Askarruttavat asiat

^^^/^^ Useampi psykiatri on ollut sitä mieltä, että mun tulisi käyttää neuroleptilääkitystä jatkuvasti, koska kuulen ääniä. No joo, kuulenhan mä ääniä, kutakuinkin päivittäin, joskus enemmän, joskus vähemmän, MUTTA kun ne eivät haittaa mua mitenkään :unamused: . Niiden kanssa on oppinut elämään ja enimmäkseen tuo on vain hauskaa :stuck_out_tongue: . Mitenkään ne eivät elämääni hankaloita, eli en tee asioita, koska äänet käskevät(Yleensä ne eivät edes mitenkään erityisesti käske mua, mutta vaikka käskisivätkin, niin ei niitä totella tarvitse), esim. keskustelu ei häiriinny sen vuoksi, että mun pitäisi siinä samalla jutella äänteni kanssa, ajoittaiset univaikeuteni johtuvat kaikista mahdollisista muista asioista, kuin metelöivistä äänistä jne. Tiedän, että äänet tulevat päästäni, eivätkä ole mitenkään vaarallisia, joten ne eivät aiheuta pelkoa ja/tai ahdistusta. Monet muut jutut voivat noita kyllä aiheuttaa. Miksi helvetissä siis söisin joitakin pahoja haittavaikutuksia omaavia ja elämänlaatuani radikaalisti huonontavia paskalääkkeitä vain sen tähden, että se nyt ei ole vitun normaalia kuulla ääniä :unamused: :angry: . Olkoon kuinka epänormaalia tahansa, mutta jos mun tai muidenkaan ihmisten elämä ei tuosta häiriinny, niin mitä vittua sitten :unamused: . Nykyinen psykiatrini on oikein fiksu ja pätevä tapaus ja sitä mieltä, ettei äänien kuulemiselle ole tarvis tehdä mitään, jolleivat ne tosiaan aiheuta mitään ongelmia eloon ja oloon. Psykoosiin toki söisin kuurin, mieluiten mahdollisimman lyhyen, neuroleptejä, mutta psykoosi on aivan eri tila(Kokemusta on :open_mouth: :smiling_imp: ), kuin se, että pari tyyppiä nyt juttelee päässäni jostakin perunoiden ostamisesta, voin vain hymähtää niille ja muuten voin vallan mainiosti.

Lucrezia: Omalla kohdallani en tarkoittanut tuolla retkahdusluvalla sitä, että aikoisin juhlapäivän kunniaksi vetää tai että olisin oikein päättänyt päivän, jolloin taas vedän. Vakaana pyrkimyksenä on, että sellaista päivää ei enää koskaan tulisi, mutta juuri siihen auttaa se, että mulla on olemassa mahdollisuus retkahtaa luvan kanssa, JOS sellainen tilanne tulee, että nyt ei kertakaikkiaan kestä ilman.

Jopas. Tuleeko noi äänet pään ulkopuolelta ihan oikeina ääninä vai sisäpuolelta ajatuksina?

Mulla on hirveä tinnitus vaivana, vuosi kymmenten ampumaharrastus ilmeisesti syynä. Olis kannattanut edes proput laittaa korviin.

Noin sata kpl 10mg olanzapineja,onko tappava annos ? Huolettaa frendi puolest…

^ Katselin vähän tapausselostuksia netistä, ja näkojään joku on selvinnyt yli 1000mg annoksesta olantsapiinia, mutta joku toinen oli kuollut sydänpysähdykseen jo 600mg annoksen jälkeen. Suosittelen soittamista hätänumeroon, jos sydän yhtäkkiä pysähtyy niin on aikamoinen kiire saada apua.

Ihan konkreettisesti korvissani kuulen noita ääniä. Tiedän kuitenkin, että ne ovat pääni tuotosta, koska jos esim. 2 tyyppiä juttelee joistakin junalipuista ja olen yksin kotona, niin kai mä nyt tajuan, ettei siinä vieressä mitään random ukkoa ja akkaa ole höpisemässä. Enhän mä nyt mikään hullu ole :stuck_out_tongue: . Myöskään väkijoukossa mulla ei ole mitään vaikeuksia erottaa, mitkä äänet ovat ns. tästä maailmasta ja mitkä päästäni, eli ei tarvitse hetkeäkään arpoa, että kuulenko nyt niitä omia juttujani vai onko selkäni takana joku ihminen, joka puhuu. Lapsesta saakka olen noita kuullut ja muistaakseni aina erottanut, mitkä äänet ovat “oikeita” ja mitkä eivät, vaikka toki pieni lapsi käsittelee tuollaisia asioita eri tavoin, kuin aikuinen.

Tinnituksesta ei ole kohdallani kyse, eikä korvissani ole mitään vikaa. Pääni on kuvattu elämäni aikana 4 tai 5 kertaa(1 tosin oli pahan epileptisen kohtauksen vuoksi ja 1 erään päänkolhimistapaturman vuoksi), eikä siellä korvien välissäkään mitään elimellistä syytä tuolle ilmiölle kuulemma näy. Skitsofreniaa mulla ei ole, eikä sitä olla itse asiassa edes epäilty koskaan. Lähimmäksi menee skitsoaffektia, minkä diagnoosin sain joskus aikoinaan, enkä yhtään ihmettele, kun niin helevetin psykoottinen olin :open_mouth: . Nyttemmin tuotakaan ei enää hullunpapereissani lue.

Yleensä nuo äänet eivät mua siis mitenkään vaivaa. Masentuneena niihin saattaa tulla ikävä sävy, mutta sekin johtunee siitä, että masentuneena kaikki on aivan paskaa, joten mikseivät myös päänsisäiset äänet siinä samalla. Sitten oma lukunsa ovat toki ne äänet, joita alkaa kuulua benzorefloissa tai pahassa krapulassa, mutta nuo tilat nyt pistävät tervepäisemmänkin ihmisen kuulemaan kammottavia :mrgreen: . Psykoosissa mulla pahinta eivät ole ääniharhat, mutta toki silloin, kun ei ole lainkaan tässä todellisuudessa, ei myöskään suhtaudu äänien kuulemiseen ihan samoin, kun kunnossa olessaan. Neuroleptit kyllä hiljentävät melko tehokkaasti noita ääniäni, mutta kuten jo sanottu, en ymmärrä, miksi mun pitäisi saada ne hiljaisiksi hirveiden sivareiden ja haittavaikutusten kustannuksella, jolleivat ne mua kerran haittaa :unamused: . Joskus olin kyllä pitkään sitä mieltä, että ne pitää saada hiljennettyä, mutta se johtui lähinnä siitä, että mulle kerrottiin oikein kaikenmaailman auktoriteettien toimesta, että tuollainen ei ole normaalia ja minä tyhmä sitten uskoin, että ihmisen pitää olla joku vitun normaali :angry: :unamused: . No, onneksi päätin sitten lopulta kuunnella itseäni(Hehheh), eli antaa äänien jutella ja elämän rullata eteenpäin :smiley: .

Onko kenelläkään omakohtaista kokemusta tai muuten vain parempaa tietoa desmopressiinistä(Minirin)? Älkääs nyt innostuko; kyseessä ei ole mikään jännittävä huumausaine :mrgreen: (Ainakaan minun käsittääkseni tuolla ei mitään väärinkäyttöpotentiaalia pitäisi olla), vaan mm. diabetes inspiduksen aiheuttaman liikakusemisen, yökastelun ja yövirtsaisuuden hoitoon tarkoitettu lääke. Sain respan tuohon, jottei opparivieroittaumisen kirjaimellisesti kusisi täysin :laughing: , ja näyttäisihän tuollaKIN olevan erinäisiä haittavaikutuksia, joita voikin vaikka ihan ajankulukseen kuumotella, jos tulee kovin tylsä hetki :mrgreen: . Ainakin loperamidi saattaa voimistaa tuon vaikutusta ja veikkaan vahvasti, että loperamidi tulee tapauksessani tarpeeseen, enemmän tahi vähemmän, jos pitää tai jopa ihan vapaaehtoisesti tahdonkin jonnekin vähän kauemmaskin liikkua, eikä huvita paskoa housuun. Lisäksi askarruttaa tuon vaikutus natriumarvoihin, kun mulla nuo kaikenlaiset arvot voivat olla vähän tai vähän enemmänkin päin prinkkalaa(Juuri tämän hetkisestä tilanteesta en tiedä) :confused: .

Pienimmällä mahdollisella annoksella ajattelin aloittaa ja jos suinkin mahdollista, ottaa vain tarvittaessa, mitä se sitten ikinä kohdallani tarkoittaakaan. En myöskään usko, että paria viikkoa pidempään tuota joutuisin käyttämään, vaikka mistäpä sitä tietää, millainen ikikusetus siitä päälle jää, kun tarpeeksi kauan on oppareilla itseään kyllästänyt :confused: :neutral_face: . Ehdottomasti aion ainakin kokeilla ko. lääkettä, koska se kuseminen opparirefloissa on mulla niin invalidisoivaa, että eihän siitä tule mitään, kun nukkumista yrittäessäkin pitää sännätä kuselle 5 min. välein :imp: . Jos mä refloissa ravaan paskalla 10 kertaa päivässä tai vähän ylitsekin, niin siinä jää sentään paljonkin aikaa vuorokaudessa muullekin potemiselle ja tekemiselle, kuin vessassa istumiselle, mutta jos mun pitää käydä kusella pahimmillaan tosiaan 5 min. välein, niin siinä alkaa jo itkettää, kun olo on muutenkin kurja ja peiton alla värjöttely olisi ihan mukavaa ajanvietettä.

No johan on taas hiljaista. Missä kaikki ovat, kun mulla olisi aikaa rölöttää tässä? Nauttimassa kesästä kaiketi? Sitä minäkin aion, tänäänkin, mutta en vielä näin aikaisin aamusta.

Minä olen ollut nukkumassa! :mrgreen: Pitää käyttää hyödykseen tuo hupi niin kauan kuin sitä riittää. Toki Tenoxin voimin meni viime yö, mutta ei se mulle ole itsestäänselvyys, että silloinkaan saisin unta, saati ainakaan levollista 8 tuntia.

Edit:// Ikinä kuullutkaan tuollaisesta lääkkeestä, mutta jos saa udella, niin miten sä respan siihen kikkailit? Sanoitko suoraan vaan, että reflat? Ei se mulle kuulu, mutta askarruttaa vaan, että tuskin hevillä kukaan lekuri lähtee vähentämään kusemisen määrää, koska sehän kuitenkin on poistumisreitti kaikelle myrkylle ja kuona-aineelle. No, käytetäänhän tota nokturiaankin, mutta luulisin silloin lääkäreiden olevan tyrkyttämässä Triptyliä.

No tuo on sellainen lääke, joka jäljittelee elimistön omaa “vesihormonia” vasopressiiniä. Se vähentää erittyvän virtsan määrää, mutta tekee virtsasta suolaisempaa, jolloin natriumia poistuu kehosta enemmän kuin normaalisti.

Yliannostuksena tuo voi johtaa vaaralliseen natriumvajeeseen, samoin silloin jos tuota käyttää joku jolla on pakko-oireena jatkuva veden juominen eli polydipsia (aika tavallista MT-ongelmaisilla, minullakin oli joskus yli 10 vuotta sitten tuollaista pakonomaista vesihanalla ravaamista). Normaalina annostuksena sen ei kuitenkaan pitäisi olla haitallista.

Krapulassa tuo lääke saattaa auttaa koska se nopeuttaa nestevajeen korjautumista. Lisäksi sillä uskotaan olevan jonkinasteinen muistia ja älyllisiä toimintoja parantava vaikutus, ja olen nähnyt tutkimuksia joissa sillä on onnistuttu parantamaan dementiapotilaiden toimintakykyä. Lisäksi sillä oli saatu nopeutettua sähköhoitoa saaneiden MT-potilaiden toipumista (sähköhoidon jälkeen esiintyy usein muistikatkoksia ja muita neurologisia oireita).

Askarrun taas yksikseni naamaprobleemastani, enkä odota kenenkään osaavan sitä ratkaista. Turhauttaapa vaan, ja halusin jonnekin kirjoitella.

Joo eli tilanne siis on se, että mulla on noita saatanan ärsyttäviä tukkeumia naamassa. Kosmetologikäynnit alkavat maksaa maltaita, joten pitänee ihan ihotautilääkärille mennä. Asia ihan tosissaan häiritsee mua, vaikkei mistään jättiaknesta ole kyse. Siksi meinasin suunnata yksityiselle.

Mua kyllä kuumottaa, että entäs jos niistäkin mömmöistä tulee allerginen reaktio? Että mahtaakohan lääkärit sitten mielummin jättää määräämättä? Toki itsekin haluaisin olla lääkkeittä, mutta nyt se ei ole mahdollista vaan.

Mulla toisaalta kyllä on syksymmällä kattavat lääkeaineallergiatutkimukset yliopistosairaalalla. Kuitenkin sinne asti kitkuttaminen tuntuu kurjalta. :frowning:

Niin ja toinen; mistä päihteidenkäyttäjän muka tunnistaa? kaverini oli ollut jossain kissanristijäisissä ja siltä oli joku kysynyt, että mitä sä käytät. Ja kyseessä nyt ei todellakaan ollut mikään nistiporukka, vaan kaverini työkavereita. Käyttö on kuulemma ilmiselvää. Jaa, miksen sitten minä taas näe ikäistänsä nuoremman näköisessä, siloposkisessa, suurisilmäisessä naisessa mitään, mikä viittais huumeidenkäyttöön. Sillä on perkeleen skarppi katsekin aina. Vai voikohan hänen ahdistuneisuusoireet mahdollisesti viestiä kuvaa huumeenkäyttäjästä? Nisti sanan varsinaisessa merkityksessä hän ei ole. Viihdekäyttäjä ehkä. Mutta tuskin sekään paistaa naamasta joka puolelle. :open_mouth:

Juu, ihan suoraan sanoin, että reflat. Tuon respan kinusin tosin psykiatriltani, koska hänelle on paljon mukavampi jutella noista päihdehommeleistaan, kuin mennä mainostelemaan niitä enää yhtään enempää minnekään TK:hon(Ihan mukava ja pätevä omalääkäri mulla tosin on, mutta silti ei huvita huutaa alvariinsa missään julkisella puolella olevansa narkki) ja eipä tarvinnut varata erikseen lääkäriaikaa sen vuoksi, jos mahdollisesti saisi respan, kun psykiatrillani kävisin joka tapauksessa 2-4 krt./kk. Ihan hyvässä yhteisymmärryksessä siinä juttelimme ja virallisesti lääke on kirjoitettu siis yövirtsaisuuteen, eli respassa ei lue: reflat :laughing: . Eikä tuo kai mitään ennenkuulumatonta ole, että psykiatri määrää lääkettä yövirtsaisuuteen, kun suht yleistä taitaa olla MT-potilailla se yöllinen kusella ravaaminen, vaikka olisi ihan “vain” korvien välistä kiinni.

Yliannosta en todellakaan aikonut vetää, vaan ihan sillä pienimmällä annoksella kokeilla ja sitäkin ottaa vain iltaisin, että nukuttua saisin edes jonkin verran+sellaisissa tilanteissa, jos pitää päästä liikkumaan vähän kauemmaksikin ja tuntuu, että joka puskaan joutuisi hyökkäämään pissalle :mrgreen: . Sen 8-9 h veden juomisen minimoinnin en uskoisi olevan ongelma, koska sitä tein aiemminkin refloissa ihan ilman tuota lääkettäkin ihan siksi, ettei olisi kusettanut niin helvetisti kaiken aikaa :smiling_imp: . Suolaa voisin lisätä ruokiini ihan tarkoituksella, koska aika vähäsuolaisia nuo mun peruspöperöni ovat ns. luonnostaan, vaikken mitenkään tarkoituksella suolaa karttele ja liian korkeasta verenpaineesta ei mun kohdallani pitäisi olla pienintäkään huolta. Katsotaan, miten tuo toimii, kunhan saan sen tänään apteekista haettua.

^ No, tuohan nyt on ihan “normaalia”, että näitä ääliöitä riittää, jotka keksivät ilmiselviä narkkarin merkkejä ihmisistä(Esim. ahdistuneisuus- tai paniikkioireet nyt viestivät auttamatta siitä, että jotakin on vedetty, kun kukkamekkokin voi riittää selkeäksi narkin merkiksi :mrgreen: ), eivätkä omaa sen vertaa tilannetajua, että pitäisivät turpansa kiinni tietyissä tilanteissa. Ei siihen siis tarvitse liittyä mitään muuta, kuin jokin pakkomielle kyselijän korvien välissä. Menee vähän samaan kategoriaan, kuin ne iänikuiset raskaus-/perheenlisäysutelijat, jotka tykkäävät vainota sopivan ikäisiä naisia :unamused: .

Kyllä ihotautilääkärillä on naamaan kaikkein tehokkaimmat tropit mitä määrätä. Jos tulee allerginen reaktio, niin sitten älä käytä. Noita on niin monenlaisia voiteita ja antibiootteja akneen nykyään, että tuskin nyt kaikille olisit allerginen kuitenkaan. Ne on sen verran tujuja monet, että aiheuttaa joka tapauksessa alkuun punoitusta alueilla ja mahdollista polttelun tuntua.

Mä olen myös ollut tosi väsynyt henkisesti, kun olen niin masentunut. Ei tee mieli muuta kun maata peiton alla piilossa maailmalta. Eli mäkin olen nukkunut kohtalaisen paljon, kun en halua tuolla ulkona auringonpaisteessa olla. Tilattiin pimennysverhot, jotta voidaan nukkua täällä aamusta iltaan kuin lepakot silloin kun halutaan.

Piti vielä kysyä, että tiedätkö, mihin tämä älyllisiä toimintoja parantava vaikutus perustuu? Ihan siihen, että suolatasapainot paranevat aivoissakin(En tiedä näistä hommeleista mitään) vai johonkin monimutkaisempaan systeemiin? Eipä sillä, ihan toivottava sivari se olisi, jos tähän vanhaan lahopäähän vähän järkeä tulisi :mrgreen: :laughing: ja muistikin parananisi, etenkin, kun benzoja saattaa nyt mennä vähän aikaa suuremmilla annoksilla. Yritän kyllä pärjätä mahdollisimman vähällä, jotten sitä riippuvuutta enää pahentaisi, vaikka lääkärikin nosti sallitun annostuksen nyt tämän homman vuoksi 6-8 mg klonatsepaamia/vrk.

Uskaltaisinkohan tuota krapulaan kokeilla :confused: . No joo, jos nyt kokeilisin ensin, miten se toimii ilman krapulaa ja yrittäisin ihan muutenkin olla hommaamatta ko. tilaa juuri tähän väliin, jottei se nyt edesauttaisi retkahtamista :confused: . Kyllä sitä ehtii ryypiskellä taas, kunhan pahin on ohitse :mrgreen: .

^ Tuosta ei ole ihan varmaa tietoa miten tuo vesihormoni parantaa kognitiota. Vasopressiiniä, joka on elimistön luonnollinen vesihormoni, vapautuu aivolisäkkeestä sellaisissa tilanteissa missä ihminen on janoinen. Joskus esihistoriallisella ajalla, kun evoluutio on kehittänyt meidät, savannilla eläneet alkuihmiset ovat usein joutuneet tilanteisiin missä vettä ei ole ollut helposti saatavilla ja on pitänyt vähän skarpata että keksisi ovelan tavan löytää juomavettä. Luultavasti tämän takia vasopressiini antaa aivoille käskyn toimia tehokkaammin.

Samoin nälän tunne vapauttaa ns. greliini-hormonia jonka on havaittu yhtenä vaikutuksenaan vähentävän ahdistusta. Tämän ilmiön tarkoitus on luultavasti antaa nälkäiselle ihmiselle lisää rohkeutta ruoan etsimiseen millä tahansa keinolla.

^ Jep, Luc, tuskin mä niille jokaiselle olisin allerginen, osallahan hoidetaan vaihtoehtoisesti penisilliiniallergisia muissa taudeissa. Epäilytti vaan, kun osassa oli 1/1000:sta saa oikein anafylaksian, niin ei kauhean kevyitä taida olla mikään noista. No, miedoimmalla halun mennä. En jaksa odottaa siihen syksyyn, että ovat saaneet testattua mussa kaiken.

^^ Kiitos taas infosta, hilbert.

Se toimii :smiley: . Järjenjuoksuni en ole tosin, ainakaan vielä, huomannut parantuneen :laughing: , mutta kusenjuoksuni hidastui ihan kiitettävästi yöksi niin, etteivät yöunet sen vuoksi kärsineet. Levottomasti ja pätkissä mä nukuin, koska tuli väliin heräiltyä siihen kylmähikeen ja kestihän se aikansa saada taas unenpäästä kiinni, kun siinä paleli ja kerran piti käydä pikaisesti huuhtelemassa pahin hikikalvo pois :angry: , mutta huomattavasti paremmin nukuin, kuin jos olisin joutunut ryntäämään takaisin kuselle heti, kun edelliseltä reissulta sänkyyn pääsin. Sen pienimmän annoksen, eli 60 mikrog. otin jo hyvissä ajoin, eli kahdeksan maissa illalla, kun ajattelin, että saatan kuitenkin herätä aikaisin ja alkaa himoitsemaan kahvia, kun enää untakaan saa, ja sitten kun kittaa kahvia ja siihen kyytipojaksi vettä, niin tuo vähäjuominen ei ainakaan pidä ja kusellakin pitää hypätä, ja parempi saada se 8 h juomistauko pidettyä, jotteivat natriumit tosiaan alkaisi valua tyhjiin. No joo, nyt taas kusettaa ihan riittävästi, kuten kusetti myös eilen lähes koko päivän, mutta pääasia, että unta saa. En mä nyt kusemistani ajatellut tyystin stopata, kun pitää tosiaan juodakin välillä. Mitään sivareita en ole toistaiseksi huomannut tuosta lääkkeestä, mutta toisaalta tässä on kyllä kaikenlaista oiretta :mrgreen: , joten tiedä sitten, mikä mistäkin tarkalleen ottaen johtuu. Ihan perusopparirefloilta nämä kyllä tuntuvat. Yritän ajatella niin, että nenäni vuotaa, koska siitepöly(Oikeasti mulla ei ole kovin pahaa allergiaa, selviän yleensä parilla aivastuksella), vatsani on kipeä ja sekaisin, koska IBS+huono syöminen on paska kombo, jalkoja kolottaa, koska olen ollut liiaksi niiden päällä(Tuli ihan oikeastikin maanantaina laukattua ympäri kyliä hoitamassa asioita ja käytyä pienellä juoksulenkilläkin, kun ajattelin, että vielä pääsee suht kivuttomasti) jne. Parempi suhtautua niin, että ohimenevää flunssaa tässä vain podetaan, kuin tuskailla “oivoi, kun on reflat”, koska sitten ainakin on helvetinmoiset reflat. Olo on toki kipeä, mutta ei lainkaan sietämätön.

Toi on kyllä iso mysteeri omassakin elämässä. Silloin kun tyyliin kukaan ei tiennyt mun käyttävän, ei tullut mitään huomautuksia. Nyt kun melkein kaikki lähipiirissä jne tietää, niin monet laittaa kaiken lääkkeiden/päihteiden piikkiin: jos on hyvällä tuulella se johtuu siitä, että on ottanut jotain ja jos taas väsynyt tms, silloinkin kysytään mitä on ottanut.

Mut ehkä se ahdistuneisuus ja jos on vaikka isot pupillit? Ainakin pupillien koko tuntuu olevan monille se mittari siitä, käyttääkö jotain vai ei. Siis että reagoiko pupillit valoon normisti vai ei. Joku tyyppi on myös voinut ns. kepillä kokeilla jäätä.