Askarruttavat asiat

^^ En mä läheskään aina tänne kirjoita, jos olen kännissä. :mrgreen: Tai valittele krapuloita. Toki joo, saatanhan mä olla pitkäänkin juomatta, nyt olen kyllä ryypännyt joka viikonloppu kotona. Ehkä mä kuitenkin olen ennemmin satunnaisjuoppo, mutta kova tole tuntuu olevan. :confused: Viimeksi kun olin sukulaislikan kanssa ryyppäämässä, niin me jouduttiin sen oksentelujen ja kouristelujen takia sairaalaan molemmat. No, mä sen takia, että puhalsin jotain 2 promillea, mutta omasta mielestäni olin oikein mukavassa nousussa vasta. :laughing: kertonee toleista jotain. Tosin tosta nyt on yli vuosi aikaa. Varmaan alkaa olemaan parikin. En mä todellakaan päihitä plinkin kovimpia juoppoja, mutta ei mulla korkki täysin kiinnikään ole. Nyt se vaan on joutunut olemaan kiinni olosuhteiden pakosta enemmän tai vähemmän.

Mutta joo, kyllä mä silti uskon kans, että yksilöllisistä ominaisuuksista vain on kyse, koska se on tosiaan joka verikokeessa, paitsi yhdessä, ollut samoissa arvoissa. Kaiketi tietty terveellistähän se on koittaa rajoittaa tissuttelua tai dokaamista ja katsoa, että muuttuuko arvot. Ihan mielenkiinnon vuoksi. :smiley:

Juu, klotsapiini on ehdottomasti pahin valkosolujen kadottaja ja sen kanssahan pitäisi aluksi ottaa verikokeet ihan viikon välein ja jatkossakin kerran kuussa, sekä hankkiutua lääkäriin suunnilleen heti, jos kerran aivastaa :laughing: . Multa otettiin joskus klotsapiinilla ollessani verikokeita hyvinkin tiuhaan juuri tuon valkosoluhommelin tähden. Muiden leptien kanssa ei sitten ollakaan otettu, paitsi ehkä sitten, jos nyt muutenkin on pitänyt verikokeita ottaa. Käsittääkseni kuitenkin kaikissa lepteissä on riskinä tuo valkosolukato, joskin toki paljon harvinaisempana, kuin klotsapiinissa. On mulla vieläkin Leponexia kaapissa äärimmäisiä hätätapauksia varten ja jos mä nyt joutuisin sitä nappaamaan(Toivottavasti sitä tilannetta ei enää ikinä tule), niin en mä heti verikokeisiin ryntäisi, kun en ko. roipetta paria päivää, ts. akuuteinta psykoottisen unettomuuden katkaisua pidempään suostuisi syömään, ja luotan hyvään onneeni, etteivät valkosoluni nyt parissa päivässä ehdi tyystin hävitä :mrgreen: .

^ Klotsapiini ei olisi varmasti edes saanut ikinä myyntilupaa, ellei sen olisi havaittu tehoavan moniin sellaisiin skitsofreenikkoihin, joita ei mikään muu lääkitys ole auttanut.

Kyseisestä kemikaalista ja skitsofreniasta tulikin mieleeni, että olen tavannut elämässäni vain yhden hebefreenistä skitsofreniaa sairastavan ja juuri hänellä tuolla lääkkeellä oli ilmeisesti selkeää vastetta vaikka kroonikkopotilas olikin. Ehdottomasti kaikista sykähdyttävin, oudoin ja jollakin tavoin “onnellisin” skitso kaikista niistä joihin olen törmännyt ja tietynlainen kontaktinottokin toiseen ihmiseen oli hyvin omalaatuista.

fi.wikipedia.org/wiki/Hebefreen … itsofrenia

Eikös klotsapiini kiellettykin Suomessa joskus muutamaksi vuodeksi sen äärimmäisen vaarallisten haittavaikutuksien tähden, mutta palautettiin sittemmin takaisin markkinoille, koska mistään muusta psykoosilääkkeestä ei ollut sen korvaajaksi juuri monien skitsofreenikkojen kohdalla? Mä en ole skitso(Skitsoaffektiivinen häiriö on joskus lukenut diagnoosissa, mutta se on poistettu sieltä jo kauan sitten), mutta klotsapiini ja levomepromatsiini ovat olleet mulle parhaiten sopivat neuroleptit, ts. vähiten vittumaisia haittavaikutuksia vs. muut, joita muhun on kokeiltu. Ketiapiini on toki aika kevyttä tavaraa, mutta eipä se kunnon psykoosissa mitään autakaan. Siis aivan hirveitä myrkkyjä nuo mainitsemanikin ja tiedostan varsin hyvin klotsapiinin vaarallisuuden, mutta omalla kohdallani nuo ovat aiheuttaneet vähiten paskoja sivareita. En mä onneksi ole koskaan kovin pitkiä leptikuureja syönyt, joten tiedä sitten, mitä hirveyksiä nuokin olisivat pidemmällä aikavälillä mulle aiheuttaneet :confused: .

Toimiikohan subu illasta, jos aamulla kahdeksan maissa otin 300mg kodeiinia? :open_mouth:

Liekkö siellä teilläpäin olemassa paikallisen riippuvuusputiikin toimesta “kerran päivässä luukulta pamit, joita pikkuhiljaa tiputellaan pois, milligramma kerrallaan” -ohjelmaa? Itselääkityksenä ja vapaalla kädellä nautittuna alkoholi lienee siitä huono vaihtoehto että sitä on rajattomasti saatavilla lähes aamusta iltaan… :unamused:

Moi kaukanapoissa!

Tsemppiä vaan!

t. vähentäjä Juhani

Kiitos vastauksesta!

Juotko sä ensisijaisesti niihin Pami-viekkareihin vai ihan siksi, että häppä sattuu maittamaan ja kännissä on kiva olla? Jos ensimmäinen, niin siihen olisi “yksinkertainen” ratkaisu, eli syödä vain benzoja ja unohtaa se vieroitus. Joo, ymmärrän kyllä oikein hyvin, että se on vittumaista olla koukussa niihin ryyneihin, mutta jatkuva benzojen käyttö on kuitenkin paljon terveellisempi vaihtoehto, kuin jatkuva dokailu, jos noista pitää valita. Sitten asia onkin kimurantimpi, jos juot ihan juotatukseen, koska eipä se juoppous millään Pameilla parane. Tajuan kyllä, näin juoppona, hyvin tuon, että kun janottaa, niin ei siinä pidemmän päälle mitään auta, vaikka kuinka rouskuttaisi benzoja. Onhan etanolipäihtymys kuitenkin eri asia, niin samankaltaisesti, kuin nuo aineet aivoissa vaikuttavatkin. Sehän tuossa vain on, että krapula tulee kuitenkin jossakin vaiheessa ja harvan elimistö kestää mitään loputonta tinaamista ilman taukoa, ja sitten taas onkin entistä kovempi tarve benzoille, kun pitää saada putki poikki ja näin vähennys/lopetus ei ainakaan onnistu. Tuota väsymystäsi en ihmettele lainkaan, koska alkoholi tunnetusti heikentää unenlaatua, vaikka sitä määrällisesti tulisi kuinka paljon tahansa.

Tsemppiä nyt sinne suossa tarpomiseen, vaikken auttaa osaakaan. Niin se vain on, että alkoholin pitäisi jäädä tyystin, jotta benzovieroittautuminen olisi mitenkään realistista. Itsekin täällä tuota ensin vitusti viinaa, sitten vitusti benzoja -kehääni kierrän, mutta mä olenkin jo luovuttanut sen asian suhteen.

Huomenta!

Tuolla vähentäjissä on eräs toinenkin nimimerkki ihmetellyt samaa.

t. vähentäjä Juhani

Moikka Juhani.
Löytyyhän se Googlestakin.

Olinpas pönttö kun en Googlea kokeillut!
Kiitos vaan!

t. vähentäjä Juhani

Muistankohan huomenna, ylihuomenna tai joskus hamassa tulevaisuudessa yhtään mitään, mitä olen tänne vastikään näpytellyt :confused: ?. Huomasinpa tuossa äsken, että jotakin olen eilen kirjoitellut, mutta eipä mulla niistä jutuista ollut, kuin hyvin hämäriä muistikuvia lähinnä siitä, että jotakin on tullut kirjoiteltua :blush: . Sitä se teettää, kun on aivan ryyneissään. Krapulan piikkiin menee :mrgreen: . Tuskin mä tätäkään turhanpäiväistä tekstipätkää enää myöhemmin muistan, mutta liekö tuolla niin väliäkään :confused: :mrgreen: . Pahoittelut typoista ja muista sekavuuksista.

En mä kyllä huomannut että olisit mitään typeryyksiä kirjotellut, eli älä turhaan siitä askarru.