alkoholistin puolisona olo

Siis muija paperilla, syksyllä tulee 27 vuotta siitä, kun tutustuttiin, naimisissa on oltu 22 vuotta… mutta kuin kaksi kaverusta asutaan saman katon alla, mitään lempeä, lämpöä tai läheisyyttä ei ole ollut vuosikausiin. Surin sitä ennen, nyt olen kasvanut hänestä irti niin etten enää sitä häneltä haluakaan. Ensin jaksoin, kun olen pitänyt yllä kulisseja ja kieltänyt hänen alkoholiongelmansa itseltänikin ensimmäiset parikymmentä vuotta ja vähän päälle. Nyt kun olen asian tunnustanut, olen jotenkin ulkoistanut itseni, elän tavallaan omaa elämääni saman katon alla.

Hän ei kulje kylillä, ei tappele, ei tee velkaa, ei juokse vieraiden naisten perässä, ei ole väkivaltainen. Hän on meinaan tämän pallonpuoliskon passiivisin mies :laughing: Mutta ei hän ole myöskään oikea kumppani, ei hänen kanssaan voi keskustella, ei tehdä asioita yhdessä. Riippa hänkin kyllä on, yritän häntä aktivoida, ja vetää sinne sun tänne perässäni. Ja rahat menevät kyllä meillä viinaan, 33 vuotta vanha hella mm. odottaa, että pääsisi vanhuuden lepoon ja uusi tulisi tilalleen.

No joo, en mä aina jaksakaan. Mutta mulla on periksiantamaton luonne, olen päättänyt selviytyä mistä tahansa. Jos mies tekisi jotain oikein pahaa, vaikka vain kävisi kerran vieraissa, eroaisin heti. Mutta hän on tosiaan liian passiivinen sellaisiin tempauksiin, niinpä minäkin olen jämähtänyt tähän. Olin kuitenkin ajatellut elää vielä toiset 50 vuotta, ja niin pitkästi en aio tässä tilanteessa enää roikkua :laughing: Juuri nyt en kuitenkaan jaksa tehdä muuta, kuin selviytyä :smiley:

Onnea ja viisautta nyt, kun olet päättänyt tarttua toimeen ja muuttaa elämääsi :smiley:

Mä laitan täältä kanssa sellaiset toivotukset, että mitäpä sitä antaisi pölyn laskettua, ei tämä sulle ihan hetken mielijohde ole.

Sitkeessä on juopon henki. Pekka Puska laittaa tiedotetta ja tilastoa, miten viina tappaa suomalaisia, mutta ennen sitä hautaanpanoa ne ehtii vaikka mitä!

Mä odotin sitä aikani, että toinen heittäisi sen lusikan nurkkaan. Mietin kuolemaa, omaa, toisen, yleensä, enemmän kuin oli varmaan terveellistäkään. Ajattelin, että olen vaan niin synkkämielinen.

Vaan eipä. Nyt olen ajatellut elämää. Joo, ehkä se vielä menee jonkin aikaa menee siinä että miettii elämää tilipäivästä toiseen, mutta olenhan tässä päivässä.

Vimmaa ja voimaa sinne. Äläkä pyytele anteeksi. Ihan sama, miten asiat sanoo, ei toisen tarvitse ymmärtää. Kunhan joku saa rikottua tuon akvaarion.

Pitkämielisimmätkin meistä käyttävät joskus sen kärsivällisyytensä. Pidä tuo asenne. Sä olet ihan yhtä oikeassa kuin muutkin. (Tämä viittaus siis siihen, että mieheni mielestä olen ihan varmasti sekopää, hullu kä tulen pian järkiini - mun totuus on se, että olen jo tullut)

huomenta kaikille!

katsokaapa kelloa, parin tunnin tunnin verran oltu hereillä eikä nukuta yhtään…käyn nyt varmasti niin ylikierroksilla että nukun seuraavaksi kun tilanne tasaantuu…niin oli viime elokuussakin, nukuin 3-4h/yö, kunnes riippa lähti katkolle,heti sen jälkeen unikin maistui…joten…sitä odotellessa…

soitinko asianajajalle? en… on valtavan vaikea soittaa kun lapset ovat kokoaika vieressä…pitäisi mennä autoon ja soittaa mutta sittenkin ne tulisivat ja kysyisivät “äiti, mitä teet autossa” ja sitäpaitsi, ovatkohan ne edes töissä näin heinäkuussa?

miten meni eilinen pvä? sain salamasta… juuri niin, luitte oikein…sain SALAMASTA!

lähdin tekemään laitumelle uutta ylintä ja alinta (ne ovat samaa vaijeria) sähkövaijeria. kuulin kyllä että ukkonen lähestyy hyvin rajuna, mutta ei satanut vielä…salamat löi järvelle katsoessa ja ukkonen paukkas herkeämättä, mutta en antanut periksi…kävin kahvilla ja kun kuvittelin ukonilman menneen jo ohi, palasin…aloin vetämään vaijeria ja rankkasade oli tulossa, hihkasin lapsille että menkää autoon ja istukaa rauhassa, äiti vetää vaijeria ja tulee sitten…
kerkesin juuri miettimään onkohan tässä puun alla kovin viisasta olla ja suuta en ainakaan avaa ukkospilveä kohti :smiley: (vitsi meillä päin, kuka uskaltaa irvistää salamalle :laughing: ), kunnes välähti…saakeli se välähti aivan viereen (siis ei varmasti viereen mutta valo oli jumalattoman kirkas ja sitten HELÄHTI vain…ei enää jysähtänyt vaan ääni oli verrattavissa kuin ison ohuen posliinilautasen olisi heittänyt täysillä betoniseinään…samantien vaijeria pitkin tuli keltainen pieni valopallo, näin sen, mutta en kerennyt/tajunnut irroittaa käsiä vaijerista ja PAM! molemmat kädet “lensivät” kuin paineen voimasta kohti taivasta…eivät kuitenkaan irronneet olkapäistä :slight_smile: …ja saakeli se sattu! kun sähkölangasta saa tällin se ottaa sormiin ja kämmeniin, mutta tämä…se kipu oli koko kropassa…olen useamman kerran ottanut 4000 (paimenen mitta) sähkölangoista mutta tämä oli jotain aivan muuta…sähkölangat pistävät ihmisen persuksilleen pellolle, josta ei heti pääse nousemaan ylös. mutta tämä paukku heitti kädet!
tuli muuten kiire autoon katsomaan että lapsilla kaikki ok!
jälkeenpäin vain mietin, mihin se saakeli iski?? iskikö se todella siihen vaijeriin ja maadottu matkalla heiniin. oksiin ym…vai vetikö se suoraan maahan, josta sain jälkipotkun vain, vai iskikö se järveen, jossa se laajeni vedessä ja voima hiipui laajetessa, josta se tuli metalliverkkoa pitkin vaijeriin ja samalla se maadottu heiniin ja siitä eteni hyvin heikkona virtana (salaman voimaan verrattuna heikkona) kohti mun sormia…vai oisko mahdollista et se ois iskenny aidan ihan vieressä olevaan ojaan?? pienenä "hyppy"virtana=pallosalamana jatkanut matkaa vaiheria pitkin samalla purkaantuen koko aika?, mitäs jos ei olisi ollut kumisaappaita… en tiedä, mutta käyn tänään katsomassa, pakkohan sen on ollu jotkut jäljet sinne jättää…

mitä riippa?? …mitäs riippa, riippa roikkuu perässä :smiling_imp: , kun näenkin hänet, pulssi nousee ja minulle tulee varmasti hullun kiilto silmiin…en yksin kertaisesti siedä häntä, nyt on vain mitan oltava täys! olen varmasti nyt niin heikko, etten kykene enään antamaan anteeksi…tai sitten nautin tilanteesta kun hän luuli palaavansa ihan tosta noin vain luoksemme ja istumaan “lihapatojen” ääreen ja keskustelu jatkuu ihan siitä mihin jäikin…niin hän kuvitteli… :laughing: , hänellä ei käynnyt pienessä mielessäkään et MITÄS, JOS PALUUTA ENTISEEN EI OLEKKAAN… ei, ei hänelle tullut mieleenkään sellainen ajatus…
nyt hän kärvistelee omassa itsesäälissä ja odottaa ihmeen tapahtuvan ja minun antavan anteeksi, mutta E-HEI!! se joka leikkiin ryhtyy, se leikin kestäköön… tai kuka se laulokaan “SITÄ SAA MITÄ TILAA…” :laughing:

riippa oli muuten mennyt saunamökkiin nukkumaan…kai se sielä nukkuu…(=tiedän todella että ei nuku koska on lisännyt koko yön puita ku takassa on vielä tuli) tai sitten tuli hiipuu hissukseen jos olisi jättänyt pellit kii… :open_mouth: , mutta jos on pellit kiinni niin en mene ihan vielä tarkastamaan, ehkä noin 4-5h päästä…
mutta ei hän itselleen niin tee…kyllä hän niin itserakas on…mutta en mene kuitenkaan…

kyllä hänellä on paha olla… VOI HARMI :astonished: , ei rahaa, ei viinaa, ei TUPAKKAA, ei ystäviä, ei ketään kuka välittäis, ruokaakaan kukaan ei tarjoa…(syökööt sielä missä juokin), ei edes polttoainetta autossa :laughing: , mutta toivottavasti juuri tämä reissu oli niin mukava että TODELLAKIN KANNATTI TEHDÄ SE!!!, (kannattaisko edes joskus miettiä edes hieman etukäteen tekemisiään tai mahdollisia seurauksia)
eilen illalla olin pojan luona kylässä ja riippa soitti pojalle…tuttumme (alkoton) ei suostu vastaamaan hänelle puhelimeen viitsisikö poika soittaa ja sanoa tutullemme…hah hah haa! nyt hän on sotkennut asiansa jo niin että kyläläisetkään ei sille enään vastaa edes puhelimeen…kyllä se tuttu heti vastas pojalle :wink: , joten koko pvä oli ollut tavotettavissa…hmm…hmm :laughing:

joten näin alkaa taas meidän uusipvä!!..huomaatteko saman ku minä…inho/ viha on yllä edelleen, mutta nyt alan nauttia kostosta…tää tilanne muuttuu kostoksi…riippa on tehnyt niin monta v.temppua ja aina kuvitellut palaavansa voittajana…mutta…entä nyt…se kulkee kuin käytävässä jossa on ovia ovien perään ja kokoaika ne vain sulkeutuvat ja sulkeutuvat hänen edestään…kukaan normaali ihminen ei halua häntä enään luokseen…eikä oo rahaakaan jotta voisi mennä deekuja juottamaan…jotta olisi joku ystävä edes hetken…kyllä sillä on varmasti nautinnollista…niin siis on jos on laittanut pellit auki mökissä…mene ja tiedä…normaalisti se on ollut jo 45min hereillä mutta sovitaan että yö on mennyt niin pitkään valvoessa, että en mene edes katsomaan…en vaivaudu…ehkä 4v.sitten olisin vielä mennyt…

mutta ei tarvitse edes miettiä, miksi hän on täällä, meidän luona…niin… totta…MINNE HELVETTIIN HÄN MUUTEN MENIS??? ei ole mitään paikkaa minne hän voisi mennä… :open_mouth:

Kuule salamanainen, onneksi sulle ei käynyt sitten pahemmin, olehan varovaisempi! Nyt on sulla lisävirtaa! :wink: Täällä valvoo toinen, vaikkei salamasta ole saanutkaan! Tämä ei tunnu siltä kuin olisi ylikierroksilla, vaan siltä kuin joskus ennenkin stressitilanteessa: aamulla herää aamuyöstä eikä enää saa nukuttua, siinä katsellaan kelloa koska virka-aika alkaa! Ihana kesäaamu, mutta olo on kuin puulla päähän lyöty. Jos vois edes töihin mennä aikaisemmin, mutta siellä ei ole tekemistä ennen kuin asiakkaat herää…

Tunnistan kuitenkin tuon vähäunisuuden ja sen, miten kone pörrää vaan ja ajatukset on kuin pyörremyrsky. Jokin adrenaliinihyöky, selviämiskeino siellä on pohjalla, niin huonosti vaan sopii tällaisiin pitkäaikaisiin tilanteisiin. Kyllä se uni sieltä tulee kun saat asioita selviämään, sitten nukuttaakin makeasti. Se voi tulla jo kun saat soitettua sinne lakimiehelle!

Tsemppiä, jaksamista! Vihaisuuden pitää purkautua jotain kautta, siksi ymmärrän raa’emmatkin sanasi, jatka vaan kirjoittamista.

huomenta ilmalaiva :smiley: , sinäkin siis hereillä! no johan klo 7:ää lähestyy…
oon selaillu tässä koko aamuyön al-anon juttuja ja EN LÖYDÄ PAIKKAANI SIELTÄ :frowning:

mielestäni minun ei kuulu mennä hakemaan apua vaan jos oisin riipan housuissa niin saakeli et juoksisin, juoksisin minne vain, mistä saisin apua, apua siihen että kukaan ei enää välitä…

lähtisin pois, hyvin nopesti pois, etten enään häiritsisi kenenkään normaali ihmisen elämää…poistuisin “taka-vasemmalle” kumarrellen ja anteeksi pyydellen…

en jäisi paikkaan missä minun ei haluta olevan, en haluaisi nähdä muiden ihmisten vihaa teoistani niin paljon kun hän nyt näkee…

ei ollut muuten mökin “luukut” kiinni, tossa se tuli ja keitti itselleen kahvit…ja sanoin “NIIN MUUTEN…HUOMENTA” mitäköhän se tarkoitti… niin muuten… :open_mouth: …olisiko minun jotenkin pitännyt noteerata hänet??? miksi??? noteerasiko hän minua, lapsiamme silloin kun hänellä meni “lujaa”… ei hän silloinkaan tullut sanomaan…huomenta… niin en näe mitään syytä minun toivottavan hänelle/sille huomenia…voin mielelläni toivottaa ne lapsilleni, tutuilleni, ystävilleni, kaupan kassalle, TEILLE :smiley: …mutta en hänelle…joten… pieni pään liike ja kurkusta tuli ääni HMMRRMM, ei sitten muuta asiaa riipalle…

kysyin siltä kumminkin eilen (vai oliko jo toissa pvänä) että paljonko haluat rahaa, jotta lähdet?? en oo saanut vieläkään vastausta…joten …sitä odotellessa…

ei kestä kovin kauaa :wink: , ihminen joka on polttanut yli 30v, lähtee kyllä tupakan hakuu heti kun kehtaa vaan pyytää rahaa…mutta minullahan sitä ei ole, koska hän luulee ihan oikeasti juonneensa kaiken, niin ja sen autossahan ei ole dieseliä…mutta kyllä tuskasena hetkenä se löpöä tankkiin pistäisi…minäpä olen oman auton ovet lukinnut ensimmäisen kerran n.12vuoteen, joten sieltäkää näkyvää lompakkoa ei pysty ottamaan ilman ikkunan rikkomista…hän pitää minua niin tyhmänä ettei voi kuvitellakkaan minun ajan saatossa siirtäneeni rahaa omalle tililleni, koska olen todella tiennyt että pulaan toi juoppo perheensä jättäisi…

ehdotin sille uimista kirkolle, 2,5-3km, sieltä saa tupakkaa ja viinaa…kannustin vain lähtemään ja kokeilemaan ylitystä, vaikkei hän osaa uida kuin muutaman metrin…lupasin jopa autolla olla kirkolla vastassa ja katsoa kuinka hän pinnalla pysyy…
siis ihan oikeasti…MINUSTA ON TULLUT PIRU, en välitä yhtään mitä toiselle sanon, en välitä yhtään paljonko toista loukkaan, EN VÄLITÄ YHTÄÄN TOISESTA, EN PÄTKÄN VERTAA MITÄ SILLE TAPAHTUU, MUA EI KIINNOSTA!!

kykenenköhän tällä vihan määrällä koskaan antamaan anteeksi? en tiedä…en usko…poistan hänet vain elämästäni, eikä minun tarvitse koskaan antaa hänelle anteeksi…olisikohan minulla helpompi tulevaisuudessa, jos antaisin anteeksi…en usko…niin toivottomiin tekoihin riippa on alentunut, että ei minun varmastikkaan tarvitse…entä tarvitseeko hän anteeksi antoa?? ei varmasti…ei hänen omatunto (jos sitä on edes) kykene ajattelemaan sitä…hänhän on niin monesti sanonut “ei tehdylle asialle voi enään minkään, turha menneestä on puhua…ei voi minkään” SAATANAN UPPONALLE!!

mutta mukavaa päivää teille kaikille!!!

Huomenta argh,
uskaltaakohan tähän aikaan sanoa huomenta? Olen ihan pienenä täällä, aamu-uninen. En nyt tosin ole ihan näin myöhään nukkunut vaikka illan virkku - aamun torkku olenkin.

Salaman isku nostatti karvat pystyyn niskassani, olipa hyvä ettei käynyt pahemmin. Täällä salama oli pilkkonut ison kuusen päreiksi muutaman kilometrin päässä, ei ole leikkiminen ukkosen kanssa.

Tuo sinun kosto-piruilusi hykerryttää mieltäni, annat nyt takaisin entisiä. Tarvitset toki purkaa mieltäsi jotenkin, ei tuo varmaan ihan kauheinta ole, luulisin… :mrgreen:

Jatka taistelua, ei varmaan kaikki asianajajat heinäkuuta lomalla ole, tietää sitten kun soittaa. Ja lapsillevan kai voi sanoa että leikkikää nyt vähän aikaa kun äiti soittaa tärkeän puhelun?

Elä nyt mieti sitä anteeksiantoa.

Suhun on iskenyt salama, mutta sä olet hengissä. Olisi tosiaan voinut olla voisin. Olisi voinut käydä niin, että riippa, elukat tai lapset eivät enää olisi sun murheitasi. 0

Olen kerran saanut kunnon sähköiskun. Se sattui, mutta myös latasi virtaa. Ihmisen henki voi olla halpaa kamaa ja lähtö pienestä kiinni.

Ja voi sitä sun miesraukkaa, kun melkein meinasi leskeksi jäädä. Hyvä syy juoda vähän lisää.

Martti Lutheriin iski myös salama. Ja se teki uskonpuhdistuksen.

heips ja vai iski marttiinkin :laughing:

siis ihan oikeasti…muksut kyllä siirtää autoon suojaan mutta ittensä jättää pitämään vaijerista kiinni :smiley: , voi hyvänen aika et ihminen on TYHMÄ!! mutta sitä vaan ajatteli et teen tän loppuun satoi vaikka akkoja…

pääsin juttelemaan riipalle, joo…se lähtee… ottaa vuokra-asunnon ja tein selväksi että minä en enään auta, tulee katsomaan muksuja joka toinen vkl jos puhaltaa 0…
mun ei tarvitse mennä pankkiin ja maksaa sitä ulos… huh!! vaan mennään yhdessä asianajajan luo ja muksut on jonkun verran rikkaampia…

mutta viimeiseksi se sanoi “annatko minulle pankkikorttisi, jotta saisin tankattua auton” TÄ??? :open_mouth: , antaisinko hänelle pankkikorttini :open_mouth: voi v… EN IKINÄ! en KOSKAAN antaisi hänelle pankkikorttiani! ei tulis mieleenikään… en ole antannut tähän asti…enkä anna tästä eteenpäinkään!!!

eikö riipan kannattaisi jo ryhtyä pelimieheks…jos “pokeri” on noin kova, mielestäni kannattaa alkaa jo pelaamaan…

mutta kuten huomaatte… hän on selvinpäin mitä parhain isä lapsille, koska lapset saavat jäädä kotiin… valitettavaa on se että se huomaan sen liian myöhään

^hops sentään :open_mouth:
Ratkaisuhan on hyvä, luuletko sen kestävän?

Soutaa, huopaa… Toivottavasti saat äkkiä nimen paperiin! Juopon sana kun on höyhenen kevyt ja yhtä nopsasti vaihtaa suuntaansa, ja sitten takaisin vaihtaa!

Mutta erävoitto, kun sait jo lupaamaan moista!

Onnittelut! Ja nimi paperiin mahdollisimman pian :slight_smile:

ilmalaiva!!
jotenkin tuntuu et nyt minä voin olla se soutaja ja huopaaja…eli nyt kylmä linja päälle…(entistä kylmempi :open_mouth: ?)
viime vuonna riippa oli jo valmis lähtee ja sanoi että ottaa asunnon läheltä (14km) päästä jotta voi tulla tarvittaessa auttamaan…mutta sit menin katkon aikana itse (huom! minä) puihin ja sanoin uskovani että hän haluaa jatkaa norm. perhe elämää ja ymmärtää alkon aiheuttamat haitat, joten en nähnyt järkeväksi että riippa on täällä ja maksamme vuokra-asuntoa…silloinkin hän kysyi, olenko varma ja mielellään hän kotona perheen kanssa elää…
eli hän oli valmis kohtaloon silloinkin…mutta minä en vielä…, mutta nyt voin sanoa “kaikki on koettu” kiitos ei yhtään enempää :frowning:

nyt hän tekee omat ratkaisut omassa elämässä, mielestäni minä olen jopa velvollinen päästämään hänet elämää sitä elämää mitä hän itse haluaa, hänen on aika kokeilla omia siipiä, lycka till (på svenska)

kuitenkin toivon etten tule tulevaisuudessa löytämään häntä aivan ojan pohjalta, 85% olen varma että niin käy ja 8% uskon hänen pärjäävän ja 7% :lla toivon että hän löytää seurakunnan…

tuulenviemä!

miten minä pärjään?..hmm…
en osaa sanoa, hieman pelottaa…epäilyttää…ym.ym
eniten arvelluttaa se et jos joku elukka villiintyy, se aiheuttaa toisen villiintyminen jne. ketju jatkuu, vaikka
meikäläisessä on pituutta ja voisin sanoa voimaa enemmän kun “insinöörimiehessä” niin kyllä sitä on hyvin heiveröinen tosi tilanteessa, 5-10kg sais tulla lisää painoa
joka vuosi tapahtuu tapaturmia missä elukat tallovat emännän/isännän mutta tarvitsee olla vain varovaisempi…ei yksin kertaisesti mene yksin ahtaisiin eläinten väliin. sitä niin helposti menee kyykkyyn elukoiden väliin ja samalla toinen tönäsee nurin ja toinen astuu päälle…muksut kun on koulussa niin silloinhan täällä ei ole ketään muuta (vielä :wink: )

jos laitumella tapahtuu jotain, niin soitan “mettämiehelle ja pyydän apuun”, se on aina sanonu et hän tulee heti ku tarvitsee, soita vain…kyllä se meidän ongelmat on tiennyt vaikka en ole niistä puhunnutkaan ja jos ei muuten niin säälistä tulee :unamused:
sanoihan se että mettän läpi hän tulee juosten nopeammin ku autolla tietä myöten, jos ei muuta niin täytyy joskus soittaa ja pyytää apuun pullan syöntiin :stuck_out_tongue:

kerran viikossa käyn kaupoilla ja muuten tulen olemaan kotiympyröissä, joten aikas hiljais eloa alkaa varmasti olemaan…eikä tänne edes kukaan vahingossa eksy, oisko tästä 5-6v.aikaa kun sähkömiehet olivat kadonneet kartalta ja tulivat kysymään missä olivat…n. 8v. sitten havahduin siihen kun ns. takapelloilta näin pimeässä tulevan auton,sammutin talosta kaikki valot, sinne ei ole kellään vieraalla mitään asiaa…menin pimeessä terassille odottamaan auton tuloa lähemmäksi…se pysähtyi pihan toiselle puolelle konehallin kohdalle ja sieltä näin nousevan 2 miestä, auto oli aivan tuntematon…näin niiden avaavan hallin ovet ja SILLOIN…lähetin KOIRAN ja sanoin MENE…koira (sakemanni) ampas sinne niin lujaa ku jaloistaan pääsi, mutta haukku valtavasti juostessaan…miehet hyppäsivät autoon ja lähtivät lujaa pois…eikä niilläkään ollut aikaa pullakahveille :open_mouth:

joten…lavatansseihin en lähde (vaikka joskus olen niin ajatellut) se on “vanhan tavaran kierrätyskeskus”. kapakkaan en lähde, en kestä katsoa itseään kehuvia juoppoja…hotelleihin on niin pitkä matka, ettei viitsi yhden illan takia…
ostan karaoke laitteet ja laulan muksujen nukkuessa balladeja :laughing:

kai ne minjäkokelaat joskus lähtee mun kanssani kaupoille. niin näkee edes hieman aikuisia ihmisiä…posteljoonikin käy niin kaukana ettei sen tuloa näy, ei kuulu…

eli kuka tänne tulee??? se mettämies n.6-7krt/v.jos en sille soita…

yksinäiseksi elämä menee… muutama vuosi niin muksutkin lähtevät toiselle paikkakunnalle yläasteelle kouluun ja sit sen jälkeen kutsuu maailma…ja jos haluavat opiskelujen jälkeen palata…paikka on avoin ja minä…JÄÄN ELÄKKEELLE, 52 vuotiaana :smiley: , tai sitten myyn elukat ja…JÄÄN ELÄKKEELLE :smiley:

talokin on 3:ssa kerroksessa, joten tietää toisten olevan kotona mutta ei näe eikä kuule ketään… :frowning:

KULTAKALA ! yhdyn kirjoitukseesi…martti luther sanoin: tässä seison, enkä muuta voi. jumala minua auttakoon!

joten…tässä olen, enkä muuta voi,toivottavasti joku auttaa :laughing: (kirjoitetaan 500vuotta myöhemmin) :laughing:

Älä pelkää yksinäisyyttä! Voi olla että ne lavatanssit tulee ohjelmaan myöhemmin! Ja innolla jo odotamme sitä tuotantokautta Maajussille morsmaikusta, jossa argh hakee tomeraa isäntää! :smiley: :smiley: :smiley:

eih!! miettikääpä vähän :smiley: , maajussia hakemassa eih!!
ihmiset ku näkis tän työleirin niin ei tulis ainootakaan kirjettä :laughing: :laughing:

kävis ku sillo kerran sille mehiläistarhaajalle…se eukkohan sanoi: tuon on oltava MIELIPUOLI :laughing: :laughing:

yritetään nyt eka päästä edellisestä ennen seuraavaa :open_mouth: , vai meinaatteko että “uutta suonee, ku vanha kuolee” :open_mouth: …sanonta…

toivottavasti en ole mikään “pummimagneetti” joka vetää kaikki pummit puoleensa :unamused:

ihan oikeasti…epäilisin toista ihmistä jo heti, et mikäköhän siinä on vikana ku minuu tulee kattomaan :question:

onkohan riippa laskennu yhtään sen varaan, että todellisuudessa se ei tulisi olemaan minun viimeinen “ritari valkoisella ratsulla”…minäpä olen sen kannalta katsottuna…yritän mahdollisuuksien mukaan kannustamaan häntä etsimään itselleen sitä kuuluisaa prinsessaa, jotta joku muu pitäisi hänen asioistaan huolta ku minä… tänäänkin kun lähti jonnee ni kysy et jos viitsisin katsoa hänen s.postin…kehotin ostamaan tietokoneen :angry:

argh! mulla huutaa kompura pihassa, joten taas mentävä!! hyvää perjantai iltaa kaikille (onhan perjantai…on juu)!
ajatelkaan kun me kaikki tavattais yhdessä jossain…meillä ois varmaan niin hauskaa jutuissamme että naurettais niin et pissat tulis housuun…kaikki huomais et jos ei olla saman miehen kanssa eletty niin sukua niiden on pakko olla :laughing:

argh, tuo soutaminen ja huopaaminen on niin tuttua. Sen takia mä älähdin niin siitä anteeksipyytelystä, kun se sovinnon haku on itselle niin tuttua.

Ja mitä mökkihöperyyteen tulee, niin voi niitä ihmisiä tavata muutenkin, perustat jonkun korpihotellin, b&b paikan, liityt sohvasurffaajiin…

Jos niistä elukoista luovut ja elämän sisältöä etsit.

Joo, kumma on ihmisen mieli kun seuraavaa ukkoa jo alkaa kaivata. Onneksi todellisuus on kuvitelmia ihmeellisempi.

Nimimerkki tänään ihmisten ilmoille avoimin mielin…

Kävitkös muuten lääkärissä sen salaman jälkeen? Vai totesitko suomalaiskansallisesti, että vielä tässä on raajat paikallaan, jatketaan marssia?

Liitynpä uutena mukaan vuodattamaan tänne tuntojani. Olen nippanappa 30v kolmen alle kouluikäisen lapsen äiti. Mieheni on vähän minua vanhempi ja ns. viikonloppujuoppo. Miehen työ on liikkuvaa ja viikot olen ns.yhäiti tai no olen sitä viikonloputkin koska mieheni juo lähes kaikki viikonloput.Rahaa menee aivan järkyttäviä summia sillä taksilla ajetaan ja kavereita riittää. Selvinpäin aivan ihana mies ja hyvä isä mutta kännissä täysi idiootti. Viime aikoina krapulapäivät eli sunnuntait ovat ihan yhtä helvettiä. Saa varoa mitä sanoo ja tekee. Mies vetää herneet niin helposti nenään. Minuun hän ei ole kajonnut eikä lapsiin mutta lähes aina jotain särkyy. Sanan ruoska on kyllä kovaa ja käytös pelottavaa.
Järki käskee lähtemään tässä perhehelvetistä mutta tunteet sanoo muuta. Aina sitä jotenkin haluaa uskoa toisesta hyvää ja uskoa muutokseen. Jota luvataan aina alkuviikosta.
Mies käy A-klinikalla keskustelemassa ja kaapissa on antabus tabletit. Tosin ei ne siellä kaapissa auta.
Ihana huomata etten ole näitten asioitten kanssa yksin. Näistä asioista en kehtaa puhua kenellekkään läheiselleni ja pahimmillaan soruun peittelemään mieheni jälkiä.
Rankkaa tämä on olla hyvä äiti lapsille ja hoitaa sinä sivussa kaikki muu.

heissa jälleen kaikki!

ja ensimmäiseksi, tervetuloa FURIOUS tänne! eli voin sen verran esittäytyä, että minä ole se joka on kiukunnut, raivonnut ja paasannut ihan julmetusti täällä…nyt en tiedä mitä on tapahtunut :open_mouth: ,siippa on siis riippa ja riippa on siis irronnut nilkasta…

miltä tuntuu? katson ikkunasta ulos ja mietin… helv. hyvälle!

mitä se tarkoitti kun aloin vasta hetki sitten kirjoittaa tänne ensimmäistä kertaa ja nyt…kaikki on mennyt liiankin hyvin…kaikki ovat siis hengissä, vaikka woodoo-nukkea meinasinkin tehdä…en kerennyt… :laughing:
olenko todella ollut jo tietoinen että loppu tulee nyt, mutta en keksiny ns. ulospääsyä uuteen elämäntilanteeseen. ja tänne kirjoittaminen aiheutti niin suuren tuskan, oli yksinkertaisesti PAKKO lukea itse mikä oli elämän tilanne ja takaraivossa vain tako EI TULE MITÄÄN, EI TULE MITÄÄN, TÄMÄN ON LOPUTTAVA, KEINOLLA MILLÄ HYVÄNSÄ JA NOPEASTI, epäilin jo omaa mielenterveyttä…

mutta nyt…siis eilisestä, huom! eilisestä!
ensiksi mä nukuin yön…en keitellyt kahvia klo 3, vaan heräsin vasta klo 7…hups!
kävin kaupoilla…mä NÄIN että sielä oli muita ihmisiä, juttelin jopa vihanneslaatikolla toisen kanssa…en todellakaan ole kaupassa ennen puhunnut kelleen :imp: , “ketä kiinnostaa kaupassa puhuu vieraalle ihmiselle”
tulin kotiin ja ruuan jälkeen “ruokaperäset” hups! 4,5h :open_mouth:

ja nyt kuppikahvia ja teitä moikkaamaan :smiley:

kyllä se riippa oli edelleen samaa mieltä että hänen osuus jää lapsille…kuten hän sanoi “koska hän on mokannut niin se on hän, kenenkään ei tarvitse kärsiä hänen hölmöilystä yhtään enempää”…riippa luki juha kemppisen kirjoituksen alkoholismin eri vaiheista ja sanoi ihan tyynenä, että hän itsensä sieltä löytää, jopa alkoholismin myöhäisvaiheista :cry: …kehotin häntä menemään ITSENSÄ VUOKSI aa:han…ei vastannut…

salamasta…kävinkö lääkärissä? no en, ei käynnyt mielessäkää, pumppu pelaa kuten huomaatte ja kipu meni pikkuhiljaa pois :slight_smile:

uusi miesseuralainen?? no rehellisesti sanottuna…EI…mutta hauskaa se on heittää ajatus lentoon :slight_smile:

en myy elukoita…ne on mun elinkeinoni…en myy…10v.kasvatan ja sit jos kukaan lapsista ei jatka, sit menkööt, mutta nyt ei!

kirjoita mahdollisimman paljon FURIOUS täältä et saa neuvoja mutta tajuat tilanteesi omien kirjoitustesi kautta ja löydät helposti siten elämääsi ratkaisut…voisin sanoa että kaikki me istumme lattialla vierekkäin ympyrässä ja aina piiri suurenee ja jokainen pääsee mihin väliin tahansa istumaan…tässä “piirissä” kukaan ei syytä, kehota, käske, halveksu…vaan kannustaa ja tukee, tässä “piirissä” jokainen tietää mistä puhut ja jokaisella on oma suun vuoro… siis näin minä näen tämän ja olen siitä kiitollinen kaikille! (vaikka kultakala minulle “ärähtikin” :imp: :smiley: )

korpihotelli :laughing: ajatelkaa minä, joka kiroo ku ukkomustalainen, ryhtyis ottamaan ventovieraita vastaan aamupalalle passattavaksi…mutta nykyään on jo 2:ssa paikassa suomessa tilat, johon voi kaupunkilainen tulla ilmaiseen majotukseen ja ruokailuun, siinä mielessä että he omalla työpanoksella maksavat “lomansa”…se on ollut mielessä, ne paikat mitkä ovat olleet tarjolla näinä kesinä kuulemma mennyt parissa tunnissa kaikki kun ilmoitus on tullut nettiin…se vois olla hyvä…miehet tekemään puita ja tarkistamaan aitoja +heinät, naisille heinät + eläinsuojien tyhjennykset+pesut ja desinfioinnit…entä minä…olisin…hmm…TYÖNJOHTAJA :laughing: +kokki, saisivat olla teurastuksessa mukana ja todella tietäisivät mitä söisivät :slight_smile: , jos joku niin se on sitä mikä ihmistä avartaa…tietää ihan oikeasti mistä ruoka tulee ja mitä sen eteen on tehtävä ennenkuin se on lautasella…entä minä? itelleni se lisäisi sosiaalista kanssa käymistä :stuck_out_tongue: …eikä tarvis maksaa palkkaa :wink:

o/ minä ilmoittaudun HETI sinun talkoolaiseks! Joku vuos eteenpäin nii ihmiset MAKSAA että pääsee osallistumaan sinun töihin tuollaiselle “lomalle”… Sellaista on tämä meno.

Olen onnellinen sinun puolesta, että mies ymmärtää tehdä noin, luopua eikä kinuta itselleen hirmukorvausta. Minulla huomattavasti pienemmässä mittakaavassa, mutta minähän sain erossa miehen ostaman pesukoneen ja sängyn ja patjat, kyllä olin tyytyväinen “ositukseen” kun ei olisi ollut rahaa uusia ostaa. Nämä siis hankittu jo ekaan yhteiseen kotiin kun mies vielä oli töissä, sen verran hän investoi meidän arkeen ja sen verran myös jätti jälkeensä. Minun rahoissa olisi ollut jo pesukone jonkun pikavipin tai osamaksun paikka, ilman ei voi olla kun ei ole pesutupaakaan talossa. Onneksi oli jotain syyllisyydentuntoa miekkosella. Sillai kai se oli jättänyt exälleenkin kaikki tavarat, se on kai sellainen “lähden vaan reppu selässä, ilkeä vaimo heitti ulos ja vei kaiken, säälikää minua ja olenhan sen verran hyvä että jätin pesukoneen” -kaava.

hei ILMALAIVA! tuota sinun ilmottautumista en unohda :smiley:

kaikessa hommassa ei tarvitse olla oppia etukäteen…esim. elukoiden siirrossa minä kuljetan laumaa, 1 avaa porttia, 1 kirjaa tapahtumat (ketkä siirtyy ja minne) , 1 avaa seuraavaa porttia, jotta elukoiden liike ei pääse pysähtymään, silloin jos niin käy useimmiten ne kääntää suuntaa :confused: tai jos minä käännyn ja palaan porttia sulkemaan ne kääntyy kanssa ja siinähän ollaan mikä milläkin puolen porttia :open_mouth: ja toisissa laitumissa ku on sähkö…kuten muistamme…niin siinähän sitten taituroin yksin “tällien” kanssa…onhan niissä tietenkin kahvat, mutta pidä nyt kahvasta kiinni, kahvasta tulee porttien kohdat vieterillä ja pling! yksi nopea liike kaikki 7 jousta aivan sekasin keskenään ja seuraavast 2-3h meneekin selvittelyssä ja yritä siinä sitten ohjata 5-7 umpiluupäätä yhdellä kädellä ku ovat jo valmiiksi menossa väärään suuntaan :confused:
kun ottaa virrat pois siirron ajaksi ja palaa laittamaan niitä päälle niin eikös siinä vaiheessa jo muutama ole tullut väärälle puolelle eli taas aidan korjaukseen…vaistoavat sähkön niin hyvin et tietävät kyllä milloin se ei oo päällä :unamused:
entä meijän siitoselukat…voisin esitellä ne…SEVERI, lauhkea kuin lammas, mutta…älä käännä selkää…
ELIAS, menee läpi seinän jos teet jotain mistä se ei juuri silloin tykkää…TORSTI…vaihtoi nimensä…EL TOROKSI…jostain kumman syystä :open_mouth: + muut iloiset veijarit :smiley:

mutta jatketaan jälleen kirjoittamista ja toivottavasti yhtä hyvissä ja keveissä asioissa :smiley:

muuten, alkoholistin lähtö reppu selässä on minunkin mielestäni juuri sitä mitä kirjoitit…kauhea akka, vei kaiken, kuka pelastaa… vaikka totuus meneekin: ei kykene huolehtimaan mistään, ei ole ostanut yhteiseen kotiin mitään ja reppukin on saatu joltakin sukulais vainaalta…
ja taas tulee joku hyvä sydämminen ja ottaa siipien suojaan…kunnes se toinen alkaa ihmettelemään et onkohan asia ihan sittenkään niin :astonished:
meilläkin, minä sanoin että olen valmis lähtemään vaikka heti ja vaatteitani en tule hakemaan ennenkuin minulla on koti ja työ. mutta silloin hänen pitää hoitaa yksin elukat ja elukat siirretään hänen nimiin… hän ei halunnut vaan vetosi että lasten ei tarvitse kotooaan lähtee…(toisin sanoen…en pidä elukoista huolta) hän haluaa jatkossakin olla se joka on vapaa kuin taivaan lintu…joten… olkoon, sallin sen hänelle…