W, mailmassa ei ole mitään turhaa.
Winstonilla on monesti hauskoja bentsopöhnäisiä höpinöitä. Krapulapaskan olomuodosta ja väristä kaipaisin tosin hieman tiiviimpää raportointia.
^^^/^^/^ Niin, en kait mä niinkään sitä miettinyt, olenko benzopäissäni nolannut itseni täällä jotenkin hirvittävällä tavalla, vaan lähinnä pohdin, kuinka pirun tehokkaasti raskas benzopöhnä kadottaa muistia. Sehän tekee sitä pahemmin, kuin kunnon känni(Ihan silkkaa viinakänniä nyt tarkoitan), kun kännissä sentään tajuaa, että nyt puuttuu pätkiä muistista, lyhyempiä tai pidempiä. Benzohuuruissaan muistinmenetyksen tajuaa vasta sitten, kun joku toinen siitä raportoi tai esim. juuri tajuaa kirjoitelleensa niitä näitä nettifoorumille ilman mitään muistikuvaa asiasta, vaikka on kuvitellut olevansa kaiken aikaa kovinkin skarppi :mrgreen:
. Ainahan mä täällä ihan höpöjä kirjoittelen ja olen monesti tuolla IRL aikamoinen nolojen tilanteiden nainen, siis aivan selvinpäinkin, joten eivät sellaiset jutut nyt maata kaada
. Kunhan en vain ketään pahoin loukkaisi tai menisi juoruamaan muiden ihmisten yksityisasioita niin, että ne saattaa siitä laajemminkin tunnistaa, niin se on pääasia. Pitäisiköhän sitä painua takaisin nukkumaan? Se oli retorinen kysymys. Tuskin mä tästäkään spämmistä paljoa muistan jälkeenpäin
.
Onko kukaan muu huomannut, että piri tekee jäätävän oksetusrefleksin? Siis sellaisiakin asioita kohtaan, joista tykkää. Ruokia siis nyt meinaan. Tärkeäähän olis syödä tuon substanssin vaikutuksen alaisena, mut ei vittu, ruoka tuntuu niin saatanan ällöltä suussa, että ensin kelaa, ettei pysty nielemään sitä ja sitten tulee karsea kakomisrefleksi.
Jotenkin aistit herkistyy liikaa kaiketi?
^ No oksenusrefleksihän käynnistyy aivoissa tapahtuvalla dopaminergisella mekanismilla, ja piri kasvattaa dopamiinin määrää synapseissa… Tai sitten toi voi johtua ihan siitä että pirin aiheuttama suun kuivuminen tekee nielemisestä vaikeaa.
^ Ei mulla kuivu suu mitenkään haittaavissa määrin, tai sitten se on jo valmiiksi kuiva johtuen muista lääkkeistä. En tiennyt, että dopamiini vastaa oksetuksesta, mutta toisaalta Voxrakin mua oksettaa, niin löytyipä selitys sillekin, kiitos.
^ Aivoissa on sellainen osa kuin CTZ eli chemoreceptor trigger zone, jossa on esim. dopamiini-, serotoniini-, histamiini ja opioidireseptoreja joiden aktivoiminen käynnistää oksetusrefleksin. Tämän takia dopamiiniagonistit, SSRI-lääkkeet ja opioidit aiheuttavat niihin tottumattomalle pahoinvointia. Oksetusta estävien lääkkeiden teho perustuu yleensä dopamiinireseptorien (Primperan), serotoniinireseptorien (ondansetroni) tai histamiinireseptorien salpaukseen. Kannabis vähentää pahoinvointia kohtuullisina annoksina nautittuna, mutta yliannostuksena voi aiheuttaa sitä.
Mä en ole huomannut, että piri tekisi mulle mitään varsinaista oksetuspahoinvointia. Sen se kyllä tekee, että kaikesta syötävästä tulee sellainen ihan vitun sama -fiilis(Kuinka yllättävää :mrgreen: ), ts. vaikka pöydällä lojuisi levy lempparisuklaatani, niin katson sitä, kuin vaikkapa jotakin vaatekappaletta, eli ei tule mieleenkään, että tuon voisi syödä. En siis koskaan himoitse vaatekappaleita syömismielessä, niin häiriintynyt, kuin olenkin . Saattaisi sitä oksetusrefleksiä alkaa puskea, jos piripäissäni yrittäisin väkisin tunkea ruokaa kurkusta alas, mutta enpä muista tuollaista koskaan tapahtuneen. Toisaalta, kaikki nestemäinen(lue: alkoholi :mrgreen: ) kyllä uppoaa muhun, vaikka olisin pireissäni, eli eipä tuo ainakaan sen suhteen mitään oksetusta tee. Pireissäni saatan toki juoda vähemmän, mutta se johtuu siitä, etten kaikelta puhumiseltani ja säätämiseltäni ehdi lipittää kaiken aikaa. Ruoasta ja syömisestä voin kyllä puhua piripäissäni varsin paljonkin, eli ei tuo sitä mielestä poista, mutta mitään sellaista ruokahalua mulla ei ole, että syöminen käytännössä olisi mitenkään mahdollista.
Pirikuurin jälkeen olen kyllä useasti huomannut nielemisen olevan aluksi vaikeaa ja syömisen muutenkin kivuliasta, mutta se nyt johtunee ihan siitä, että ettei nielu ole hetkeen tottunut ottamaan vastaan mitään vähänkään kiinteää ja suun limakalvot ovat kurkkua myöden, jolleivat nyt aivan verillä, niin ainakin pirun arat, juuri tuon pirin kuivattavan vaikutuksen tähden. Mitään kunnon pahoinvointia tuohon ei liity, ruokahaluttomuudesta nyt puhumattakaan, kun päinvastoin on aivan sudennälkä.
Joo ei tuo mullakaan yhtään oksetusrefleksiä aiheuttanut, juurikin sen vaan että sitä ruokaa ei tehnyt yhtään mieli. Eli vaikka 3 vuorokautta meni täysin syömättä. Voxra on sen verran mieto (ainakin verrattuna siihen A-vitamiiniin) dopaamiiniin vaikuttaja, etten ole sen huomannut aiheuttavan ruokahalun vähenemistä, ainakaan tolla 150 mg/ vrk annoksella.
Ei ole tsygystä juurikaan koskaan tullut oksennusrefleksiä. Sitä unohtaa monesti vaan juomisen ja syömisen. Suu kuivaa ja tulee pieniä haavoja, jotka näyttää ja tuntuu kuin veitsen kärjellä olisi tökitty suuta.
No mutta, mutta… Paskattaakos piri teitä vai päinvastoin :mrgreen: ? Mulle se on lähes järjestäen(Poikkeukset vahvistavat säännön) aiheuttanut ummetusta, mutta esim. isännälle ja muutamalle tutulle se tekee sitä, että suunnilleen saman tien, kun on vetänyt, saa rynnätä vessaan . Ei siitä siis mitään järjetöntä ripulia päälle jää, eli homma helpottaa sitten kutakuinkin kertalaakista, mutta toimii kohtuu hyvänä laksatiivina. Tuo ei kait ole mitenkään harvinainen ilmiö ja ymmärränkin hyvin, että kun elimistö kiihtyy muutenkin, niin suolentoiminta myös siinä ohessa. Senkin ymmärrän, että kun on vähän aikaa pireissään pörissyt(En tarkoita edes mitään armotonta sekopääkuuria, vaan esim. vrk. tai allekin vaikutuksen alaisena), niin helpostihan siinä alkaa sitten ummettaa, kun ei ole toviin mitään syönyt ja ko. roipe kuivattaa muutenkin niin tehokkaasti, mutta kun mulle se ummetus tuntuu iskevän sillä samalla sekunnilla, kun aine pärähtää
.
Vaihdellen, joskus on käynyt kuten isännällesi. Siis vaan ekojen vetojen jälkeen, mutta sen jälkeen se tekee juuri sen päinvastaisen reaktion joka loppuu vasta 2-3 päivää lopettamisen jälkeen ja on silloinkin jäniksen papanoita.
Aiheuttaakohan Voxra epätavallisia unia? Mä oon nähnyt joka yö niin karmeita unia, ettei tosikaan. Kenties tässä totutteluvaiheessa, täytyy katsoa mitä pakkausseloste sanoo, mä en niitä jaksa niin hirveästi lueskella, kun lääke oli sikäli tuttu, että olen sitä joskus syönyt.
Ei mulla ole annoksesta tai tolesta riippuvaista toi oksetus. Eikä sitä tapahdu, ellen yritä syödä. No, kovin yksilöllisiähän noi vaikutukset ovat.
Ei mua paskatakaan pirin vaikutuksen alaisena kaiketi. Muttei myöskään ummeta. Harva lääke/aine itseasiassa tekee mun mahan toiminnalle yhtään mitään. Toki, jos on Panacodeja nauttinut enemmän kuin pari kappaletta, niin sitten jo ummettaa.
Ois tällanen kysymys, mitä jos käy niin ettei saa maksettua terveyskeskuksen hoitomaksuja ajoissa ja ne menevät perintään, vaikeuttaako tällainen hoitoon pääsyä jatkossa? TE-toimisto vitkastelee lausunnon tekemistä oikeudestani työttömyyskorvaukseen ja joudun hakemaan sossusta toimeentulotukea että saan edes jostain rahaa tälle ajalle kun odotan päätöstä. Vuokran ja puhelinlaskun maksamisen olen hoitanut, mutta viimeisen parin kuukauden aikana kertyneistä terveyskeskus-/hammashoitomaksuista saattaa tulla toinen maksumuistutus/perintäkirje ennen kuin minulla on varaa maksaa niitä. Onko kenelläkään kokemusta myöhästyneistä hoitomaksuista? Tuleeko niistä vielä toinen huomautuslasku ennen kuin ne menevät perintään?
Vittu kun jos ihmisellä on opinto-oikeus johonkin oppilaitokseen, niin työkkäri vaatii vaikka mitä ihme selvityksiä opintojen pää-/sivutoimisuudestä ennen kuin ne antavat hyväksyvän lausunnon työttömyyskassaa varten. Tämä siitä huolimatta, että opinnot eivät edes ole sellaisia joihin voisi saada opintotukea.
^ Riippuu kaiketi, mitä perintäfirmaa kotikaupunkisi käyttää. Periaatteessahan tk-laskut on suoraan ulosottokelpoisia, mutta täällä ainakin tulee joku 6 perintäkirjettä ennen kuin uhkaavat ulosotolla. Niin se kait onkin monilla firmoilla, et kolme muistutusta ja kolme vaatimusta ennen ulosottoa. Ei sen hoitoonpääsyyn mitenkään pitäisi vaikuttaa, julkinen terveydenhuoltohan on kaikille, eli myös luottotiedottomille sossupummeille tarkotettu.
Mut voithan sä perintäfirman kanssa sopia osamaksuista vaikka. Niin mä tein, kun olin hypomanioissani viime keväänä heittänyt sairaalalaskut vaan roskiin. Ei siitä mitään seurauksia aiheutunut, kun maksoin sitten sen suunnitelman mukaisesti.
^ No hyvä. Täytyykin ensi viikolla käydä terkkarissa uudessa röntgenkuvassa. Loukkasin jalkani silloin helmikuun alussa ja se alkaa olla vasta nyt parantunut ja sekin vaikutti siihen etten jaksanut ajoissa alkaa ravaamaan joka viraston luukulla hakemassa sosiaalietuuksia. Jos olisi jo se perustulo-järjestelmä käytössä niin tällaisia tilanteita ei tulisi.
EDIT: Ja kiitos paljon Nnaana neuvosta. Unohdan välillä sanoa tilanteisiin kuuluvia kohteliaisuuksia, kun mulla on tää AS.
^ Eipä mitään, en mäkään aina muista kiitellä. Aika suomalaisluontoistahan se on.
scientificamerican.com/artic … r-excerpt/
Mielenkiintoista…
Hiljaista ollut viime aikoina. Missäs Winston? putki päällä? Entä Nnaana? No nyt on kyllä Vappuviikonloppu ja kelit alkaa olla paremmat, että sikäli ymmärtää vähän tätä katoa.
^ Jep, ryyppyreissullapa olin hyvinkin, enkä mä silloin jouda spämmäilemään, kun pitää kännipäissään riekkua ihan IRL pitkin maakuntia :mrgreen: . Hengissä olen ja olosuhteisiin nähden ihan hyvässä hapessa . Eiköhän tuo varsin aktiivinen Plinkki-spämmäämiseni jatkune, kunhan olen tästä hieman toipunut :mrgreen: .