Joo ei vaan noi mielipidelääkkeet kaikilla riitä. Kyllähän se masennusta ja ahdistusta alkaa aiheuttamaan, kun ei pysty tekemään mitään muuta kun olemaan kotona neljän seinän sisällä. Luulisi lääkärisi ymmärtävän tuon. Harmi tosiaan, että joudut tuota aikaa odottelemaan niin pitkään, mutta toivotaan että sitten saisit ne rauhottavat takaisin ja voisit alkaa vähän elämään, ilman jatkuvaa pelkoa ja noita tunteita ettei voi puhua edes puhelimessa ihmisten kanssa, kauheaa. Voimia ton kestämiseen, ennen kun pääset lääkäriin!
Minäkin olen korvaushoidossa mutta minula menee benzoja listalääkkeenä, ehkä se sitten on paikkakunnasta kiinni, en tiedä?
Täysin paikkakuntakohtaista. Useimmissa kunnissa bentsot puddotetaan alas, täälläkin usein uudet joutuvat valitsemaan bentsot tai kh:n. Siksi on järjetöntä, että kun tiedetään tietyt kunnat, joissa on helpompaa olla kh:ssa, porukka muuttaa niihin kuntiin. Täältäkin aikoinaan kehotettiin lähtemään Lahteen, kun kh:oon pääsi suoraan… Sellaiset 10v aiemmin…

Täysin paikkakuntakohtaista. Useimmissa kunnissa bentsot puddotetaan alas, täälläkin usein uudet joutuvat valitsemaan bentsot tai kh:n. Siksi on järjetöntä, että kun tiedetään tietyt kunnat, joissa on helpompaa olla kh:ssa, porukka muuttaa niihin kuntiin. Täältäkin aikoinaan kehotettiin lähtemään Lahteen, kun kh:oon pääsi suoraan… Sellaiset 10v aiemmin…
Olin juuri Lahdessa viimeisessä hoitopaikassani ja mielestäni siellä on tilanne karannut pahasti käsistä. Jengi tulee hakemaan kh lääkkeensä aivan perseet olalla ja ne vaan annetaan niille. Ei tälläinen onnistuisi kotikunnassani. Ex-puolisoni kanssa kuuluimme siihen selvään vähemmistöön jotka tulivat hakemaan kh lääkkensä selvinpäin ja usein ihmettelimme, että miten tuollekkin annetaan lääkkeet kun on tuossa kunnossa. No kunhan alkometri näyttää nollaa niin takuu varmasti sait lääkkeesi olit sitten piripässäsi tmsp. Ainut rangaistus mitä tulee kun on positiiviset seulatulokset on se, että joutuu viikonloppusin hakemaan lääkkensä Pitkänmäen kuntoutuskeskuksesta. Off the topic mutta tämä oli pakko kertoa Lahden korvaushoito systeemistä.
^Lahtikin kuuluu/kuului saman tason matalan kynnyksen hoitoon. Tällaisissa paikoissa välillä tuntuu kyllä, että mitä helvettiä sitä on kunnolla kun niin pieni osuus asiakkaista on… Tulee olla “mallina” muille, vaikka puolta kiinnosta paskaakaan olla kunnolla! Lunta tupaan tulee myös, kun kh:ssa olevat katsotaan sen “ylläpitohoidon” porukan mukaan epäonnistuneiksi… Itse haen mm itse lääkkeeni, en halua että hoitsu hakee ne. Näkevät ainakin, että olen selvänä, prkl!
Täällä korvaushoito on ihan ookoo ja kotilääkepäivät saa puolenvuoden rikkeettömän hoidon jälkeen, eli on haittojen vähentävä korvhoito ja sitten tavoittellinen hoito ja minä kuulun siihen ekaan kun sauhu näkyy jatkuvasti. Mutta se on kyllä ihan jostain kun joutuu bentsot lopettamaan joko avossa tai sitten laitoksessa pois ja se on nyt pistänyt minut epätoivoon kun olen juuri ne bentsoviekkarit selättänyt ja nyt en sitten liiku yhtikäs missään ja olen ihan erakoitunut ja nyt on alkanut pientä ahdistusta ja masennusta tulemaan kun en liiku missään. Tai äsken otin itteäni niskasta ja käväsin kävelemässä pienen lenkin joten ei nyt vielä ainakaan mikään huippumasennus päällänsä ole mutta ahdistusta on ihan kiitettävästi ja nyt odotan esivuotta että lekuriin pääsisi ja saisin bentsot takaisin.
Bentsojen lopetus pitäisi muutenkin lähteä ihan itsetstä eikä silleen että kun menee korvaushoitoon niin sitten on pakko lopettaa.
Hmmm, tämän “mietiskelijän” kertomus enemmän kuin tuttu. Olen paininut rivatrilin kanssa jo 16 vuotta. Mikään muu bentso ei ole minuun tarttunut, kaikki olen jättänyt taakseni, mutta tähän olen aina palannut uudelleen ja uudelleen.
Tällä hetkellä en ole kuulunut ns. päihdekäyttäjien ryhmään, vaan lääke on mennyt lääkärin mukaan sairauden hoitoon, mutta kohtuuttomalla annoksella. Nyt en vaan jaksa enää, koska sumuttaa pään aivan täysin.
Vieroitusvaihe on monimutkainen, päivt vaihtelevat hurjasti ja voi varautua siihen, että olo tuntuu hyvin usein todella epätodelliselta. En suosittele, että näistä menet heti lääkäriin puhumaan, aloittavat vaan lääkityksen uudelleen. Voimakas ahdistus on vieroitusoireita ja aiheuttaa epätodellista oloa. On vaan otettava kaikki huomattavasti rauhallisemmin ja varattava kaikkeen tekemiseen aikaa huomattavasti kauemmin kuin ennen.
Itse vieroitus voi joillakin onnistua nopeasti, jotkut haluavat sen tehdä hitaasti. Haluan tässä heti kertoa yhden tosiasian.
Itse paranemistyö ja vaikein vaihe alkaa, kun viimeinen lääke on syöty. Riippuen siitä, kuinka kauan kyseistä lääkettä on syönyt, mutta mainitsit jo usean vuoden käytön ja useista milligrammoista, joten varaudu hieman erilaiseen tulevaan vuoteen.
Olen tämän käynyt läpi jo kertaalleen ja usko pois, kaikki se, mitä se vapaus toi tullessaan, korvasi tuhansin verroin kaikki kivut ja päänsisäiset selittämättömät ilmiöt.
Elät tällä hetkellä vielä kapeassa putkessa, etkä voi kuvitellakaan, kun jonakin päivänä heräät ja oikeasti näet, mitä ympärilläsi on. Tuntuu siltä, että tunnet, koet ja näet ensimmäistä kertaa kaiken elämässäsi.
Jos elämässäsi on tapahtunut ikäviä asioita näiden vuosien aikana, jona olet lääkkeitä käyttänyt, tulet kohtaamaan surun tunteen takaumana, koska oikeat tunteesi ovat olleet lääkkeiden latistamat. Tästä voi johtua myös joskus ahdistus, jota monet bentsojen käyttäjät valittavat, vaikka heillä rauhoittava lääkitys käytössä onkin.
Itsevarmuus lisääntyy ja tunnet itsesi paremmaksi ihmiseksi. Ja vapaudut siitä helvetistä, että reseptin uusimispäivät määrittelevät elämänrytmisi. Sinun ei tarvitse enää pelätä. Olet jo oikealla tiellä. Sanoipa kuka mitä tahansa, kaikilla on mahdollisuus onnistua. Kyse on omasta tahdosta. Valinta on sinun.
Moikka kanssasisaret ja veljet.
Tässä olen lukenut, että psyykeen kanssa monet painineet ja itse pitkän kokemuksen kautta sen kanssa pärjään aikas hyvin vieroitusvaiheessa, ei siinä mitään.
Mutta mistä ihmeestä te saatte helpotusta FYYSISIIN oireisiin??? En tarkoita ainoastaan käsien vapinaa, vaan valtavaa lihasjäykkyyttä, epävakaata kävelyä, hikoilua, järjetöntä aistien terävöitymistä (mulla on todellakin aivan superkuulo nykyään…). Sitä tässä nyt eniten pelkään, että kroppa prakaa, kyllä mun pää tän kestää, olen tän homman vienyt loppuun aiemminkin. Mutta näin inhottavia kiputiloja ei ole koskaan ollut.
^Syöt varmasti maximimäärät (ylikin voi ottaa) aivoille hyviä rasvahappoja (omega 3 ja 6, gla+e…) ja vitamiinit-hivenaineet? Liikut, reseptivapaat lääkkeet (särky, mahd luontaistuotteet), itselläni meni lihasrelaksantit. Hikoilu ei itseäni ole sinänsä haitannut, koska kylmä-kuuma on niiiin tuttu oire vuosien aikana…
Pudotatko liian nopeaa tahtia? Itselle se 1/6 annoksesta on ollut sopiva, että reilu vko on viekkareita; sen jälkeen psyykkaan päivittäin että “tila paranee kokoajan”. 3vkon päästä olen aikaisintaan pudottanut seuraavan kerran, mutta usein otan sen 2-4vkoa “tervettä aikaa”, fyysisille viekkareille siis…
Olen aina sisun voimalla pudottanut, eli jos olen huomannut addiktoituneeni; hammasta purren tehnyt työt (jäänyt “käytöstä” kiinni viekkareissa, bupren tai bentsojen), kunnes eräänä päivänä se ei onnistunut. Itselleni oli helpompaa selittää oireet “laskuilla”, laskut on maksettava… Ts henkistä piiskaamista “itse aiheutit, nyt kestät seuraukset”… Tällöin helpommin huomaan, että pahin olo on ohi jo parissa vkossa… Tuo Mietiskelijän pitkä masis taas oli vaihetta, jolloin olisin alkanut käyttämään uudelleen, ellen olisi itse tiennyt etten saa enää apua beneistä sekä olin erakoitunut kh:n tähden käyttäjistä… Enkä jaksanut edes lääkkeitä hakea tai soitella… Onneksi aloitin työharjoittelun yms.
Lääkäri nosti pamit 30mg:iin vasta, kun hoitokontaktit olivat olleet vaihtuneet ja itse olin mennyt taaksepäin kunnolla… Jälkeenpäin harmittaa, että annos kuusinkertaistui… Toisaalta itsekin tiedän mitä edessä on… Masis on pahin itselle, kun sumun keskeltä ei näe elämän tarkoitusta…
Lisäksi vakuutan itselleni, että fyysiset reflat ovat kuin flunssan oireet… Kestävät tietyn aikaa ja merkkipaalu saavutettu… Psyykkisistä ei tiedä kauan kestävät…
Arvoisat saunojat! Hyvää uutta vuotta 2015 kaikille!
Turvauden asiantuntemukseenne vanhan vuoden viimeisinä tunteina, jotta voisimme elää onnellisempaa" uutta vuotta. Arveletteko, että vieroittautuminen Rivatrilistä osoittautuu myöhemmin vaikeaksi. Mennyt 3 kuukautta annoksella 3x0,5 mg/ vrk ahdistukseen. Tuntuu, että on ehkä auttanut. Eli onko silloin syytä edes yrittää lopettaa? Sulkeudun suosioonne!
^ Ei tuo nyt mikään suuren suuri annos ole ei. Mikä ahistaa? Ts. mitenkä yrität ratkoa ahistuksen syitä, vai onko joku akuuttitilanne tai tragedia päällä? Sen mukaan harkitse lopettamista. Jos tuntuu jeesaavan eikä kummempaa syytä ole alasajaa, niin kiirekös tuossa. Jos taas tuntuu, että ahistuksen syyt on jo ratkottu, niin suottapa sitä kai sitten popsiakaan. Sen verran vähän aikaa myös olet tuota vielä syönyt, ettei lopettamisenkaan pitäisi kovin vaikeaa olla mistään fyysisistä syistä.
Kiitos nopeasta vastauksesta! Varmaan tuo alkolopettamo painaa aika pitkäänkin ahdistusta päälle, mutta ei enää hoitoa" alkolla. Tietysti sitten on fundamentalistien mielestä on kyseenalaista hoitaa bentsollakin. Mutta anyway; kuulosteltava siis olojaan ja kai tuosta määrästä tosiaan pääsee eroon milloin vain parin yön yli nukkumalla, toivottavasti.
Minä käytin rivatrilia 4mg päivä ja lopetin sen laitoksessa 4 viikossa pois kun korvaushoitoon menin ja nyt kun olen ollut noin 7kk.tta ilman niin olen ihan erakoituneena ihmisistä ja ahdistus ei hävinnyt mihinkään ja muutenkin jännitän ihan liikaa ihmisten keskellä joten nyt odotan lääkäri aikaa että asia saataisiin korjattua. Minä en näe nyt muuta vaihtoehtoa kuin pyytää ne bentsot takaisin että pääsisin edes kämpästä ulos.

Arvoisat saunojat! Hyvää uutta vuotta 2015 kaikille!
Turvauden asiantuntemukseenne vanhan vuoden viimeisinä tunteina, jotta voisimme elää onnellisempaa" uutta vuotta. Arveletteko, että vieroittautuminen Rivatrilistä osoittautuu myöhemmin vaikeaksi. Mennyt 3 kuukautta annoksella 3x0,5 mg/ vrk ahdistukseen. Tuntuu, että on ehkä auttanut. Eli onko silloin syytä edes yrittää lopettaa? Sulkeudun suosioonne!
Hyvää Uutta Vuotta, tapsa .
Nyyty vastasikin sulle jo melko kattavasti. Benzoilla tosiaan hoidetaan vain oireita, ahdistuksen syihin ne eivät tietenkään pure. Jos sun ahdistuksesi on alkoholivieroittautumisesta johtuvaa ja olet ollut jo pidempään(?) juomatta, niin alkavathan nuo lääkkeet hiljalleen käymään tarpeettomiksi. Mä tyrkytän kuitenkin TAAS sitä terapiaa, ainakin jossakin muodossa, jotta pääsisit käsittelemään kunnolla pois ne ahdistuksen aiheuttajasi, jotka ehkä saivat sut alunperin ryypiskelemäänkin. Jos mielit päästä eroon Rivatrilista, niin toki vieroittautuminen kannattaa aloittaa mahdollisimman pian, koska aina vaikeammaksi se käy, mitä pidempään itseään ajaa koukkuun. Vaikket olekaan syönyt Rivoja tuon pidempään, etkä tuon suuremmalla annoksella, niin kyllä sulle on erittäin todennäköisesti jo tässä vaiheessa muodostunut jonkinasteinen fysiologinen riippuvuus. Siksipä sun ei missään tapauksessa kannata katkaista lääkitystäsi seinään. Benzoreflat eivät yleensä ole, lyhytaikaisemmallakaan käytöllä, ohitse parilla unettomalla yöllä. Sua saattaa alkaa ahdistaa kahta kauheammin ja olosi voi mennä muutenkin todella kurjaksi, jos lopetat seinään, ja näin ollen koko vieroittautuminen menee tyystin plörinäksi ja saatat kiskoa pian kaksin käsin niitä nappejasi. Aloita vähentämällä pikkuhiljaa ja tunnustele omia olojasi. Vaikeaa sanoa, mikä kenellekin olisi sopiva tiputusaikataulu, kun se on niin kovin yksilöllistä, mutta kokeilemalla sen huomaat. Kiirehtiä ei missään nimessä kuitenkaan kannata, vaikkei olo edes alkuun olisi mitenkään kovin huono. Rivat ovat niin pitkävaikutteisia, että senkin vuoksi niiden viekkarit saattavat iskeä hyvin salakavalasti. Maltti on ehdottomasti valttia näissä benzojen alasajoissa .
Tsemppiä .
Mietiskeliä: Tulipa vain mieleeni, kun kertoilit hiisailevasi kannabista aika reilusti, että voisiko sillä olla vaikutusta tuohon kurjaan oloosi ja jumitukseesi . Se yrtti kun ei todellakaan kaikille sovi, ainakaan suurina määrinä, vaikka joillekin se voisikin olla paras mahdollinen vieroituslääke. Jos koettaisit jättää sen pois tai ainakin vähentää radikaalisti ja katsoa auttaisiko moinen temppu yhtään. Toki siinäkin on omat ongelmansa, sillä tuleehan ganjastakin vieroitusoireita säännöllisen käytön jälkeen, vaikkei se ko. ihmiselle lainkaan sopiva roipe olisikaan, mutta kannattaa kait tuotakin kokeilla. Tuskin sulla sen suhteen kovasti menetettävää on
.
tapsa57 kirjoitti:Arvoisat saunojat! Hyvää uutta vuotta 2015 kaikille! Turvauden asiantuntemukseenne vanhan vuoden viimeisinä tunteina, jotta voisimme elää onnellisempaa" uutta vuotta. Arveletteko, että vieroittautuminen Rivatrilistä osoittautuu myöhemmin vaikeaksi. Mennyt 3 kuukautta annoksella 3x0,5 mg/ vrk ahdistukseen. Tuntuu, että on ehkä auttanut. Eli onko silloin syytä edes yrittää lopettaa? Sulkeudun suosioonne!
Hyvää Uutta Vuotta, tapsa
.
Noita lääkkeitä ei periaatteessa, koskaan tulisi syödä yli 1kk. Niiden tarkoitus on vain helpottaa kriisien akuutti vaihetta. Harvoissa tapauksissa, niiden käyttöä voi pitkittää.
Tuolla annostuksella ei voi sanoa saatko vieroitusoireita. Riippuu ihmisestä. Noin lyhyen käytön jälkeen mahdolliset vieroitusoireet eivät kestä pitkään.
^ Minkähän vuoksi Rivoja sitten myydään vain 100 kpl:n ja niitä miedompia 150 kpl:n purkeissa, jos ne ovat tarkoitettuja vain lyhytaikaiseen käyttöön :mrgreen: ? Rivoilla hoidetaan mm. epilepsiaa ja erinäisiin sairauksiin liittyvää lihasspastisuutta, jotka harvemmin ovat mitään akuutteja kriisejä. No joo, tapsan tapauksessa kyse ei kaiketi mistään tuollaisesta ole, mutta Rivatrilin on benzo, jonka käyttö on monissa tapauksissa erittäin perusteltua myös pidemmäksi aikaa, jopa koko loppuelämäksi, vaikka toki sitä paljon käytetään myös ihan perusahdistuksen hoitoon. Siihenkin se toki on hyvä lääke, mm. pitkän puoliintumisaikansa ja ei-väsyttävyytensä tähden, mikäli sitä ihmisen ahdistuneisuushäiriötä ei saada kuriin muilla konstein.
Joo itse kun olen nyt kattellut olojani niin se ylenpalttinen jännitys ja kaikki johtuu paniikkihäiriöstä kun huomaan siitäkin että se on sitä kun sydämmen kohdalta välillä pistelee ja kun netistä katoin tietoja niin juuri paniikkihäiriöstä se vihlominen johtuu ja muutenkin olen nyt ihan erakoituneena ihmisistä niin nyt olen vaan tullut siihen tulokseen että kyllä minä pienen määrän nyt tarviin että pystyn pääsemään edes kämpästä ulos.
Silloin joskus noin 7kk.tta sitten lopetin juuri bentsot siitä syystä että näkisin sen todellisen vaivan mihin minä niitä silloin söin niin nyt vaan lekurille sanomaan että mitä problematiikkaa on tullut niin empä usko että vaikeasti se resepti kouraan lyödään että pääsisin elämässä eteenpäin koska eihän tällee voi elää että jumittaa vaan kotona telkkaria kyttäillen.
Terapiaan voisin mennä jos vaan jaksaisin, mutta nyt ei vaan yksinjekrtaisesti jaksa koska mennyt niin paljon voimia siihen kun selätin ne bentsot eli loppukuusta lekurille juttelee. Kannabiksesta se ei johdu, tiedän siitä kun olin melkeeen koko viimekuun ilman kannabista ja silti jumitin vaan sisällä ilman mitään päämäärää.
Oli oikeastaan hieno huomata mistä tuo kaikki johtuu että pääsisi korjaamaan asian.
Ja muutenkin minä olen nyt alkanut vetämään poretta missä ei ole mitään järkeä, mutta kun en vain pääse kämpästä ulos niin pakko kehittää jotai tekemistä ja sauhukin menee juuri siksi kun tylsyys raastaa ja sauhuakun polttelen niin kiinnostus kaikkiin asioihin tietysti kasvaa.
Lupasin uutenavuotena että pistän itteni kuntoon ja annan puhtaan seulan, mutta näillänäkymin se menee päivastoin.
On niin perkeleen hidasta touhua klinikalla ja nyt odotan vasta hoitaja aikaa ja sen jälkeen lekurille koska bentosja minä tarviin että pääsen kämpästä ulos ja nyt tuli uusi selitys lekurille, että voisin lopettaa kaikki muut päihteet.
Ihme kun en ole vielä masentunut täysin, ehkä siksi kun tiedostan kaikki mikä mua vaivaa, eli paniikkihäiriö ja pientä ahdistuneisuutta.
Se on outoa jos ei se tohtori sykerö voi kirjottaa edwes pientä bentsomäärää että pääsisin kämpästä ulos ja näin elämätilanne paranemisi. Olen jo miettinyt lähdenkö korvauksesta pois kun heti kun sinne menin niin on ollut jatkuvaa taistelua olojeni kanssa ja yksityiset olen jo kämmännyt joskus betsojen kanssa, olen ajatellut että se olisi ollut kaikein helpointa kun olisin mennyt vaan yksityiselle hakemaan vaikka yhen kakkosen rillun päivässä niin se ei olisi näkynyt edes seulassa, mutta ei voi mitään, mutta sen sanon että jos ei se pientä esim 3x0,5mg rivatril kirjota päivässä niin tuntuu etten saa itteäni kuntoon ikinä. Täytyy pikkasen korottaa änntä että saisin lääkityksen koska ei näin voi jatkaa että jumittaa 23/7 sisällä ja kattoo telkkua ja muutenkin paniikkihäiriön kanssa ei todellakaan ole kiva elää kun toisten sanoista esim ottaa jotain numeroa ja sitämyötä olen ihan hiljaa muitten keskellä etten joutuisi noloksi tulemiselle ja kaikke muuta paskaa. Mutta se oli pointti että jos se lekuri ei tajua mitä selitän niin sitten ei ole kivaa.
Silloin joskus kun lopetin pikkuhiljaa avossa ja menin lekurille juttelee niin kirjoitin jotai lappuja koska en pystynyt puhumaan niin kyllä sekin sanoo jo että aikast kova paniikki oli päällä kokoajan. Kauhee stoori :mrgreen:
^ Miten niin olet kämmännyt yksityisten kanssa tuon benzoasian? No, ei kuulu mulle, mutta ajattelinpa vain, että tuskin sä sentään kaikkia Suomen tai edes lähiseutusi yksityislääkäreitä olet lävitse kolunnut kämmäilemässä, mitä se nyt sitten tarkoittaakin . Luulisin, että helpompi sun olisi respa saada joltakulta yksityiseltä, kuin KH:n lääkäriltä, jos sut kerran samaisesta KH:sta pistettiin vieroittautumaan benzoista. Eipä se yksityisen kirjoittama respakaan tosin hirvittävästi lämmitä, mikäli sulla on sen verran kattava apteekkisopimus, ettet saa niitä lääkkeitäsi apteekista ulos.
Ihan yleisesti tuosta klonatsepaamin näkymisestä seuloissa: Tiedän, ettei se näy perusbenzona ns. normiseuloissa, ainakaan pienillä annoksilla, allekirjoittaneella ei tosin joskus näkynyt vähän isommillakaan annoksilla, mutta eikös niillä nykyisin ole jokin oma testerinsä klonatsepaamia varten vai olenko kuullut perättömiä huhuja. Siis tokihan suunnilleen kaikki aineet saadaan ihmisestä näkymään, jos oikein kunnolla ryhdytään tutkimaan :mrgreen: , mutta tarkoitan nyt ihan sellaista kusitikkua, joka näyttää klonatsepaamin erikseen. Se, seulotaanko klonatsepaamia käytännössä kuinka ahkerasti, vaikka siihen mahdollisuus olisikin, on toki asia erikseen, sillä maksavathan nekin testit rahaa.
.