Askarruttavat asiat

^Mahtoi olla rentouttava pidennetty viikonloppu. Jotain tuon tapaista tuolla minunkin kaverille oli käynyt. Oli alkanut perjantaina vetämään, pamahtanut täysin tutkalle, ja herännyt todellisuuteen tiistaina. Maanantai oli tietenkin työpäivä.

Viihdyttävän kuuloista menoa

Jes! SAINHAN unta sillä Inkkarilla. Oli se mun mutuiluni näköjään totta, että kun tarpeeksi pahassa shokkitilassa on ja käy aivan ylikierroksilla adrenaliiniryöpsähdyksissään, niin ei mikään maailman lääke pistä untenmaille.

Sellainen nyt mua askarruttaa, että kun sanotaan ton Insominin olevan nopeavaikutteinen - apteekissa varoittelivat, että 10-15 min. niin on jo untenmailla, niin onko se oikeasti sitä? :confused: Koska mulla kyllä meni vaikutusaikaan lähemmäs tunti. Luulin, että ei sekään vaan toimi mulla, joten otin puolikkaan vielä päälle eli 1.5 tabua tota, niin jumalauta, mähän nukuin 12h yhtä soittoa. :open_mouth: Voisin vieläkin oikeastaan nukkua. En tiedä, onko mun kehossani sitten jotain “vikaa,” koska kyllä nopea Tramalkin kestää vaikuttaa n. tunnin. Toki en tiedä, hidastaako esim. toi valproaatti muiden lääkkeiden toimintaa - vaikkakin Tramal esimerkiksi ei ikinä ole toiminut mulla niin nopeasti kuin porukka puhuu. Yksilöllisiähän me ollaan toki ja voihan olla, että apteekissa niiden nyt on pakko sanoa noin, ettei kukaan jää valvomaan ja tajua, että tähän on hyvä viihdekäyttötroppi kun jää valvomaan. :laughing:

Kun luen näitä lisääntyviä juttuja pv ja muut ihmeen alphat jne, niin oon kyllä samaa huomannut ympärillä… Pahinta tässä on, että myydään katupirinä, ja nää veturit on maantieteellisen sijainninkin takia aivan kaheleita. (Naapurista yks ruudinkeksijä niitattiin alas poliisin toimesta niin tavara tuli 5%:sena labrasta ulos). No laita sinne sekaan sitten mikrogrammoissa mitattavia muuntokemikaaleja, se on sitten siinä…

Yks tuttu piripää on nyt vuosien jälkeen ilmeisesti katupirinä kiskonu justiinsa kuten aiemmin kuvattiin, silminnähtäviä annoksia ja mitä viimeks kuulin niin masis ja kuolemaa venailee. Sillä muijalla kun ei koskaan ole ollut mitään piripsykooseja tms eikä ikinä valita, mut nyt aivan eri meininki… lyön päääni pantiks että taas on yhden kaverin pumput täynnä jotain muuntojuttuja. Ei sillä, mutta kun ei kukaan osaa sanoa miten paljon riittää jo pysyväksi haitaksi. :frowning:

Stilkuista (EDIT: eiku inkkari, mistä tuo nyt onkaan lyhennys??)
Nnaana: joku, joka ei oo koskaan mitää bentsoi tai johdannaisia niistä syönyt, veikkaisin et käy kuten farmaseutti kuvas. En osaa selittää miks sitten kerta kaikkiaan joillain tuo ei ota lähteäkseen, on meinaan sama täälläkin päin, ettei se kyllä ole tainnutusta, saati alle 20min nähnytkään… Lienee taaas yks esimerkki kuinka ihminen on psykofyysissos. eläin, eikä lääkkeet ikinä toimi niin suoraviivaisesti… TAI sit on vaan kyse että sulla on liian pieni annos! 1,5 ei kuulosta miltään megalomaaniselta joten jos pidät akuutisti sitten 1,5tbl / ilta?

^ Inkkari on Insomin. Stilkkareissa (Stilnoct) 1.5 tabua ei oiskaan paljon ja ne kyllä iskee mulla päähän heti. :laughing: Tuo Insomin on mulle ihan uusi bentso sikäli, että en aiemmin ole halunnut ottaa respaa vastaan, koska neuroottisesti pelkään toleranssin kasvua niin, etten enää ikinä nuku. Siispä en osaa sanoa, onko 1.5 tabua iso annos oikeesti vai ei. Googlen mukaan kylläkin sieltä lääkinnällisen käytön yläpäästä. Yks Insomin on 5 mg ja unettava määrä saattaa olla niinkin alhainen kuin 2.5 mg, mutta “maksimi” virallisten suositusten mukaan on 10 mg. Toi 2.5 nyt ihan varmana ei mulla toimisi, koska onhan mulla nyt jonkinmoinen bentsotole. 4v nyt oon Tenoxeja käyttänyt esimerkiksi. Sikäli vuorokauden ympäri nukkuminen on kyllä merkki liian isosta annoksesta, siis se 1.5 tablettia. Aloinkin jo heti kättelyssä pihiksi enkä tänä yönä ottanut Insominia. :mrgreen: Seuraavaksi kokeilen vaan sitä yhtä tabua.

Insomin on myönnetty aika voimakkaaksi hyponootiksi, kovin moni lääkäri ei oikeen edes tiedosta ton olemassaoloa ne ketkä tietää ni ei sitten helposti määrää. Mitä sitä ite sanois just siihen väsyttävään ja hypnoottiseen efekteihin nousee toleranssi nopeesti insominissa, 7,5mg on kohtalaisen paljon monenkin mielestä. Moni on sanonut että on nukkuu sillä 10mg helposti 10h, tais olla Winstonkin :mrgreen: Ite otin eilen illalla 5mg ja nukahdin reilun tunnin päästä ja nukuin tasan 5 tuntia, insominin vaikutus alkaa hitaasti voi helposti syödä 30min ennenkun menee unille. Pakkausselosteen mukaan sitä voi ottaa maksimissaan 30mg, mutta olikohan johonkin epilepsiaan se. Muuten tanskassa insominia ei ole kun 2.5mg tableteissa. Englannissa taasen on 5,10 ja 15mg tabletit. Insominia voidaan käyttää myös leikkauksen esilääkityksessä, lienee kyllä aika harvinaista tänä päivänä. Insomin informaatiota :slight_smile:

^ Joo, kyllä mullekin lääkäri painotti, että vain tilapäisesti määrää tota. On meillä aiemminkin ollut puhetta ton olemassaolosta, mutta tosiaan, olen hieman vainoharhainen sen suhteen, koska pelkään toleranssia, niin en aiemmin ottanut respaa vastaan. Nyt oli pakko, kun ei uni tuu vaan yhtään millään.

Mulla henk.koht ei ole noussut tole huomattavasti minkään aineen hypnoottisia vaikutuksia vastaan. Ts. megaunettomana voin ottaa Tenoxia, mutta en nukahda, menen vaan vitun sekavaksi.

Insominhan on kaiketi kielletty USA:ssa esim. :confused: Että onhan se juu jonkinverran vahva bentso. 30 mg tosiaan on epilepsian hoitoon ja PÄIVÄKÄYTTÖÖN. :laughing: Voi vittu, kyllä siinä hoidon alussa saattaa olla kävelevä zombie, harvoin kun benet yksinään on epilepsiaan käytettynä, vaan todnäk. yhdistetty johonkin muuhun zombiuttavaan, kuten lamotrigiiniin, valproaattiin tai karbamatsepiiniin esimerkiksi. :laughing:

Tosiaan joo, seuraavaksi kun tuota otan niin yks riittää, jotenkin on vaan niin tottunut sellaiseen Tenoxin tai Stilnoctin instanttiin sekavuusvaikutukseen ja lekalla päähän meininkiin, että kelas et toi ei toimi ja meni ottamaan vielä sen yhden puolikkaan päälle.

Insominista: En minä tiennyt, että se on jollakin vain harvoille ja valituille -määräyslistalla :astonished: . Toki tiesin, että yleensä Tenoxia määrätään ennemmin, mutta ajattelin sen johtuvan siitä, että Insomin on pitkävaikutteisempaa ja näin ollen sen pelätään aiheuttavan herkemmin tokkuraisuutta ja mm. ongelmia liikenteessä vielä seuraavana päivänäkin, vaikka sen olisi ottanut edellisenä iltana hyvissä ajoin ja nukkunutkin kunnon yöunet. Mulle Insomin ei ole koskaan aiheuttanut seuraavalle päivälle tokkuraisuutta, vaikka varsin oivana unilääkkeenä toimiikin. Yleensä tosiaan nukun sillä sen 8-10 h, mutta vaikka jostakin syystä joutuisin heräämään kesken unienkin, niin olen silti ihan skarppi. Tai sitten vain luulen niin :mrgreen: .

Se, että Insomin on joissakin maissa tyystin kielletty tai tabletit ovat hyvin mietoja ei nyt välttämättä johdu siitä, että Insomin on muka niiiin vahvaa ja hypnoottista huumetta. Onhan niitäkin benzoja paljon, joita ei ole Suomessa markkinoilla, vaikka ovat paljon miedompaa tavaraa, kuin Insomin tai vaikkapa se perus-Diapam. Mitä lie maakohtaisia ja mahdollisesti aivan tuulesta temmattuja säännöksiä :unamused: . Eikä se nitratsepaami nyt muutenkaan mitään vahvaa ole, vaikka hypnoottista olisikin. Eikös 10 mg tuota vastaa ihan 10 mg:a Diapamia ja tässä maassa on kaupan paljon vahvempiakin benejä, kuten Rivatril ja Xanor :confused: . Ja kait se nyt on aika sama, ottaako unettomuuteensa 10 mg nitratsepaamia vai 20 mg tematsepaamia, jotka siis molemmat ovat tyystin hoitosuositusten mukaisia annoksia.

Se, että apteekissa varoitetaan jonkin lääkkeen pärähtävän päähän hetkessä ja sammuttavan valot täysin, johtunee siitä, että jollakin tyystin tolettomalla se voi tehdä sen ja niiden pitää apteekissa valistaa tuollaisista mahdollisista haitoista, mikä ihan hyvä onkin, jotta lääkkeeseen tottumaton tajuaa painaa pään tyynyyn napin napattuaan ja pysyäkin sängyssä, eikä lähde mömmöissään toikkaroimaan mihinkään. Tämä siis ihan ilman mitään viihdekäyttöhalujakin. Vaikka Insomin mulla hyvin toimiikin siihen, mihin sen pitääkin, niin ei se mua sentään humahtamalla nukuta, vaan saan pötkötellä sängyssä +/- ½ h unta odottamassa, mutta se ei ole lainkaan ikävää, koska Insomin rentouttaa ja rauhoittaa ja tiedän unen tulevan pian. Insomin-nukutus ei myöskään ole niin voimakas, ettenkö heräisi unestani, mikäli kuuluu/tapahtuu jotakin sellaista, mihin pitäisikin herätä ihan perusitsesuojeluvaiston tähden. Mitkään pikkunarahdukset naapurista tai isännän puhinat eivät tokikaan häiritse, koska muuten lienisi melko turhaa ottaa koko roipetta :mrgreen: .

Edit: Vielä tuosta, että Insominia määrättäisiin aina vain tilapäisesti todella pahaan unettomuuteen: Mulle on kirjoitettu Inkkarit säännöllisesti perusunilääkkeeksi jo monta vuotta ja respat uusitaan ns. automaatilla, kun en ole asiaan mitään muutostakaan vaatinut. En sitten ole mikään ainutkertainen erityistapaus, vaan esim. yhdellä tutulla ja yhdellä vanhalla sukulaisella menee Insomin säännöllisenä unilääkkeenä, eivätkä nuo edes asioi samalla lekurilla, kuin minä :mrgreen: . Edelleenkään en ymmärrä, miten Insomin niin olennaisesti Tenoxista eroaisi, ts., jos Tenox ei toimi jollakulla(Tämäkin voi olla tyystin yksilöllistä liittymättä mitenkään toleransseihin), niin sitten voidaan kokeilla, josko Insomin tepsisi. Siihen suunnilleen hengenvaaralliseen unettomuuteen mulla on ihan muut lääkkeet, eli vitun leptit, joita toki karttelen viimeiseen asti. Insominiakin otan suorastaan liiankin kitsastellen, koska pelkään sen menettävän unetustehonsa ja lääkärinikin on sanonut, että voisin mä sitä useamminkin ottaa, jos unettomuus kiusaa, eli eipä esim. pari kertaa viikossa liiaksi toleja nostaisi ja unetusvaikutusta poistaisi, mutta mä olen ko. lääkkeen kanssa ehkä turhankin varovainen, kun kaikkien muiden benzojen kanssa olen pelleillyt toleranssit liian ylös ja unilääketehon luultavasti lopullisesti piloille :neutral_face: . Tietenkin InsominKIN on siinä mielessä tarkoitettu vain tilapäiseen käyttöön, ettei sitä huoli popsia jokaikinen ilta ja jopa varmuuden vuoksi, jotta unilääketeho säilyisi, mutta tämä nyt koskee järjestäen kaikkia unilääkkeitä.

Pahoittelut, jos tulkitsin väärin joitakin aiempien aiheesta kirjoittaneiden juttuja ja näpyttelin ihan puutaheinää. Aikamoisessa benzopöhnässä täällä taas :mrgreen: :blush: . En kuitenkaan nitratsepaamista, sitä en ole koskaan käyttänyt väärin/yli 10 mg:n annoksilla, vaikka olisi kuinka kaamea kankkunen ollut :mrgreen: .

Sori kun tuun sekaantuun tänne bentsohuurujen sekaan, mutta kuuntelin aika hyvää musiikkia mikä vois toimia jos on vaikee nukkua. Katotaan osaanko laittaa sen linkin tähän.

https://www.youtube.com/watch?v=MX6YekfDnKA

Ja oon kyllä itekin joutunu käyttään unilääkkeitä, mutta ne ei oikeesti toimi kovin kauaa, paitsi sekottamiseen :unamused:

^ Älä nyt, ystävä hyvä, anteeksi pyytele :slight_smile: . Kyllä tänne saa kirjoittaa muutenkin, kuin aivan benzohuuruissa :smiley: . Se olisi ainakin väliin jopa ihan suotavaa, jottei tekstistä tulisi tuollaista pomppivaa rölötystä, kuten esim. allekirjoittaneella äsken :blush: .

Myönnän, etten linkkiäsi avannut, mutta mulle ei toimi unettomuuteen minkäänlainen musiikki. Kokeiltu on vaikka mitä kuulemma hyvinkin tehokasta unimusiikkia ja kaikki sellainen vain kiihdyttää mua enemmän, eikä uni ainakaan tule. Muuten kyllä suosin luomukonsteja ennemmin, kuin turvaudun lääkkeisiin ja auttavathan nuo, jos unettomuus on lievää, ts. ei ole jatkunut pitkään ja johtuu vain liiallisesta ajatuksen riennosta sun muusta kevyestä ja harmittomasta levottomuudesta. Unilääkkeet(siis se Insomin lähinnä) ovat kyllä säilyttäneet tehonsa mulla, mutta johtunee juuri siitä, että otan niitä maksimissaan kerran viikossa ja väliin kärvistelen vaikka huonommillakin yöunilla, jollen tyystin meinaa flipata.

^^ Se on kielletty, koska sillä oli liikaa viihdekäyttöpotentiaalia ja ihmiset koitti - ja onnistuikin - muita bentsoja useammin päästä hengestään nitratsepaamilla. Mun mielestä noi taulukot ei oo suoraan verrannollisia keskenään. On Insomin “potentimpi” kuin Tenox. Mä en osaa selittää miksi, miten, mihin reseptoreihin vaikuttaa aivoissa eri tavalla niin, että 5 mg sitä on tehokkaampi unettaja kuin 20 mg Tenoxia. Mutta näin mun lääkärini sanoi, että on.

Mä henk.koht tunnen vaan yhden ihmisen itseni lisäksi, jolla julkiselta puolelta on Inkkarit määrätty. Mutta kaiketi noidenkin määräämiseen vaikuttaa se, että millainen historia henkilöllä on bentsojen kanssa. Jos mä olen syönyt 4v 40 mg Tenoxia univaikeuksiin, niin oishan se nyt ihan pelleilyä vaihtaa se vaikka Imovaneen. Tai määrätä ihmiselle, jolla ei tolea ole, ensimmäiseksi unilääkkeeksi vahvin, mitä Suomen markkinoilta löytyy. Vaikka Rivat tai Xanorit onkin ehkä taulukon mukaan vahvempia, niin eihän ne samalla tapaa uneta.

Se onnistui muillakin bentsoilla :laughing: :neutral_face:

Mulla ne bentsot toimi just silleen, että vaan piristi. Tulihan niistä ihan kiva olo, mutta ei niitä just siihen taidettu tarkottaa :laughing: Onneks pääsin niistä eroon.

^^/^^^ Hyvin onnistuu ja enhän mä täällä muuten, mutta kun pitää parannella itseään rankan dokuspurtin jäljiltä :stuck_out_tongue: .

Totta kai eri benzot vaikuttavat eri tavoin ja olisi esim. melko järjetöntä määrätä kovin hypnoottisia unibenzoja päiväkäyttöön ihmisille, jotka tarvitsevat ko. lääkkeitä päästäkseen ovesta ulos hoitamaan asioitaan :laughing: . Insominin viihdekäyttöpotentiaalista en mitään tiedä, kun en ole sitä koskaan siihen tarkoitukseen käyttänyt. Voisi vaikka toimiakin, mutta enpä ole ajatellut pilata moisella pelleilyllä ainoan hyvän unilääkkeen tehoja. Rohkenen kuitenkin epäillä, ettei nitratsepaamipäihtymys kovin olennaisesti eroa benzopäihtymyksestä yleensä, joka on lopulta varsin pöhkö tila ja parempiakin päihdykkeitä on, siis nimenomaan viihdetarkoitukseen. Omasta kokemuksestani Xanor on kaikkein viihdyttävin benzo, vaikka sen kanssa nopeasti ojasta allikkoon päätyykin, enkä siihen enää kuunaan tahdo koskea :angry: . Enkä suinkaan ole ainut benzopää, joka alpratsolaamia ensisijaisesti himoitsee/himoitsi, vaikka nitratsepaamistakin olisi ollut kokemusta ja sitä olisi mahdollista saada. Tuo oli aikas yllättävää, että nitratsepaamilla voi päästä hengestään :open_mouth: . Vai mahdoitkohan tarkoittaa, että se jotenkin erityisellä tavalla myrkyllinen benzo olisi? Vaikeaa kuvitella, että se muista benzoista siinä(kään) asiassa olennaisesti eroaisi :unamused: . Kombot ovat toki asia erikseen ja tietty hengityslamaan tipahtamisen riski voimistuu, jos kombossa oleva benzo on kovin unettavaa laatua. Niin, ja tietty nämä benzoista johtuvat epäsuorat kuolemat, kuten kaatumiset kohtalokkain seurauksin, ovat todennäköisempiä hypnoottisten benzojen yliannoksilla, kuin ns. piristävämpien benzojen kanssa hölmöillessä :confused: .

Vittu, kun joutuu kaiken aikaa korjailemaan typojaan :angry: . Antaa olla, ehkä joku sai selvää…

Edit: Siihen väliinkin ehti tulla viestiä. Joo, taatusti nitratsepaamiKIN alkaisi lähinnä piristää mua, jos ottaisin sitä liika-annoksella ja jäisin ihan tarkoituksella tolpilleni keikkumaan ja puuhastelemaan.

^ Nitratsepaamihan on tosi vanha bentso, eli siis kieltoperustelujen mukaan maksamyrkyllisempi kuin muut, uudemmat bentsot. Enpä silti usko, että silläkään kovin helpolla saa maksaansa paskottua hengenvaaralliseen tilaan. (Eikä sitten ole kellekään pölkkypäälle kehoitus testata. :laughing: ) Osaksi varmaan tosiaan aiheuttaa enemmän hengityslamaakin, luulisin. Onhan se tosi relaksoiva, jopa mun selkäjumeille.

^ No jaa, mutta diatsepaami ja klooridiatsepoksidi ovat vielä vanhempia benzoja, eikä niitä kait(?) olla sen vuoksi kielletty missään, että olisivat vanhuutensa tähden maksatoksisempia, kuin esim. alpratsolaami. Toki nitratsepaami saattaa olla enemmän maksatoksinen, kuin muut benzot, mutta enpä usko senkään mikään oikea maksamyrkky olevan vs. esim. parasetamoli, disulfiraami ja se vitun agomelatiini, jolla ei mitään muuta vaikutusta ainakaan allekirjoittaneeseen ollut, kuin äkillinen ja tolkuton maksa-arvojen nousu :angry: ja mitähän kaikkia näitä oikeasti maksalle haitallisia lääkkeitä onkaan. Äkkiseltään en muuten muista, että olisin koskaan törmännyt yhteenkään lääkkeeseen, jonka pakkausselosteessa EI lukisi niitä maksavaroituksia, eli älä käytä tai ole erityisen varovainen, jos sinulla on maksassa häikkää ja/tai saattaa aiheuttaa maksa-arvojen nousua tai ties mitä hepatiittia. Toki on paljonkin lääkkeitä, joiden kohdalla nuo varoitukset ovat tyystin aiheellisia ja vakavasti otettavia, mutta monen lääkkeen kohdalla tuo on kyllä vain puhdas varotoimi. Myrkkyjähän kaikki lääkkeet ovat, jotkin enemmän, jotkin vähemmän, ja maksan kauttahan ne järjestäen kiertävät, joten jos maksassa on jotakin häikkää niin saattaahan tuo osumaa ottaa vähemmänkin maksatoksisista roippeista. En silti edelleenkään usko, että vähän maksavikaisemmallekaan tapauksella kuolema koittaisi benzojen, edes sen nitratsepaamin :mrgreen: , tähden. Kyllähän ko. lääkeryhmää käyttävät ihan luvan kanssa kirroosipotilaat, hepatiitin omaavat jne. ja jos maksa niin finaalissa on, että 1 Insomin katkaisee kamelin selän, niin silloin se olisi menoa joka tapauksessa ja nopeaan, vaikka olisi karsinut kaiken vähänkään maksatoksisen käytön ruoka-aineita myöden.

Edit: Toki nuo lääkkeiden maksavaroitukset viittaavat myös siihen, että jos maksa on paskana, vähempi määrä lääkettä riittää ja normaalien hoitosuositusten mukaiset annokset saattavat vaikuttaa liian voimakkaasti, vaikkei maksa sinänsä lääkkeestä sen enempiä kärsisikään. Onhan noita esim. 10 mg:n Tenoxeja ja 2 mg:n Diapameja, jotka ovat tarkoitettu juuri maksavikaisille, joille riittää mainiosti tavallista pienempikin annos, sekä vanhuksille, joilla on tuo sama juttu, eli pienempikin määrä lääkettä X saattaa pärähtää niin, että tuntuu. Näin olen käsittänyt. Sori edelleen mahdolliset sekoilut. Nyt loppui kyllä tämä benzopöhnääminen tältä erää, mutta kun vaikuttavat niin helkkarin pitkään nuo pitkävaikutteiset, vaikka viimeksi eilen päivällä otin :unamused: . No, selvisinpä taas alkoholivieroitusoireista vähällä kärsimyksellä :unamused: :mrgreen: .

Jatkan vielä siitä Insominista… Aiheuttaako tää muille armotonta sekoilua? En tarkoita välttämättä fyysistä sekoilua, vaan valveunia, joista ei jälkeenpäin tiedä, onko ne totta vai ei. Niin todentuntuisia, eikä mitään “seinät kaatuu” Stilnoct-tyylisiä halluja. Vaan… Valveunia. Luulin esim. nyt siivonneeni koko kämpän, mutta sitten havahduin oikeasti hereille ja tajusin, että no en todellakaan ole siivonnut. Sit tuossa yks päivä näin jotain ihme valveunta, että en saa unta, ja luulin ottaneeni Tenoxeja vielä päälle, mutta aamulla ne oli ihan koskemattomia kyllä.

Ei taida olla ihan mun lääke, nukun 10h putkeen, joo. Mutta toi sekoilu, ettei vaivu täysin syvään uneen, ei oo sekään kivaa ja heikentää sitä unen laatua. Toki olen nyt ollut stressaantunut mm. siitä viikon valvomisputkesta, Kela-asioista ja käräjilläkin on vaihteeksi rampattu, sekä se pelko tulevasta hoidon suhteen, että tottahan tuollainen massiivinen kuormituskin aiheuttaa jos jonkinmoista unihäiriötä, jota bentsot ei kyllä ainakaan paranna, mut joskus se on nukuttavakin. Tenoxeista en “sekoa” tuolla tavalla (koitin aiemmin tällä viikolla), mutta se, että en nyt juuri pysy kauaa niillä unessa. Tietty tematsepaami vaikuttaa nopeammin, josko tuo häröily unen ja valveen rajamain johtuu myös siitä, että nitratsepaami ei tyrmää välittömästi? :confused:

^ Ei ole ainakaan mulle Insomin aiheuttanut tuollaista koskaan. Pikemminkin päinvastoin; jos mua kovasti kaikenmaailman unihäiriöt piinaavat ja niiden vuoksi nukun huonosti, niin Insominilla saan normalisoitua uneni niin lähelle sitä luomuoptimiunta, kuin se nyt ylipäätään ulkoisella kemialla mahdollista on. Vaivun uneen ihan rauhallisesti(Ei humauta tajua hetkessä kankaalle todellakaan, mutta sellainen luonnollisen oloinen uneen vaipuminen n. ½ tunnin sisällä lääkkeen otosta), nukun sellaiset 8-10 h, jollei jokin oikea häiriötilanne sitä keskeytä(En siis mene sellaiseen koomaan, etten tajuaisi reagoida normaalin itsesuojeluvaiston puitteissa), herättyäni olen levännyt ja virkeä, en lainkaan tokkurainen(Joskus ehkä hieman tavallista rennompi, mikäli esim. niskat ovat olleet jumissa, mutta se nyt on vain positiivista, koordinaatio ei tuosta mitenkään kärsi), unia näen ihan normaalisti, isännän mukaan makaan hieman rauhallisemmin, kuin ilman lääkitystä, mutta kuulemma kyllä ynisen, mölisen ja kääntyilen sen verran, että tietää, että mulla on kaikki kunnossa, kun unimaailmassa tapahtuu :laughing: .

Muistelisin muuten, että lekurini kyseli joskus aikaa sitten respaa uusiessaan, että hyvinkö siedän Insominia ja vastasin “joo” ja sanoin sen olevan kaikinpuolin erinomainen unilääke sen enempiä miettimättä, mutta vähän taisin ihmetellä, että mitä se nyt tuollaista kyselee. Benzo, kuin benzo ja luulisi hänen nyt mun taustani ja toleranssini tietävän sen verran hyvin, ettei se nyt mikään ihme ole, jos tarvitsen sitä tujumpaa markkinoilla olevaa unibenzoa, kun Tenox ei toimi(Tuo kyllä johtuu pitkälti siitä, että viihteilin siltä nukutusvaikutuksen vituiksi :unamused: :blush: . Ahdistukseen kyllä auttaa silloin harvoin, kun sitä käytän), mutta ehkä nitratsepaami on sitten yleisesti jotakin kauheaa päänsekoittajaa ihan lääkinnällisillä annoksillakin :confused: .

Edit: Eivät mulla ole koskaan Z-lääkkeetkään toimineet mitenkään sekoittavasti, vaikka moni tuntuu niistä repivän viihdettä/oloja kummasti, vaikkei perusbenzoista välittäisikään. Silloinkin, kun Z-lääkkeet vielä toimivat mulla nukahtamiseen, niin ne toimivat juuri siihen, että uni tuli “naps” melkein heti, kun pään painoi tyynyyn. Olen ottanut Z-lääkkeitä yliannoksilla silloin, kun lakkasivat toimimasta, ei viihteilytarkoitukseen, vaan yritin vain epätoivoisesti saada niillä unta, eikä se yliannostelukaan aiheuttanut kerrassaan mitään. Myös kännin kylkeen olen vetänyt niitä määrättyä suuremmalla annoksella, kun halusin mennä nukkumaan, eikä minkäänlaista sekoamisvaikutusta, jos ei tosin univaikutustakaan. Ihan peruskännissä(Mun kohdallani se tosin on yleensä aika sekava tila :mrgreen: ) vain olin, vaikka muuten olen kyllä flippaillut aivan täysillä alkoholin ja perusbenzojen yhteisvaikutuksesta ja paljon :unamused: . Ja tämä ei sitten ole mikään oikeasti olen flipannut, mutta en vain muista siitä mitään -tilanne, koska isäntä ja kaveri, jotka olivat tuolloin paikalla ja jopa suht skarpissa kunnossa, sanoivat, että ihan normaali peruskänninen itseni mä olin ollut :mrgreen: .

Neuroleptit aiheuttavat mulle lähes järjestäen unihalvauksia ja valveunia sekä nukahtamis-, että heräämisvaiheessa ja ne ovat aivan perseestä, kuten koko leptiuni, mutta eipä niistä siinä tilassa jaksa pahemmin välittää :angry: .

Nykyisin Ketipinor 25mg aiheuttaa mulla aika kivan tyrmäyksen tunnin sisällä ja seuraavana aamuna on parempi olla vapaapäivä kun olo on aamulla suht’ zombie. Mä en tajua miten tuon kanssa on joskus pöpilässä jaksanut 800mg annoksella olla pirtee kuin peipponen heti aamukuuden jälkeen… :wink:

Nykyisin menee Lito 600mg, eikä nähtävästi vaikuta mitenkään, ainakaan unenlahjoihin. 9 tuntia yössä tulee unta luonnostaan ilman tuotakin, mutta jotain nappeja pitää ottaa että tohtorit ois tyytyväisiä! :laughing:

Ei sen kuulukkaan vaikuttaa mitenkään erityisesti vaan estää sitä sun maniaa kehittymästä ja sitähän ei ole ilmennyt joten tehothan saattaa olla mitä parhaimmat. Haittavaikutukset pitkässä juoksussa ovatkin sitten asia erikseen…

Ps. Yksi psykiatrini muuten vilautti myös minulle Litium-korttia koska sillä voisi testata jos minulla ei olisikaan traumamasennusta vaan joku hyvin erikoinen muoto biposta jossa esiintyy vain masennusta. Jätin väliin ja sanoin kiitos mutta ei kiitos :smiley:

^ Tieteellisten aivotutkimusten perusteella Litium aikaansaa aivosolujen lisääntymistä ja suojelee nykyisiä neuroneita, joten teoriassa tuon kanssa tulee fiksummaksi, eli hyvä ottaa yhdessä muiden vitamiinien kanssa, vaikkei mopo keulisikaan. Ja fiksummaksi tottavieköön tekeekin: Ylihuomenna 4 viikkoa tipatonta. Senhän sanoo järkikin että viina ei ole viisasten juoma, koska se vaikuttaa päinvastaisesti kuin litium. Toisaalta voipi olla että dokaaminen aiheuttaa litiumin puutosta, mikä tekee tyhmäksi, ja janoiseksi.

life-enhancement.com/magazin … ain-health