Askarruttavat asiat

Potemassa kesädepistä. :frowning: Ei mutta täällä on hiljaista ilman sua. :laughing: Mä olen sen verran suomalainen, että päästäkseni vauhtiin, täytyy jonkun muun tehdä aloite, joka on kyllä vähän perseestä.

En mä nyt tiedä, askarruttaako asia sinänsä, mutta löysinpä tutkimuksen Narkkiksen väitteiden tueksi Deprakinen hyödyllisyydestä juomishimojen hillitsemiseksi.

kaypahoito.fi/web/kh/suositu … d=nak07997

Vaikka en mä kyllä vieläkään tajua, että kyseinen troppi voisi tuollaiseen tehota. :laughing: Omalla kohdallani ei vaikuta mitenkään, mihinkään päihtymishimoon.

^ Henkilökohtainen mielipiteeni/kokemukseni Deprakinesta on, että se on sellaista kuraa, että eihän sitä kestä selvinpäin :smiling_imp: :mrgreen: , mutta ainakin topiramaattia(Topimax) on melko yleisesti käytetty(En tiedä, onko tuo enää nykyään muotia) juopoille viinanhimojen hillintään. Topimaxhan on myös epilepsialääke ja tasari. Kun en mitään näistä farmakologian hommeleista tiedä, niin enpä osaa sanoa, kuinka läheistä sukua tuo Deprakinelle on, mutta luulisi noilla nyt jotakin yhtenevyyttä olevan, kun niitä samoihin vaivoihin käytetään. Ei se Topimaxkaan mikään ihmelääke juoppouteen ole, mutta jos sen on jollakin koeotannalla huomattu viinanhimoa/juopottelua hillitsevän, niin määrätäänhän/määrättiinhän sitä sitten siihenkin vaivaan, jos ei muuten, niin lääkepomon lompakon lihottamiseksi :mrgreen: . Topimaxista mulla ei ole omakohtaista kokemusta. Henk.koht. olen sitä mieltä, että lääkehoito ei ole kovin kauaskantoinen ratkaisu juoppouteen/alkoholismiin, mutta alkuun siitä saattaa olla isokin hyöty korkin kiinni saamiseksi, jos nyt suinkin tropit toimivat, kuten on tarkoitus :confused: .

Askarruttaa taas kovin pientä kulkijaa…
Parikin pienen pientä asiaa,joista en kehtaa sen kummemmin täällä avautua.

Lähdin sitten Saksa-Ukraina matsin jälkeen parille oluselle huuhtomaan nielurisojani,joita lepuutellut useamman päivän ,koska ollut oikeasti kipeä,enkä ole jaksanut,kuin illalla hiippailla läheisiin baareihin “yhdelle”.

Ensin törmäsin oikeen mukavaan armaaseen puluun ,joka loukkaantui syvästi,kun en lähtenyt hänen viereen “nukkumaan”. Tästä ja tulevasta kuumotuksista huolimatta ja välittämättä,kun selvisin viereiseen yökerhoon ottamaan oluen kaksi,kolme jne. Niin tästä vasta askarrus alkoi…

Yritän nyt kuvailla stoorin lyhyesti ja ytimekkäästi. Menin siis viereiseen juottolaan ,joka night clubiksi itseään rehvastelevasti kutsuu.Perus karaoken ,pokerin ( Black jackin) jälkeen lähdin taukotilaan,jossa kohta oikein rempsein elkein tuli vastaani iloinen ja mukava karjalais-mies. Tämän hän kertoi heti alussa ja esitteli itsensä ja kehui kuinka haluaisi muuttaa tänne meidän kulmille,(jossa roskapussin pois vieminen ,voi olla matka vihoviimeinen) Aikamme juteltuamme ja kun tulin takaisin keuhkosyöpäkopperoon kessuttelemaan,kiinnitin huomioni samaiseen heppuun,joka jutusteli tutun myyjän kanssa,joiden keskustelusta kuulin kovin tutulta kuulostavia lauseita. Mm. Pohjois-Korea,moottorisahajöngloori ym mielenkiintoista. En malttanut olla kysymättä tältä mieheltä,että anteeksi ,ethän vain satu olemaan nimeltä mainitsematon koko kansalle tuttu moottorisahataiteilija,joka pitää blogia. Mies esitteli itsensä ja kyllä hän oli juuri kyseinen henkilö. Minkäänlaista maniaa tai muuta ,en ollut miehessä havainnut aiemmin ja vaikka hän vahvisti olevansa tämä puolimieli ja laitoksesta hatkannut,en siltikään kelaillut hänen mt- hoitoa tarvitsevan (ainakaan lyhyen jutustelumme jälkeen) saatikaan m1 lähetteellä olevan tarvetta. Tämä kauluspaitainen kravattihemmo mm. myi sitten itsensä esiintymään klubiin moottorisahoineen kaikkineen. Ja edelleen hän mainosti muuttavansa tänne stadiin,jossa ihmiset ,niin mukavia. Lähisukulaistaan etsien hän vähän ,ehkä vaikutti enemmän lupsakalta savolaiselta tahi kierolta karjalaiselta ,joka saattoi olla vain ja ainoastaan mukava,että hänelle tarjottaisiin olutta tai muuta kurkunkostuketta-tiedä häntä. Olisi ollut kovasti,jopa meillekin tulossa yöksi, kun aamulla vasta saa rahaa pankista ,kun kortit ja kaikki hävinnyt ja näitä perusjuttuja,kun puhuu holistin tai muun päihderiippuvaisen kanssa ,joille palkkakin maksetaan vähintään kahdeksan krt kuukaudessa. Kun tulin himaan ja kurkkasin kuvat ym.tekstit kyseisen taiteilijan blogeista,niin sieltä pomppi silmille nämä tavaroiden hukkaamistalkoot. Hän oli kyllä sanonut, ennen kuin edes tiesin kenestä kyse,että on kova poika hävittämään kaiken,joten saattoi olla tottakin hävittämis stoorinsa. Askarruttaa vaan taas,että jos olisin (usein liiankin kilttinä) hänet majoittanut ja aamulla vasta valkotakkien ilmestyessä pihaan kissojen, koirien ja kissalanpoikien kanssa saanut tietää,että mies on hatkassa joltain suljetulta (jostain pöpilästä,ehkä avopuolelta) ,niin olisinko suhtautunut iloisesti siihen,että pääsihän mies ainakin käymään viihteellä ja olisinko voinut jeesata häntä enemmän. Niin tai näin ,mutta moottorisahataiteilija jäi nyt ulos ainakin minun luotani avopäin. Toivon todellakin,että on päässyt sinne sukulaiselleen ja tapaisin hänet uudelleen. Askarruttaa vaan kovasti maamme armaan Suomen maan päihdepolitiikka ja mt-potilaiden kohtelu,koska tästäkään julkkiksesta ei kyllä ensi näkemältä ja kuulemalta tulisi tunteita,että itselleen ja/tai muille vaarallinen ja m1 lähetettä vailla. Hän oli kuitenkin siististi pukeutunut ja jutteli mukavia ja ihan asiaakin. Ei siis millään tapaa harhainen tms. Kuinkakohan paljon maassamme tälläkin hetkellä lorvii ihmisiä suljettujen seinien sisällä,jotka eivät todellakaan sinne kuuluisi? Itse en ole juurikaan joutunut ikänäni mt-puolella asioimaan,mutta voisin kevyesti kuvitella ,että suht heppoisin perustein ja mielivaltaisesti sinne porukkaa joutuu. Toki sekin parempi,että kaksi täyspäistä siellä lusii ,kuin että yksikin really loco täällä itseään tai muita vahingoittamassa vapaana hilluisi tai kuoleman kepposiaan suunnittelisi, mutta silti.!!
Riittääkö muuten m1 lähetteeseen yhden lekurin lähete,vai joutuuko he pyytämään ns.toisen mielipiteen ? Jos yksikin peruslekuri voi sinut tällaiseen “hoitoon” määrätä, vaikka vain silkkaa ilkeyttään ,niin ei kyllä kovin hyvälle kuulosta.
Hämmästyttää ja kummastuttaa tulenko tapaamaan tätä mielekästä moottorisahamiestä enää uudelleen ja en kai sentään ,jossakin suljetumman ympäristön tupakkakopissa,jos sinne pystytään ihmisiä noin vain sulkemaan?

Lopettelen askartelun Jarkko Martikaisen sanoihin laulusta,minä vien roskat pois,jotten mä pelkäis ,loiseliö ois ,aion viedä tänään roskat pois… Paiholaan vai Kakolaan???

Hyvää yötä ja huomenta.

^ En mä tiedä saisiko tällaista sanoa täällä, mutta… Uskon kyllä vahvasti olleen joskus syytä hoitoonsa. Huom. uskon, en väitä. Jollei ole maniassa ollut, niin onpahan todella erikoinen persoona. Maniaa kyllä veikkaan, koska kirjoituksestaan yli puolet ei vaan millään voi pitää paikkansa. Että luulenpa värityskynän sauhunneen hieman sitä blogiaan kirjoitellessa. Vaikka ei se varmasti ihan 100% valettakaan ole. Voihan ihmisillä olla tosi pitkiä oireettomia jaksoja, joten ei hän välttämättä juuri nyt ole maaninen.

Juu samaa mieltä. Yst.terv. jo pari kuukautta ilman… :smiley:

Tyttö söi yhden Panacod-tabletin - poliisi epäilee rikosta

iltasanomat.fi/kotimaa/art-2 … 42887.html

Turussa poliisi ilmoittaa nuoren kannabiskorusta lastensuojeluun

ts.fi/uutiset/turun+seutu/60 … uun?sivu=8

Näissä askarruttaa, että oikeastiko meillä riittää resursseja tällaiseen suoranaiseen pelleilyyn ja idiotismiin? :imp: :laughing:

Toki ymmärrän, että Panacod sisältää kodeiinia, joka on huumausaineeksi luokiteltavissa, mutta kuten syyttäjäkin tuossa toteaa, niin kyse on ollut ennemmin harkitsemattomuudesta kuin tahallisesta lain rikkomisesta. Toivon, ettei oikeasti oikeuslaitos saa useamminkin tuollaisia paskailmoituksia. :unamused: Poliisilla tietääkseni on myös omaa harkinnanvaraa lähettääkö joku juttu syyttäjälle, vaiko eikö. Hivenen naurettavaa, jos syyttäjät joutuvat kalastelemaan oikeita juttuja tuollaisen paskan seasta.

Tässä on mun mielestä oiva syy sille, miksi esimerkiksi kodeiinin sellaisena määränä, jota sitä Panacodeissa on, voisi vapauttaa pieninä pakkauksina käsikauppatavaraksi, kuten monissa muissakin maissa.

Ja toi kannabisKUVIEN jahtaaminen nyt oli vielä tyhmempi juttu. Entäs jos joku Jonne 10v ei tiedä tuon taivaallistakaan, mitä kyseinen kasvinlehti symboloi ja käy ostamassa kivan korun/paidan/asusteen you name it, koska se lehti näyttää hienolta? Mä tuskin ainakaan tiesin sen ikäisenä, mitä sellainen lehti symboloi ja hyvin voisin kuvitella, että olisin sellaisella varustetun asusteen ostanut, mikäli se olisi ollut vaan coolia ja muodikasta. :unamused: Tässäkin taas joku instanssi saa paskaa seulottavakseen oikeiden tapausten tieltä. Ihmetellään, miten pääsi tapahtumaan tapaus Vilja-Eerika ja todettiin sen johtuvan resurssien vähyydestä ja lasun ylikuormituksesta. Mites sitten kuitenkin kuvitellaan, että resursseja löytyisi seuloa ja vatvoa jonkun asiasta tietämättömän pikku-jonnen kannabiskorun käyttöä? :unamused:

Kaiketi Suomessa muutenkin saa olla mitä mieltä tahansa ja pukeutua miten tahansa, ikään, sukupuoleen ja etniseen taustaan katsomatta. Miten kannabisaiheisten asusteiden käytön kyttääminen edistää tätä perusoikeutta? Pitäiskö samantien alkaa tehdä lastensuojeluilmoituksia Karhu-lippiksistäkin? Antakaa mun kaikki kestää. :unamused:

Tolla Aro-Heinilällä on kyllä joku henkilökohtainen patouma kannabista kohtaan. Siinä parin vuoden takaisessa kannabisillassahan Ylellä se vaahtosi hirveistä kannabisrikollisista, ja miten kannabis vie nuorten tulevaisuuden ja tuhoaa ihan kaiken. Sitten se ilmehti jotenkin kiusaantuneena, kun joku toksikologi oli sen kanssa eri mieltä ja selitti alkoholin olevan paljon myrkyllisempää ja rappeuttavampaa. :laughing:

Lainaus iltasanomista: “Äänekosken Suolahdessa asuva tyttö oli ottanut lääkkeen kaapista kotona ollessaan toukokuussa 2011. Tytöllä ei ollut lääkkeen nauttimiseen laillista lupaa.”

Siis mitä vittua? Miksi tollasta asiaa kaivellaan vielä 5 vuoden jälkeen. Ja kukakohan järjenjättiläinen on tuosta eteenpäin kertonut? Aivan takuulla vanhemmat. Aivan päästään sekaisin kyllä ovat tollaset vanhemmat., Koska pelkkien huhupuheiden varaan tuskin voi luottaa, ihmiset voivat puhua vaikka mitä paskaa, varsinkin nuoret ja brassailla sillä. Tämä on kuulkaa vakava asia ja siihen täytyy käyttää ainakin kahta poliisia tutkintaan ja hilloamaan sitten niitä papereita 5 vuotta kahvikupin alustana, kunnes muistavat tuon hirvittävän rikkeen. Sitten karhu-ryhmä tytön nykyiseen osoitteeseen.

Ihan oikeasti mun miehellä kävi niin, että hän etsi päänsärkylääkkeitä 18 vuotiaana ja vahingossa nappasi mun Diapamin. Mies ei tuntenut lääkkeitä yhtään silloin. Siitä on nyt 17:sta vuotta. Eikös tämäkin ole niin vakava rikos, että siitä on nyt miestä syytettävä. :unamused:

Tällaiseen paskaan käytetään lukemattomia työtunteja, vittu 5 vuoden jälkeen - voi saatana. Me kyllä luettiin toi uutinen miehen kanssa jo aiemmin ja revettiin nauramaan.

Siis ei vittu tohon kannabiskoru-juttuun on vielä vaikeampi suhtautua. Mä käytin sellaista korua nuorena (alaikäisenä). Ei kyse ollut mistään mainostamisesta. Sain sen vain lahjaksi, ja se oli kaunis. Olin kyllä joskus polttanut kannabista, mutta se ei liittynyt koruun millään lailla.

Miten jotkut ´Karjala-paidat? Kelatkaas tätä mieletöntä skenaariota: Esa (12v.) saa isältään jonkun karhulippiksen. Silloinhan alaikäinen Esa mainostaa ja tukee positiivisesti Karhun juomista. Uskon että tuon lippiksen takia, ainakin 10 nuorta juoksee ja pyytää jotain hakemaan heille Karhua, Koska sen on hyvää ja terveellistä kun sitä Esa lippiksessään mainostaa. :laughing:

^ No niinpä. :laughing: Kehtaavat vielä väittää, ettei ole pois resursseista, kun jahtaavat kannabismainoksia. En mä tiedä kumpi uutisista oikeastaan sai kahvit väärään kurkkuun enemmän. :laughing: Molemmat aika saatanan uskomatonta holhoamista.

Joo ei oikeasti voi oikein ottaa edes todesta tollasia juttuja. Mun mies muuten kertoi lääkärille näpistäneensä joskus mun pkv-lääkkeitä, koska auttoivat hänen oireisiinsa. Lääkäri sanoi, ettei siitä kannata potea syyllisyyttä, että kirjotetaanpa sulle oma resepti, niin jää vaimollekin lääkkeitä. :laughing:

^ Riippuu sitten ihan helvetisti lääkäristä, kannattaako sille mennä avoimesti kertoilemaan, että on ottanut jonkun toisen reseptilääkkeitä, siis sellaisia, joihin ei itsellä koskaan ole ollut reseptiä(Vähän eri asia, jos omat lääkkeet sattuvat hetkellisesti olemaan lopussa, koska ei esim. ollut rahaa hakea niitä ja lainaa samaisia lääkkeitä joltakulta toiselta). Joku lekuri voi olla ymmärtäväinen ja päättää, että kirjoitetaan sulle ihan oma respa, mutta moni taas voi olla hyvinkin sitä mieltä, että saatanan narkkari, olet sitten mennyt tyystin huviksesi joitakin katunappeja napsimaan ja nyt et taatusti saa enää koskaan mitään PKV-lääkettä tästä osoitteesta :wink: . Omalle psykiatrilleni olen kertonut, että olen antanut väliin miehelleni Insomineja, ihan unilääketarkoitukseen siis, kun omat lääkkeensä ovat olleet lopussa tai unettomuutensa on ollut sen verran pahaa, että Stilkkari-Tenox -kombo ei ole kunnolla auttanut, ja hän on ollut sitä mieltä, että ihan oikein tehty. Mun lääkärini tosin onkin hiton ymmärtäväinen noissa ja monissa muissakin asioissa :slight_smile: ja olen mä muistaakseni itsekin aikoinani pyytänyt Insominit häneltä juuri noin, että sain tätä lääkettä tutulta ja se tepsi, joten kirjoitatko sitä mulle ihan laillisesti ja niinhän tuo sitten kirjoitti. Jos mä kertoilisin sellaisia, että ihan yleisesti ja työkseni lahjoittelen tai jopa myyn lääkkeitäni jokaikiselle vastaantulijalle, niin suhtautuminen olisi aika pirun todennäköisesti paljon nihkeämpää :laughing: . No, järjen käyttö on toki sallittu lääkärillekin :mrgreen: .

Niin juu, ja jos mun mieheni olisi näpistänyt, ts. ottanut ilman lupaa lääkkeitäni, niin sanomista voisi tulla ja joltakin ihan muulta suunnalta, kuin lääkäriltä :wink: :smiling_imp: .

Niin joo, totta on että jos lääkärin luona on käynyt useammin (kuten mieheni oli) ja lääkärillä ja potilaalla on jo toimiva hoitosuhde, niin silloin tollaisia ihmeitä voi sattua. Jos ekaa kertaa näkee lääkärin ja heittää tollasen jutun, niin aika varmasti se on suunnilleen niska-perse otteella pihalle eikä ikinä enää mitään. Varsinkin nykyään kun ainakin rauhottavat ovat kirosana.

Mulla on myös todella ymmärtäväinen lääkäri, jos ei olisi niin olisin varmasti nyt jo kuollut.

Ihan aikani kuluksi herkesin pohtimaan, kuinka yleistä flumatseniilin käyttö käytännössä on :confused: . Onko kenelläkään, mieluiten fyysisesti benzoriippuvaisella, omakohtaista (kauhu)kokemusta? Ajattelisin, ettei tuon käytössä pahemmin järkeä ole, kun bentsodiatsepiinien yliannostus aniharvoin on hengenvaarallinen, mutta niiden vieroitusoireet taas hyvinkin voivat olla hengenvaaralliset ja flumatseniilihan laukaisee vieroitusoireet nollasta sataan, jos sitä antaa benzoriippuvaiselle, eivätkä ne sairaalassa varmuudella voi tietää, varsinkaan jostain sekavasta tapauksesta, onko se mitenkin pahassa fyysisessä benzokoukussa :confused: . Itse luultavasti kuolisin, jos flumatseniilia saisin :open_mouth: . Ei ole siitä kokemusta, naloksonista vain, ja sekin oli kohtuullisen ikävää, joskaan ei toki hengenvaarallista ja täysin tarpeeseen tuli henkeni pelastamiseksi oppariövereissä.

On se elo vaikeaa. Koskakohan voisi hyväksyä itsensä? Suljetun keitoista toki laihtuu ja nyt mua ahdistaa se. Lihominenkin ahdistaa. Jos lihoais oikeista paikoista edes. :unamused: Mut ei, musta tuntuu et musta tulee läskinaama aina, jos lihoan pikkaisenkin.

Askarrun siitä, että pitäiskö vaihtaa Stilnoct vähäksi aikaa taas johonkin muuhun. :confused: Tuntuu, että se aiheuttaa erityisen paljon unen ja valveen rajamain tapahtuvaa häröilyä. Joo, vastaan itse itselleni, että kyllä, mutta ehkä ennemmin pointti on purkaa ahdistusta. Jotain traumoja mulla näyttää puskevan tällä hetkellä tossa tilassa, juuri kun on nukahtamassa tai heräämässä. Edellisyönä jotenkin sain sängystä puoliksi ulos roikkuvasta peitosta väännettyä ihmisen ja vedin sitä nyrkillä “naamaan,” kunnes havahduin, että se on vaan peitto. :unamused: Mutta jäi siitä säikähtänyt ja itkuinen olo joksikin aikaa.

Saattaahan toisaalta henkinen painekin, kesä kun ei hyvää aikaa ole, saada aikaiseksi jotain vatun traumatakaumia. Vaikka onhan tsolpideemikin melkein psykedeelinen roipe. :laughing:

^ Kuulostaa unihalvaushäröilyltä. Niissähän tulee nukahtamis- ja heräämistilanteissa vaikka mitä halluja ja ihme oloja ja hetkeen ei välttämättä tajua, mikä on totta ja mikä ei, ja sitten herää riehumaan jotakin ihan omaansa. Monet lääkkeet aiheuttavat/pahentavat noita, yksilöstä riippuen toki, ja Z-lääkkeet taitavat monesti olla pahimmasta päästä aiheuttamaan erinäisiä unihäiriöitä. Itselläni Z-lääkkeet eivät ole koskaan aiheuttaneet mitään oloja tahi häröilyitä, eivät edes silloin kauan sitten, kun vielä toimivat siihen, mihin niiden kuuluukin, eli nukahtamiseen. Neuroleptit sen sijaan tekevät mulle lähes järjestäen unihalvauksia niin nukahtamis-, kuin heräämisvaiheessakin. Vittumaisiahan nuo ovat, mutta eipä siinä leptipöhnässä ihan liikaa jaksa tuollainenKAAN kiinnostaa ja leptejä mun tulee käytettyä vain äärimmäisissä hätätilanteissa, joita ei ole ONNEKSI puskenut enää aikoihin puupään koputtelua.

Toki stressi ja mielialahäiriöt herkästi pahentavat/aiheuttavat unihalvauksia ja muitakin unihäiriöitä. Lääkkeet voivat sitten tuoda hommaan kummasti lisäbuustia.

Miten, siis miten ihmeessä tuolla Lopettamossa voidaan olla kollektiivisesti noin kujalla? Vilkaisin paria ketjua: jotain vanhoja, jotain uusia nickejä ja vittu edelleen sitä juupas-eipäs aa öö kuka on kovin raitistuja -egoilua. Eihän tolla ole vertaistuen kanssa mitään tekemistä? Minkä ihmeen takia toi foorumi on pystyssä ja vieläpä A-klinikan masseilla, kun vastaavantasoinen “keskustelu” kuuluisi lähinnä suoli24-tasoisille palstoille? :unamused: Sääliksi käy niitä, jotka tuolta kuvittelevat saavansa minkäänlaista tukea raitistumiseensa.

^ No eihän sen palstan juttuja kestä selvinpäin :smiling_imp: :mrgreen: ! Mutta joo, vakavasti puhuen: VMP ja jos joku uusi tulokas hommasta jotakin tukea raitisteluunsa saa, niin kumma juttu, vaikka toki tuollainen paskan rölötyskin voi jotakuta auttaa korkin sulkemisessa. Nämä vanhat jankkaajat kyllä saanevat siitä jotakin irti ja paljonkin, koska eivät kai ne muuten sitä jatkaisi vuodesta toiseen :unamused: :confused: :open_mouth: .

Mua askarruttaa, että miksi vielä munkin ikäisillä naisilla on joku tarve postata someen puolialastomia kuvia? :confused: Luulin sen olevan vähän teiniä hommaa, mutta on taas some täynnä noita tyrkkykuvia. Teininä oli tietty epävarmuus itsestään, niin olikin kiva saada huomiota mitä erinäisimmin keinoin. Kait noillakin jotain epävarmuutta on pakko olla taustalla? En mä oikein muuten keksi selitystä, miks pitää alusvaatteillaan poseerata koko kansalle? Erittäin usein myös tissit hilattuna jonnekin kaulaan asti kolmilla pushupeilla, et ne näyttää joltain silareilta. Ei hyvin toteutetuissa ja aistillisissa kuvissa ole mitään vikaa, saati joku viaton rantaotos, mut suurin osa jossain Instagramissakin menee jo ihan törkeän ja mauttoman puolelle. Saahan niillä satoja tykkäyksiä, mutta mikä saavutus sekin on, että joku sata kiimaista miestä tykkää sun kuvasta? Jee.

Eikä nyt kenenkään tarvitse sit vain keksiä, että olisin kade pelkästään. :laughing: Voisin toki laittaa Instagramiin ja Faceen samoin tein törkykuvia, mutta en halua. Hassua sinänsä, koska pidin itseäni erittäin huonon itsetunnon omaavana, mutta sen mä tiedän, ettei mun tarvii a) muokata ylenpalttisesti naamaa, koska se on vaan noloa. Kaikki tietävät miltä näytän kuitenkin. Ja b) ei mun tarvitse esitellä tissejäni missään, koska mä tiedän, että omistan tissit ja kaikki muutkin sen näkee ilman, että vedän kaula-aukon polviin asti paidoista ja tungen kolmet rintsikat päällekäin.

Tavallaanhan mä itse vastaan kysymykseeni. Ei varmaan tarvetta tollasille kuville ole, jos on itse tietoinen avuistaan. Jos taasen kärsiikin tissikateudesta, niin pakko todistella maailmalle, että hei, mäkin omistan moiset. Naaman muokkaamista täysin tunnistamattomaksi en tajua kyllä sitten alkuunkaan. Tissijutun sentään tajuan, koska naiset nyt kautta aikain on niitä korostaneet, mutta mitä järkeä naaman muokkaamisessa on? Siis kuvia varten, ei kauneusleikkauksissa. :laughing: Kun kaikkihan näkevät oikeassa elämässä kuitenkin miltä henkilö X näyttää. Mua lähinnä nolottaisi muokata kuvat niin tunnistamattomaksi.