Askarruttavat asiat

^ Noita pupillien tulkitsijoita on paljon ja se nyt on ihan tyhmää, koska eipä siitä voi suoraan mitään suuria päätellä. Toki, jos ihan pikimustista lampuista tai vaihtoehtoisesti neulanpäistä on kyse, voi olla melko varma, että tuo nyt ei ole ihan luonnollista, mutta jos nyt edes jotakuinkin normaalin rajoissa mennään, niin jotkut ihmiset ovat ihan luonnostaan isopupillisempia, kuin toiset. Esim. mulla on yleensä aika pienet pupillit. No joo joo, olen opparistinisti, mutta siis silloinkin, kun en ole ollut lainkaan niiden vaikutuksen alaisena, pupillini ovat melko pienet, kuten vaikkapa nyt, kun refloissa olen. Tietty munkin pupillini tietyistä aineista laajenevat, mutteivat välttämättä mitenkään radikaalisti. Itse asiassa venlafaksiini(tai sitten se oli jokin muu mielipidelääke) jollakin 300 mg annoksella taisi olla pahin pupillien levittäjä mulla, siis pahempi, kuin piri koskaan. Joskus olin ihan nuokuissa ja pupillini olivat totta kai neulanpäät ja yksi tyyppi, joka ei pahemmin huumeista tiennyt, sanoi, että mä en ainakaan ole voinut vetää mitään, koska mulla on niin pienet pupillit :laughing: . Oli siis kuullut, että huumeet laajentavat pupilleja, joten mitä pienemmät pupillit, sen huumeettomampi tapaus. Hyvin yksinkertaista logiikkaa :laughing: .

Mä askarrun tässä reflaoireistani, joita on nyt ilmennyt yksi lisää sen perussetin ohella. Rinnat ovat arat, kuten silloin, jos menkat ovat tuloillaan tai on raskaana. Raskaana en voi olla, se on aika mahdotonta, enkä usko, että menkkojakaan olisi tulossa, koska mulla on olleet jotkin sen kaltaiset viimeksi helmikuussa ja nyt olen vain menossa taas laihempaan ja laihempaan kuntoon :unamused: . Tuolloin helmikuussakaan ei oikeastaan menkoista voinut puhua, eli parina päivänä tuntui tuota rintojen arkuutta ja hyvin lievää kipua, oikeastaan ennemmin tuntemusta, alavatsassa ja ristiselässä ja kerran vessassa käydessäni huomasin vuotavani hiukan verta, mutta tosiaan niin vähän, ettei siihen tarvinnut edes mitään suojaa. Tuota kipua/tuntemusta alavatsassa on myös nyt hiukan, mutta saattaa se mennä myös ihan perusreflavatsakipujen piikkiin :confused: . Tiedän kyllä, että opparit/niiden vieroitusoireet vaikuttavat hormonitoimintaankin, mutta tämä on mun kohdallani uutta. Sitten toki kuumottelen sitä, että mulla onkin rintasyöpä tahi jokin gynekologinen vaiva, joka on pysynyt piilossa oppariturrutuksen avulla ja nyt se alkaa oireilla, kun turrutus loppuu :neutral_face: . No, tässähän tämä menee mukavasti aika itseään räplätessä :mrgreen: .

Yhdellä mun sukulaisella on aina ihan mustat silmät. Sen pupillit on siis lapsesta asti olleet sellaiset ja jos se on innoissaan jostain, niin sillä on kyllä ihan joku esso/pirikatse. :laughing:

Winston,
Ymmärrän toki kuumotukset, mutta tollaiset syövät ei yleensä aiheuta kipua. Sikshän ne on niin salakavalia. Rintasyövässäkin ne kasvaimet on ihan kivuttomia kuulemma. Että kyllä mä ennemmin yhdistäisin tissikivun ihan hormonitoimintaan. :smiley: No, munasarjasyöpä aiheuttaa kipua, mutta vuodot ja kivut tulis vasta, kun se on levinnyt. Kohdunkaulansyöpä taas aiheuttaa vuotoja, muttei yleensä kipua.

^ Joo, ihan harmittomaan ja heittelehtivään hormonitoimintaan mäkin uskon :slight_smile: . Sellaisenkin oireen huomasin nyt, että haju- ja makuaistini ovat herkistyneet selkeästi. Noiden paranemista tapahtui siis huimasti jo silloin, kun siirryin tavallisesta tupakasta sähköiseen, mutta nyt nuo tuntuvat olevan suorastaan yliherkillä. Esim. eilen syömäni ruoka maistuu suussa vieläkin(Ei todellakaan ollut mitään voimakkaasti maustettua tai muutenkaan kummoista), eikä maku tunnu lähtevän, vaikka olen pessyt hampaani pariin otteeseen, kitannut vettä ja kahvia ja aikaakin tuosta syömisestä on herra ties kuinka kauan. Myös hammastahna maistuu ihan pirun vahvasti, vaikka ihan sitä samaa se on, kuin aina ennenkin, eilen isäntä paistoi sipulia ja se haju oli suorastaan tyrmäävä ja tällaista. Ei tuo mitään kovin häiritsevää ole, paitsi toki syömishäiriöistä hieman ahdistaa, jos esim. naapuri paistaa pullaa, mutta noin muuten. Oikeastaan seuraan aika mielenkiinnolla näitä oireitani :stuck_out_tongue: .

Hei W, kun itse lopetin tupakan polton makuaisti parani huimasti ja ylenmääräisen suolan käytön sai vähentää kun ruokaan tuli makua. Sähkö tupakasta ei ole kokemusta mutta jäähän siinä tuhatkunta muuta myrkkyä pois, nikotiini ei makua vie kun olen vuosikausia syönyt nikotiini purkkaa. Maku ja hajuaisti parani reilun vuoden ajan, no kerkesin poltella reilu 35V, hiton hyvä juttu äläkä enään koskaan polta tupakkaa.

Nyt johtava ylilääkäri kysyy, että sopiiko kopioida Kanteleen paperit ja laittaa ne psykiatrille, että hommat saataisiin eteenpäin…

…Taitaa tosissaan aika hyvin sopia…

Onko Kannel siis sittenkin tosiaan mielenterveysongelmainen joka on lääkityksensä vuoksi mystisesti terve (masennus siis täydessä remissiotilassa) eikä lainkaan päihdeongelmainen vaikka hitsaa aamusta iltaan kannabishuumetta? Julkisenpuolen alueeni kokenein psykiatri ei halunnut tehdä viimeksi kanssani “poliittista itsemurhaa” ja siirtyi kädet pesten eläkkeelle…(viimeiset sanat taisi olla, että “mene jo siitä” vaikka sinällään hyvässä hengessä asioita käsittelimmekin).
Saa nähdä millainen on nyt kohtelu kun potilaalla onkin ne purkit jo ja montaa eri sorttia aina säteilytetyistä kukista siihen priimaan? :smiley:

Askarruttaa kovin se, että voisiko kohtelu tosiaan olla asiallista ja alkaako jo pikkuhiljaa mahdollisesti tarjeta?

Ikävä sanoa mutta taidat taistella tuulimyllyjä vastaan, meitä on kaksi piparin syöjää joiden neurologit myöntää täydellisen kivun poiston. No joutaahan pari ihmistä kärsimään kivusta kuhan Valvira ei hyökkää päälle. Lain rikkominen lienee ainut keino, rangaistus tuskin on suuri jos jäämme kiinni ja linnassa kumpikin saanee tehokkaammat kipulääkkeet ihan ilmaiseksi.

Tuulimyllyt on menny aikoja sitten epäkuntoon ja nyt ne on aika polttaa maan tasalle!

Burn It to the Ground
youtube.com/watch?v=iSf_cs4-E-I

“That shit makes me bat shit crazy
We’ve got no fear, no doubt, all in balls out”

Hieno juttu, nyt sitten vaaditte sitä lausuntoa kirjallisena (tai äänitätte salaa lääkärin sanat) ja marsitte yksityiselle puolelle josta respa irtoaa kunhan löydätte juuri ne ammattitaitoiset neurologit jotka uskaltaa jo kirjoittaa oikeaa lääkettä selkeään vasteeseen/tarpeeseen ja sitäpaitsi julkinen puolikin voisi sen tehdä jos halua/uskallusta löytyy… Ei sillä etteikö Valviran vaativa valvova silmä

tulisi pakosti mukana mutta sille nyt ei mahda varmaan kukaan mitään…

Tosin ei hajuakaan toimiiko gammasäteilytetty teillä mutta yleensä se on parempi kuin ei mitään ja aina kannattaa kokeilla…

Ps. Itse lähtisin ehkä pelaamaan taktiikalla jossa käytäisiin ensin puhelimitse kaikki Oulua etelämmässä olevat yksityiset lääkäriasemat lävitse missä niitä neurologeja majailisi mutta vältettäisiin Terveystaloa… Ei niitä ole kuitenkaan loppujenlopuksi kuin muutamia kymmeniä firmoja eli ei mahdoton rasti…

Mä askarrun jaksanko vielä yhden yön venata kurjalla, flunssaisella ja mahakipuisella ololla, että aloitanko Trimopanin syönnin vai en. Kun oireet ei ole ihan niin selkeät, pikkaisen kuitenkin juilii alamaha, että koin labrat tarpeellisiksi. Voihan se toki johtua vain flunssastakin, silloinhan kolottaa vähän sieltä ja täältä. Tk kuitenkin antaa odottaa itseään, niin myöntyivät nyt, että voin sen ab:n aloittaa. Mua sinänsä kyllä epäilyttää, koska tossa testissä oli jotain mätää. Negaa se näytti pikatestinä, mutta jatkoviljelyssä se on seulontapositiivinen, eli ylittänyt bakteerilaskennan viiterajat. Että jaa-a… Yhtään turhaa ab:ta en haluais sisuksiini tunkea.

^ En osaa auttaa. Itse en antibioottia ottaisi, kuin todellisen tarpeen tullen, mutta voisin ajatella toisin, jos kärsisin alvariinsa uusivista kusitulehduksista.

Hiljaista on. Mitähän vakkariporukalle kuuluu? Lucrezia(Joo, tiedän, että ei välttämättä jaksa kirjoitella, eikä tämä ole mikään ilmoittautumisvaatimus kenellekään), Zeus, jopa Nuivaa on vähän ikävä, vaikken aikoinani pitänyt sellaista lainkaan mahdollisena :mrgreen: .

No joo, päätin venailla, koska tosiaan on mulla pikku kevätflunssakin iskenyt, ja kaiketi niihinkin voi kipuja liittyä. Luulis, ettei kuole niin kauan kun verta ei kuse. :laughing: En halua kans syödä sitä ab:ta turhaan varsinkin, kun ei mulle käy noi antibiootit ihan mikä vaan. Kyllä sen lopullisen bakteerikannan pitäisi tämän päivän aikana näkyä. Tosin luulen kusseeni (hehheh) sen testin, koska en muistanut, että kahvinjuonti voipi muuttaa tulosta. Tossa nyt näkyy, että olisin runsaasti nesteyttänyt itseäni ennen testiä, eli voihan olla, että sitä bakteeria ei saada kiinni. :unamused: Mulla on viimeksi ollut kusitulehdus joku vuosi sitten melkein, niin en uskaltanut korkata purkkia ihan omin päin.

Mäkin mietin, missä Nuiva ja Zeus luuhaavat. Luccihan kirjoittelikin lataamon puolella. Toivottavasti kummallakin perhe- ja ihmissuhdeasiat suht ok, kun muistaakseni molemmilla oli niiden kanssa jotain ongelmia.

Nuiva on tietty tullut uskoon ja lopettanut huumepiireissä roikkumisen… :wink:

Mä oon nukkunut aika tehokkaasti ja on masennellut, niin etten ole jaksanut käydä koneella moneen päivään. Eipä sinänsä mitään kauheuksia ole tapahtunut, paska fiilis vaan ollut, mutta eiköhän tää tästä helpota ajan kanssa.

Aiempiin jossain tuolla ylempänä:

Minulla on aina olleet isot pupillit, ja hoidossa mieliala-/masennus-/mielipidelääkkeiden sivuvaikutuksena havaitut superlaajat pupillit ovat herättäneet epäilyksiä. Kun olen ollut bentsojen takia hoidossa. No, laitosten tiedonkulussa on kyllä huomattavasti parantamisen varaa, olen sen huomannut itse hoidossa ollessani, tai kun omainen oli, ja sai vääriä lääkkeitä, jotka olivat hänelle haitaksi ja myös sille potilaalle, joka sai hänen lääkkeensä, huh… Noh, tottahan virheitä tapahtuu, mutta mikä on hyväksyttävä virhe hoitolaitoksessa? Onneksi omainen oli sen verran tolkuissaan, että itse alkoi ihmettelemään, että eihän näitten lääkkeitten tällaiselta pitäisi näyttää. Eikä se onneksi kestänyt kauaa.

Pitääkö lääkärin puhetta nauhoittaa salaa? Eikö potilaalle ole oikeutta nauhoittaa niitä siten, että ilmoittaa siitä? Vai vaikuttaako se sitten siihen, mitä lääkäri sanoo? Olisiko siitä haittaa? Voiko lääkäri kieltää sen? Nämät ovat siis ihan vain tietämättömiä kysymyksiä.

Joskus jossain tilanteessa voi olla paikallaan pelaaminen koska se sykerö helvetti yrittää usein seivata omaa persettään välittömästi heti kun tulee kyse mistä tahansa psykedeelisestä lääkeaineesta :mrgreen:

^^ Kyllä lääkärin kanssa keskustelut pitäisi voida nauhoittaa ihan niin, että ilmoittaa lääkärille, että mä nauhoitan nyt tämän keskustelun. Totta hemmetissä se saattaa vaikuttaa siihen, mitä lääkäri sitten puhuu, mutta voi sekin olla hyödyksi, jos sen myötä paljastuu selkeitä ristiriitaisuuksia esim. lääkärin aiemmin laatimia lausuntoja koskien. Ja jos lääkäri kieltäytyy ehdottomasti ja viskaa potilaan vastaanotolta pihalle nauhurinsa kanssa, niin sitten voi ottaa yhteyttä lääkärin esimieheen, jos sillä sellainen on, eikä ole mikään täysi yksityisyrittäjä ja kertoa ihan suoraan saamastaan kohtelusta, että mikähän mättää, kun ei omaa vastaanottokäyntiään saa taltioida. Potilasasiamieheen voi sitten ottaa yhteyttä, mikäli lääkärillä ei ole esimiestä tai ko. esimies suhtautuu nauhoittamiseen samalla tavoin, kuin lääkäri itse. Käsittääkseni salaa nauhoittamisestakaan ei pitäisi seurata potilaalle mitään juridisia ongelmia, koska omia keskustelujaan saan nauhoitella aivan vapaasti, ainakin, jos niitä ei mene mihinkään yleiseen levitykseen julkaisemaan :confused: :question: . Eikä tämä homma nyt pelkästään psykedeelisiä lääkeaineita koske. Kyllä monet lääkärit kiistävät selkeät hoitovirheensä ja puhuvat paskaa, vaikka kyseessä olisi pieleen mennyt murtuman tai tulehduksen hoito.

Edit: Omia lääkärikäyntejäni on nauhoitettu, tosin lääkärin toimesta ja niin, että olin täysin tietoinen asiasta ja annoin suostumukseni mukisematta. Enempää en nyt tässä noita tilanteita avaa, mutta hommasta oli siis hyötyä ihan mulle itsellenikin. En siis ymmärrä, miksei samaa asiaa voisi tehdä myös potilaan toimesta, eli sama kai se on, kuka sen nauhurin päälle napsauttaa ja kukin puhuu sitten, mitä puhuu. Heehee! Ja nyt se pikkuparanoidi heräsi sisälläni ja aloin miettiä, kuinka paljon jorinoitani onkaan nauhoiteltu tietämättäni :mrgreen: :smiling_imp: . Tosin eipä nykyään ihmisellä juurikaan yksityisyyden suojaa ole; kaikki muka vaitiolovelvollisuuden piiriin kuuluvat terveystiedot kirjataan johonkin rekisteriin ja valvontakameroita ei pakoon pääse, jos kotoaan ulos astuu :mrgreen: .

Mikä ainesosa saa aikaan Rivatrilin miellyttävän maun? Maistuuko 0,5mg napit samalta kuin 2mg?

^ Tsekkasin Rivatrilin(2 mg tabletti) apuaineet juuri, mutta en kyllä keksi, mikä niistä tuon maun tekee :confused: . Mikään ei kuulostanut mintulta :laughing: . En ole juurikaan koskaan edes miettinyt asiaa, vaikka mulla on hyvin läheinen suhde Rivatriliin :mrgreen: . 0,5 mg tableteissa on sama maku, kuin kakkosissakin, mutta nollavitoset liukenevat eri tavalla, eli menevät ihan tyhmästi mössöksi, jos ne siis nauttii kielen alta. Itse useimmiten kyllä ihan nielen Rivat, joten ei niitä hirveästi tule maisteltua tai koostumusta hämmästeltyä. Muuten en ole huomannut mitään eroa kakkosen ja nollavitosen tablettien vaikutuksessa, vaikka jotkut väittävätkin, että nollavitoset eivät muka vaikuttaisi yhtä hyvin. No, TIETENKIN niitä pitää ottaa useampi tabletti, kuin kakkosia, mutta mulla vaikutus on siis aivan sama, otanko 2 2mg tabua vai 8 0,5 mg tabua.

Kiitoksia tiedoista! Jeps, itsekin lueskelin tuota selostetta muttei siellä mitään ole. Liekö joku liikesalaisuus. :smiley: Tuohon nappien vahvuuksiin jne liittyvään väittelyyn törmää netissä kyllä yllättävän usein. Jotkut selittää just tohon tyyliin, että vahvat napit toimii paremmin kuin monta heikompaa. Toisilla taas on päähänpinttymä, että rinnakkaisvalmisteet ei toimi heillä ja on pakko olla sitä “aitoa”, kallista ja alkuperäistä. :laughing: