Ärsyttävät asiat

Eikö Rovion työntekijät, tai siis perustajat jotka siihen sijoittivat ties kuinka paljon massia; omista firman?? Usein tämänkaltaisissa yrityksissä ne luotettavat ja erikoisosaamisen hankkineet ihmiset ovat saaneet mahdollisuuden ostaa pienen määrän osakkeita… Pörssiin nyt lähdetään Suomessa melko hitaasti, ellei kyse ole juuri jättifirmojen tytäryhtiöistä… :unamused:

52 peli löi läpi… http://www.mtv3.fi/uutiset/it.shtml/rovion-tie-menestykseen-oli-pitka—ystavat-ja-perhe-ovat-parhaat-rahoittajat/2012/11/1660870 Omistajat (=pääkoodaajia) kertoivat tv-haastattelussa, että suurin osa aiemmista peleistä oli omista rahoista/sukulaisten lainoja… Omistussuhteista, näkyy olevan järjetön enemmistö yhtiöstä yhden (3:sta) pääyrittäjän isän masseja… Taas tuli rikas isäpappa apuun. Harvalla on massia tehdä kymmeniä pelejä ilman suurempaa palkkaa… vaikka olisi talo panttina… :unamused: Juuri tämän tähden tarvitaan luotettava päätiimi… Itse jos laittaisin jostakin syystä yrityksen tähän maahan, niin pääjehut olisivat juuri ne alusta asti mukana olleet, luotettavat ihmiset… :unamused: :wink:

arvopaperi.fi/uutisarkisto/r … 70/a780171

Ne perustajat ovat harvoin niitä ihmisiä, jotka sen pelin varsinaisesti tekevät. Niinhän se menee joka firmassa, työntekijät saavat palkkansa ja loput valuvat omistajien taskuihin. Ja se on ihan ok. En tiedä Rovion optio-ohjelmasta, joissain pelifirmoissa sellaisia on (olen itsekin joskus kauan sitten tehnyt pelejä, luojan kiitos en enää), mutta ei se mikään kovin yleinen juttu ole suorittavan portaan työntekijöille, mitä kuitenkin valtaosa pelialasta on.

Juu ei esim EA (Electronic Arts) omistajat varmaan niitä optiota paljon jakele, ja itse kun suuri pelien kuluttaja olen, niin kyllä välillä saa välillä puoltuntiakin pelin loputtua katsoa (joutua) ketä kaikki sitä peliä on ollut tekemässä (tuhansia). Mutta sama homma se on vaikka ikean tehtaalla, joku tekee pöydän päällilevyt joku tekee jalat jne (no, huono vertauskuva, kaikkihan ne taitaa olla melkein automatisoituja).
Mitä itse olen saanut käsityksen niin kyllä nuo pelin tekijät, ihan hyviä masseja käärii vrt. esim raksamieheen.
Nokiallakin kaverin serkku oli tekemässä puhelimiin softia, eikä ihan halvoilla autoilla ajeltu, eli kait siitä jonkin näköisen palkan saapi… vai mahtoiko olla sitten työsuhdeautoja?
kuten oma serkkuni ketä oli ohjelmistokoodaaja/suunnittelija ja sai valita minkä auton vain itselleen ja paljon muitakin työsuhde etuuksia. Nyt muuten omistaa yhden suurimmasta ja suomen ensimmäisen chilikaupan, lopetti pääasiallisen työnsä kun löikin leiville yllättävän hyvin tuo nettikauppa + messut. Eka oli sellaista kokeilua miten siellä messuilla menee ja otti vain autollisen tavaraa, nehän meni alta päivässä ja koko koju tyhjä ennen ensimmäistä päivää.
Ainiin, hän meni nuorena sinne pyytämään aluksi töitä, ei herunut, sanoi että voi tehdä vaikka ilmaiseksi, että näkevät taidon ja että työintoa riittää, tekikin pari kk töitä ja sai vakkaripaikan, aika perkeleellisellä palkalla + eduilla, tosin chilikauppa vei voiton tästäkin palkoista työsuhde-eduista yms huolimatta. Vaikka raskaampaa hommaahan se on yksityisyrittäjänä, nykyään firma on osakeyhtiö.

Itseä harmittaa kun sukulaiset on kaikenmaailman pomoja ja itse tälläinen paska kipukroonikko ja perusduunari muutenkin :confused: Edes tee mieli käydä serkkujen tykönä, yksi lentää kiina + japani lentoja, monilla erittäin hyvät omat firmat mitkä tahkoo rahaa ja taloja rakennellaan kuin sukkia itse vaihtelen (samaten autoja). yksi on ydinvoimalan joku isopamppu ketä kiertelee ympäri maailmaa, vaimollansakin oma firma ja helvetin isot palkat. Kiva kun tulevat käymään täällä, kun ostin talon, ensimmäinen kun kävi niin totesi, että ikkunat varmaan vaihdan piakkoin (Joo ihan heti, halvin tarjous ollut inan päälle 10 tonnia…). Noh, eipähän tuollaiset ihmiset sitä ajattele, kun itse tienaa kuukaudessa sen 50tonnia + puoliso toiset mokoman… itse kärvistelee puolisonsa kanssa about 1.5 tonnia YHTEENSÄ kuukaudessa + vielä kaksi lasta jne…

Eli summasummarun vituttaa välillä rikkaat ihmiset, varsinkin sukulaiset kun ei vain ymmärrä, että joillakin sitä rahaa ei ole, eikä taloja osteta tai rakenneta ilman lainan ottamista ja makseta sitä lainaakin mahdollisimman pitkällä laina-ajalla… Myös esim nämä mopoautot, eihän se maksanut kuin vain 15tonnia (+ tietty täytyyhän siihen laittaa yhdellä 5 tonnilla vielä popit jne hilavitkuttimet alan liikkeessä…).
Tuolla rahalla saisi brandnew auton, ei mitään loistavaa sellaista, mutta kuitenkin. 40-50tonnia uudesta autosta on ihan ok hinta, jos hyvä työ niin siinä 80-100tonnia (volvo, audi), ei mitään yliarvostettuja mersuja tai bemareita…

Mikä on tekemistä? Hyvässä työyhteisössä otetaan huomioon kaikkien ydintyöntekijöiden mielipide, he etsivät parhaita tekijöitä; toisaalta näilläkin hemmoilla on korkeakoulututkinnot ja varmasti he ovat koodanneet melko paljon elinaikanaan. Vaikea se on vain johtaa, ellei alaa ymmärrä… Ainakin he ovat voittaneet aikoinaan kilpailun, joten ehkä siitä lähtee se bisnesidea käyntiin… Mikäli työntekijät ovat lintsaavia ja epäluotettavia tyyppejä, ei työt valmistu ajoissa sekä laadun kanssa on ongelmia. Kaikki eivät halua johtaa yhtiötä, mutta mikäli pomot eivät anna kannustuksia yhtiön kasvaessa; motivaatio työntekijöillä tuskin on kovin korkea… Eiköhän jokainen alalle oikeasti haluava, toivo eniten sitä vakipaikkaa; eli että yhtiö lyö läpi ja etenee urallaan… Kuten jokaisessa alassa, osa huomaa että ala ei sovi heille…

Jonkun tulee etsiä ympäri maailmaa yhteistyökumppaneita, joidenkin tulee katsoa, että ulos tulee vain laatua ja osa tekee työtä. Tietenkin mitä aiemmin on firmassa ollut, sitä paremmille paikoille pääsee mikäli yritys lyö läpi… Miksi ihmiset tekisivät järjettömän pitkiä päiviä, ellei heillä olisi TIIVIS työyhteisö sekä YHTEINEN PÄÄMÄÄRÄ. Tuskin Roviokaan on ylentänyt yhtään työntekijää, kenen motivaatio ei ole ollut kohdillaan. Näkyy olevan 6 edustajaa; kasvoa pelin takana. Muut ovat rivityöntekijöitä, mutta aluksi heitä oli vain 3.

En tiedä missä olet ollut töissä, mutta itse tarkoitan pieniä yrityksiä joiden tarkoitus on kasvaa imagon avulla. Suomalaisessa it-alassa kuvanlaatu on erittäin tunnettu tekijä maailmalla… Tiesikö kuinka moni, että Max Payne on suomalaisen Remedyn peli? Myös osassa Pohjoismaita on paljon it-alan osaamista… Entinen Nokian rivi-insinööri ei ole aivan sama asia, kuin pieni yritys kuten Rovio aikoinaan (tosin rahoittaja löytyi isästä ja kyseessä oli nykyinen Aalto-yliopisto, johon entinen rehtori on perustanut “toisen yliopiston” ed. sisälle hjyväl-veli taidoilla; en jaksa suhteita nyt etsiä)…

Wiki…

[i]"Yhtiön historia

Vuonna 2003, kolme opiskelijaa Helsingin teknillisestä korkeakoulusta (nykyisin Aalto-yliopiston teknillinen korkeakoulu), Niklas Hed, Jarno Väkeväinen ja Kim Dikert osallistuivat mobiilipelikilpailuun Assembly Demo partyilla Nokian ja HP:n sponsoroimina. He voittivat kilpailun pelillään “King of the Cabbage World”, jonka myötä he perustivat oman yhtiönsä Relude. King of the Gabbage World myytiin Sumea-yhtiölle (nykyisin Digital Chocolate), ja nimettiin uudelleen Mole Wariksi, jota mainostettiin ensimmäisenä moninpelimobiilipelinä maailmassa.

Tammikuussa 2005 Relude sai ensimmäiset investointinsa bisnesenkeliltä ja yhtiö muutti nimensä Rovio Mobileksi.

Joulukuussa 2009 Rovio julkaisi Angry Birdsin, katapultti-puzzle-pelin iPhonelle. Angry Birdsiä on myyty yli miljardi kopiota, ja se on yksi myydyimmistä peleistä Applen App Storessa."[/i]

Kannattaa pitää mielessä, että nämä perustajat joutuvat pitkään erittäin tarkasti a) muuttamaan elämäänsä edustamisen ja myynninmenekin edistämisen takia b) ovat julkisuuden henkilöitä, joten melko turha sekoilla ellei halua tiettyä imagoa ja c) joutuvat entistä tarkemmin miettimään yrityksen brandia. Yritys on suurennuslasin alla, joten pelien odotetaan parantuvan; ei floppaavan.

500 työntekijää näkyy olevan. Tietenkin alihankintaa löytyy ympäri maailmaa; markkinointi, kirjanpito yms yms… Freelancereita monet, joten palkkaus ei ongelma… On mahtavaa, että nykyään piirtäjä saa piirtää, vaikka Arfikassa ja voi saada projekteja omalla osaamisellaan… :wink:

Juu, yksi serkkuni mistä tuossa puhuin ketä oli ohjelmistosuunnittelija/koodaaja niin ei omannut korkeakouluja tai mitään, leikki vain aikonaan kun ei edes vielä windowsia ollut tullut tietokoneilla jne, silloin muutenkin tarvitsi osata edes pelin käynnistykseen (amiga, commadore) antaa koneelle käskyt, nykyään vaan klikataan kuvaketta ja se on siinä… Niin tuosta vielä, niin hän meni sinne ilmaiseksi töihin (en muista paikan nimeä, mutta tampereella oli kyseinen firma, suuri sellainen) koska muuten ei päässyt näyttämään taitojansa, koska ei ollut sitä koulutusta ja pian hän saikin vakituisen paikan ja pitkään olikin töissä. Työ oli miellyttävää jne, ja tuo chilibisnes piti olla vain sivutulo, mikä loppujenlopuksi räjähti käsiin, ei riittänyt enään pihassa tila konteille jne + kotikasvatukseen myös. nykyään myös jos esim prismoista jne chilituotteita ostaa, niin aika pitkälti ne on tulleet hänen kauttansa, tämä oli niin aikaavievää hommaa, että oli pakko luopua tuosta pitkäaikaisesta, vakituistesta ja erittäin hyväpalkkaisesta + työpaikkaeduista omaavasta firmasta.

Muistan kun tuo Max Payne teki tulonsa, se oli suomalaisille suurmenestys ja perkele se muuten oli hyvä peli :slight_smile:
Moni sitä ei tosin tiennyt, että on suomalaisten tekemä.
Sama homma oli nokian puhelinten kanssa, esim jenkit jne luuli, että kyseessä japanilainen yritys jne, ei osattu kuvitellakaan, että jossain suomessa tuotetaan puhelimia (no ohan ne nyt ulkoistettu jo aikoja sitten halvan työvoiman jne takia, nykyään kyllä kaikki puhelimet pesee nokialaiset), mutta nokia oli edelläkävijä ja kokeili kaikenmaailman muodot, “näytöttömät” puhelimet jne, kaikki floppasi aika pahasti, näin esim samsung, jne sai etulyönti aseman (muutenkin etulyönti asemassa ja see pidettyä hinnat alhaalla kun oma yhtiö tekee komponentit, joten kulkee noin 6-9kk teknologiassa edellä, tai jos muut laittaisivat samat komponentit hinta olisi noin 50% enemmän puhelimessa, minkä takia odottavatkin, että hinnat laskee… hyvä esimerkki galaxy s3 ja apple 5, yli puolivuotta eroa, silti apple floppasi oman navigoinninsa ja yritti ostaa googlea, ei onnistunut, lanseerasi täysin viallisina softana kun oli pakko saada markkinoille, vanhentuneella teknologialla…)

Ei voi hirveästi kertoa mutta sukulaispoika piirtelee nuo vihaisten lintujen kuvat.

^Ja se ärsyttää?

Ei tietenkään vaan olen ylpeä.

Tällä hetkellä ainakin ärsyttää se,kun olisi asiaa ja kirjotettavaakin tänne,mutta ei vaan saa kirjotettua tekstiä mitenkään fiksuun muotoon.Monta kertaa jo tänäänkin jäännyt viestit lähettämättä(Joissain tapauksissa se on ehkä ihan hyväkin).Joskus taas tulee settiä ja tekstiä,mutta kun on semmonen fiilis,että vois kirjotella jotakin,mutta ei niin ei.:smiley:

Ärsyttää on aivan liian laimea sana, mua s u u t u t t a a varatut äijät, jotka deittipalstoilla etsivät seksiseuraa!! Keski-ikäiset avio- tai avoliitossa olevat isät parikymppisten tyttöjen perässä! :imp: Mikä helvetti niitä vaivaa?? Eipä taida tytöt olla kiinnostuneita, kun tällanen yli kolmekymppinenkin niille ukkomiehille näköjään kelpais. Ei jaksa enää ees joka kerta antaa tyypin kuulla kunniaansa.

^ Tuo on kyllä harvinaisen perseestä, iina :imp: . Mulla ei ole omakohtaista kokemusta noista netin deittipalstoista, vaikka kaikenlaisia juttuja toki olen kuullut, mutta mm. sellaisen asian olen pannut merkille, että ne vihki- ja kihlasormukset tuntuvat olevan oikein yllyke joillekin limaisille äijille, kun silloin tällöin olen ihan tyttökavereiden kesken ollut viettämässä iltaa jossakin kuppilassa. Ei mulla tietenkään ole mitään nyrkin kokoisia timantteja, jotka loistavat kilometrien päähän :laughing: , mutta aivan selvästi jotkut miehet ovat huomanneet nuo kaksi rinkulaa tuossa vasemman käden nimettömässäni ja luultavasti tietävät myös erittäin hyvin, mitä ne siinä tarkoittavat, etenkin, kun harvemmin muuten käytän mitään sormuksia, ja tuntuvat oikein tosissaan innostuvan niistä :unamused: :open_mouth: . Mikä lie juttu siinä sitten on…? No, onko tuo ihmekään, jos multa välillä tuopit/drinkkilasit lentelevät komeassa kaaressa :unamused: :mrgreen: .

Yhtä perseestä ovat kyllä myös tällaiset toiset naiset :imp: . Mitä helvetin kicksejä joku voi saada sellaisesta touhusta :unamused: ? Yök!!!

Älä ainakaan tänne kirjoittelua kokonaan lopeta, japu. Vaikket olisikaan mikään suuri Ruuneperi, niin mun mielestäni olet yksi mukavimmista plinkkiläisistä :slight_smile: . Ei se teksti muidenkaan näppiksiltä aina niin helposti irtoa. Välillä on aivan tyhjä pää, tyhmä pää :smiley: .

winston,sehän on tutkittu juttu että sormus nimettömässä saa porukan innostumaan.logiikkana taisi olla se että jos on sormus sormessa niin pakko olla hyvä tyyppi kun on jollekin jo kelvannut :smiley:
itsellä myös hopeinen rinkula vasemmassa nimettömässä ja olen huomannut saman jutun.

Eikä soittele perään, soon laaki ja vainaa.

Juu,kiitos samoin.:slight_smile: Eikä ole tarkoituskaan lopettaa tänne kirjoittelua.:smiley:

Ahaa. Tuosta boldaamastani jutustako se johtuukin :confused:? Mä mietin asiaa niin, että se olisi jotakin alkeellista luolamiesviettiä, että kun olisi pakko päästä yhtymään jokaiseen naiseen, niin hoidellaan kiireesti ne varatut alta pois, jos mahdollisuus tarjoutuu ja yritetään näyttää, että minäpäs olen parempi, kuin oma ukkosi. Vapaat ehtivät kyllä odottaakin vähän aikaa.

No, eipä ole mun kohdalla moinen toiminut. Tai on se jotenkin toiminut, mutta lopputulos saattoi olla “väärä”, eli vähintään vittuilua, käsilaukusta päähän tai juomat naamalle :mrgreen: .

Ja onko sillä sitten oikeastaan mitään väliä, onko ihminen hyvä tyyppi vai ei, jos siitä pelkkää yhdenyönpanoa haetaan? Ja sitähän näissä kaiketi haetaan. Vaikea mun on uskoa, että kukaan tosissaan jotakin elämänsä rakkautta havittelisi ihmisestä, joka on jo varattu ja johon ei sen suurempia tunnesiteitä ole, kuin se, että ollaan kerran nähty baarissa.

Kyllä mäkin tosin oman kultani baarista aikoinani löysin, mutta eipä vielä silloin ollut kummallakaan mitään rinkuloita sormissaan :laughing: .

Tämä on mun muistaakseen vähän aikaa sitten jo mainittu täällä,mutta ei mulla ainakaan nyt sattunut silmään sitä kohtaa,joten kerron uudestaan.:smiley: Tänään tuli (taas) huomattua,että semmoiset ihmiset on ärsyttäviä kellä on hirveä pätemisen tarve lähes joka asiasta.Etenkin ne,jotka pätee asioista mistä ei oikeasti tiedä mitään.Samaan ryhmään kuuluu ne,jotka luulee tietävänsä aina kaiken ja on aina oikeessa.Noh,eihän kukaan ole täydellinen mutta silti… :imp:

Lisään tähän samaan viestiin myös toisen ärsyttävän asian.Nimittäin mainokset.Niitä tungetaan ihan liikaa joka paikkaan. :imp:

Samalla naureskelen itselleni,kun olen aina täällä luettelemassa ärsyttäviä asioita.:laughing: Vaikka en hirveästi mistään valitakkaan,mutta tänne on helppo tulla purkamaan ärsytystä ja jakamaan asioita,niin hyviä kuin huonojakin.Eiks se oo ihan hyvä juttu? :smiley:

Sehän on terveen itsetunnon merkki, että uskaltaa myöntää, kun ei tiedä jotain. Sillä tavalla myös OPPII jotain, kun uskaltaa kysyä, kun ei tiedä jne. Jos ihminen ei koskaan tahdo myöntää tietämättömyyttään tai virheitään, on sen kanssa mahdottoman vaikea olla tekemisissä. Siinä pitää useimmiten sitten vaan jättää keskustelu siihen, ja vaihtaa puheenaihetta, kun toinen ei tahdo hievahtaakaan sieltä typeryytensä kukkuloilta.

Aina kun joku nuori tekee jotakin väkivaltaista tai rikollista,niin ollaan heti syyttämässä väkivaltaisia pelejä tms.Tää on vain mun oma mielipiteeni,mutta eihän se nyt jumalauta voi olla joidenkin pelien vika jos joku esimerkiksi ammuskelee jossakin.Surullisia asioitahan ne on,mutta kyllä siinä pitäisi niitä syitä etsiä jostakin muualta kuin peleistä tai tietokoneelta.Mun mielestä se ei ole ihan normaalia jos ottaa vaikutteita jostakin pelistä.Kyllä siinä on enemmän korvien välissä sitä vikaa.Aika harvoin ne oikeat nörtitkään kovin väkivaltasia ole.

Niin ja nyt viedään aseet pois, itse jätin tiskille viimeisen lupahakemuksen kun se oli 5v ajalle ja pyysin selvitystä kun on kymmenen asetta ikuisilla luvilla, mulla on vain kaksi kättä niin vaara ei voi lisääntyä. Syön kyllä melkoisesti lääkkeitä ja kipuihin jopa mieliala lääkkeitä mutta psykiatrin lausunto etten ole vaarallinen, viedään niinku viimeinenki harrastus. Huone jossa istun on seinillä melkein 90 asetta ja nyt yksi lisää ottaa koville, vieläpä harmiton revolveri. Yhteiskunnan pitäisi satsata mielenterveyteen eikä rehteihin harrastajiin, vityttaa kun 78€ meni ja nyt valitus maksaa ties mitä ja se pyssy on sitten myyty ku saan luvan.Tana.