huomenta!
taas aamutuimaan täällä lueskelen kirjoituksia…jotenki ku luen muiden kirjoituksia he ovat kannustamassa ja tukemassa puolisoaan raittiuden suuntaan…miksi en minä? miksi minä en välitä? hmm…joudun pidempään miettimään…enkä se aika on mennyt ohi…niin, eikä se oli minun puolisoni
, se on ex…koska olisin halunnut häntä tukea? ehkä n.4v sitten, eikä hän ollut valmis ottamaan apua vastaan…hän on onnistunut niin syvästi minun loukkaamaan ja eletty pettymyksistä pettymyksiin sekä yksin olen kantanut kaiken vastuun, koska kun vastoinkäymisiä tuli niin hänhän lähti aina juomaan ja palasi kun olin asian hoitanut…
minua ei yksinkertaisesti enään kiinnosta…
siis tunnen, että olen pahoillani tunteestani, mutta en voi itselleni minkään, en enään jaksa ottaa stressiä hänestä…toisaalta minua inhottaa se etten välitä, mutta toisaalta…se tuntuu hyvältä…kauheeta kaks puolisuutta…
eilen illalla ex toi vielä kalaa…ja hän puhui edelleen vero summasta ja ihmetteli sitä…siis MITÄ SIINÄ ON IHMETTELEMISTÄ
?? en ymmärrä
…siis ex:stä voin jälkikäteen kertoa että hän on metsäkoneyrittäjä…työntekijät tekevät työt ja minä hoidan kuitit, (siis selvitän ne ja lähetän kirjanpitäjälle) ja tarvittavat osa hankinnat…ex:n osuus on nostaa firman tililtä rahaa ja juoda se…hän on ulkoistannut itsensä siitä…
ok! siis ihmetellään veromaksu summaa…kesäkuussa ex:n kone käy 24h/vrk,polttoaine kulut ym ovat maximissa…kesäkuun laskutus menee heinäkuulle, meno puoli kesäkuulle…heinäkuussa, kuten muistatte ex joi ja nautti elämästä, rahaa tulee ja toiset juopot kustannetaan ja eletään leveästi nauttien…sillä välin kone seisoo, on loma kuukausi, tulee heinäkuun loppu…koko kesäkuun tulot ovat tulleet tilille, mutta vain muutama kuitti poistoihin on tullut heinäkuun aikana…kuitit lähtee elokuun alussa kirjanpitäjälle, se palautuu veronmaksu summana syyskuun veroihin ja PLING! koko kesäkuun tulosta ex maksaa veron, koska ei ole tehnyt menoja heinäkuussa…yritin sen eilen ex:lle selittää että koneen tulo - 20% veroa tietää yli 4000e veroja…minulle se on ITSESTÄÄN SELVYYS! mutta ex on sitä mieltä että nyt on tapahtunut VIRHE!!..ei! ei! todellakaan ole tapahtunu virhettä…vaan nyt on kysymys siitä että kukaan toinen ei ole hoitanut HÄNEN omia asioitaan niin ettei HÄNELLE tule korkeita maksuja…siis toiset ihmiset (siis minä) lopettivat hänen asioittensa hoitamisen!(työntekijöiden palkat minä hoidan edelleen) siitä tässä on kysymys! hän eli heinä- ja elokuun niin makeaa elämää, etten enään jaksanut välittää, en enään ottanut vastuuta hänestä…nyt hän hoitaa omat asiansa omalla parhaaksi näkemällään tavalla…näköjään se ei onnistu, mutta sekin on hänen ihan oma asiansa…
ennen aina ajattelin että alkoholi tekee hänestä tyhmän, siis tyhmä=ei ymmärrä itsestään selvyyksiä, mutta nyt kun olen hetken päässyt katsomaan häntä niin sanotusti kauempaa, olen kääntynyt siihen suuntaan että ei hän ole ainoastaan juovuksissa tyhmä, vaan ihan oikeasti on aivoissa tapahtunut jotain…
kun eilen muistutin häntä viime kesä-,heinä- ja elokuun juomisesta niin hän katsoi minuun ja sanoi " jos väität että minä olen juonnut niin paljon, niin jumalauta sinä valehtelet", johon kehoitin häntä tarkistamaan tilitapahtumat niin eipä tarkistannut…joten hänen ajatuksensa jatkuvat, että minä valehtelen hänelle…niin-pä niin!!
alkoholi on ihmeellinen aine…periaatteessa velatkin muuttuvat saataviksi… ihmeellistä 
alkoholi muuttaa myös käsityksen itsestään…ex esim. kuvittelee tällä hetkelläkin, että hän nostattaa sen hallin pystyyn ja hän pilkkoo loppu puut…mutta valitettavasti jokainen muu ihminen tietää että hän ei kykene kumpaankaan! hän kieltää itseltään asiat joita hän ei kykene tekemään, hän ohittaa ne…samalla kun hän ohittaa niin muut ihmiset tekevät ja lopputulos menee suunnilleen näin “olisinhan minä sen ilmatteeksi tehnyt, mutta eivät voinneet odottaa sen vertaa että olisin kerennyt aloittamaan…”
ex olisi vielä kyennyt 10v sitten sen tekemään, mutta ei enään tämä päivänä…sääli ettei hän itse sitä myönnä itselleen…tosi harmi…