Ärsyttävät asiat

Aijjoo totta, ne on omituisia ne!! Joo itekin oon ihmetelly niitä, mut varmaan ne sit on hyviä jos syö salaattia vaan vähän. Musta taas ne ruukkusalaatit on ihan hävyttömän pieniä, varsinkin talvimallit.

Damn you!! Kulje sit ees sivussa, prkle, ja päästä meidät ohi, joilla on kauhee kiire et pääsee himaan jumittaa perseellään loppupäiväks…

:smiley:

En oo koskaan edessä. ^^

Kirjoitustaidottomat ihmiset ärsyttävät. En tarkoita, etteikö saisi kirjoittaa ns. puhekielellä ja kirjoitusvirheitähän nyt sattuu kaikille välillä. Tarkoitan niitä, joilla ei tunnu olevan pienintäkään käsitystä välimerkeistä, yhdyssanoista jne. Ja tällaiset ihmiset saattavat olla jopa korkeasti koulutettujakin. Hitto, mäkin hallitsen sentään jotenkin oikeinkirjoituksen, vaikken ole käynyt, kuin peruskoulun ja senkin huonoilla arvosanoilla. Itse kirjoitan tuota yleiskieltä sen vuoksi, että muutenhan mut tunnistettaisiin välittömästi(vainoharhainen), koska puhun niin leveää murretta, että huh :laughing: . Tuskin mä tosin ainoa tämän murteen puhuja maailmassa olen, enkä varsinkaan ole ainoa täällä meilläpäin :laughing: .

Montakohan kirjoitusvirhettä tähän tuli, nyt kun aiheesta valittamaan ryhdyin :unamused: ?

Olihan siellä pari pilkkuvirhettä t. perfektionisti :mrgreen:

Mut joo. Mä en kyllä kanssa jaksa ymmärtää ihmisiä, ketkä ei osaa kirjoittaa. Jonkun lukihäiriön tms ymmärtää, mut “tavalliset” ihmiset. Huoh. Jotenkin tulee sellanen olo, että kirjottaa täydellisen idiootin kanssa jos sieltä tulee kovin huonoa tekstiä.

^ Joo, lukihäiriön ymmärrän toki minäkin, enkä pidä lukihäiriöisiä ihmisiä mitenkään huonompina tai tyhmempinä, kuin muitakaan. Lukihäiriöllähän ei ole mitään tekemistä älykkyyden kanssa. Monilla se tuntuu olevan vain silkkaa välinpitämättömyyttä, että kirjoitetaan ihan miten sattuu. Ei luulisi vaativan niin hirveästi vaivaa tsekata edes vähän sitä oikeinkirjoitustaan. Mäkin olen laiska kuin mikä, mutta kyllä mä sentään tuon takia jaksan vähän vaivautua.

^ Joo, karseinta on sellanen yhteen pötköön kirjottaminen. Että jos on paljon asiaa, niin silti kirjottaa kaiken vaan yhteen kyytiin, eikä tee mitään kappalejakoja. Sellastahan on ihan mahdoton lukea.

Kyllä oikeinkirjotus tärkeätä on!

^ / ^^ / ^^^ komp komp komp! Siinähän kirjoittaja tekee oikeastaan vaan itelleen hallaa! Tai no enhän mä teistä muista tiedä, mut ite ainakin toivon että mun jutut tulis luettuakin, kun niitä tänne kerran kirjoitan. Niinpä minä yritän ainakin tehdä tehtävän muille niin helpoksi kuin mahdollista. Mut ite on välillä pakko jättää jonkun tekstit lukematta, kun ei yksinkertaisesti jaksa pähkäillä et mitä se oikein yrittää sanoa. Välimerkit on musta kaikkein tärkeimpiä, lauseen merkitys voi muuttua ihan eriksi jos pilkku on väärässä paikassa. Tai jos niitä ei ole ollenkaan, niin siinähän sitten yrittää arvuutella et mikä perimmäinen viesti on. Toinen tärkee ois kans se et jaksais deletoida ne vahinkosanat…

Usein ärsyttää kuunnella… Tai lähinnä se on pirun vaikeaa. Kun en nyt ikävä kyllä / onneksi ole jumala, e n p y s t y ratkaisemaan ihmisten ongelmia…No, ehkei ne sitä odotakaan, ehkä ne vain haluaa, että joku kuuntelee niitä ja ymmärtää. Tajuaa siis; eri asia mitä hyväksyy… Kyl mun ymmärretyksi tulemisen tarve on valtaisa, mut kamppailen päivittäin sitä epätoivoa vastaan, joka syntyy kommunikaation epäonnistuessa. Vaan eihän se a i n a epäonnistu, ymmärryksen ja yhteyden hetket on pirkuleen hauraita, mutta kyl ne jää mieleen… Ei mul taitas riittää itseymmärrys, siis etten kaipais yhteyttä toiseen ihmiseen :confused: . Sitä kaipaa.… BREAK DOWN THE WALL, break down the wall… :slight_smile: . Vaatii ponnistelua, sinnikkyyttä, sietämistä, sitä, että oppii pitämään mölyt mahassa :mrgreen: , jotta välttää tyhjänpäiväiset riidat. Jepu. Hyvää yötä sit vaa kaikil :slight_smile: !

Se on ihan helvetin ärsyttävää jos joku eka lupaa/ ehdottaa jotain ja sit ku se pitäis tehdä ni tyyppiä ei enää kiinnostakaan/ se jänistää. Kyllä asioista pitää pitää kiinni! Damn it… :angry:

^ Oon kyl itekin ihan samanlainen. Tai pyrin kyllä viimeiseen asti siihen, etten nyt ihan kokonaan sentään peruis jos jotain tapaamista vaikka oon ehdottanut, tai sellaselle lupautunut. Enkä mä niitä oikeastaan perukaan, mut jänistän niistä kyllä, ja siirtelen niitä koko ajan eteenpäin. Ehkä se siks niin ärsyttääkin, kun sen tunnistaa itsessä? Tai se on tietysti erityisen ärsyttävää, jos joku sellanen peruuntuu, jota on oikein innolla odottanut. Toisaalta, jos on joku tapaaminen ja tyyppi soittaa jus sitä ennen, ni yleensä toivon et sille ois tullut joku este, ettei mun tarviikaan lähteä mihinkään täältä ihanasta pesäkolostani. Voin rauhassa jatkaa täällä jumittamista ja sen manaamista, kun en saa itseäni mihinkään liikkeelle… :unamused:

Näinpä se usein on… :frowning: :confused: :wink:

Kyl mäki usen jumiudun tänne kotio, mut kun olin tuol maal, ajattelin, että ansaitsen pari lepopäivää… :wink: .

Ärsyttää, kun jotkut ihmiset nykyään kyselevät akuuteissa hätätilanteissa neuvoa joiltakin netin keskustelupalstoilta, tyyliin:“Mun kaveri söi äsken 2 kg Lyricaa ja tuuppasi 50 mg pollea ja nyt se makaa tuossa lattialla yrjöissään, eikä puhu mulle mitään. Pitäisikö soittaa lanssi?” Tuo oli tuollainen Plinkki-tyylinen esimerkki, mutta löytyyhän tuollaisia vastaavia vaikka kuinka paljon netistä, milloin miltäkin sivuilta ja milloin mitäkin asiaa koskien. Kuvittelisin, että jos osaa nettiä käyttää ja kirjoittaakin vielä, niin osaisi myös sen verran käyttää järkeään, että tajuaa soittaa pikaisesti hätänumeroon, jos talo on ilmiliekeissä tmv., mutta kai mä kuvittelen sitten ihan liikoja :confused: . Ja sitten kun nämä kyselijät tuntuvat vielä aivan sokeasti luottavan niihin neuvoihin, joita niiltä foorumeilta saavat joltain samanlaiselta typerykseltä tai trollilta, jos nyt yleensä ehtivät mitään neuvoja saada ennen kuin on liian myöhäistä :unamused: .

Facebookista on tullut jo vähän liiankin suosittu ja sitä tungetaan joka paikkaan.Ärsyttää,kun lähes joka mainoksessakin nykyään on,että ‘‘tykkää meistä myös facebookissa’’ tms.Kyllähän sen ymmärtää,että facebookissa yritykset ja firmat sun muut saavat näkyvyyttä,muttakun facebook tulee oikeasti nykyään joka paikassa vastaan.Muutenkin maailma pyörii minun mielestä liikaa internetin ympärillä.

Toinen ärsyttävä asia on vähän samanlainen.Nimittäin Angry Birds.:imp: Onhan se hienoa,että se on suomalaisten tekemä peli,joka on todella suosittu ympäri maailmaa.Nykyäänkin kun käy kaupassa siellä tulee angry birds vastaan joka hyllyllä.Kuulin,että johonkin on tulossa jopa Angry Birds ravintolaa ja huvipuistoa.Huhhuh,eikö se jo riitä kun on Angry Birds vaatteita,-limpparia,-karkkia,-kahvia,-pehmoleluja,-leluja,sun muuta oheispaskaa.Viimeinen pisara oli varmaan,kun ainakin yhden pankin nettisivuilla mainostetaan kovasti sitä,että heiltä saa nyt Angsy Birds Visa tai visa electron kortteja.Jossain se raja tulee vastaan.Toivottavasti.

^ Tuo Angry Birds -villitys menee munkin mielestäni jo aivan yli :unamused: . Kaupassa käydessänikään en meinannut edes tomaatteja, perunoita, vessapaperia, ja mitä ikinä olinkaan ostamassa, löytää sieltä kaiken Angry Birds -krääsän seasta :laughing: . Eiköhän tuo kuitenkin nopeasti laannu. Niinhän noilla suurilla muotivillityksillä on tapana.

Naapurin liikaa aikaa omaava blondi.
Tai se, miten se aikaansa käyttää.
Naapurilla on tapana kytätä aina tilaisuuden tarjoutuessa, millälailla kotiani lähestyn ja koska,
millainen on kuosi ja katsonko silmiin vai vaikka talitintteja pusikossa. Tietysti poltetaan röökiä molemmat ja on sellainen puoliyhteinen terassi meidän ulko-ovien välissä, missä aina kohdataan.
No, ehkä on tullut avauduttua heikkona hetkenä jossain asioissa hänelle liikaa?

Sitten tää ko. “neiti.ihminen” luo pitkiä ja merkityksellisiä mulkaisuja mun puolisolle, tyyliin
“kyllä tässä huomataan, en ole tyhmä, varokaa vaan…” Eikä se kyllä olekaan tyhmä, ja huomaakin
ihan liikaa…

Miten yleensä muut pärjäätte tällaisen lähinaapurin kanssa, joka ottaa vapauksia puuttua elämäänne?
Olisi ihan mukavaa pysyä ainakin kohtalaisissa väleissä, koska kämppämme ovat aivan vierekkäin, yhteinen piha, ja en haluaisi olla napit vastakkain. En riehu kotona ja elän tosi hissukseen, matalalla profiililla, joten siitä ei ole kyse että olisin häirinnyt tai muuta. Hän vain sattuu tietämään hitaiden käytöstäni ja sitä kautta katsoo olevansa oikeutettu minua tarkkailemaan ja ohjastamaankin toisinaan. Olen ikään kuin hänelle kai jatkuvasti jotain velkaa noin henkisesti, hänen mielestään?

^^Itseäni vituttaa myös sama asia. Ymmärrän kyllä täydellisesti , että kun tuote lyö läpi; tässä kulutushysteria-maailmassa asiasta tehdään heti suuri muotiaalto asiasta. Myös termoskannuista voi valita A.B-version, kilpailua ilm jonkun verran Salaman ym Autot-elokuvan hahmojen kanssa! Kohderyhmät nuorenevat jatkuvasti ja ihmetellään, miksi nuoret ovat niin hukassa!?! Nopeasti maailma on muuttunut 20 vuodessa! Brandäys on ollut jo pitkään todella tärkeää ja kaupanalan tutkinnoissa korostetaan SUURYRITYKSEN perustamista…

Radiosta kuulin reilu vko aiemmin, että 2015 tai -16 tehdään pelistä elokuva! Itse boikotoin automaattisesti kaikkia näitä “överiksi meneviä” tuotteita. Muumiastiat ( pyyhkeet yms. TIETENKIN :unamused: ), Simpsonit, Kiroileva Siili (koulussa piirretty sarjakuva), Fingerpori, eurokolikot (erikoiskolikoita ilmestyy etenin kriisimaissa hurjaan tahtiin, myös hopeisena ja kultaisena) sekä Tilda-tuotteita… Muutamia mainitakseni. Roosa-nauha on ainoa, jota sponsoroin mikäli hyvään saumaan löytyy…

Koko prkleen kertakäyttökulttuuri todella vituttaa! Naurettavinta on brändätä itsensä, ihminen on ihminen; brandinä elämä ulospäin tulisi miettiä erittäin tarkasti. Itse ennemmin lähden viimeiselle matkalle pahvilaatikossa, kuin Risto-Matti Ratian arkussa… :unamused:

H&M mainostaa itseään sekä KK:n, että ihmisarvon kannattajana. Silti Kambodzan tehtaissa kuvaaminen kielletty. Työntekijät pyörtyvät nälästä ja palkka ei riitä tuokaan. Firman pomon mukaan kyse on Kabodzan hallituksen minimipalkasta (joka ei riitä elämiseen); käsittääkseni emofirma päättää palkasta! Viimeistään ostotapahtuman yhteydessä yrityksen Kannattaa miettiä tarkati, vaikuttavatko mitkä asiat (myös jättibonukset sekä eut yms) miten yrityksen imagoon… Pomon ehdotus oli ostaa lisää tuotteita maasta; KiKut pysynevät samana, mutta orjatyö jatkuu!

Järkevintä olisi tukea pieniä yrityksiä sekä pientä hiilijalanjälkeä, mutta täällä kaikki jaetaan tietyn (erittäin vihatun) piirin kesken… Sekä nostetaan TIETENKIN julkisen liikenteen kuluja, jotta pomo saa bemarinsa (on sitä taksilla jo ajeltukin, ja eroa vaaditaan jatkuvasti, mutta tämä järjestelmä!)… Prkl kun on pitänyt syntyä tähän aikakauteen, lapsesta asti kerrotaan mitä olet ja mitä pitäISI olla. Narsistit pärjäävät, koska vain voiton maksimointi ja tappioiden minimointi (vanhukset yms) ovat yhteiskunnan tavoitteena! Olisiko lisää glitteriä? :smiling_imp: :unamused: :imp: :open_mouth: :confused:

Uudet sanat, jotka on kehitetty FIAT-rahan aikana tarkoittamaan yleensä täysin eri asiaa kuin aiemmin… Esim. pikavippi, maksimointi, federaatio, pölhöpopulisti… Median ryssäfobia, copy-paste uutiset Lännen kannalta sekä jatkuva kuntien kusettaminen hyvä-veli-järjestelmän avulla. Kunnilla taas omat piirinsä, sen piirin sukulaisilla duunit joita ei tarvitse, hyvät palkat hallinnossa->homekouluissa suuren osan elämästä opiskellut itsekin; eivät nämä suhteilla töitä saaneet edes OSAA rakentaa!

Onneksi käytän sekä jatkossa tulen vieläkin enemmän käyttämään järjestelmää itsekin hyväkseni! Vapaa liikkuvuus, miksi maksaisin jättiveroja tähän maahan, kun demokratiakin on kuopattu täysin? Jyri Häkämies kehoitti ed duuninsa aikana (ennen onnettomuutta ja pikaista loikkaa toiseen työhön, säilyy kok balanssi!) perustamaan firmat Viroon… Kukaan päättäjistä ei ilm edes kyseenalaista asiaa, että seuraava Nokia on kaivosteollisuus. Mahtavaa että USA & Eurostoliitto antavat ohjeet päättäjille, ei taida sitä kuuluisaa maalaisjärkeä löytyä tai kyse on vain motivaation puutteesta!!!

Ärsyttää eräs järkipäätös kun olen tunneihminen, prkl! :frowning: :confused:

Japu, vihaisten lintujen piirtäjä on mun sukulainen. Raha ei haise.

Ei se angry birds laannu, ja vaikka laantuisi niin esim entinen peliyhtiö on rovio ostanut, että sieltä tulee kyllä muitakin pelejä kännyköihin (on tullut jo) ja varmaan kehittyneempiäkin pelejä. japaniin jne rakennetaan huvipuistoja ja suuri osa särkänniemestäkin on angrybirds laitteita ja kiipeilytelineitä täynnä. tähänkin kuppaseen kylään tuli 3 eri paikkaan isot lasten kiipeily/leikkipaikat, kaikki angrybirdsejä.
Kyllähän noita kaikenmaailman pelejä jne on aivan sairaasti, ja kun ulkomaalaisia kanavia katsoo niin sielläkin jos jonkin näkösiä pelejä mainostetaan, angrybirdsiä siis, lautapeliä jne, ettei kaikki ole vain kännykkä/telkkari softa pelejä ja niitä nukkeja. Samaten myös kulutustuotteet, karkit, juomat jne angrybirdsiä.
Ei se tyhmä ole ketä suunnittelee ja kehittelee + laajentaa ja ostaa puljuja pois mitkä esim EA (suurin pelintekijä) yleensä ostaa pois, ettei ole kilpailuviettiä.
Päteviä kavereita ja varmasti tulee menestymään, vaikka kaikki angrybirdsit häviäisi markkinoilta.
(ne huvipuistot, pelisuunnittelijat niin omat, kuin ostettujenkin firmojen pelien tekijät, en ihmettelisi vaikka pian tulisi tietokoneelle + konsoleille joku huippu peli, kuten esim nhl, fifa jne mitä EA lanseeraa joka vuosi vain uusilla pelaajilla)

Kyllä melkoset miljoonat (miljoonat on aika köykänen sana tässä, kun maailman laajuiset huvipuistot jne rakenteilla + ostetut peliyhtiöt jne) on kyseessä. Ja kyllä se raha ei haise :slight_smile:

Hyvä esimerkki oli esim tämän kiroilevan siilin piirtäjä, muistankun kun vielä Mirc:ssä ja sen kuvagalleriassa (ircgalleria, silloin kun sinne oikeasti laitto vain kuviaan mircciä käyttävät ja ei saanut rekistöröityäkään itseään ellei ollut tunnistautunut mircissä) niin tyttö sinne pisti piirrustuksiaan siilistä ja kaikki tykkäsivät, nyt on kaikenmaailman postikortteja, mukeja, paitoja jne oheistuotteita paikat pullollaan, eikä ole vielä tyyntynyt.
tosin pienemmästä bisneksestä tässä puhutaan, mutta varmasti herroiksi (rouvaksi) elelee kyseinen neitokainen myös nykyään, eikä tarvi normitöitä miettiä, ellei niin halua.

Ero onkin siinä, että Kiroilevan siilin tekijänoikeudet ovat Milla Paloniemellä itsellään, kun taas Angry Birdsiä eivät omista sen tekijät, vaan Rovio. Ei se graafikko, pelisuunnitelija, ohjelmoija tai muusikko saa yhtään enempää itselleen vaikka peli myisi miljardeja. Voitot valuvat sijoittajien ja firman omistajien taskuun, ja käsittääkseni Roviolla ei juurikaan optioita jaella. Eikä pelialalla muutenkaan mitään huippupalkkoja makseta, jos taitoja on, niin hyville rahoille pääsee helpommin muualla ja ihan normaalia keskipalkattua toimistoduunia se on.