Kait se kofeiinitonkin elämä sujuu, ellei sulla liity kahvinjuontiin sitä sosiaalista “riippuvuutta.” Toki nyt kyläpaikassakin saa muuta juotavaa. Mut itse olen todennut yllättävän hankalaksi sen, jos syystä tai toisesta ei ole jotain kupposta nenän edessä kyläpaikassa.
Mulle kahvi toimii kipulääkkeenäkin, kofeiini ylipäänsä siis, mutta toisaalta etpä sä Winston taida popsia muutenkaan särkylääkkeitä siinä määrin kuin minä, että tarvitsisit kahvia niidenkään korvikkeeksi.
Mua nyt askarruttaa, mikä on Kelan mielestä “aikaa vievää apua”?
Tuli toi eläkepäätös ja hoitotuki siinä samalla. Hoitotukipäätöksessä oli jotakuinkin perusteluna sille, että se pysyy perusmuotoisena, että “Olemme katsoneet sinun tarvitsevan jokapäiväistä ohjausta ja valvontaa, mutta se ei ole kuitenkaan laadultaan aikaa vievää ja vaativaa.” Öö, musta toi on vähän itsensä kumoava, eikös jokapäiväinen valvonta ole aikaavievää? Mitä sitten?
No kyllä mä ajattelinkin, että ne eivät sitä korota, mut toi oli nyt vähän tyhmä perustelu, mut antaa olla. Saa kuitenkin jostain elantonsa.
Juu, moisia typeryyksiä laukova hahmo jääköön päihdelinkin synkäksi salaisuudeksi! ![]()
Mut se kyllä askarruttaa että miten Litiumin muka pitäisi vaikuttaa johonkin mielialaan… Tässä nyt reilu kuukausi otettu 600mg päivässä lääkärin ohjeiden mukaan, ja silti vituttaa kaikki, ei jaksa mitään. Paitsi pelata Pleikkarilla aina nukkumaanmenoon asti. Taitaa olla ihan placebovaikutuksia niillä jolla se “toimii” masennukseen. Eikä musta ole vielä vielä tullut fiksumpaakaan. Ellei fiksuudeksi lasketa se että on jätetty kaikki viinakset väliin. Viinaksilla sentäs kaikki toimi paljon paremmin kuin muilla psyykelääkkeillä yhteensä, eikä vitututtanut niin paljon, ja jaksoi puuhastellakkin jotain, esim kastella kukat ja imuroida aina välillä.
Noh, lääkkeet jää pois viimeistään siinä vaiheessa kun armas
hypomania kiskaisee ukon suosta kuin feenikslinnun konsanaan… ![]()
Kai sen litiumin tarkotus o viijä huiput pois…
. Bipopäillä bakkasessa.
(sori toooosi huono
)
Mut latistaahan se elämää. Luulis, että se enämpi maniaan vaikuttaa ku masikseen??? Ainaki bestis o aina helvetin masentunut sillon, ku syö sitä… Tuli tosi tiukka lekuri joka pistää verikokeisiin monta kertaa vuodes. Pitoisuuden kyl saa nostetttua epäterveellisellä tavalla paris-muutamas päiväs jäämättä kii siitä, että ei alistu pakkolääkintään, mutta en kai minä nyt tässä käy neuvomaan semmosia…?
Nnaana: Ei mulla ole kahvin kanssa sellaista sosiaalista “pakkoa”, eli voin kyllä kylässä tai kaverin kanssa “kahvitellessa” ottaa aivan hyvin teetäkin, mikäli päivän kahvikiintiö on täysi. Saa nyt nähdä, miten tässä käy, kunhan joskus tokenen normaaliin arkeeni tästä, josko tulee se tarve, että aamulla pitää saada se energiapiikkiinsä, jotta pääsee kunnolla liikkeelle ja päivän toimiin. Tänään en ole edelleenkään kahvia tarvinnut, enkä edes himoinnut, vaikka olen mä jo jotakin muutakin tehnyt, kuin vain maannut perse homeessa. Aika rauhallisissa merkeissä kuitenkin tämäkin päivä mennyt.
Tuosta hoitotuesta: Mitenkään väheksymättä MT-ongelmien aiheuttamia, hyvinkin vakavia ongelmia arjen asioiden hoitamisessa ja toimintakyvyn alenemisessa, niin käsittääkseni et kuitenkaan ole sillä tavoin vammainen, että tarvitsisit apua vessassa käynnissä, peseytymisessä ja suunnilleen vaippojen vaihtoa ja sängyssä kääntelyä. Tuollaisille tapauksillehan se korotettu hoitotuki nykyään kuulunee
. Mulla on nyt se perushoitotuki, mutta aiemmin mulla oli korotettu, joskin tunnustan, että kikkailin sen hieman kyseenalaisin keinoin, enkä oikeasti olisi aivan sen tarpeessa ollut
. Nyt noita rajoja on tiukennettu hoitotuenKIN kanssa, joten pitää olla todella huonossa kunnossa saadakseen sen korotetun version, näin olen käsittänyt. Mä olen ihan tyytyväinen, että sain hoitotuen ylipäätään, kun tiedä sitten, olisinko edes sen vähän tarpeessa, mutta aina se pieni taskuraha köyhän lompakkoa lämmittää
. Eipä tässä onneksi muutenkaan konkurssi uhkaa, vaikka niin olisi voinut käydä sen taannoisen bailaamiseni seurauksena
:mrgreen: .
Arkkis: Kyllä sä olet sitten pöhkö! Niin pitkään, kun Litoa syöt, saat odotella maniaa maailman tappiin saakka :mrgreen: . Katsos kun se on nimenomaan sitä varten, että maniasi pysyisi kurissa, eli toimii juuri, kuten sen pitääkin ja tuollaisilla myrkkylääkkeillä nyt on kaikenlaisia vittumaisia sivareita, joista masis ja aloitekyvyttömyys nyt ovat vähiten haitallisesta päästä
. En todellakaan kehoita ketään jättämään lääkkeitään ottamatta, varsinkin, jos se aiheuttaa sekopäisiä Breivik-leikkejä julkisilla paikoilla, mutta turha ihmetellä, jos olo on kurja, eikä nousuja kuulu, eikä näy, kun on tuollainen lääkitys päällä
.
Onkohan mahdollista että bentsot, omassa tapauksessani Diapam 5-10mg heikentävät unenlaatua niin paljon, ettei kroppa palaudu fyysisestä rasituksesta? Vaikka nukkuis 7-8 h plus ajoittaiset päikkärit? Alkaa tosissaan nyt vituttaa tää kerran viikossa treenaaminen, joka nyt on lähinnä ylläpitävää jos sitäkään
Magnesiumia on käytössä.
Joo, en mä nyt mikään oikeasti vammainen ole ja ihan tyytyväinen mä olen saadessani edes tota perusmuotoista. Mua vain hieman huvitti, että eikö jokapäiväinen valvonnantarve ole aikaa vievää?
Pitäisköhän olla jossain hengityskoneessa, et ois aikaavievää huoltamista? Sit kyllä ei tekis enää mitään sillä korotetulla tuella, kun ei tajuaisi edes sitä saavansa, vaikka se onkin kuntoutumisen tueksi tarkoitettu ilmainen “hupi.”
Ei mutta kyllä mua siis hieman joskus jaksaa ihmetyttää, että oikeasti lääkityksensä ja sairautensa kanssa lähes vaikeavammaisen tasolla olevat skitsofrenikotkin saavat “vaan” perusmuotoista vammaistukea. ![]()
^^ Totta kai kaikki lääkkeet, ainakin pääasiassa kupoliin vaikuttavat, vaikuttavat unenlaatuun jossakin määrin, mutta sulla on tuo annostus niin pieni ja olet käsittääkseni tottunut siihen monen vuoden rouskimisella(Eipä se tosin estä unenlaadun heikentämisvaikutusta, voipi tehdä päinvastaisetkin), että en usko sen olevan ensisijainen syy, miksi et palaudu ja väsyttää ja vituttaa. Mä luulen, että sulla vaikuttaa ennemmin se, että stressaat niin perkeleesti siitä, että sun pitäisi olla tyystin lääkkeetön ja treenata ja suorittaa ja lopettaa dokaaminen(Sinänsä toki hyvä juttu, mutta stressaamalla ja suorittamalla siitä ei oikein mitään positiivisia fiiliksiä saa) ja tehdä sitä ja tätä mahdollisimman hyvin. Helpommin toki sanottu, kuin tehty, että lopeta stressaaminen, mutta voisit ainakin yrittää vähän vähemmän kelata noita lääkitykset ovat saatanasta ja niistä pitäisi päästä eroon ASAP. Ihan oikeisiin vaivoihin ja ilman väärinkäyttöä sä kuitenkin lääkkeitä käytät, joten turha siitä asiasta on tehdä suurempaa ongelmaa, kuin se oikeasti on, vaikka ymmärränkin, että niistä vähistäkin lääkityksistä tahtoo eroon. Maltti on kuitenkin valttia, eli ei mitään kylmä kalkkuna -pelleilyitä ja jos särkee tai paniikkia puskee, niin lääkkeitä voi ottaa tarvittaessakin, eikä vain väkisin kärvistellä suunnilleen kuoleman kielissä, koska pakko lopettaa.
Olen anonut kuntoutus tukea kahden lääkärin suosituksella, syy etten saa on vaimon palkka. Ei pappi mitään puhunut että pitää maksaa toisen kuntoutus.
En jaksa uskoa tuollaisen pienen annoksen vaikuttavan uneen tai palautumiseen, kuin korkeintaan marginaalisesti. Tunnen useita kovaa treenaavia joilla on huomattavasti suuremmat annokset bentsoja. Mutta ongelmahan on todellinen, ja pahimmillaan todella ikävä ja aikaa vievä. Nuo ylirasitustilat kroonistuvat herkästi. Kannattaisi ottaa yhteyttä funkionaalisen lääketieteen lääkäriin tai urheilulääkäriin.
Pöhhöh, ei sitä maniaan ole määrätty. Lito onpi sitä varten että mörköherra pääsis montusta ylös, mutkun ei vaikuta mitenkään. Ei ole yhtään paremmat fiilikset eikä yhtään enempää energiaa tarjolla. Edes sivuoireita ei ilmene. Ihan turhaa tavaraa. Niinku Ketipinori ja Deprakine.
Viina puolestaan on ihan ylivertaista troppia, jaksaa puuhastella jonkin aikaa jotain enemmän, muttei kuitenkaan liikaa. Hiisi että janottaisi… Dexmiä ja rommia tekisi mieli kulautella perjantain kunniaksi, mutta kaffeen vaan on tyytyminen! ![]()
^ Höpö höpö, litium auttaa ensisijaisesti maniaan, voidaan ihan akuuttilääkityksenä siihenkin käyttää. Totta kyllä on, että se tasaa mielialaa molemmista suunnista ja voidaan käyttää hoitoresistenttiin masennukseen. Tosin sun tapauksessasi ton “auttaa”-sanan vois laittaa lainausmerkkeihin, kun kerran siitä maniasta nautit. :mrgreen:
^ Totta kai mania on parasta elämässä, ja kaikki mikä on sen tiellä on paholaisesta!
Pyörrän tosin edellisen ajatukseni että viina olisi parasta psyykelääkettä, Dexmihän sitä on! Ainakin heillä joilla se “toimii”. Onks muita hauskoja huumeita joilla manian saisi käynnistettyä? ![]()
Sitten Narkkiksella on siellä julisellapuolella varsin kehno lekuri ruorissa. Noo sitä sattuu ehkä useamminkin kuin uskois :mrgreen:
Sitten Narkkiksella on siellä julisellapuolella varsin kehno lekuri ruorissa. Noo sitä sattuu ehkä useamminkin kuin uskois :mrgreen:
Niih! Kaikki psyykelekurit jotka eivät määrää mielinmäärin kukkaa, psykedeelejä, tai mitä ikinä potilas katsookaan helpottavan oloansa, ovat jonninjoutavia kynänpyörittäjiä, jotka vain kasaavat ongelmia, kunnes pato murtuu ennemmin tai myöhemmin ja lasku yhteiskunnalle on ihan vitusti! ![]()
Niih! Kaikki psyykelekurit jotka eivät määrää mielinmäärin kukkaa, psykedeelejä, tai mitä ikinä potilas katsookaan helpottavan oloansa, ovat jonninjoutavia kynänpyörittäjiä, jotka vain kasaavat ongelmia, kunnes pato murtuu ennemmin tai myöhemmin ja lasku yhteiskunnalle on ihan vitusti!
Ei vaan parhaimmat psykiatriset erikoislääkärit (sekä esim. ortopedit) pyrkivät pääasiallisesti täysin lääkkeettömään hoitoon jos suinkin mahdollista ja tärkeinpänä tehtävä on löytää se solmu mistä hommat kiikastaa sekä se vaatiikin pitkät tutkimukset+potilaalta rehellisyyttä. Tämän jälkeen laitetaan ruokavalio (+mahdolliset turvalliset lisäravinteet ja nesteytys) kuntoon, liikutaan sopivasti esim. lenkkeillen intervallien kera säännöllisesti ja vältetään päihteitä/huumeita/toiminnallisia riippuvuuksia. Myös turhat psyyketropit jotka eivät anna vastetta vaan yleensä vain karmeita sivareita on hyvä karsia hitaasti pois…
Sitten kun solmu on tarkkaakin tarkemmin fokusoitu (jos sellaista nyt ylipäätään edes on kun keho on normaalimmassa tilassa) voidaan miettiä mahdollisia lääkkeitäkin mutta niissäkin on syytä ymmärtää miten se psykoaktiivi oikeasti toimii ja mikä niiden olemus mahtaa olla eikä vain luottaa siihen mitä se markkinamies yksityisten monikansallisten suurfirmojen juoksupoikana vääristeltyine tutkimustuloksineen on sanonut tai mitä on tullut ehkä itse netistä selattua vaikka ei osata kuin käyttää sitä googlea ![]()
Tästä Narkkikselle Voimaruokaa niin ehkä se mielialakin sieltä nousee juuri sinne mihin pitää:

^ Yöks, vihanneksia, ja varmaan lämpimänä vielä! :mrgreen: Tänään syödään mieluummin kalapuikkoja, hampurilaiskastiketta ja sulatejuustoviipaleita. Silläkin uhalla että tulee hulluksi, niin onpahan ainakin hyvä mieli maittavasta roskaruoasta! ![]()
^ Yöks, vihanneksia, ja varmaan lämpimänä vielä! :mrgreen: Tänään syödään mieluummin kalapuikkoja, hampurilaiskastiketta ja sulatejuustoviipaleita. Silläkin uhalla että tulee hulluksi, niin onpahan ainakin hyvä mieli maittavasta roskaruoasta!
Niin jos haluaa ajatella, että ihminen on joku robotti johon ei mikään vaikuta niin sittenhän tuollainen löpö mitä koneeseen tungetaan on juuri sitä oikeaa
ja litoa vielä perään ![]()
Eihän loimulohessa, keitetyssä kukkakaalissa, riisissä ja munissa kai mitään vikaa ole? Loput herkut viilennettynä laitetaan oikeilla suhteilla tehosekoittimeen ja kipataan kurkusta alas niin tulee Voimaa! Kermaa sitten jälkkäriksi ja isoa pussia volkkarista vihreää taikaa niin tomii joka kerta…
Ps. En edes viitsi alkaa analysoimaan mitä niissä kalapuikoissa + sonta kastikkeessa on ja miten ne sulatejuustohommat valmistetaan…
Se, että ne safkat aiheuttaa 30-90minuutiksi ok olon on kuin kusisi pakkasella housuihinsa… Ootko koskaan Narkkis miettinyt, että siellä ihmisen suolistossa on myös juttuja (ja aivan helvetin erikoisia ja monimutkaisia) jotka vaikuttavat myös sinne korvien väliinkin kohtuu voimakkaasti?
^^ Totta kai kaikki lääkkeet, ainakin pääasiassa kupoliin vaikuttavat, vaikuttavat unenlaatuun jossakin määrin, mutta sulla on tuo annostus niin pieni ja olet käsittääkseni tottunut siihen monen vuoden rouskimisella(Eipä se tosin estä unenlaadun heikentämisvaikutusta, voipi tehdä päinvastaisetkin), että en usko sen olevan ensisijainen syy, miksi et palaudu ja väsyttää ja vituttaa. Mä luulen, että sulla vaikuttaa ennemmin se, että stressaat niin perkeleesti siitä, että sun pitäisi olla tyystin lääkkeetön ja treenata ja suorittaa ja lopettaa dokaaminen(Sinänsä toki hyvä juttu, mutta stressaamalla ja suorittamalla siitä ei oikein mitään positiivisia fiiliksiä saa) ja tehdä sitä ja tätä mahdollisimman hyvin. Helpommin toki sanottu, kuin tehty, että lopeta stressaaminen, mutta voisit ainakin yrittää vähän vähemmän kelata noita lääkitykset ovat saatanasta ja niistä pitäisi päästä eroon ASAP. Ihan oikeisiin vaivoihin ja ilman väärinkäyttöä sä kuitenkin lääkkeitä käytät, joten turha siitä asiasta on tehdä suurempaa ongelmaa, kuin se oikeasti on, vaikka ymmärränkin, että niistä vähistäkin lääkityksistä tahtoo eroon. Maltti on kuitenkin valttia, eli ei mitään kylmä kalkkuna -pelleilyitä ja jos särkee tai paniikkia puskee, niin lääkkeitä voi ottaa tarvittaessakin, eikä vain väkisin kärvistellä suunnilleen kuoleman kielissä, koska pakko lopettaa.
Joo. Enhän mä siis Tramalia lopettanutkaan, mutta oon pitänyt sitä nyt 100mg / päivä -annoksessa. Lähinnä tässä hämää se, että mä olen ihan tietoisesti vähentänyt mm. treenien määrää ja intensiteettiä, mutta silti viimeiset kolme-neljä kuukautta se on ollut ihan uskomatonta räpellystä, ja olin lomallakin 5 viikkoa, eli aikaa palautumiseenkin oli. Duunissa on kieltämättä kyllä ollut varsin rankkaa, ja eihän tää holittomuus mitenkään helppo rasti oo ollut etenkään kesällä. Voi tietty olla että mulla on vieläkin joku saatanan flunssan jälkitauti kehissä
No, huomenna osteopaatille taas.
Voi Arkkis-parka
. Onko sulleKIN joku puoskari sanonut, että lääke X, tässä tapauksessa Lito, auttaa kyllä kaikkiin vaivoihin, eikä sillä ole mitään haitallisia ja vittumaisia sivareita ja jos sellaisia tuntuu, niin ne johtuvat jostakin ihan muusta tai kuvittelet vain? Jos asia ei vielä ole tullut selväksi, niin se roipe on määrätty sulle, jotta pysyisit ympäristöllesi mahdollisimman harmittomana, ei suinkaan siksi, että tuntisit itse vointisi paremmaksi :mrgreen: . Tämä on ihan yleinen käytäntö psyykepotilaiden “hoidossa”, sellaistenkin, jotka eivät innostu sekoilemaan aivan täysillä psykooseissaan, vaan ennemmin möllöttävät masentuneina ja ovat varsin harmittomia muille joka tapauksessa
. En nyt kuitenkaan edelleenkään suosittele, että Litoa ihan heti jättäisit, kun sun tapauksessasi siitä maniasta saattaa koitua ihan oikeaakin haittaa muillekin, kuin itsellesi, mutta jospa menisit toiselle lääkärille, sellaiselle, joka vähän kuuntelisi potilastakin ja osaisi auttaa ehkä siinä, mitä noille Liton sivareille/sun masennuksellesi voitaisiin tehdä.
Kofeiinista vielä: Mä en ole huomannut sillä mitään kipua lievittävää vaikutusta, päinvastoin saattaa provosoida päänsärkyä(Niistä en tosin ole kärsinyt enää lainkaan oppareiden lopetuksen jälkeen) ja muutenkin hieman pahentaa kolotuksia ihan sen vuoksi, että pistää kierroksia koneeseen enemmän, jolloin tulee huidottua ja sätkyteltyä kipeitä koipiaan lisää. Tiedän kyllä, että kofeiini buustaa perussärkylääkkeitä ja mm. kodeiinia, mutta henk.koht. en ole mitään tuollaista vaikutusta huomannut, eli mulle on aivan se ja sama otanko Panadolini tai Panacodini kahvikupposen kera vai pelkkää vettä kyytipoikana. Lisäksi, jos mulla nyt sattuisi särkemään päätä, niin tahtoisin mennä lepäilemään hetkeksi, koska usein mulla auttoi jo ihan se puolen tunnin silmät kiinni makoilu lievään päänsärkyyni. Kofeiini ei puolestaan kovin hyvin edesauta mulla mitään pötköttelyä, eli pyörimiseksi menisi, kun se tosiaan piristää mua sen verran, että tekee mieli touhuilla.