Askarruttavat asiat

Tupakoinnin rajoittamisen keinoissa on menty älyttömyyksiin jo ajat sitten, ja poliitikoilla näyttää olevan meneillään jonkinlainen kilpailu siitä kuka keksii naurettavimmat holhousideat tupakointia vastaan. Lisäksi näissä ideoissa ei ole pienintäkään haittojen vähentämisen näkökulmaa vaan ne tähtäävät ainoastaan tavoitteeseen jossa tupakan/nikotiinin ehdoton täyskielto tulee voimaan ennemmin tai myöhemmin. Hyvä esimerkki ovat sähkötupakkatuotteisiin tulevat rajoitukset, verot, ja nikotiininesteen vahvuuden rajoittaminen. Kun ainoastaan laimeata e-nestettä on saatavilla, höyryttelijät käyttävät vain suurempia määriä ja saavat keuhkoihinsa entistä enemmän noita glyseroli-liuottimen höyrystyessä muodostuvia myrkkyjä kuten akroleiinia, sen lisäksi että saavat aivan yhtä paljon nikotiinia kuin ennenkin. Ja tuo hintojen nousu saa monet siirtymään takaisin tavalliseen röökiin, joka on ilmiselvästi paljon haitallisempaa.

Ihmisissä jotka eivät itse tupakoi ja jotka ovat sitä tyyppiä että uskovat kaiken propagandan täysin sellaisenaan, näkee ihmeellistä psykologista ehdollistumista “tupakan pahuuteen”, asiaan kuuluvine psykosomaattisine oireineen. Tarkoitan sellaisia tyyppejä (yleensä naisia), jotka saavat välittömästi “astmakohtauksen” ja alkavat yskiä äänekkäästi kun näkevät jonkun polttavan röökiä jossain jopa yli 20 metrin päässä tai joutuvat käsittelemään jotain esinettä joka on kuulunut tupakoitsijalle ja haisee vähän tunkkaiselta. Missä nää tyypit oli silloin 80-luvulla kun kaikki kärytti norttia sisätiloissa eikä kukaan piitannut?

EDIT: Joo ja tosiaan se kanssa että pitäisi aina mennä jonnekin ulos hevon vittuun tupakalle, eihän nyt kukaan oikeasti tee niin kun sen tietää että seuraavaksi joku saatanan naapurin tukarimummo itkee isännöitsijälle kun rappukäytävässä kolataan vähän väliä yömyöhään asti.

Täysin oikein, että tupakoitsijoihin kohdistetaan painetta yhteiskunnan taholta. Tulokset puhuvat puolestaan, asennekasvatus on tuottanut varsin hyvin tulosta. Luupäisintä porukkaa on vaan pakko rankaista erilaisilla pakotteilla ja veroilla. Samanlaista painetta tulisi kohdistaa myös esim. ylipainoisiin. Sairaalloisen ylipainoiselta sosiaalietuudet pois, kunnes on valmis vastaanottamaan hoitoa ja apua.

Tulipa täsä nousuhumalasa mielhe, jotha kävithäkö valthakuntahme lakhiin tyytymäthömät ä ä n e s t ä m ä s ä 2015, siis niinku viime vuojen siis kaiketi, vaaleis :open_mouth: ??

Mä kävin, ja olin yks niistä luopioista jokha piti jopa vasureita tärkiämpänä ett ies yritethäis tehä niinq jottai tol kauhial luonnon tuhoamisel vaik niinq lopetta se STNA. eli loikkasin vasemmalta vihreälle. Ihme että muistan siitä mittää: mul oli se lekurin “määräämä” , huonoa käytöstäni korjaamaan tarkoitettu leptikokeilu (risperidoni) pääl ja muistan kovin ihmetelleeni, ett HÄH, mitä v’ttuu miks met äänestähmä vuojen 2005 vaaleis vast vuonna 2015 :astonished: :astonished: ???

Olen vähentänyt k a i k k i e n lääkkeiden käyttöä ja käyttäydyn paremmin ku…no en tiä k o s k a a, mut kuiteski paremmin ku, noh, silloin ennen.

Laitha o hyvin suurelta osin päin vittua. Toisaalta, jollei eletä anarkiassa, jonku niiitä o säädettävä ja mietityttää, että kui se tuol Eduskunnas käytännös toimii koko homma. Meinaan, että ketä täs niinku vaiks syyttäis siitä holhoamisesta? Kerrostalos Päättäjät ovat lähempänä, taloyhtiöiden hallitukset, joidenka sitte pitäs lakia noudatella. Huoh. Aika paljon siel suures Kunnas asiat valmistellaan valiokunnis summuis ja loppujen lopuksi hallittavat kokonaisuudet ovat niin valtavia, että yksittäinen edustaja, joka käy painamas nappia siten ku joku o määrännyt, tuskin tajuaa siitä kokonaisuudesta hevon v*ttujakaa… Vaan k u k a sit tajuaa???

Siis mikäköhä oli pointti…? Voin olla hyvinki tyytymätön jonkin lain tai monen sisältöön -tai niin tyytymätön oikeuden ns, toteutumiseen ett kiusaus kääntyä jonkin aivan toisen tahon puoleen oikeutta saadakseni on sUUri…- mutta k u k a tai m i k ä siitä sisällöstä on vastuussa? MInäkö, äänestäjä? Hallitus? Eduskunta? Eduskunnan vahtimestarin koiran kummin kaiman serkku???

Ja seuraavaksi suomalainen anteeksipyyntö: sori hei mää oon kännis :unamused: pitäs varmaa juuva useammi nii ei tulis näi vähäst humalaa :mrgreen:

Laimentavatko rivat MDMA:n vaikutusta, jos napit on imeskelty vuorokautta aiemmin?

Mä en ole paljon huomannut tota käytöstä, että siirrytään suunnilleen 100 m kauemmas kun tupakoitsija ihan ilkeyttään tulee saastuttamaan muiden hengitysilman. Mutta on joo kerran sattunut mulle myös sellasta, että nostetaan juna-asemalla nenä pystyyn ja kävellään jonnekin kauas. Nainen tietysti oli asialla. Vittu mua sen ongelmat kiinnostanut, siinä asemalla on sitä paitsi tuhkakupit. Mitäs seisoi niiden vieressä. Ai niin onhan noita mulkoilijoita, jotka mulkoilee vihaisesti jos sytyttää röökin. En tiedä mitä ne kuvittelee sillä saavuttavansa. Nekin on muuten aina ollut naisia.

En tiedä, mä lopetan muutenkin kokonaan viimeistään, kun menthol-light kolmen vuoden siirtymäajan jälkeen kielletään kokonaan. No, mulla on niin kovin vähäistä tää polttaminen nykyään, mutta vituttaa silti.

Nuivalle tiedoksi: En osta enää nykyään noita kalliita merkkejä, tai en ole vuosikausiin ostanutkaan. Itse poltan halvimmasta päästä olevaa Westiä. Sen hinta on. 5,40 € aski, sis. 20 röökiä. Ahaa, punainen mallu on 6,30 € selvitin just… Kyllä polttaminen helvetin kallista touhua on, jotkut kun polttaa suunnilleen askin päivässä, no ehkä ne käärii sätkiä.

Mä luulen että ihmiset tulee kyllä nauttimaan siitä rapussa ravaamisesta ja ylös alas hissillä veivaamisesta. :smiling_imp:

^Marlboro-mies kun käryttää askin päivässä tulee vuodessa hinnaksi hitusen alle 2300e :open_mouth: Parasta röökiä oli takavuosina vihreä Kent, tervakeuhkot pilkkasivat naisten ja homojen tupakaksi.

Pakko kyllä myöntää, että nyt tupakoinnin lopetettuani (päälle 2kk ilman) se savu haisee aivan saa-tanan hirveältä ja esim. illalla kun pitää ikkunaa auki niin todellakin vituttaa se käihä joka naapurista kantautuu kämppään. Se nyt on aivan se ja sama vetääkö jengi esim. dösäreillä röökiä (aika harva mun mielestäni enää?) tms enkä mä usko mihinkään kieltoihin ton parveketupakoinnin suhteen - miten sitä ees valvottaisiin - mutta positiivista on ettei nykynuorten menoon tunnu toi spaddu huulessa kulkeminen kuuluvan enää juuri lainkaan :slight_smile: Sitä röökin katkua vaikka polttais tosi vähänkin/epäsäännöllisesti ei vaan huomaa kunnes lopettaa.

Musta tupakka ei varmaan koskaan tule haisemaan hirveän pahalle, siis tupakka itsessään. Siis kun itse polttaa tai joku muu polttaa, niin silloin se tuoksuu jopa hyvälle. Mutta jos esim. ulkoa tullut, juuri röökiä vetänyt tulee esim. viereen istumaan niin se haisee karsealle. Muistan ton ajalta, jolloin en vielä polttanut. Vaikea selittää, se haisee hyvälle kun sitä poltetaan, mutta ei ihmisessä. Onko kellään muulla kokemuksia tollasesta?

Nytkään mä en ole polttanut koko viikolla kun muistaakseni 3 tupakkaa. Mä vielä poltan niin, että poltan suunnilleen puolet röökistä ja stumppaan. En mä jaksa nykyään sitä koko röökiä vetää, tai jos on päänsärkyä niin en tod. polta ollenkaan, kun polla hajoaa.

Se olis vaan mun päästä kiinni koko juttu, siis se on sellanen tapa vaan. Ei mulla enää mitään nikotiiniriippuvuutta ole. Helppohan tosta olis lopettaa, kun ei vaan enää kantais tupakkaa mukana.

Eilen meni lakkapäissään kaksi tupakkia, siitähän vasata päänsärky tuli, ei se nikotiini vaan ne sivutuotteet.

Saako Xanor depotin puolittaa? Siis totta kai varmaan sen puolesta, et eihän bentsoihin kuole, mut kelasin onko sen sisällä jotain jauhetta, joka sitten lentelee yltympäriinsä, jos puolitan sen? Mulla ei ikänä ole ollut respaa Xanoreihin, sain vaan kaverilta ton yhden, kun mulla on supermasis päällä ja hänen mielestään noi on parhaita masisahdistuksen lievittäjiä. Toki mulla jonkunverran on tolea, et sinänsä 1 mg Xanoria ei varmaan ole mikään liian tuju, jos muutenkin pameja menee 20 mg? :confused:

Oon mä puolittanut, ihan normaalisti se toimi sitenkin. Tai no, laitoin neljään osaan kun se oli 2mg muistaakseni.

Ok, thänks. :smiley: Tietty voihan sillä puolikkaalla kokeilla ekana, ei mun mielestä meinaan ne ekvivalenttitaulukot mitään aivan vedenpitäviä ole. Esim. Temesta 1mg ei tod. vastaa mulla Diapam 10 mg, ennemmin 5 mg. Eli mistäs sitä tietää, vaikka alpratsolaami potkiskin hyvin jo 0.5 mg annoksella.

Taitaapa tosiaan olla näin, että pahin tekijä on juuri ne sivutuotteet tossa. Mulla on lähes koko kesän ollut 2-3 migreenikohtausta viikossa, joten senkin takia tupakka on yksinkertaisesti vaan jäänyt pikkuhiljaa pois. Poltin ihan normaalisti vielä ennen kun tää migreenihelvetti oikeen kunnolla lähti käyntiin.

Täytyy hilata äässinsä lääkäriin ton migreenipäiväkirjan kanssa jossain vaiheessa, niin sais mahdollisesti jonkun estolääkityksen tähän. Toivottavasti en sitten aio käyttää sitä tekosyynä, että voin taas polttaa enemmän, kun/jos ei ole särkyä.

Tässä jo jonkun aikaa jälleen ja kunnolla miettinyt että haluaisin Subusta eroon ja päihteistä ylipäätään. Haen Tampereen A-klinikalta terapiaa tai/ja muuta vastaavaa apua, ei jaksa enää tätä päivittäistä rännäilyä, kun vuoden alussa sen sai kumminkin katkastua kuukausiksi (3x katkon ja 3x kuntoutuksen myötä) josta viimesestä painuin vittuun, kun en kestänyt bentsorefloja (rivatril) ja muut 5-asiakasta, olivat vain masentuneita pilvenpolttajia / ahdistuneita “alkoholisteja” (pisin putki 2. viikkoa…) viikon mä siellä Hietalinnassa jaksoin olla, sitten palo käämi ja lähdin korjaan ahdistusta… Se on tosiaan Järvenpään Sosiaalisairaalassa sijaitseva täysin lääkkeetön-hoitoyksikkö. 5päivää kun oli subureflois ripuloinu niin sai viimein piimän sijaan Imodiumia… ja en myöskään ollut nukkunut joka alko ajaan mua jo hulluks (päälle vielä just alotetut SSRI:t)… niin ei ihmekään että luovutin 7. päivänä kalliin 3kk hoidon…

Jälkeenpäin ajatellen en tiedä olisiko siellä vielä minuutti kerrallaan kannattanut yrittää olla toista viikkoa ja katsoa sitten, mutta unettomuus sun muu ja himo vetää ihan vain että sais mielenrauhan alko oleen ihan liian kovat. Viikkoa ennen sinne saapumista multa tiputettiin 2mg riva/pv annos kokonaan pois (katkoilla söin jopa 8mg/pv) niin oli siinä kyllä jo ihan liikaa kestettävää, varsinkin narkkarille jolla toki heikko selkäranka (vaikka kuinka yritin!..) Katkerana jälkeenpäin ajatellen… jos olisivat mulle edes 1mg/rivaa suoneet päivässä reflalääkkeiden lisäksi, niin ehkä olisin ollut siellä koko kesän ja nyt viettäisin jopa putsia elämää… mutta lääkkeetön hoito on mitä se on… Oisivat voineet yrittää siirtoa Sosiaalisairaalan kuntoutuksen puolelle, mutta olin siinä vaiheessa jo niin loppu, että pelkkä lähikaupan kalja oli jo valmis ajaan mut pois sieltä normaalien parista pois…

Luulin että paikka on narkkareille/addikteille, niinkuin se onkin… mutta pian huomasin olevani ainut narkomaani koko talossa ja muut olleet siellä jo monta kuukautta, pahimpana ongelmana pilven päivittäis “käyttö”… “pahimmat olot tuli kuukauden kohdalla kun kaikki THC poistu elimistöstä” sanokaa nyt solstagylle, SoiKannel ja muut että tuo on täyttä paska puhetta… Eihän kannabis aiheuta fyysisiä viekkareita ja vaikea uskoa että mitään henkisiäkään Kuukauden puhtaan jakson jälkeen… Oli hienoa joo elämänsä heikoimmassa hapessa katsoa kun pojat ja tytöt siellä monta kuukautta olleina keräsivät kukkakimppuja ja pelailivat jalkapalloa yms… Itse olisin tämmöisessä vertaistuki-ryhmässä kaivannut vähintään edes yhtä toista narkkaria sinne itkemään mun kanssa kuinka paha on olla ja miten yhdessä selvittäisiin A.K.A. Vertaistukea… Joo kuulostaa katkeralta, ehkä vähän olenkin kun odotukset oli aivan muuta…

mutta nyt 2kk myöhemmin semi-subukoukussa ja henkinen riippuvuus edelleen tallella en halua luovuttaa… vaan hakea A-klinikalta apua (muutakin kun bentsoja pitämään pään kasassa) pikimmiten Terapiaan sun muuhun… K-Hoito viimeinen vaihtoehto. Näillä mennään! Kiitos ja Kumarrus. Tsemppiä kaikille teille, jotka kärsitte päihdeongelmista ja haluatte niistä eroon! ja what the hell, myös teille joita ei kiinnosta vittuakaan :smiling_imp:

Näinhän tulisi olla kuten kuvaat mutta jos kannabiksella hoitaa jotakin oikeaa fyysistä tai psyykkistä sairautta ei ehkä olekkaan ihme, että olotilat ovat ennemmänkin kuin vain kehnot jos ollaan tilanteessa missä oikeaa troppia ei ole elimistössä.

Jos taas kyse olisi aidosta kannabiksen riippuvuudesta jonka syitä voi olla lukemattomia aina riippuen persoonasta+geeneistä…

Ps. Kannabisella on myös useita yksilöllisiä haittavaikutuksia (fyysisesti ja psyykkisesti) jos tavara loppuu kesken:
Hikoilua, mahdollisesti ärtyneisyyttä, unettomuutta, keskittymiskyvyttömyyttä, ruokahaluttomuutta, mahdollisesti mielialanlaskua (jos on joutunut olemaan ilman lääkettä) ja nämä luonnollisesti nousee toiseen potenssiin lääkekäyttäjillä…

Pss. Suosittelen vahvasti ja varauksettomasti lohari.net sivustoa josko sieltä löytyisi tarkat vastaukset kysymyksiisi!

Winston kävi heittämässä oikein perusteellisen kunniakierroksen vanhojen aikojen muistoksi, eli kunnon sekakäyttösekoilureissu pitkästä aikaa :mrgreen: . Kissat olivat hieman pidempäänkin mökkeilemässä ja pidimme sitten isännän kanssa sellaisen loman, että huhhuh :open_mouth: . Viinaa siinä meni, totta kai, mutta lisäksi myös piriä pitkästä aikaa ja tuli sitä hieman benzojakin vedettyä ohessa, vaikka yleensä välttelen niiden käyttöä yhdessä alkoholin kanssa niin monien paskojen kokemusten vuoksi. Alkoi vain jossakin vaiheessa pirivalvominen vainottaa sen verran, että katsoin paremmaksi heittää muutaman Rivan huiviin. Ja kyllä, tunnustan, bupreakin tuli vedettyä :blush: . Olihan se retkahdus, ei siitä pääse yli, eikä ympäri, mutta totta puhuen se ei juuri missään tuntunut sen kaiken muun kuosaamisen keskellä, eikä ainakaan nyt ole sellaista fiilistä, että sen vetäminen ihan heti tulisi toistumaan. Johtunee tällä hetkellä tosin siitä, ettei pahemmin tee mieli mitään muuta, kuin kourakaupalla benzoja, paljon unta, sekä paljon hyvää ruokaa ja muuta mässyä. Hitto, että olen uupunut ja tästä reissusta toipuminen kestää luultavasti PITKÄÄN, mutta onneksi olen saanut nukuttua jo pahimmat univelat pois ja käytyä suihkussakin pesemässä reissurähjääntymiset pois :slight_smile: . 4 vai lähemmäs 5 päivää siinä meni kuosatessa ympäri maailmaa.

Mitään katastrofeja ei sattunut, enkä voi kieltää, etteikö hauskaa olisi ollut, ei kaduta tippaakaan, ei edes se bupreretkahdus, mutta se on myönnettävä, että kyllä moisen bailaamisen tuntee vanhoissa luissaan, enkä taida ihan heti ottaa uusiksi :mrgreen: .

Edit: Pahoittelut typoista ja muusta sekavasta ulosannista. Oloni ei ole kovinkaan skarppi :unamused: :mrgreen: .

Hyvä, ett olet Winstoni kunnos ja hengis :slight_smile: .

Mul tulee nykysin -ku o toi absolutismi alkoholin kaa alkanut horjuun, no ei viel dokaamist ku muutama kerta koko vuon, mut silti, ku mää ny olen tämmöne päänaukoja ja kännis en sit piittaa mistään, vaan palailen vanhan pelurisukuni kyseenalaista kunniaa (muka) ylläpitääkseni pelaan;ikävä kyl mä en nuista rahapeleist, vaa kyl see Ainoa Oikea Peli näyttää olevan venäläinen ruletti, juu, ett syntyy ns. TIlanteita- nii siis kännis semmoset vainot (joil ny oikeest o perustaaki), mut sit ku mielikuvitus lähtee laukkaan, tulee järkky olo… :open_mouth: . Sori sotkunen rakenne täsä kirjotukses…

Eli askarruttaa, notta milllonkaha ne saa Antabusta apteekkeihin… :astonished: . Nysse o ainakin täst kaupungist loppu. Toimitusongelmia. Sattuneest syyst en ota Selincroa :mrgreen: . Tuleekohan meil koht laittomat Antabusmarkkinat karul :unamused: ??? Emmä muuten pysty. Ugh!

^ Antabusta katukaupasta, heh :laughing: . Tosin käydäänhän sitä monessa maassa katukauppaa ihan muilla, kuin huumaavilla lääkkeillä, esim. antibiooteilla, kun niitä ei ole apteekeista/lääkäriltä saatavissa, niin ulkomailta kuljetetut tropit ovat sitten pimeillä markkinoilla hinnoissaan ja jos et maksa, kuolet pois :frowning: . Ei mutta, niillä on kuulemma nyt pidempikin katko Antabuksen toimituksessa ihan maanlaajuisesti. Täältä Plinkistä siitä ihan sattumalta luin. Minä kun en henk.koht. ole kovin kiinnostunut siitä, saako Antabusta vai ei, kun en moiseen paskaan koske pitkällä tikullakaan. Tekee ryyppäämisestä niin pirun hankalaa :mrgreen: . Matti Nykästä taisin tuossa hieman lainailla :confused: . Eikös hän joskus jotakin tuonsuuntaista sanaillut?

Edit: Pitäisiköhän mun lopettaa tyystin kahvin juominen, siis ainakin kofeiinillisen? En ole juonut kupillistakaan sunnuntaista lähtien, kun sen sekakäyttäsekoiluni lopetin, enkä muista, että sen aikanakaan tuota hirveästi olisi tullut kitattua, kun piri hoiti varsin mainiosti sen piristelypuolen :mrgreen: . En ole nyt kaivannut mitään hiukkaakaan stimuloivaa, joka voisi häiritä megalomaanista nukkumistani, heikentää benzojen tehoa, saati aiheuttaa joitakin kammottavia paniikkitykytyksiä. Valkea tee on toiminut oikein hyvin, mikäli olen jotakin lämmintä juotavaa kaivannut. No, kai siinäkin hiukan on kofeiinia, mutta huomattavasti vähemmän, kuin siinä vahvassa kahvissa, jota tapaan keittää :confused: . Tämä ei ole sitten mikään pyhä lupaus tyyliin: Tästä lähtien elän pelkällä kraanavedellä ja litiumövereillä, sekä käyn salilla 10 h päivässä(Nickiä ei liene tarpeen mainita) :mrgreen: :laughing: , mutta kunhan pohdin, josko se elämä ilman kofeiinia luonnistuisi :confused: . No, mä olen edelleen niin hiton benzoissa ja väsynyt, eikä ole pakko tehdä mitään tähdellistä, joten helppohan tässä on kofeiinitta elää, mutta fyysisten viekkareiden luulisi jo tässä ajassa menneen ohitse, että sinänsä. Tapariippuvuus toki istunee sitkeämmässä, mutta sitä voinee lääkitä juuri teellä tai pahempien kitkujen sattuessa kofeiinittomalla kahvilla. Saapi nähdä, teinkö q-miehet ja vieroitin itseni kofeiinista diatsepaamin avulla :laughing: . En mä yleensäkään juo kahvia silloin, kun hoitelen krapulaani ankaran diatsepaamikyllästyksen voimin, mutta nyt on kulunut jo todella pitkä aika viimeisestä kahvittelustani :open_mouth: . Oli tosin rankempi ja pidempi sekoilureissukin tällä kertaa, kuin tavanomainen 2-3 vrk. dokuspurttini.

^Kyl mää luulen, ett tuokin tosi lausuma on k.o.suuren suomalaisen filosofin suusta lähtenyt :unamused:

Mult loppuu rahat, jos mä alan dokaan samal taval ku nuorena… Ja haluan satsata liikuntaan, palautumiseen menee aikaa ihan eri taval ku nuorena. Ulkonäöst puhumattakaan… :unamused: :laughing: .

Mitä kaikkia muit niit olikaan…?

1. Elämä on laiffii
    2.Elämä on ihmisen parasta aikaa
    3 Se o fifty-sixty…

“Rajoissa on limittii”, mahtokse olla Nykäsen, vai jonku vallan muun…?