huomenta jälleen!
siirryin tänne “hatutus” puolelle kirjoittamaan aitoja ajatuksia ja tunteita…
pari yötä on mennyt muutaman tunnin unilla, mutta onneksi on urheilut menossa, joita voi katsoa kun ei nukuta… ajatukset pyörii ja epäilen, että pankkiin joudun “hattu kourassa” menemään…(lainan hakuun)
ensi kevät tulee olemaan todella rankka, jos tänne jään…42-43ha aidattavaa laidun aluetta eli käytännössä 4,3km aidan tekoa…voinko yksin nais ihmisenä saada sitä tehtyä?? tänä syksynä alkaisi aitalinjan raivuu sielä. muksut kun aloittavat koulun niin pääsen kyllä silloin sinne, mutta…on todella rankka kulkee moottorisahan, raivuusahan ja bensakanistereiden kanssa sielä
elukoiden “keruu” tulee varmaankin syyskuun loppupuolella ja murehdin jo sitäkin…nuoret elukat on päässeet hieman villiintymään, eivätkä tule kovin helposti lähelle…siinä ei auta muu kuin joka pvä lähtee niitä katsomaan ja viemään jotakin hyvää, jotta tottuvat tulemaan luokseni…onneksi eivät kuitenkaan säntää karkuun tullessani laitumelle…tää on tätä hyvää puolta laiduntamisessa ja sit myös huonoa…toisella laitumella on taas vähän vanhempaa, niitä jotka lähtevät syksyllä teurastamolle niin ne on varmasti aivan “rakastuneita” minuun…kun meen sinne niin koko lauma juoksee päin…ihan oikeasti PÄIN! tuntuu et jokainen haluaisi hypätä syliin…jokin haarniskapuku pitäisi olla, koska kyllä se aikas kipeetä tekee kun hyppäävät takajaloilleen ja etujalat raapivat välillä jopa hartiaa, sit toiset ihmiset ihmettelevät mistä olen saanut näin syvät haavat käsiin ja jalkoihin mitä mulla nytkin on. jokin teräsaita pitäisi saada ympärilleni laitumella käydessäni…
entä auto?..mulla on itselläni henkilöauto, joka on ostettu lasten kuljetusta varten…riipalle on ostettu lava-auto, jolla viedään kaikkea tarvittavaa ja siinä on myös meidän autoista ainoa peräkoukku…
riipan suurin vitsi onkin ryypätä jossain ja piilottaa auto…ihan oikeasti, se on itse sanonut, että kerrankin piilotti auton saunan taakse jotta ohi ajaessani en näkisi sitä
hän tietää tasan tarkkaan kuinka tärkeä on peräkoukku, mutta sen varjolla hän varmasti odottaa että soitan hänelle ja pyydän hänen tuomaan auton kotiin… joten taas sankari saapuu pelastamaan nais ihmisen ja sit se pääsee taas kehumaan juoppo kavereille, et “ei se ilman minua pärjää”…
mutta toisaalta…onhan mulla traktorit…mutta niillä eläinvaunu kuljetukset on niin hidasta ja hankalaa…
mikä on onni…ongelma tulee eteen vasta syyskuussa…ei tänään
sit alkaakin sisäruokinta kausi…sellainen 1200-1400kg säilörehua (3 isoa paalia) /pvä+muut herkut…kyl tulee olemaan v.kynnys korkealla ku käsin sitä elukoiden eteen lappaat…n.4h aamusta ja sen verran taukoa et kerkeät kauppaan tai siivoamaan kotia+ruoka ja ei kun takasin syöttämään elukoita ja taas menee 4h, sit suihkuun ja nukkumaan ja seuraavana aamuna sama homma ja se 7pvää/vk
ja sit joku saakelin riippa juoppo tulee vierailemaan ja pottuilemaan “enks mä tiennyt et yksin et pärjää”
,“eihän tosta mitään tule kun talvikin tulee ja pakkaset vievät juomavedet”
sillä mettäläisellä taitaa muuten olla autossa koukka… useasti on kyllä sanonut, et soitto vain niin hän tulee auttamaan…kyllä se taitaa tietää ja varmasti tietääkin tän tilan meiningin ja kuka tekee miesten työt ku aikaa sitten on jo tarjonnut apua…
tästä kun t.koneen ylitse katson pihaan niin sieläkin odottaa maassa polttopuut, nekin pitäisi kerätä ja viedä liiteriin kuivumaan…ei ne viel ens talveks oo mut jo seuraavaks…muutama pvä noissakin menee…mutta kottikärryllä en rupea niitä työntelemään ja traktorista pitäisi irrottaa paalipihdit ja vaihtaa kauhaan ja homman jälkeen takasin , letkujen irrotus on todella ikävää ku ne on paineletkut…
pihanurmikko pitäsi ajaa…ajatelkaa jos mä sekoaisin ja pistäisin kyntöaurat traktorin perään ja "leikkaisin nurmikon niillä…ei tarvis ajaa nurmikkoa enään tänä vuonna ei
ja ens kesänä se ois niin kuopalla ettei tarttis silloinkaan…
mutta…palataan taas! ja katsotaan mihinkä ajatukset muuttuvat!
mukavaa päivää kaikille!
oon muuten ajatellut, et jos jatkan tässä yksinäni niin hakeudun kyllä al-anoniin, jotta kykenen ymmärtämään, miksi minulle kävi näin…nyt en kykene…