Mietiskeliälle vielä: Tuolla toisessa ketjussa kirjoitit siitä, josko lähtisit koko korvaushoidosta pois. Suosittelen mietiskelemään(hehheh) aika tarkasti ja moneen kertaan tuota juttua. Tuskinpa sä oppaririippuvuudestasi olet ylitse päässyt ja korvauksessa saat ainakin sen bupreannoksesi, joka kaiketi on sulle riittävä(?) opparireflojen ja -kitkutusten poissa pitämiseksi. Jos lähdet korvauksesta, niin sitten siinä käy äkkiä niin, että joudut säätämään kadulta ne opparisikin, muiden mahdollisten roippeidesi lisäksi, eikä se ainakaan elämääsi helpommaksi tee. Toki, jos valitset mieluummin benzot ja korvauksessa sun ei ole mahdollista saada niitä, niin sitten ymmärrän. Itse henk.koht. valitsisin mieluummin benzot, kuin opparikorvaushoidon, koska benzoihin mulla on paljon pahempi riippuvuus, ts. ilman niitä en pärjää kovin pitkälle, mutta ilman oppareita nyt onnistun aina jotakuinkin siedettävästi kitkuttelemaan.
Itse melkein vastasit kysymyksees, ei kyllä seulota klonatsepaamia erikseen koska maksaa rahaa niin pirusti ne testit, varmaan tilanteessa jossa lapsi kysymyksessä ja jostain syystä sulla ei sais klonatsepaamia olla kropassa testaisivat erikseen.
Jännä toi klonatsepaami kyllä, ei näy mulla niissä pikaseuloissa joita klinikalla käytetään 2mg koskaan ja yleensä ei 3mg, sama homma ihan kunnon labraseuloissa joita otetaan terveyskeskuksessa, 2.5mg söin vielä pari vuotta sitten säännöllisesti kh:n aikana (vaikka olin muka ajanut ne alas hoidon aikana, ostin vaan kadulta ne sitten), ei näkynyt kertaakaan.
Bentsot on kyllä melkosia, niitä tuli itsekin syötyä 18v-30v eli 12vuotta putkeen respallahan ne, KH alko 2011 uusiks ja silloin täälä kanssa lähettiin tohon et bentsot ajetaan kaikilta alas, ei onnistunut (paitsi virallisesti), yli vuoden oon laskenut omalla tahdilla ja olikohan se nyt lokakuun loppua kun loppu seinään, silloin oli 0.5mg ollut päiväannos 3vko. Ne reflat oli ihan karseen voimakkaat, vaikka annos oli enään tommonen, vaikee kuvailla sitä oloo, mutta pää oli aivan hajalla, muutamia 0.5mg rilluja oon tässä sen jälkeen saanut ja syönyt niitä 0.25mg/pv aina jokusen päivän kun muutaman napin saanut (oiskohan yhteensä 5mg mennyt sen lokakuun jälkeen), vieläkin on huonoja todella huonoja päiviä, mutta se jokapäivänen 24/7 paskaolo on sentään kadonnut ja sitä ei oo kun keskimäärin 2pv viikossa ehkä… en koukuttavampaa ainetta kyllä tiedä, opparit on helppoa, kärsimys on kovaa, mutta menee nopeesti ohi verrattuna benjoihin…
^ Mulla ei näkynyt klonatsepaami pikaseulassa 6 mg:n annoksellakaan. En nyt ole tyystin varma, oliko annos juuri tuo, mutta reippaasti ylitse sen 3 mg:n se joka tapauksessa oli. Seula ei siis ole näyttänyt mulla benzoja, jos Rivatril on ollut ainut benzo, mitä olen vähään aikaan ottanut. En ole KH:ssa ja Rivatril on ollut mulla ihan respetilääkkeenä jo iät ja ajat, joten tuosta seurasi lähinnä sellaisia ongelmia, että ne epäilivät joskus hullujenhuoneella, etten ota lääkkeitäni . Se asia tosin selvisi ihan helposti, eikä siitäkään mitään suurempaa ongelmaa ollut.
Jep jep, benzokoukku on kyllä hurjin koukku, mitä tiedän ja opparikoukku on ihan lastenleikkiä siihen verrattuna . Monet opparireflat olen kärsinyt lävitse ihan kunnialla, mutta benzoreflojen kanssa en ole päässyt koskaan kunnolla edes alkuun, kun psyykekin alkaa hajoilla siinä hommassa niin pahasti, että mä en vain kestä. Ja benzoreflathan nyt voivat olla jopa hengenvaaralliset, jos lopettaa seinään ja takana on vähänkin pidempiaikainen ja runsaskätisempi historia kyseisten lääkkeiden kanssa. Opparirefloihin kait harvemmin kukaan on kuollut, ellei kyse sitten ole jostakin todella heikkokuntoisesta sydänpotilaasta tmv. IMO reflat miedoista oppareista ovat ihan vittumaiseen flunssaan verrattavissa(bupren kanssa tosin kestävät pirun pitkään) ja flunssan nyt kestää aina kärsiä. Kovempien oppareiden refloista mulla on, onneksi, melko vähän kokemusta. Sen verran kuitenkin, että tiedän niiden olevan huomattavasti tuskallisemmat, mutta myös nopeasti ohitse, joten sen kun muistaa, niin niistäkin selviää. Ehkä olisin eri mieltä, jos mun pitäisi kärvistellä kovien oppareiden refloja viikon välein, mutta näillä kokemuksillani olen selvinnyt niistäkin vessan lattialla makaamalla ja tuskaani ulisemalla :mrgreen: . Toki opparirefloissakin on se psyykkinen puolensa, joka ei tosin ole mitään verrattuna benzoreflojen psyykehäröilyyn, mutta mulla on bipo ja usein hypomaniassa mulla on niin hyvä mieli muuten vain, että siinä tilassa kestän helposti pienet opparireflat ja -kitkutukset.
aikoinaan, psykiatrin ja psykologin kontrollissa, käytin xanoria säännölliseti parisen vuotta. korkeimmillaan annokset oli 8-9mg/pv mitä laskettiin tasaiseen 4mg + tarvittaessa 1-2mg päivässä. Eli riippuvuus lääkkeeseen toki syntyi.
kun elämä muuttui kohti parempaa, ja oli aika lopettaa, se tehtiin hitaasti annosta pienetämällä ja lopulta vaihdettiin kokonaan tilalle opamox loppuvieroitukseen, ettei ongelmat palaa.
se meni hyvin. parikuukautta siihen meni, pahimmat olot oli lähinnä puolinainen krapula ja pientä sähköistä napsumista silloin tällöin. mutta sen läpi kyllä kesti ihan hyvin. toisaalta olin täysin kyllästynyt koko lääkkeeseen ja halusin siitä vain pois, joten motivaatio tuo tehokasta placebo efektiä.
lopulta kyllästyin siihen hitaaseen vierotukseen ja jätin kokonaan syömättä, pari levyä sai olla laatikonpohjalla henkisenä turvaverkkona jos jotain hirveää sattuu elämässä. siellä ne ovat olleet jo yli kymmenenvuotta. symbolista turvaa.
Joo tänää sitten tuli lekurissa käytyä ja se sanoi että puhdista seula kannabiksesta ja sitten voidaan katsoa tilannetta uudestaan Luuleeko se sykerö että polttelisin sitä jos minulla olisi kaikki ok pitääkö minun koittaa tappaa itteni että se pentsorespa lyödään kouraan.
Minä koitin parhaani mukaan sanoa mikä minua vaivaa eli en liiku enään missään ja jumitan vaan telkkaria ja jos jossakin liikun niin jännitän kaikkea ihan liikaa ja enimmäkseen juuri jännitän ihmisiä ilman syytä ja muutenkin olen vain enkä nauti juuri yhtikäs mistään niin seula ensiksi puhtaaksi.
Minä en enää tiedä mitä tehdä koska juuri senkin takia polttelen aianakin kerran viikossa kannabista koska on niin saamarin tylsää ja siihen ahdistukseen mikä on jo tullut kun jumitan siällä. Ja juuri siinä kävi niin että jännitin sitä lekuriaikaakin niin paljon etten oikeen osannut selittää mikä minua vaivaa, nyt sitten seuraavaksi täytyy varmaan yrittää henkeäni itteltä pois että ne huomaisi että on oikea tarve pentsoille jos ne ei muuten usko, sen jälkeen varmaan ei tarvisi kuin mainita jostai asiasta niin onnistuisi silleen kuin minä olin suunnitellut.
Juuri nyt toivoisin kaikista eniten että en olisi joskus sählännyt niitää yksityisiä koska nyt niille olisi suuri tarve apu.
Ei ole todellakaan hienoa sairastaa korvaushoidossa missä on pentsoille tiukka linja.
En tiedä enään mitä teen
Mietiskeliä,
Älä nyt ainakaan mitään im-uhkailuja esitä lääkärille, saati ainakaan toteuta sellaisia, mikäli bentsoja mielit saada. Niiden jälkeen ne bentsot vasta tiukassa ovatkin. Itse sain im-yrityksen jälkeen bentsot takaisin vasta todella pitkän tappelun jälkeen.
Voi toi kuulostaa tosi paskamaiselta, enkä ymmärrä näitä kaikki idiootti säännöksiä joita asetetaan hoito kriteereiks. Itelläni viikon katko takana, jonka jätin kesken. Sairasta natsi meininkii ettei saa käyttää kännykkää ym. muuta rajotuksii.
Nyt hoidon keskeyttäneenä oonkin sit ihan omillani lääkkeitä ei tuu mistää. On tää yhtä paskaa jos kotioloissa pärjäisin paremmin ja voisin turvallisesti tiputtaa MOTIVOITUNEENA annostusta nii ei käy!
Nyt voi kyl sanoo et meni halu koko vierottautumisesta. Perskele! Voimia sulle ja koita jaksaa eteenpäin, elämä tosiaa heittelee, potkii ja mätkii välillä nii pahasti että välillä tuntuu että alkaa vaihtoehdot olee aika vähissä.
Ajattelin nyt että puhdistan sen seulan siitä kannabiksesta ja sitten varaan ajan psykiatriapuolen lekurille koska toi oli normilekuri eikä välttämättä sen takia kirjoittanut, muutenkin jäi pikkasen epäselväksi koko käynti Sulatuksessakin kun käyn niin jatkuvasti kauhea jännitys ja aika lähellä on etten joudu lähtemään kesken pois eli jotain paniikkihäiriötä se on.
Kuinka kauan kannabis näkyy seulassa jos on polttellut melkeen päivittäin, oliko se kk.den max. jos oikeen muistan?
^ Voisko olla seulasta riippuvainen?
Mulla näky juniorina aikoinaan reippaasti yli kuukauden ganjabis, pajauttelin päivittäin. En edes määrällisesti hirveen paljon, mutta jonkun vuoden melkeen nonstop-pajoissa.
Itselläni ganja näkyi 1,5kk reilu vuoden päivittäisen (pari lyhyempää katkoa, 10 pv:n katko kerran) käytön jälkeen. Vko puhdas ja kerran näkyi vielä seuraavalla vkolla (erittäin yleistä kun rasvaliukoinen). Nykyisillä tikkutesteillä ei kauaa näy. Riippuu onko kyseessä labratesti vai tikkutesti… Edesmenneellä ystävällä (suurehko mies) oli 6kk:n jälkeen pudonneet arvot paljon, putoamista seurattiin.
Itse tarvi kanssa puhdistaa oikein kunnolla keho ganjasta kesällä ja olin polttanut 4-5x viikossa iltasin melkein vuoden (viikkotasolla grammoja meni ehkä se max 2g), niin tikkutesti kuin kunnon labratestikin alko näyttään puhdasta jo 2vko päästä (tosin en koskaan kuse mitään aamukusia ja juon normaalistikin paljon vettä ja sen takia varmaan toistakymmentä kertaa päivässä kusella, eli aineenvaihdunta aika nopeeta), varmasti olis näkyny vielä tolloin 2vko päästä jos oisin väkevät aamuvirtsat antanut, mutta eipä niitä ole pakko antaa, vähän voi ns lantratakin kunhan läpi menee ettei syytetä manipulaatiosta.
Kiitos no varaan ainaskin kk.den aikaa siihen ja muutenkin täytyy koittaa olla ottamasta turhaa stressiä tosta koska ei se mitään auta ja kun kerta neljässä viikossa pistin nolliin bentsot niin säikähtäähän ihminen sellasta Seuraavaksi varmaan täytyy ottaa se mielialalääke pois kun voihan siitäkin tulla pakoja oloja ja jännittämistä kun aloitin se silloin osastolla kun bentsot lopetin ja minulla ei ole mitään hajua minkälainen olo minulla tuli silloin kun se alotin sen alussa, joku sanoikin minulle että heivaa ne ekaks pois, jos vaikka sitten lähtisi paranemaan kunnolla. Ei tässä paljoo enää vaihtoehtoja ole mutta ei se varmaan pahitteeksi ole jos sen lopetan pikkuhiljaa ja kokonaan pois. Sitten ketipinori nousi osastolla 300mg.aan mikä on naurettavaa unilääkkekksi syödä niin paljon joten sitä tiputan sit joskus.
Mutta voisi sen mielipidelääkkeen ainakin aluksi tiputtaa pois koska en koe siitä oikeen minkäälaista apua, tai silloin kun aloitin sen niin aloitin juuri niihin paniikkikohtauksiin kun tuntu että taju lähtisi ja kaikkea muuta mutta ne oli bentsovieroitusoireita. Se ei todellakaan nosta mielialaani eikä kyllä tee yhtään mitään muutakaan
Mutta se ketuttaa nyt ihan liikaa kun en nauti enään yhtään mistään niin en tiedä kauanko jaksan tällaista
Minä olen nyt mietiskellyt että jos vaikka sittenkin menisin sinne yksityiselle vaikka joskus olen kyllä aika pahasti sielä sekoillut mutta yrittänyttä ei laiteta vai miten se meni Se ketuttaa kyllä pikkasen kun en osaa puhua kunnolla kun jännittää niin mitä minu kannattaisi sanoa ensiksi kun sinne menen koska jos se alkaa kyselemään että miksi tänne tulit ja mistä ennen olet lääkket hakenut…
Kannattaisiko sanoa vaan että minulla ei ole mitään lääkkeitä ja bentsot olen vieroittautunut joskus pois mutta nyt oli pakko tulla koska pää alkaa hajoomaan koska olen ihan erakoituneena muista ihmisistä ja sanoa vaikka että julkisen puolen lekurille aikavaraus kestäisi noin 2kk.tta ja minä en niin kauaa enää jaksa odottaa vai onko jotain vinkkejä miten tässä nyt kannattaisi edetä ja sanoa sielä yksityisellä ettei sekään sitten mene ihan sekoiluksi Olisin kiitollinen jos joku antaisi jotain vinkkejä että miten kannattaisi nyt sielä toimia jos edes pääsen lekurille asti
Moi mietiskellä. Oot ollut korvaushoidossa aika monta vuotta, niin ootko osallistunut muihin tukitoimiin? Kuntouttavaan työtoimintaan, juttutuokioihin nuorisoklinikalla ja kaikkiin muihinkin juttuihin. Ite oon tosi tyytyväinen näihin tukitoimiin.
Tunnen täällä pari tyyppiä jotka aikovat viedä korvauksensa läpi parissa vuodessa, onko vähän liian kunnianhimoista?
Ite kirjotan monesti paperille asioita joista pitäs ja haluaisin jutella lääkärin kanssa. Mulla tulee itku tosi helposti näissä vastaanottotilanteissa ja sitte unohan mistä pitäs kysyä ja jutella. Kyllä kai sitä jännittämistä ja muuta paniikkijuttua vois hoitaa ihan niillä keskusteluilla. On mulla ollut joskus tukihenkilönikin mukana lääkärin vastaanotolla!
Muuten täällä on melkonen cigago-meininki,hurjasti poliiseja liikkeellä, jotenki ahistaa nyt ja unta saa odotella…
Tässä vaiheessa, kun lääkkeesi kaiketi on jo ajettu nolliin, etkä saa mistään lisää, on turha enää rutista, enkä muutenkaan tunne tarinaasi tarkemmin, joten en ota siihen kantaa, mutta noin yleisesti, mikäli tahtoo ajaa benzolääkityksensä alas kotioloissa ja kaikessa rauhassa, omalla tahdillaan, niin ei välttämättä kannata lörpötellä lääkärille liikoja aikeistaan . Ottaa vain vanhaan malliin vastaan ne benzot, mitä lääkäri kirjoittaa ja sitten kaikessa hiljaisuudessa tiputtelee niitä kotonaan juuri niin hitaasti, kuin itsestä hyvältä tuntuu. Eihän noissa 2-4 viikon benzokatkoissa mitään järkeä ole, viikosta nyt puhumattakaan
. Eihän siinä ajassa ehdi muuta, kuin päästä juuri kaikista “parhaiden” reflojen makuun
.
Noista katkojen säännöistä sen verran, että eivät ne nyt ihan mitään natsimeininkiä pelkästään ihmisten kiusaksi ole, vaan kyllä esim. puhelimenkäyttörajoituksella on ihan perusteensa. En tarkoita, että juuri sinä olisit ollut puhelimitse säätämässä itsellesi lisää douppia, mutta sellaisiakin tapauksia on ihan riittämiin, jotka säätävät ja vetävät katkolla vain kahta kauheammin ilman pienintäkään aikomusta lopettaa yhtään mitään. Sääntöjen kun tulisi lähtökohtaisesti olla kaikille samat, vaikka toki niidenkin kohdalla voitaisiin väliin joustaa yksilökohtaisesti tapauksesta riippuen. Hieman vaikeaa se toki on, kun resurssit ovat rajalliset katkoillakin. En kiistä myöskään sitä, etteikö suljetuissa päihde- ja/tai MT-hoitoyksiköissä olisi myös joitakin tyystin mielivaltaisia ääliösääntöjä tai ainakin tyystin mielivaltaisia henkilökunnan edustajia keksimässä omia ääliösääntöjään, mutta monille vittumaisille säännöillekin löytyy kyllä useimmiten syynsä, vaikkeivat ne niin miellyttäisikään tai itseä kovasti koskisikaan.
Itsemurhauhkailu voi muuten myös auttaa benzojen saannissa . Ainakin allekirjoittaneella on joskus käynyt niin, mutta se tietenkin riippuu siitä, miten ne itsemurhapuheensa esittää. Sen kun voi tehdä myös tyystin asiallisesti, eikä rähjätä, riehua ja uhata ampua itseään heti siinä vastaanotolla, vaan kertoa ihan nätisti, että olo on todella kurja liian vähillä benzoilla/benzoitta. En toki suosittele tuotakaan tekemään, sillä eipä sekään välttämättä johda, kuin ojasta allikkoon, mutta kerroin nyt vain oman kokemukseni. Benzot ovat myös varsin huonoja lääkkeitä itsemurhan toteuttamiseen, ts. eipä niillä itseään oikein hengiltä saa, ellei niitä kombota vähintään yhden substanssin(tyypillisimmät juuri nämä opparit, Lyrtsyt ja alko) kanssa. Lääkäreidenkin luulisi tietävän tämän, joten sinänsä pidän hieman kummallisena, jos itsetuhoiseksi todetulle ihmiselle määrätään benzojen sijasta joitakin potentiaalisesti paljon tappavampia troppeja
. Benzoövereistä seuraa usein vain muita, ei-niin-kovin-mukavia lieveilmiöitä.
Mietiskeliälle vielä: Sanot lääkärille tietenkin, että sua ahdistaa, kärsit sosiaalisten tilanteiden pelosta jne., miten asiasi ovatkin. Noihin vaivoihin niitä benzoja yleensä määrätään . Ja yritä nyt ihmeessä saada se seula puhtaaksi siitä ganjasta(ja myös muista kielletyistä roippeista), jos homma siitä kiikastaa. Minäkin olen sitä mieltä, että sun kannattaisi osallistua KH:n tarjoamiin tukitoimiin ja terapioihin, koska harvemmin se kenenkään päihdeongelmaan yksinään auttaa, että käy vain lääkkeensä hakemassa, vaikka se pahimmat reflat pitäisikin loitolla. Nuo ongelmat kun vaativat usein myös syvempää käsittelyä, eivät pelkkää oireet poistavaa lääkitystä. En tosin tiedä, kuinka paljon teidän paikkakuntanne korvaushoidossa on noita tukitoimia tarjolla, joten jos niitä on nihkeänlaisesti, niin tyhjästä on paha nyhjästä. Ja toki sekin haittaa kaikenlaiseen toimintaan osallistumista, jos kärsit oikeasti todella pahasta sos.tilanteiden pelosta, mutta mikäli saat itsellesi benzolääkityksen järjestettyä, suosittelen ehdottomasti, että ryhdyt hoitamaan itseäsi muutoinkin, kuin vain lääkkeillä, koska oikealla hoidolla on paljon kantavammat tulokset, kuin pelkällä pilleriturrutuksella. Tämän tiedän ihan omakohtaisesta kokemuksesta. En mä lääkkeiden/päihteiden käyttöäni loppumaan ole saanut, mutta terapia on auttanut kuitenkin mua niin, että lääkityksen ja päihteilyn tarve on vähentynyt huimasti siitä, mitä se joskus oli ja voin muutenkin paremmin
.
Minä osallistuisin niihin terapioihin ja muihin jos vaan pääsisin liikkeelle ja pois neljän seinän sisältä ja klinikalla kun käyn niin olen ihan hiljaa aina ja sulatan xonet ja lähden kotiin, eli pika visiitti vaan kun se jännitys on jatkuvasti päällä kun liikun ja on muita ihmisiä eli aika paha sostilanteiden pelko on tai paniikkihäiriö koska sydämmestäkin ottaa välillä ja se liittyy juuri paniikkihäiriöön. Seulan minä puhdistan nyt ganjasta, olen päättänyt sen mutta kohta taitaa tulla bentsot siihen tilalle koska soitin yksityiselle ja minulla oli vielä yksi lasku sielä maksamatta ja sen kun olen maksanut niin saan ajan lekurille. Muistaakseni se lekuri ei määrää helposti bentsoja vaan viimeksi kun joskus kävin niin se olisi määränyt klortriptyliä mutta en ottanut sitä koska oli niin iso tole ettei olisi auttanut mitään.
Onko muuten klortriptyl hyvä paniikkiin ja ahdistukseen? Yksilöllistä sekin mutta ajattelin kysästä ja eikös se näy seulassa opamoxina jos oikein muistan.
^ Eihän Klotriptyl ole bentso, niin ei se Opamoxina näy. Klotriptyl on trisyklinen masennuslääke, eli ei sitä näy seuloissa ollenkaan. Sekoititko klooridiatsepoksidiin? Risolid kauppanimeltään, kyseessä on mieto bentso. En usko, että se näkyisi oksatsepaamina seulassa, kun oksatsepaami ei ole edes sen hajoamistuote.
Edit: Sori, sisälsihän se Klotriptylkin klooridiatsepoksidia. Muisti teki tenät ja muistin, että sisältäis vain amitriptyliiniä. En osaa sanoa että miten se näkyy seulassa, mut tuskin ainakaan oksatsepaamina?
^^ Klotriptylissä on kuitenkin vain 10 mg klooridiatsepoksidia, eikä sen annostusta voi kovin korkealle nostaa sen amitriptyliinin vuoksi. Max. annostus Klotriptyliä olisi 8 tablettia päivässä, jossa olisi klooridiatsepoksidia suunnilleen sen verran, että se vastaisi sitä 3 x 0,5 mg klonatsepaamia(Nopeasti laskin päässäni, en päissäni, joten saattoi mennä väärinkin), jonka, mietiskeliä, sanoit voivan olla riittävä annos benzoa sulle, ja tuota kahdeksaa tablettiakaan tuskin kovin usein määrätään, eikä sitä määrää ainakaan pelkän benzovaikutuksen tähden kannata ottaa, sillä siinä voivat amitriptyliinin haittavaikutukset vain nousta pahemmin esiin. Toki saatat saada parhaan avun juuri amitriptyliinin ja klooridiatsepoksidin kombosta, siis tuota maksimia pienemmälläkin annoksella, joten kannattaa kait sitäkin kokeilla .