Jep.Uskoisin,että jos nyt välttämättä haluaa lähteä johonkin ammuskelemaan,niin ei siinä vaiheessa ehkä mitään lupia mietitä.Saahan niitä pyssyjä muualtakin.Vituttaa myös justiinsa esimerkiksi Neurokivun puolesta,kun noita aselakeja vain tiukennetaan ja tiukennetaan.Eihän se nyt vittu estä ketään ampumasta muita.
Liian korkeat vessanpöntöt . Näihin törmää aina välillä joissain paikoissa. Olen itse juuri ja juuri yli 150 cm pitkä, tai siis lyhyt. Yrittäkääpä itse vääntää aivan hirvittävää opiaattiummetuspaskaa, kun jalkanne heiluvat ilmassa ja olette koko ajan vähällä pudota sinne pönttöön
. Meidän pätkien kiusaksiko tuollaiset pytyt on suunniteltu? Ei mulla ole kokemusta hujoppina elämisestä, mutta luulisi niiden nyt voivan toimittaa vessa-asiansa polvet suussakin. Kuvittelisin ainakin sen tavan olevan helpompi, kuin tuon ensiksi mainitsemani. Onneksi meillä kotona on sentään ihan sopivan korkuinen pönttö
.
Ehkä joku yksittäinen häiriintynyt tapaus on saattanut saada kimmokkeen väkivallantekoihinsa jostakin pelistä, mutta totuus on se, että täysin järjetöntä väkivaltaa ovat harjoittaneet kautta aikain niin nuoret kuin vanhat, miehet ja naiset, ennen kuin mitään pelejä, elokuvia tai tietokoneita oli keksittykään. Jokin syy pitää aina löytää, eikä voida hyväksyä sitä, että ehkä se väkivaltaisuus vain on ihmisluonnossa. En missään tapauksessa puolustele väkivaltaa. Se on aivan perseestä, mutta kun ihminen on ajettu tarpeeksi nurkkaan, tavalla tai toisella, niin lopulta se purkautuu väkivaltaisena käytöksenä joko muita tai sitten kyseistä ihmistä itseään kohtaan. Väkivaltaakin on niin kovin monenlaista ja mun mielestäni pitäisi pohtia syitä siihen, siis syvemmin, kuin syyttelemällä esim. niitä väkivaltaisia pelejä tai leimaamalla joku ihminen vain yksinkertaisesti “pahaksi”. Toki on olemassa niitä täysiä psykopaatteja, joiden kohdalla ei tarvita muita selityksiä, kuin se, että ko. ihminen vain nauttii tuskan tuottamisesta muille ja tämä on aivan synnynnäinen ominaisuus, tai pikemminkin vika, mutta suurinta osaa väkivaltaisesti käyttäytyvistä/käyttäytyneistä ihmisistä ei mielestäni voi laskea kuuluvaksi tähän “psykopaattikategoriaan”.
Jotenkin kai ihmisten on helppo selittää itselleen, että kun minä en ole tehnyt ja toiminut koskaan noin, niin sitten olen “parempi” ihminen ja ikään kuin turvassa itseltäni(ymmärsiköhän kukaan yhtään, mitä tuolla yritin sanoa?). Silti jokainen voisi miettiä, mihin kaikkeen pahaan sitä syyllistyykään jopa päivittäin, vaikkei olisi koskaan suoraan lyönyt ketään. Kuinka paljon tukee epäsuorasti väkivaltaa, vaikkapa ostamalla raa’asti tehotuotettua lihaa ja syömällä sitä hyvällä ruokahalulla, mutta silti ei tulisi mieleenkään pahoinpidellä sitä omaa misseä tai turrea siellä kotisohvalla. Tuo nyt oli vain esimerkki. Kuten jo tuossa ylempänä sanoin, väkivaltaa on niin kovin monenlaista.
Minä. Aina pitää olla kommentoimassa joka asiaan jotakin, vaikka mitään rakentavaa sanottavaa harvemmin on .
Eipä sit tullut nukuttua hetkeäkään viime yönä vaikka otin pari tenoxia ja melatoniinia, ja tänään piti päntätä tenttiin En edes tiedä miksi, en juonut eilen mitään kofeiinipitoista saati vetänyt mitään päihteitä, ei edes ahdistanut niinkun yleensä kun ei meinaa saada unta… Tuntuu itseasiassa että ne tenoxit vaan piristi, wtf? Toissayönä sain todella hyvin unta puolikkaalla. Plääh. Meneehän tää päivä tässä koneella jumittaessakin toki… Ois ihan kiva päästä jonnekin juttelemaan asioista taas, luulen että alitajunnassa on edelleen liikaa mörköjä joita en oo kohdannut, hence the insomnia. Mene ja tiedä.
^ Ehkä sä alitajuisesti stressasit sitä tenttiin pänttäämistä? Mulla tosin tapahtuu toisinpäin, alan nukahtelee kun pitäis lukee.
Winston, et sä oo yhtään ärsyttävä, vaan sä oot just ihana noine kommentoimisinesi! Vitsi oot kyllä muuten pikkuruinen lintunen. Ehkä sun pitäis alkaa käyttää sellasia ysäri-läskipohjakenkiä ni saisit paremmin kakattua? ( Ne on niiiin rumat! )
Toi katti osaa olla taas niin perkeleen ärsyttävä!! Yhtäkkiä ei taas kelpaa safka, joka vuoskausien ajan aina ennen on kyllä kelvannut. Sit se vaeltelee täällä ympäriinsä, pysähtyy jonnekin pöydän päälle mouruamaan, tunkee näppiksen ja näytön väliin ja joka paikkaan mihin se tietää et ei sais mennä, käy rapistelemassa roskia - joo ja sipulit on näköjään alkanu maistuu! Niissä on niin kiva rapsakka kuori. Sit se on löytäny toisenkin uuden kiinnostuksen kohteen, mun kirjojen välistä törröttävät kirjanmerkkilappuset vaikuttais kans olevan oikein mukavan rapsakoita, niitä on niin kiva repiä ja jyrsiä!
Jaa’a, olisikohan kokeilemisen arvoinen idea ? En mä moisia kenkiä kyllä tykkäisi käyttää, mutta jos niitä kanniskelisi aina varan vuoksi mukanaan sellaisina kakkakenkinä
. Puujalat voisivat olla toinen vaihtoehto, mutta niiden mukana raahaaminen olisi varmasti vielä hankalampaa, enkä sitten tiedä olisiko niistä itse toimituksessa enemmän haittaa kuin hyötyä
.
Täällä vaeltaa välillä kolmen kissan jono näppiksen ja näytön välissä
.
Kiitos työnantajan kusipäisen kyrpänaama-vakuutusyhtiön aka Pohjolan byrokraattisen urpoilun, mulle ei korvata fysioterapiaa tähän polvivammaani liittyen koska ne saatanan perseaivot löysivät jonkun porsaanreiän, jonka mukaan ne eivät ole korvausvelvollisia vaikka vamma tapatui työmatkalla
Omasta vapaa-ajan tapaturmavakuutuksestani saatan saada maksusitoumuksen, mutta senkin käsittelyssä menee salettiin vähintään viikko. VITTU MITÄ P A S K A A. Ilman fyssaria mä en saa tätä todellakaan sellaseen kuntoon että voisin mennä täyspainoisesti duuniin kolmen viikon päästä, eikä mulla yllättäen oo varaa kustantaa sitä omasta pussistani, kun se kustantaa n. 50 per kerta. Kun voiskin mennä kisikselle mätkimään säkkiä tai lähteä vaikka juoksemaan täysiä, VITTU ETTÄ VITUTTAAA tää koko saatanan paska byrokratian täyttämä "hyvin"vointiyhteiskunta, ois vissiin pitänyt teloa molemmat jalat että sais asianmukaista hoitoa, ehkä varmuuden vuoksi myös muut raajat…
^ Voi ei!! Noi vakuutusyhtiöt on kyllä sellasia kusettajia et ei mitään rajaa! Miten ne kehtaa?? Jos sä kuitenkin lääkärin todistuksilla pystyt osoittaa et sä ihan oikeesti tarviit sitä fysioterapiaa, niin eikö sulla oo mahdollisuutta saada siihen jotain kela-korvausta tai sossusta apua tai jtn?
^Siis todennäköisesti on joo, mutta mä VIHAAN noiden instanssien kanssa asioimista, on pelkästään huonoja kokemuksia aina kun oon hakenut jotain tukea, yhteensä siis ehkä n. 4 kertaa koko elämäni aikana asumistukea/toimeentulotukea/työmarkkinatukea ja aina on ollut niin helvetillistä vääntöä ja urpoilua SEN TAKIA, että olen hoitanut asiani paperilla ns. hyvin aka ollut duunissa tai opiskellut täyspäiväisesti, viimeksi kun hain toimeentulotukea parille kuukaudelle kesällä 2010 sain huimat 300 euroa molemmille kuukausille kun ne laski että mun about 1300 euron bruttotuloilla (en siis nostanut opintotukea enää silloin) ois pitänyt jäädä vittu jotain säästöön jotta sillä pärjäisi kesän yli?! Eihän sillä summalla maksanut ees yhen kuukauden vuokraa
Voihan se olla että mun oma vakuutuskin ton korvaa, pitää perehtyä noihin koukeroihin huomenna tai ylihuomenna suurennuslasin kanssa ja soittaa vanhalle ystävälle joka on juristi ammatiltaan, et sais vähän selkoa siihen että mistä naruista tässä pitää vetää et saa sen mihin oon legitiimisti oikeutettu… Tää on vaan ihan käsittämätöntä boletusta, jos mä oisin telonut tän koipeni vapaa-ajalla eli vaikkapa tuntia myöhemmin sattuneesta ajankohdasta niin ei ois mitään ongelmia. Byrokratia <3 <3 <3 <3
Fysikaalinen hoito max 15 kertaa vuodessa maksaa 49€ ja KELA maksaa 9€, melko halpaa eikö. Multa putoo taskuista tonverran, vuonna kilpi ja miekka se olis ollut puolet mutta eihän ne nosta ja sama hammaslääkärissä. Miksi koko instanssi on olemassa, ainiin jonku pitää periä ahkerilta opiskelijoilta rahat takaisin. Takaisinkeruu taitaa maksaa tuplat kerättävään summaan nähden, minä en tuon firman ovea avaa vaikka kuolisin nälkään.
^Mä kävin viime vuonna ekan polvivamman yhteydessä pari kertaa kunnallisella fyssarilla ennenku sain lähetteen yksityiselle (ja helvetin hyvälle & ammattitaitoiselle!), ja niillä kerroilla se tyyppi lähinnä näytti mulle youtubesta jotain videoita ja kyseli että onnistuuko yhdellä jalalla seisominen… Oli aika absurdia se, sellainen erittäin huonoryhtinen ja huonokuntoisen oloinen tantta selittää mulle, mitä kannattais tehdä - tuli vaan sellanen fiilis että olikohan se ite ikinä edes harrastanut mitään liikuntaa? Ja sen neuvoja pitäis sit kuunnella… kokeilin toki niitäkin harjotteita mutta ei se oikeastaan ohjeistanut mitään sellaista mitä en ollut jo koklannut, tein alusta asti heti ku vaan pystyi sellasia lajinomaisia harjoitteita; hiiiitaita “potkuja” tai lähinnä jalan ojennuksia eri suuntiin ja staattisia pitoja ääriasennoissa… Samaa settiä mitä treenien alkulämmöissäkin tehdään.
Yksityisellä puolella fyssari sit neuvoi sellaisia ihan oikeasti toimivia uusia liikkeitä ja manipuloi jalkaa eri asennoissa siten että pidin sitä rentona, ja siitä oli ihan hemmetisti apua, panacodin päivittäinen annostus puolittui parin ekan hoitokerran jälkeen. On se jännä että noita kipulääkkeitä tuntuu saavan tällaiseen vammaan suurin piirtein niin paljon kuin haluaa mutta se oikea toiminnallinen apu näyttää olevan kiven alla…
Siis voi vittu toi hevosenliha hässäkkä alkaa jo menemään yli ainakin mediassa.Esimerkiksi jonkun iltapäivälehden nettisivuja kun selaa,niin joka toinen uutinen liittyy jotenkin tuohon hevosenlihaan.Nyt on otettu kaikkee mahdollista pois myynnistä jne.Kyllä mä ymmärrän,että on kiva tietää mitä meinaa syödä.Kyllä itsekkin olen aika tarkka noissa valmisruoissa,mutta joku raja tähänkin pitäisi pistää.Enään ei tiedä onko kananugetitkaan kanaa vai hevosta . Suoraan sanottuna nuo valmisruoat on täyttä paskaa,niin sanotusti.En tiedä,jotenkin vaan kävi ärsyttämään toi kokoaikainen uutisointi ja otsikot,mitkä ovat yleensä muutenkin harhaanjohtavia.
Siis aivan tolkunton vatsan kurina, murina ja lurina . Sieltä kuuluu nyt todella kummallisia ääniä ja vieläpä niin kovia, että taatusti naapurissakin kuulevat
. Ei mulla nyt mitään vatsakipuja tai muitakaan vatsavaivoja ole tällä hetkellä, ellei tuota normaalia oppariummetusta lasketa, mutta hirvittävän metelin tuo vatsa vain itsestään pitää
.
^^ Mua toi älämölö on myös ärsyttänyt, mut lähinnä siks et en ymmärrä sen logiikkaa. Miksi naudan syöminen on ihan jees, mut jos lihassa onkin vähän hevosta ni voi jumalauta!! Kyllähän nyt hevosen syöminen on täysin moraalitonta! Vai?! En ymmärrä. Siis toki ymmärrän, et ei oo oikeen kusettaa ihmisiä, ja myydä nautaa hevosena sen enempää ku kissaa koirana. Mut miks niissä tuoteselosteissa sit ei yksinkertaisesti vaan voida kertoa mitä se liha on? Vai eikö ihmiset suostu syömään hevosta? Onko nauta eläimenä jotenkin sopivampi ruokapöytään kuin hevonen??
^ Pitäisköhän sun syödä…?
^ Pitäisi ehkä taas vähän enemmän, mutta enpä tiedä johtuuko tuo yksin siitä . Vaikka nuo mun syömiseni ovat hyvin usein mitä ovat, niin en mä muista, että vatsa olisi pitkään aikaan tällaista konserttia pitänyt
.
En mäkään tuota ymmärrä, mutta kai se liittyy jotenkin siihen, että hevonen on sellainen pikkutyttöjen lempielukka ja yleensäkin ihmisten harrastus- ja urheiluväline ja näin ollen siihen suhtaudutaan enemmän tunteella, kuin johonkin lehmään, joita jotkut kaupunkilaiset eivät välttämättä ole koskaan, ainakaan livenä, nähneetkään. Onko sitten sen korkeamoraalisempaa pitää eläintä urheiluvälineenä, josta saattaa rahallisesti hyötyä paljonkin ja jota varten ainakin näitä huippuhevosia pidetään, kuin pitää eläintä ruokana…? Jaa’a .
Lehmä ku tapetaan kun maitoa ei enää tule tapahtuu suuri ihme, kaupan tiskillä parhaat lihat on muuttuneet härän pihveiksi. Kansa ostaa ja tyytyväisiä ollaan eikä huijauksesta kukaan valita, tää on turhaa vouhkaamista kun menen Turkkiin lomalle en vätitä mitä kebabissa on kuhan maistuu hyvälle.
En o seurannu hevosenlihakohua enkä perehtyny siihen, miks ihmiset on niin vauhkoissaan siitä, jos jossain on hevosenlihaa. Ensinnäkin ainaki turkulainen hevosmakkara on HYVÄÄ. Oisko siin vauhkoomises osasyy se, ku niistä hevoskuljetuksista oli porua sen 45 min dokkarin jälkeen? Et hevosii kohdellaan huonosti ainaki kuljetuksissa, ja ihmiset haluu boikotoida hevosten lihaa?? En tiä, pitäs perehtyy aiheeseen.
No jaa, eikö tässä, ainakin jokin aika sitten, ollut valtavasti porua myös esim. sikojen ja muiden hevosta yleisempien ruokaeläinten huonosta kohtelusta, muutenkin kuin kuljetustilanteissa, joten enpä tiedä johtuuko tuo hevosenlihakohu nyt ihan pelkästään tuosta mainitsemastasi jutusta. Kai se hevonen vain on ihmisten mielestä jotenkin jalompi eläin, kuin joku kömpelö kanttura tai röhkivä emakko .
^ Mä aattelin, että kyse on ensisijassa siitä, että vituttaa ku ei oo pakkausselosteet ajan tasalla. Siis että jos kuvittelee ostavansa lihan X ja saakin lihan Y, niin se vituttaa, koska tulee huijattu olo. Ja siihen lisättynä sitten tuo, että hevonen on monien mielestä kiva eläin, niin kohu on valmis.
Kyllä mä itekin oon sitä, mieltä, että kai sitä kuluttajan pitää saada päättää mitä ostaa. Harmittaahan se, jos saakin jotakin ihan muuta kun mitä kuvitteli saavansa.
Kaman loppuminen!