heissan “pitkästä” aikaa…
mitäkö kuuluu…siis…miten menee…
-
ei mitään uutta
-
kaikki ihan ennallaan
itse asiassa aika paljon on tullut tehtyä…siis talon on saanut melkein maalattua, loppu saa jäädä vaikka ensi kesäksi…ylimmän kerroksen ylä sivu on vielä maalaamatta, mutta jos joudun yksin sen maalaamaan niin tarvitsen sinne tellingit…
selän niksautin silloin kylppäriä pestessä ja se paukautti “lihaksen” niin jumiin et lapaluiden ala puoli on vieläkin kuin haarniska olisi päällä
kävin ostamassa pojalle auton pari pvää sitten…mondeon ostin…ku perustelin pojalle auton valintaa sillä että en ole istunut kuin kerran mondeossa, takapenkillä…silloinkin poliisi kirjoitti sakkolappua
, mutta tyytyväiseltä poika vaikutti ja se riittää…nyt sen pitäisi sillä vain ajella niin että seuraavan auton ostaa sitten itse…
entä siippa/riippa… en tiedä…siis ihan oikeasti, en tiedä…ja rehellisesti sanottuna " ei kiinnosta"
tossa se jaloissa pyöri hetken ja muistutin sitä siitä asunnon hankinnasta niin häneltä tuli täysin toopen ilme ja kysymys "mikä asunto
“, mutta kyllä hänelle muisti heräsi…mutta nyt on taas vauhti päällä ja hänen ajatuksenaan on taas vain HÄN ITSE, mutta suon sen hänelle…jokainen ihminen elää kuten haluaa…hän lupasi lapsille tulla saunottamaan heidät mutta puhelimeeni sain viestin 3h myöhässä että hän menikin rallia katsomaan ja “tulee huomenna”…laitoin jotain takasin…älä turhaan tule huomenna vaan mene maanantaina suoraan hakemaan asuntoa itsellesi, kiitos kaikesta”
mökkiläiset ovat tiuhaan vierailleet ja ihan mukava on jutella niitä näitä ihmisten kanssa, täytyy kyllä myöntää olevani aika väsynyt monen tunnin jutteluihin…sit ku kuuntelee useampien tapahtumat koko vuoden ajalta niin sekasinhan siinä menee, kuka on tehnyt mitäkin ja kenelle kuuluu mitäkin jne… mut kuunneltu on…
alkoholismiakin olen kerennyt ajattelemaan…kuinka pirullinen voima on viinalla…kuinka paljon pahaa alkoholi saa aikaankaan ihan hyvässä ihmisessä…en vain kykene ymmärtämään alkoholismia sairautena… mielestäni alkoholisti on ihminen joka on todella itsekeskeinen ja sallii itseltään ihan millaisen käytöksen vain ja kun on itsensä pyörittänyt täysin sekaisin ja asiansa täysin raiteiltaan niin sitten vedotaan alkoon ja kuinka hän ei voi asialle minkään eikä tapahtuneille asioille enään voi minkään…voi, kuinka monta kertaa olen kuullut tuon saman virkkeen…mutta tais olla viime viikolla kun riipalle aloin keskustelemaan suomen oikeusjärjestelmästä ja kuinka väärin se on rakennettu…
… puolustin ajatustani verraten alkoholismiin…miksi suomen oikeuslaitos tuomitsee murhamiehen/naisen, koska tehtyä tekoa ei saa tekemättömäksi ja asialle ei voi enään mitään kun asia etenee oikeuteen…ja päälle vielä, että murhaaja on teko hetkellä sairas, ei terve ihminen toista tapa…joten sain tietenkin ihmetyksen katseet päälleni…mutta vertasin asia alkoholistiin…“ei alkoholisti voi minkään sairaudelleen, eikä hänkään saa tehtyjä asioita tekemättömäksi, eikä niille voi enään myöhempää minkään…”
jos meidän pitää ymmärtää ja tukea alkoholistia, antaa anteeksi kaikki ne huonot hetket, minkä hän on viinan riivaamana tehnyt, eikä hän joudu vastuuseen tekemisistään niin… miksi sitten murhamiehet/naiset joutuvat vastaamaan teoistaan 
tiedän että tämä on aika kaukaa haettu teoria, mutta silti…aikuisista ihmisistä alkoholisti on ainoa jolle ei periaattessa kukaan voi minkään niin kauan kuin alko vahvistaa valtiomme rahakirstua…kun alkoholi on niin paha aine ja siitä tulee ajanmyöte suuret terveyden huolto kustannukset, niin miksi ei yksin kertaisesti lopeteta alkon myymälöitä? sittenhän aletaan tietenkin keittämään pontikkaa ym. mutta itse olen sitä mieltä että nyky nuoriso ei esim. osaa keittää sitä vaan viina vaihtuisi lasoliin…mutta sekin olisi oma valinta…
tai mitäs jos tekisimme adressin/ vetoomuksen…alko myisi vain alkon halvinta tuotetta, joka menee päähän
…MUOVIKASSI 
mutta sitäkin odotellessa…
palaan vielä illalla paasaamaan elämän kummallisuuksista…