hei kaikki!
toivoisin mahd. monelta kysymyksiini vastauksia sekä hyviä käytännön ohjeita elämälle sekä vielä eritoten olisin tyytyväinen viesteistä alkoholisteilta, koska luulen että he pystyvät parhaiten vastaamaan kysymykseeni MIKSI?
eli kuten kirjoitus tyylistäni huomaa, olen erittäin “kypsynyt” puolisoni alkoholismiin.
jos meillä ei olisi yhteistä toimeentuloa, en katsoisi häntä päivääkään, en edes tuntiakaan.
eli olemme maatalousyrittäjiä, jos lähden hän jättää eläimet hoitamatta heti samana päivänä. aivan välittömästi! hän ei edes vettä niille anna. jos myyn eläimet pois, saan niskaani ely-keskuksen joka rankasee sopimusrikkeestä, vielä 6v.sopimusta jäljellä…samalla kun lähden, puolisoni jättää lainat maksamatta joten lapset jää perinnöttä, jäävät siis paitsi kaikesta, jota olen elämän työkseni tehnyt
lyhyesti yritän kertoa…kun mieheni on selvinpäin, hän osallistuu aivan norm. yhteiseen elämään…kun jano tulee, minä olen täys paska, täysin arvoton idiootti joka ei tajuu mistää mitää ja hän on se joka tekee aina kaiken ja on tosi hyvä kaikessa. hän valehtelee minulle ihan ilmekkään värähtämättä, hän kertoo naapureillemme ja sukulaisillemme aivan sairaita valheita minusta
sitten kun ns. pudotan hänet maan pinnalle, hän lähtee hyvillä mielin muiden juoppojen joukkoon. hän esittää sielä helv. rikasta ja juottaa muut perheen ruokarahoilla. nyt vuorokaudessa on jo tililtä hävinnyt 860e. kun hän on juovuksissa niin mikä kauhea kaipuu sitä tuleekaan?? no naisen kaipuu…hän etsimällä etsii minkä tahansa naispuolisen vällyihinsä siitä kamalasta ryyppyporukasta…niin ja hänen omien sanojensa mukaan hänellä on oikeus olla rattijuoppo …ei siinä kuulemma ole yhtään mitään…
juhlat kestää juuri niin kauan kunnes perheemme ruokarahat on totaalisen loppu, yleensä vielä paripvää sen jälkeenkin. kun ei todellakaan mene enään tippaakaan viinaa kurkusta alas eikä syödäkkään pysty niin mitäs hän sitten tekeekään???
– hän tulee posti kainalossa kotia ja menee pannuhuoneeseen istumaan ja suremaan omia tekojaan ja minulle hän sitten pää painoksissa ihmettelee, kuinka hän pärjää itsensä kanssa…mitä helv?? miksi hän ei edes kysy voiko hän edes tulla, miten me olemme pärjänneet, tai edes jotain meistä??? tiedän kyllä miksi hän ei lähde! kuka se nyt valmiiden ruokapatojen ääreltä lähtis…
aiemmin olen hävennyt silmäni päästä hänen vuokseen, mutta en enään, minua ei enään kiinnosta!!!
kamala sanoa, mutta on tullut tilanteita, jossa toivoisin jopa jonkun toisen juopon hakkaavan hänet, toivoisin myös että hän saisi jonkun alkoholista johtuvan kohtauksen. jotain mikä pelästyttäisi hänet… mutta ei… turhaan odottelen!!
lähdin parin pvän matkalle lasten kanssa ja hän lupasi ja vannotti hoitavan eläimet (hankin kuitenkin hänen tietämättä varuiksi vieraan hoitajan) ja ruokkivan koirat…saman tien kun lähdin, hän soitti ryyppyporukoille ja ovat siis vrk:ssa juonneet 860e sekä eläinten hoitaja sanoi ettei ole käynnytkään tontilla
olen päättänyt yrittää jaksaa 6vuotta ja sen jälkeen lapsetkin opiskelee “maailmalla”, olen jo suunnitellut sanovani meneväni kauppaan ja en palaakkaan, en koskaan!! lapsille kyllä kerron mutta ko. hlölle en vastaa edes puhelimeen. jätän hänet täysin yllättäen ja toivon että hänellä on sitten aikaa miettiä, minne hävisin ja miksi?? luultavasti hän ei edes heti tajua sitä…
miksi alkoholisti toimii näin?? missä on hänen moraali?? eikö joskus tulisi mieleen, että näin ei voi tehdä ihmisille, jotka loppupelissä välittää hänestä kaikkein eniten. siis millä oikeudella hän lähtee tekemään tälläista, sillä selvinpäin hän lähtee, oma aloitteisesti…
kuinka minun pitäisi hänet kohdata?
mikään ei auta! olen puhunut, puhunut ja puhunut, itseni väsyksiin. huutanut, itkenyt ja raivonut, ei auta… nyt ollaan tilanteessa, ollaan itseasiassa oltu jo muutaman kuukauden kun hän joi kavereiden kanssa niin ettei kerennyt oman isänsä hautajaisiin!!! voitteko kuvitella…ryyppääminen oli tärkeämpää kun OMAN ISÄNSÄ HAUTAJAISET… silloin päätin että jos hän ei välitä niin ei hänestäkään tarvitse välittää. eli en enään välitä yhtään, minulle on ihan sama mitä hän tekee tai mitä hänelle käy, mitä enemmän on poissa, sitä parempi!
haluaisin jostain saada vastausta MIKSI? ja sen takia olisi hyvä jos joku entinen alkoholisti vastaisi ja päästäisi minua edes hiukan alkoholistin pään sisään
kiitos että jaksoit lukea loppuun!!