä pidemmäks aikaa… Kuten masennust tms.

En tiedä pitkäaikaisista bentsojen refloista, mutta olen pari kertaa testannut miltä tuntuu olla 2-3vuorokautta ilman.
Lääkityksenä:
-Opamox 120mg/pv
-Tenox 40mg/pv
-Rivatril 1.5mg/pv

Täyttä helvettiä, siis jos lopettais seinään. Muistan kun vessassa hakkasin päätä seinään ja huusin, “mistä vitusta niitä bentsoja nyt sais.” Olin tuolloin syönyt bentsojani yli määräyksen ja jouduin olemaan 2-3päivää ilman bentsoja.

Onneks kannabis on olemassa. Kaikki oireet katosivat kun poltti hyvää kukkaa. Kannabiksen avulla olen muuten selättänyt todella pahan Lyrica riippuvuuden.
Uskoisin pääseväni bentsoista eroo erityisen kivuttomasti, jos polttelisin helvetisti. Mutta lääkitykseni auttaa ahdistukseeni suhteellisen hyvin. Minulla on diagnosoitu neljän eri lääkärin toimesta vakava yleistynyt ahdistuneisuushäiriö.

Vieroitusoireet

Bentsodiatsepiinien vieroitusoireet muistuttavat usein alkoholin aiheuttamia krapulaoireita, mutta saattavat olla huomattavan voimakkaita. Tavallisimpia vieroitusoireita ovat päänsärky ja muut kivut, ripuli, pahoinvointi, metallinmaku suussa, suun kuivuminen, hikoilu, sydämentykytys, pyörrytys, huimaus, tinnitus, tasapainohäiriöt, tuntemukset neuloista tai sähköiskuista, vapina, lihasten nykiminen ja kouristukset, lihasjäykkyys, ihottuma, kutina, muistihäiriöt, kuumeen kaltainen väsymystila, keskittymisvaikeudet, unettomuus, aggressiivisuus, kiihtymys, ahdistus, alakulo, itkuisuus.

Myös sukupuolivietin huomattavaa voimistumista on havaittu.

Bentsodiatsepiinien säännöllisen käytön loputtua saattaa ilmetä myös ns. rebound-oiretta, joka tarkoittaa sitä, että oire, jonka hoitoon lääke määrättiin (esim. unettomuus tai paniikkihäiriö) palaa tilapäisesti takaisin alkuperäistä voimakkaampana.

Bentsodiatsepiinien päivittäinen käyttö saattaa aiheuttaa myös käytönaikaisia vieroitusroireita, jotka alkavat aina, kun yhdisteen pitoisuuden elimistössä laskee tietyn kynnysarvon alle. Seuraavan annoksen nauttiminen lopettaa nämä oireet väliaikaisesti.

Äkillinen suuren annoksen pitkäaikaisen bentsodiatsepiinilääkityksen lopettaminen saattaa johtaa muun muassa kouristuksiin, tajuttomuuteen ja harvinaisissa tapauksissa jopa kuolemaan.

Ei ne viekkarit kauaa kestä. Ehkä viikon maks. jos lopetit vain bentsot sillä kertaa. Sit jos on monia eri lääkeaineita ni sit voi kestää neljäkin viikkoo ja esim. efexorin antamat tällit kestää helposti 6-8 viikkoa. Ite oon lopettanu xantut järjettömästä päiväannoksesta sinään ja kaks viikkoo oksensin ja olin sänkypotilaana, mut tosiaan se annos oli niin iso, et reflojen rajuuden ymmärtää kyllä. Älä siis suotta pelkää. Pelko pahentaa refloja huomattavasti ja siks ei sovi pelätä.

Mun broidille lekuri määräsi Efexorit joitain vuosia sitten. Väitti vitun kusipäälekuri ettei jää koukkuun. Mun broidi sano että kahdessä päivässä törkeet olot jos ei saa nappia. Oli myöhemmin joku fiksumpi lekuri kertonu että se koukuttaa pahasti.

Tänään on tullut kolme viikkoa täyteen ilman yhtään mitään lääkkeitä. Parestesiat ovat välillä lähes kokonaan pois (aimmin olivat ihan yhtäjaksoiset) kunnes taas palaavat yhtä voimallisina kuin aiemminkin. Tarkoittaa että iho polttaa siten että oon suurinpiirtein nelinkontin lattialla :angry: , välillää kutiaa, välillä vain polttaa. Toisaalta ahdistuneisuus on kyllä helpottanut, kun fyysiset oireet ovat lievenpänä pystyn kaikenlaista tekemäänkin. Tämä on esimmäinen kerta kun yritän bentsoista vierottautua. Nyt ymmärrän että koko ajan on ollut myös käytön aikaisia vierotusoireita - lähinnä nämä parestesiat ja kova ahdistuneisuus. Mikäli lääkkeistä eroon pääsen en kajoa niihin enää ikinä :exclamation: Kiitos tosi paljon teille kaikille “kokeneemmille” vastaajille, olette auttaneet minua jaksamaan päivästä toiseen :slight_smile: Mielipiteitä ja kokemuksia saa laittaa tulemaan edelleen…

Onnittelut! Olet jo mukavasti voitolla. Itselläni menee vielä bentsoja säännöllisesti vaikka aika vähällä olen pärjännyt. :smiley:

vkl iski aika lievät reflat: kylmä ja kuuma, lihakset jumis, ja leuat kipeenä. en kyl ikinä haluis syödä isoi määrii mitään benzoo putkeen ku pienemmistäkin määristä huomaa reflat päivittäisessä käytössä.

Bentsot auttaa tosi paljon jos niitä osaa käyttää oikein.
Bentsot ei poista itse ongelmaaa vaan vain helpottaa oloa.
Betsoja ei voi käyttää päivittäin tai jos käyttää niin vierroitusoireet on varmat.
Jo kuukauden päivittäis käytöllä saa ainakin pienet reflat aikaan.
Jos on ollut jo kunnon koukussa niin 2viikkoa päivittäis käyttöä tuo jo suht kovat reflat.
Vierroitus kestää yleensä 2viikosta puoleen vuoteen.
Suurien annoksien seinään lopettamisen haaveet yleensä unohtuu,kun kroppa lyö kunnolla krampille. Siihen
vielä muut… Pään sekoamiset, jalkojen mieletön jomotus, univaikeudet ja armoton hiki.

Olen nyt itse 2 kertaa vieroittanut itseni xanoreista ja nykyään syön niitä vain jos on aivan pakko (muutaman kerran kuukaudessa). (Tosin psykedeelejä kun välillä nautin niin pidän aina taskussa kaiken varmuuden vuoksi yhtä koko lätkää)

itel huomaa jo viikon jälkee 3x10mg tenox/päivä(210mg/vk) ja mulla kestää huomattavat olot muutaman päivän(pameissa kestää kyl monta päivää huono olo) toki sitä on aika kireenä kyllä seuraavan viikon, normaalisti viikossa tulee rouskittua tenoxia vaa 30-60mg tai joskus jotain muuta benzoa jos niit tulee eteen

No tuossa maanantaina päivällä bentsorefloissa huomasin kiroilevani itsekseni kaupan vessassa ihan vaan hermojen kireyttäni. Ei sillä etteikö lihaksiakin olisi kiristänyt. Siirryin sitten toiseen kauppaan johon olin sopinut tapaamisen kaverini kanssa. Olin ihan jossain usvassa ja tuntui koko ajan että kohta varmaan pyörryn. Mentiin kaverin kämpille ja siellä otin Xanoria ja kas kummaa: puolen tunnin kulutta olin aivan rauhallinen “oma itseni”. Ei kiristänyt hermoja, ei lihaksia. Hyvin tasainen ja järkevä olo. Ehkä paras viimeisen parin viikon aikana joina olen kovalla kädellä vähentänyt nappien nappailua. Jos en olisi luvannut kaverilleni että käyn häntä tapaamassa niin olisin kärvistellyt kotona hammasta purren. Itseasiassa nyt jo puren hampaita yhteen kun tuosta Xanorista alkaa olla pian puoli vuorokautta. Bentsojen veemäisin puoli on että käytettäessä ei tunnu annokset isoilta mutta vähentäessä tai lopettaessa oireet on kuitenkin luokkaa isot ja pitkät. :frowning:

AUTTAKAA!!! :astonished: Pian alkaa lopetuksesta olla kulunut neljä viikkoa. Lauantaina otin muutaman saunaoluen. Seuraavat päivät ovat olleet taas ihan hirveitä :angry: . Pitkittääkö alko viekkareita? En jaksa kohta enää!

Suosittelisin välttämään alkoholia vielä kuukauden. Vieroitusoireiden luulisi sinulla olevan siihen mennessä jo aika hyvin ohi. Se on ikävää bentsojen lopettamisessa että 4 viikkoa on oikeastaan lyhyt aika siinä. Voi tulla huonoja päiviä vielä mutta olet jo voiton puolella. Itse olen vähentänyt reilusti lääkitystä nyt kohta 3 viikon ajan ja aika hyvin kiristää välillä, toisinaan jopa ihmeen tasainen olo. Eli vaihtelua on.

EI HELPOTA, EI! Jokainen päivä on toistansa pahempi. Tuntuu kuin sytkärillä selkää poltettaisiin, kutinakin on kauhea. Nukun kyllä mutta aamulla naama on verille raavittu. Oon ihan toimintakyvytön. Kaikki on paljon, paljon pahempaa kuin ensimmäisellä ja toisella lääkkeettömällä viikolla. Kuuluneeko asiaan? On tosi vaikea uskoa että tämä ikinä lakkaisi.

Mulla tulee xanorista fyysiset viekkarit mitä on järjetön hikoilu ja helvetin sekasin oleva pakki ei edes opiaateista ole koskaan tullut mitään niin pahaa mahakipua. Luulin jo, että se johtuisi oppareistan mutta ei. Positiivisinta on, että olen päässyt irti subutexista se myrkky on kyl petollista paskaa.