Askarruttavat asiat

Mä käytän toisinaan Propralia siis. Ei silti, mulla on ollut niin pahoja migreenejä viimeisen parin kuukauden ajan, että lähes joka kerta tulehduskipulääkkeet + panadol + kofeiini ei ole toiminut. Et on ollu pakko ottaa sumatriptaania, en mä oikein muita haittoja huomaa siitä enää kun sen hikoilun sen päivän ajan ja sellasen nihkeän olon. Almogran toimii paljon hitaammin. Olen silti onnellinen, että lääkkeet sentään auttavat, viimeistään kohtauslääkkeet. Koskaan en ole oksentanut, mutta pahoinvointia tulee lähes joka kerta.

Kiitos kulta pieni! Näin pahana on migreeni mulle uusi tuttavuus, tullut ehkä viimeisen 3 vuoden sisään. Ennen sain sen taltutettua tulehduskipulääkkeillä, eikä kipu aina ole yhtä kova. Nyt jos kipu on miedohko, se saattaa lähteä tolla yllä mainitulla kombolla, jos keskivaikea tai kova, niin tarvitaan jo kohtauslääkettä, tai se jatkuu useita päiviä.

Mä sitä estolääkettä lähtisin sitten mielelläni lääkärin kanssa pohtimaan. Kun on tää nyt perkele, kun 3 päivää viikosta menee sängyssä maaten, valot poissa. Vittu mikä lepakko mä olen. No hyvä lueskella noita etukäteen ja näin.

Toivottavasti saat avun estolääkityksestä! En halua maalailla piruja seinille, koska eihän meillä ole samanlaiset kehot, mutta ei mulla lamotrigiini/Deprakine ole migreeniä estänyt. Verenpainelääkkeistä en tiedä, joten en niitä nyt teilaa. Jotkuthan saavat tosi hyvän avun noista. Toivottavasti sinäkin!

Deprakine ei mulle sovi, Lamotrigin sopii, mutta en tiedä auttaisko. Mielelläni mä kokeilisinkin ihan verenpainelääkettä, jotenkin tuntuu että se vois olla kokeilemisen arvonen juttu, Riittäis että se vähentäis kohtausten määrää.

No vielä tänä syksynä hoidan itseni.

Nnaana: Mä vetelin taas vähän omia johtopäätöksiäni :blush: . Ajattelin, että puhuit siitä aiemmin mainitsemastasi paska"kaveristasi" ja ihmettelin, että mitä siinä konkurssissa nyt enää merkitsee se, jos päästää suustaan tuollaisen viattoman olen yksityisessä psykiatrisessa sairaalassa -sadun. Jos kyse on oikeasti hyvästä ystävästä, niin ymmärränkin paremmin. Itse tuollaisessa tilanteessa, että joku, jonka kuvittelen tuntevani ja johon olen uskonut voivani luottaa, alkaisi satuilla kummallisia, olisin aika hämmästynyt, että mikähän sille nyt tuli ja tuollaisessa kertaluontoisessa tapauksessa, jossa tyyppi olisi vieläpä joutunut lataamoon, pohtisin, josko se oikeasti sekoilee. Siis ihan ilman psykoosiakin voi päästä vähän kummia sammakoita suusta, jos tarpeeksi ahdistunut ja stressaantunut on. Sitten, jos se legendan heittäminen jatkuisi, niin toki se laskisi luottamustani reippaasti, ihan siksi, että lähtökohtaisesti odotan luottoihmisteni puhuvan mulle totta. Nämä satusedät/-tädit voivat olla ihan okei ja viihdyttäviäkin, mutta enpä minäkään niitä luottoihmisiksini laske millään muotoa.

Luin joskus sellasest kirjast ku “Huume- ja lääkeriippuvuudet” (se muistaakseni mainitaan tuol plinkin suositeltavas lukemistos) jotain sellaista, että “muille vaarallinen narkomaani” voidaan määrätä tahdosta riippumattomaan hoitoon jossain päihdehoitolaitoksessa tms. Käsittääkseni hoitopaikka voi olla myös kolmannen sektorin hoitopaikka, eli varmaan useimmiten sitten A-klinikkasäätiön??? Askarruttava asia ny tämmösel Oikeesti Vanhal o see, että mihin se kolmas sektori sijoittuu täsä “yksityinen vs. julkinen” - janal… Joskus ammoisina aikoina olin YTHS:n potsku, ja mul oli maksusitoumus jossai vaihees sossust. Apteekis jurnutettiiin, ett tää maksusitoumus ei koske yksityisen puolen lääkärin määrämiä lääkkeitä… No, aikamme kun keskusteltiin asiast, kyl ne sit maksettiin. Ja saattoihan olla kyse myös siitä, että k.o.farmaseutti ei vain tiennyt kui laki ja asetus menee…

Nii toi OIkeesti Vanha meinaa sitä, ett ku mää olin niin tottunut ajatteleen, ett o vain yksityist ja julkist hoitoa, mut nyt julkinen fuckin´sektori ei ota mun asioihin mitään kantaa, niin olkoot sitte mun puolest. Lääkkeet uusitaan sielt kolmannelt sektorilt sitte. Jolle kaupunki maksaa, jos mä käyn siel, mut eihän sinne juuri aikoija saa sinnekään. Ett sillai.

En ny puhu siis tuost kenties valehtelutapauksesta, (väliil ajattelen, ett STN kaikkiko täs maailmas valehtelee :angry:,), enkä edes siitä, onko yksityistä psykiatrista hoitoa, johon voisi määrätä (enpä usko), vaan siitä, että joitakin ihmisiä s.o. “narkomaaneja, jotka ovat muille vaarallisia”, voidaan määrätä tahdosta riippumattomaan hoitoon johonkin muuhun kuin julkisen sektorin hoitopaikkaan…

Se onks se sit oikein vai väärin o toinen kysymys??? Mielipiteitä???

^ Jos joku määrätään pakkohoitoon päihdeongelman vuoksi, niin kyllä se hoito käsittääkseni tapahtuu ihan perusmielisairaalassa, joissa paremmin varustelluissa on ihan päihdepsykiatrinen osastokin. Jotta kriteerit päihdeongelmaisen pakkohoitoon täyttyisivät, pitää tilanteen olla sen verran akuutti ja paha, että siinä todennäköisesti tarvitaan ihan virallista suljettua hoitoa. Lisäksi nuo kolmannen sektorin päihdehoitotahot tähtäävät kuitenkin jonkinasteiseen kuntoutukseen ja sellaistahan on aivan turhaa yrittää pakolla kenellekään. Nuo päihdepakkohoidot siis lienevät ihan sen akuutin kriisin katkaisua, eli säilötään pöpilässä sen aikaa, että saadaan rauhoittumaan pahimmista sekoiluistaan.

Onko oikein? Mitä tarkoitat? Yleensä sitä, että päihdeongelman tähden voidaan pistää tahdonvastaiseen hoitoon vai sitä, onko oikein toteuttaa hoito kolmannella sektorilla? Joissakin tapauksissa on tietenkin oikein määrätä se päihdepää tahdonvastaiseen hoitoon, jos tilanne on tosiaan se, että siviilissä tulee lähinnä ruumiita. Se taas ei ole oikein, että pakkohoitoon määrättäisiin johonkin oikeaan päihdekuntoutuspaikkaan, ihan siksi, että niissä on oikeasti motivoitunuttakin porukkaa, joiden hoidon ei pidä kärsiä jonkun päihdepsykootikon sekoiluista ja muutoinkin niihin jonottavat sellaiset ihmiset, jotka voivat ihan tosissaan hoidosta hyötyä, toisin, kuin joku tyystin vastentahtoinen, joka ei mitään tai “mitään” ongelmaa sekoiluissaan näe.

Alaikäisten kohdalla homma on sitten eri, eli sijoituksen kautta voidaan määrätä ihan jonnekin yksityiseen instanssiinkin kuntoutumaan tai ainakin vähän rauhoittumaan, mutta alaikäisten kohdalla nuo sosiaalipuolen kriteerit täyttyvät ylipäätään eri tavoin, eli tilanteen ei tarvitse olla mikään huippuunsa kärjistynyt hengenvaarallinen(itselle tai muille) päihdepsykoosi. Eihän sitä täysi-ikäistä voi ottaa huostaan, siis sossun toimesta, kuten alaikäisen voi.

Edit: Voihan noihin kolmannen sektorin instansseihin sellaisen puolipakolla määrätä, eli jollet suostu tähän ja tuohon hoitoon, niin et saa sitä ja tätä. Siis esim. korvaushoidon aloitus/jatkuminen, muun lääkityksen kuntoon saaminen jne. Ihan itsehän se on päätettävissä, suostuuko niihin, eli ei tulla viemään poliisisaattueella pakkohoitolähete taskussa, mutta joissakin tilanteissa voivat olla hieman pakkorakoja nuo hoitoihin suostumiset :confused: .

^
finlex.fi/fi/laki/ajantasa/1 … 0041#L2P18

Luku 2, pykälä 18, “Aluehallintovirasto hyväksyy ne toimintayksiköt, joissa hoito voidaan antaa”

Yhtä kuin mitä… :confused: ? Voishan tuohon Finlexiin perehtyä tarkemminkin, mut ku bentsohammasta kolottaa ja lääkkeet pitää lähtä hakemaan :wink:

Varmaan olet oikias, akuutit tilanteet suljetus päihdepsykiatrises julkisen sektorin hoitolaitokses, tai siis osastol. Ja “puolipakol” /painostuksel, (niinku muuten joskus o psykiatrises hoidos muutenki, kun eihän ihmisille kerrota heidän oikeuksiaan :angry: , vaan vedotaan simmoseen Suureen Auktoriteettiin kuin Käytäntö, ja mikäköhän juridinen asema silläkin on :angry: ).

(Mut pikkusen mua jää viel vaivaan toi" aluehallinntoviraston hyväksyntä" toimintayksiköille… Täytyy kattoo myöhemmin tarkemmin.)

Pitäs varmaan perustaa sellainen yksityinen yleinen chillaus-mesta terapeuttisessa/lääkinnällisessä mielessä (ja duuniin vain hereillä olevia ammattilaisia eikä mitään tukariarmeijaa). Ei järjestelmän kanssa kannata tapella näin isommassa mittakaavassa :smiley:

Kyllä järjestelmää vastaan pitää taistella, mulla nyt kolme verenpaine lääkettä ilman mitään tehoa. Tohtori Mengele sanoi että vielä yksi, sanoin heti et ensin kaksi hyödytöntä pois. Kuulemma lääkkeet metabolisoituu mun maksassa mutta vaikutus nolla, josei usko vaihdan lääkäriä. Mulla niin paljon lääkkeitä muutenki niin lapiollista niitä en syö vaan kuolen saappaat jalassa ennemmin. Meen yksityiselle ja respaan merkintä ettei vaihdeta johonki Intialaiseen kopio lääkkeeseen, meinashan ne vaihtaan jotain muutakin lääkettä ja säästö per kk olis ollu 3€. Nyt päässy jyvälle siittä mun tulevasta lääkkeestä, hups siinä on kannabis öljyä, kerron tarkemmin kun olen niitä syönyt, sanoin sen suihkeen olevan ihan hanurista. Osuinko nyt oikealle lääkärille joka uskoi heti kokeiluni, nyt on piparit uunissa ollut eilisestä asti ja tinnitys + kivut kadonneet. Tämä ei tule edes kalliiksi kun löytyi rehti myyjä, kun lasketaan Gapapentin ja Neurotol pois on melkein ilmaista, vielä en ole ottanut melko kalliita kipulaastareita pois. Mulle riittää niin pieni määrä ja varon tolejen nousua.

Kyllä Soikannel kannattaa vaan taistella jos itse tietää mikä auttaa, no sotaahan emme ole voittaneet mutta taistelu on käynnissä, veren sokeri laski heti ja insuliinia piti vähentää.

Epäilen tuotteen olevan nimeltä Nabiloni: kapseli Δ9-THC:n synteettinen analogi ja ehkä ne antaa testiin jopa dronabinolia synteettisessä Δ9-THC:n l-enantiomeeri muodossa.

Ps. Tavallisia luonnollisiakannabisöljyjä ei kukaan apteekki tuo vielä Suomeen vaikka Bedrocan firma tuottaa niitä jo itse Canadalaisille potilaille ja isommalla lajikevalikoimalla kun mitä täältä on saatavissa.

Pss. Varmasti laskee verenpaineita ja se toimii joskus diabeteekseenkin eri tavoin yksilöllisesti…

Okei, joo, heti alkuun tiedän olleeni typerä, kun kiskaisin jotain random douppia kiukuspäissäni, mutta nyt askarruttaa, että voikohan oikeesti joku paska alentaa ruumiinlämpöä vaiko mittarissa vika? Siis helvetin kylmä mulla on, olisin veikannut ennemmin kuumetta, mut ei, 35.8 näytti. :open_mouth: Siis mittasin vielä monta kertaa. Eihän toi kyllä mikään vaarallinen lämpötila ole, enkä mä usko, että se nyt tosta laskeekaan enää, koska siitä random jauheen kiskaisemisesta on aikaakin 6 tuntia. Ihan normaali olo mulla muutoin on, että ei mun nyt ensiapuun tarvi olla rynnimässä kaiketi tässä. Kait täytyy mennä lämmittelemään itseään suihkuun. Kaiketi teoriassa voipi johtua alipainostanikin tuo, mutta kummasti iski nyt. En ole ikinä kuullutkaan, että joku substanssi alentaisi ruumiinlämpöä. :confused: Mitäs vittua?

“Alilämpöä” ei lääketieteellisesti ole olemassa, ellei sitten puhuta hypotermiasta. Silloin mennään jo 35 asteen alapuolella. Normilämmön rajat aikuisilla menee käsittääkseni 35,5 ja 37 asteen välillä. Mun muistaakseni esim. stimulantit voivat laskea ruumiinlämpöä hiukan hetkellisesti.

Mä kuulin jutun, että muija voi saada positiivisen canna-seulan, jos on ilman suojaa siis kumia lasketellut menemään duden kans, jolla on cannaa veressään, ja no kaikissa tuotoksissaan. Voiko pitää paikkansa :smiley:.

Täst ollut kuulema ennakkokeissikin Saksassa, ja lähde oli saksalainen lehti. Der Spiegel kait…? Mä rupesin sit miettiin, et pitäishän sit kaikki aineet siirtyä spegusta limakalvojen myötä positiiviseksi seulatulokseksi. Toi lähde sano, että ei oo mikään sillon tällön juttu, vaan ihan normaalia että siirtyy suojaamattomassa seksissä. En usko… Lisäks miten on voitu todentaa, et joku saanu nimenomaan suojaamattoman seksin takia väärän pos-tuloksen?

Mitä ootte mieltä x).

Testi

:smiley: Moro kaikille mun ihanille mussukoille… Winston, Lucre ja Nnaana ja tietty muillekkin.
Ja anteeksi kun olen ollut vaiti täs jonku aikaa, mut piti järjestellä perheasiat mallilleen ja duunissa tuli kans muutama iso muutos ylennyksen ja sen tuoman lisätyön takia, niin ei ole voimia ollu oikein muuta enää ajatella.
Mut teitä on ollu ikävä ja nyt on asiat hyvällä mallilla, niin tulen taas roikkuu täällä teidän riesana jatkossa niinku ennenkin…

Ps. Piti testata tätä ku ei antanu mun ensin vastata ollenkaan mihinkään viestiin, ja nytki temppuilee niin et kaikki hymiöt heittää ihan tekstin alkuun, vaikka yritän ihan loppuun laittaa…? Pitää laittaa modeille viestiä ja kysyä vähä neuvoa.

^ Kiva kuulla susta. Meinasinkin itseasiassa yks päivä ihmetellä täällä sun perään, mutten ole kauheasti jaksanut kirjoitella oman voinnin tähden.

Thänks love… Mulle myös plinkki vittuili yks päivä, mut se oli vaan hetken vittuilua :laughing: . Olet todella tervetullut tänne hani, aikaa on taas kulunut ja mä olen vielä pysynyt ilman aineita.

Muuten Grip, pakko sanoa… Olen tätä pitkään pähkäillyt, muistan sut ihan hanina ja niinhän sä oletkin… mutta sun uusi avatar on mun mielestä jollain tavalla pelottava… olen ajatellut sitä pitkän aikaa. :unamused: . Eikö ole sairasta, että tollainen asia voi vaikuttaa ja vasta nyt tulee mieleen ottaa se puheeksi :laughing: . What the fuck is wrong with me? - Onko kukaan muu kokenut jotain vastaavanlaista jonkun avattarista tai muusta?

Tiedän Grip ja muistan että olet ihana ihminen, mikä vittu mun päässä on vialla… :unamused:

Moi Nnaana! Ja mukava kuulla myös sinua, ikävä on ollu sua ja teitä kaikkia!!
Joo, mä oon täs kahlaillu läpi näitä eri ketjuja ja mun edellisen käynnin jälkeen tulleita juttuja.
Toivon sulle oikein paljon jaksamista ja tsemppiä, ja annan oikein ison “virtuaalisen” halin kun en oikeatakaan pysty antamaan.! :slight_smile:
Nyt en enää “karkaile” täältä plinkistä, joten olen sun ja näiden muidenkin kiusana niinku ennenki…! :slight_smile:

Moi honey!
Ihana kuulla sinustakin ja vielä noin hyvien uutisten kera!!!
Aina mä olen sinuun uskonut ja tienny, et sulla on sisua tehdä isojakin päätöksiä jos tosissas sitä haluat ja pysyä niissä, mut ihan sika isot propsit sulle Lucre tosta jutusta!! (otan hatun pois päästä ja kumarran syvään) :wink:
Mut ihan oikeasti pirun hyvä juttu, et oot pysyny kuivilla.!

Nyt kun vielä saan kiinni mun ikuisen “virtuaali rakkauden” :slight_smile: eli Winstonin, niin sit on kaikki “kauniimman osapuolen” tärkeät ystävät taas kasassa…:wink:

^ Täällähän minä :stuck_out_tongue: . Hyvää huomenta ja tervetuloa takaisin :smiley: . Mietin minäkin, mihin katosit, mutta ajattelin sitten, että ei kai se mun asiani ole, jos jollakulla on parempaakin tekemistä, kuin roikkua jollakin nettifoorumilla.

Mulla menee hyvin. Bupresta ja kaikista muistakin oppareista olen ollut irti sieltä toukokuusta lähtien, eikä ole ollut edes vaikeaa :smiley: . Oikeastaan tuntuu, että olen piristynyt ja päivään on tullut lisää tunteja, kun ei ole siinä sumussa, vaikka toki mulla kaikenlaista mielialavaihtelua ja epämääräistä psyykkistä oloa oli pitkäänkin. Ajattelin vain, että tutkailen olojani mielenkiinnolla, enkä pelkää niitä, eivätköhän ne ajan kanssa helpota ja pitkälti ovat helpottaneetkin. Täytyy mun rehellisenä ihmisenä tunnustaa, että retkahdin bupreen kerran tuossa viimekuun puolivälissä. Se oli sellainen piri- ja kännipäinen päähänpisto. Eipä tuntunut oikeastaan missään, eikä jättänyt mitään himoja jälkeensä, eli ei kait tuo kovin vaarallinen juttu ollut, kun elämä jatkui sen jälkeen tyystin tyytyväisenä ilman. Ehkä se oli hyväksikin todeta, että ko. aineella ei mulle mitään annettavaa enää ole, vaikka tietty pitää huomioida se muu päihtymystilani siinä hetkessä :confused: . No, eipä tee mieli piriäkään(Sen kanssahan mä en mitään pyhiä päätöksiä ole tehnyt, alkoi vain vanhemmiten kyllästyttää ja vittuakos sitä väkisin vetämään), joten ehkä piripäiset päähänpistotkin jäävät sitten uupumaan. Peruskännissä olen kyllä ollut, mutta se ei ole mulle tuollaista aiheuttanut, vähän muunlaista kohellusta vain :blush: .

Edit: Mullakin on ollut viimeaikoina taas aika paljon ongelmia Plinkin kanssa. Hymiöiden kanssa ei, mutta tämä kirjaa mut alvariinsa ulos usein, kun yritän lähettää viestiä. Esim. tämän viestin kanssa. Kaikki viestini olen onnistunut lopulta lähettämään, mutta kyllähän tuo nyt vähän häiritsee :angry: . Sen vielä ymmärrän, jos rustaan iät ja ajat jotakin novellia, että siinä välissä ehtii uloskirjaus tapahtua, mutta kun tuota on ilmennyt paljon ihan lyhyiden ja nopeasti näpyteltyjen(Öööh… Koska mä muka sellaisia harrastan :mrgreen: :laughing: ?) viestienkin kanssa.

Kaamosmasennus toki kolkuttelee ovella, jos tässä jostakin valittaa pitää, mutta se nyt on jokavuotinen tuttu vieras(Ehheh, olipas nurinkurisesti sanottu), joten eiköhän sen JÄLLEEN saa läpi lusittua. Ei se mulla siis mitään itsemurha- tai täysi toimintakyvyttömyysdepistä ole, pientä synkistelyä, murehtimista ja vetämättömyyttä vain ja paranee kyllä kummasti heti, kun kevät taas koittaa.