epäilyttävän välkkyä porukkaa
Ne huijaa.
joo näin sen on oltava
Deduction, dear Watson, sanoivat minunkin sataykstoista nappulaani.
Itse sain 107. Alle 100 menevä on jo niin idiootti, että huh huh.
On se hienoa tämä nykyaika, kun ihmisaivojen toimintaakin voidaan mitata yksinkertaisella kokonaislukuvälillä. Olen melko varma siitä, että kaikki vähänkin älykkyydestä kielivät kirjailivat ja muut tunnetut henkilöt ovat suorastaan mestareita tässä matemaattisten ja geometristen yhtäläisyyksien hahmottamisessa. Ei se yksinkertaisesti voi johtua mistään muusta.
Joku joka harrastaa sekä näitä testejä että psykedeelejä, voisi huvikseen testata mitä vaikutusta jälkimmäisillä on testeihin.
mä en ainakaa kehtaa tunnustaa paljo tuli. hitto ku oon aina luullu et oon hyvä ton kaltasissa tehtävissä… yhyy
132, eli ei mitenkään erikoinen tulos mutta tyydyttää toki. En muista mitä keskihajontaa tuossa käytetään mutta mensan jäseneksi pääsy vaatii tuolla keskihajonnalla muistaakseni 148. Joskus aiemmin tein erään toisen testin eri keskihajonnalla (130 muistaakseni mensan raja) ja tulos oli 117. Toisaalta noihin nettitesteihin tulee kai suhtautua tietyllä varauksella…
no vittu joo.
Vittu meinas pää hajoo tota testiä tehdessä!
Mikä kuvio sopii loogisesti johonki paikkaa ja vitut niissä oo mitää logiikkaa ja saas ny nähä mitä tuli tulokseks ku ei todellakaan huvittanu alkaa tarkastaa ylijääneellä ajalla tommosia perkeleen kuvatuksia ja niide loogisuutta!
Joku kallonkutistaja joskus teki mulle monen päivän ajan jotai testiä ja en sen testien mukaan ollu tyhmä, mut eipä siitä mitää älykkyys-osamäärääkään selvinny!
No ny se valmistu ja 111 oli tulos, pitänee kokeilla paremmas kunnossa joskus.
Mä vihaan noita testejä ja se kertoo varmaan sen, että olen tyhmä kuin saapas.
Hitto tommosia testejä vihatakseen ei tartte olla tyhmä vaan tyhmyyttä ja tylsämielisyyttä osoittaa jos tollaseen jaksaa keskittyä!
114… ei mitään logiikkaa noissa, ainakaan mun aivoilla
Mun heikoin kohta on just tuollaiset loogiset päättelytehtävät, etenkin jos niihin liittyy numeroita. Sain kuitenkin keskiarvoa paremman tuloksen 132. Ei kyllä paljon lohduta. Tosin tiedän olevani ihan fiksu muissa asioissa ja se riittää
Mäkin oikeesti inhoan melkeen kaikkia älykkyystestejä, varsinkin just niitä missä pitää valita joku kuvio joka tulee seuraavaksi. Silti oon saanu niistä paljon korkeempia tuloksia kun oon odottanu, jotai 130 ja risat. Tosin, pitää kyl muistaa ettei nettitestit oo niitä maailman luotettavimpia 9_9
Semmoset on kivoja, missä testataan verbaalista lahjakkuutta. Sellasia et pitää ettii sana joka ei sovi joukkoon tai valita monista samaa tarkottava sana jne. Niissä tiedän olevani hyvä, ja saan jotaki kieroutunutta nautintoa aina kun saan todistaa sen itelleni
No tuo älykkyyden testaaminen on lähes mahdotonta tehdä luotettavasti ja tuollaisten kuvioiden logiikan tajuaminen ja varsinkin tajuattamatta jääminen saattaa johtua ihan muustakin kuin älykkyydestä tai sen puutteesta!
Se numero osuus meni minulta kyllä paremmin, mutta sielläkin oli sellaisia numerosarjoja joiden johdonmukaisen jatkon tulkitsemiseen olisi pitänyt perehtyä ja vaikkapa tehdä paperille muistiinpanoja.
No käytin koko testin suorittamiseen noin 7minuuttia aikaa, ettei olis pää räjätänyt
Joskus opiskeluaikoina meillä oli teknistä piirustusta tai oikeammin niiden harjoituspiirustusten tulkitseminen ja siinä olin kyllä aika hyvä, ainakin verrattuna luokan yleiseen tasoon.
Niiden tulkitsemiseen taitaa kyllä eniten vaikuttaa yksilön kyky havainnollistaa asioita kolmiulotteisesti enkä nyt osaa sanoa liittyykö sekään varsinaisesti välttämättä älykkyyteen, mutta ihan tyhmällä ei ole siinä hommassa juuri mitään mahdollisuuksia.
Joku nainen oli joskus saanut niin pienen äo:n (muistelisin jotain 30-40) testissä (ei missään nettitestissä) että se olisi pitänyt luokitella sen mukaan idiootiksi tjsp, mutta henkilö oli kuitenkin kasvattanut useamman lapsen kunnollisesti ja elänyt aivan normaalia elämää, käynyt töissä ja hoitanut raha ja muutkin asiansa paremmin kuin monet joiden äo on normaalitasoa.
No tuo kertoo ehkä enemmän testien luotettavuudesta kun ao. henkilöstä?
Loogista päättelykykyä ja ongelmanratkontaahan nuo nettitestit vain mittaavat, eikä se tulos kyllä kerro minunkaan mielestäni ihmisestä paljon mitään - lähinnä sen, että korkeat pisteet noista saadessaan on tuolla testatulla tavalla älykäs, mutta älykkyyttä kun on niin montaa muutakin sorttia… Ainakin kielellinen lahjakkuus, sosiaalinen ja musiikillinen älykkyys tulevat sen kummemmin miettimättä mieleen. Niin, eikä pidä unohtaa fyysistä älykkyyttä (en nyt muista oikeaa termiä ja laiskana ihmisenä en ala sitä netin syövereistä tonkimaankaan), mutta sellainenkin on siis tunnustettu yhdeksi älykkyyden lajiksi tai osa-alueeksi, mikä tietysti ihan oikein onkin.
Itse sain viimeksi tekemästäni nettitestistä 157 pojoa, joka on hieman enemmän, kuin mitä sain aikoinaan siitä virallisesta, mensan käyttämästä testistä, joka kyllä tehdäänkin hieman eri tavalla, kuin kotona krapulapäissään istuen ja ehkä puoliksi arvailemallakin hiirtä naksuttaen. Itseäni ainakin se tilanne ahdisti kohtuullisesti, mutta syynä saattoi olla tietysti ihan sekin, kun se oli se virallinen mensan testi, tiedä häntä… Sen verran on pakko keulia, että sain siitäkin kuitenkin yli 150, eli pärjäsin omasta mielestäni ihan kivasti siinä. Hienon paperin siitä saa ja ehkä hyvän mielen, vaan ei juuri muuta ja nykyisin en edes uskaltaisi mennä siihen kokeeseen, kun pelkäisin saavani huomattavasti surkeamman tuloksen siitä, enkä tiedä, että kestäisikö itsetuntoni moista kolausta… Ei sillä, että käsittääkseni sitä ei edes voi uusia?
Vaativassa työelämässä loogisella päättelykyvyllä on suurtakin merkitystä, sitä ei kai pysty kiistämään?
Logiikka älykkyyden osa-alueena on omasta mielestäni tärkeä niin työelämässä kuin vapaa-aikanakin, mutta se on varmasti jotain sellaista mitä voi harjoittelulla parantaa.
Otin uusinnan tossa eurooppalaisessa testissä ja koitin oikein kovalla sykkeellä saada pareman tuloksen, mutta tulikin täysin sama eli 132. Sillai outo et olin kuitenkin aika hyvissä paukuissa muttei silti tullu huonompi eikä parempi tulos.
Ei kai sitä edes kukaan yritä kiistää? Kaikenlaisesta älykkyydestä on takuuvarmasti aina hyötyä, mutta itseäni lievästi sanottuna etovat sellaiset ihmiset, jotka ovat esim. juuri tuon mainitun loogisen päättelykyvyn alueella varsinaisia velhoja, mutta joiden sosiaalinen muu älykkyys on sitten kukkapurkin tasolla. Tai ei kai se useimmiten siitä olekaan kiinni, etteikö sitä tarvittavaa sosiaalistakin älykkyyttä löytyisi sinänsä ollenkaan, vaan kyseessä taitaa olla enemmänkin joku tunnevammaisuus tai luonnevikaisuus? En osaa nyt esittää asiaani oikein, mutta näihin tälläisiin tuntuu törmäävän yhä useammin ja yleensä he tuppaavat kuulumaan johonkin kokkarenuoriin, tai ääriliberaaleihin.
Olen samaa mieltä, luulisin ainakin, mutta tuon korostettu tärkeys saattaa johtua osittain siitäkin, että tuo on epäilemättä se helpoiten mitattavissa oleva älykkyyden osa-alue.