Argh,
etkö voisi pyytää sitä tatuoitua auttamaan…,
raskaissa töissä ja lasten seuraksi kun käyt al anonissa?
Ihan oikeasti, sinulla on tosi raskasta. Eikö nyt todellakaan löytyisi jonkinlaista renkipoikaa vaikka päiväksi, pariksi viikossa?
Argh,
etkö voisi pyytää sitä tatuoitua auttamaan…,
raskaissa töissä ja lasten seuraksi kun käyt al anonissa?
Ihan oikeasti, sinulla on tosi raskasta. Eikö nyt todellakaan löytyisi jonkinlaista renkipoikaa vaikka päiväksi, pariksi viikossa?
Anteeksi, jos tämä on ihan tyhmä kysymys. Eikö sinun Argh olisi mahdollista saada maatalouslomittaja edes vähäksi aikaa, että saisit vähän levätä?
Mä kirjoitin pitkästi, en hienosti!
Minunkin mielestä sun pitäisi nyt keksiä joku apuri hetkeksi, sä teet noita kovimpia (ja vähän vaarallisiakin) töitä aika vakavassa mielentilassa. Ei se sun sopivasti tatuoitu ystävä turhaan sulle sanonut että voit pyytää apuun! Sehän ehdotti itse! Ymmärrän toisaalta sen että haluaa pärjätä itse, omin voimin, mutta pelkään että rikot jonkun kohdan itsessäsi ja sitten tulee pitkä saikku ja se on taas hankala homma pyöritellä…
Ja olisko siellä nuoria kylällä lapsenvahdiksi siksi aikaa että Al-Anonissa kävisit? Tai lapsilla leikkikyläpaikkaa?
kiitos kaikille kannustuksesta…tällä hetkellä tuntuu jo paremmalta…koska sain hommat tehtyä
kaikki oli hyviä ehdotuksia ja kaikkea tulen käyttämään…siis lomittaja tulee 14.pvä ens kuuta ja on viikon ku ollaan ruskaa tarkkailemassa
juttelin eilen illalla “tulevan apurin” kanssa puhelimessa, enkä halunnut kertoa hänelle miltä tuntuu. sanoi tulevan käväsemään kun saa työnsä tehtyä (noin viikko)
hoitopaikkaa ei ole…
joku kirjoitti että on tunne syöppö, silloin ajattelin aivan ihanaa irtokarkkipussia ja sohvalle rötköttää , mut kun kävelen kaupassa karkkihyllyn luo, mä en halua mitään…
mutta palaan vielä ilmalaivan kirjoitukseen illalla, koska pakkohan mun on jotain ymmärtää
joten nyt muksujen kanssa katsomaan pikkukakkosta ja saas nähdä olenko sen hetken “kuulovartiossa” mutta vierellä kuitenkin
Argh,
sen verran minäkin olen samaa mieltä sun eksäs kanssa, ettei nainen pärjää yksin - mutta itse saa apunsa valita!
Hyvä että on lomaa, mitä odottaa.
Tuo karkkihyllyn ohi käveleminen on tuttua täälläkin. Minä, entinen sokeriaddikti, en halua esanssivärejä, marmeladia, suklaata, en mitään. Hyvä niin. Yritä kuitenkin syödä, tai juo sitä mehua. Ethän sä kunnossa ole, kun kroppa tuolleen oireilee.
HAH HAA ILMALAIVA! olen jälleen ottanut aivot kaapista itse en ole koskaan ajatellut olevani mitenkään riippuvainen ex:stä, siis se on itse hoitanut asian niin hyvin että on ollut vain pärjättävä itse…luottamus on meillä ollut varmaankin jotakin “syötävää”, yhdessä ollaan eteenpäin suunniteltu aina kun hän on ollut selvinpäin, katse kirkkaana ja vain “taivas on rajana”…mutta itse en ole täysin pystynyt lähtemään niihin mukaan koska olen aina joutunut ajattelemaan että tulee hetkiä jolloin joudun itse, yksin kaikki hoitamaan…ero meillä on ollut selvä vain ajan kohta siihen epäselvä…olen aina ajatellut että kunhan saa pienimmät lapset maailmalle (opiskelemaan) niin silloin tämä lyyli lähtee…mut kohtalo puuttu peliin
ja miksi lapsilla on niin iso ikäero. katsos nämä 2 viimeisintä ovat aikaan saannokset pillereiden vaihdosta ja nyt nuo kaksi “reseptiä” menevät jo kakkos luokalla…joten kohtalo sekin…
pelkäänkö olla yksin? en, en pelkää…enemmänkin ajattelen että “TÄSSÄKÖ TÄMÄ SITTEN OLI?” ja toisaalta ajattelen että kuinkakohan katkera olen sitten vanhana? entä jos iskee dementtia hoitokodissa, huudankohan sielä ja kiroan juoppoa ukkoa? ehkä olisi paree se ennustajan enne…ajattelenpa vain työntekijöitä
kun muistelen aikaa taaksepäin…aina on huuli lentänyt kuin spitaalisten bailuissa…siis tilanne komiikka on ollut aina se millä oon menny eteenpäin…nyt kun ajattelen niin en muista milloin viimeksi olisin nauranut niin et pissat meinannu tulla housuun…siis tappaako ex:ä minusta sen joka minä olen?? vai pistänkö senkin hänen syyksi…ihan sama…ottakoot harteille senkin
jostain vielä löytyy oma minäni…esim eilen ku höpisin “apurin” kanssa puhelimessa, hän heitti jonkun…kuka minä oikein olen…(jotain näin…)…MINÄ? minä olen se, josta äitisi sinua aikoinaan varoitti ja lopetan puhelun…jääkööt miettimään
ex:ä kävi taas tänään…hyvin meni tällä kertaa…mutta palaan vielä myöhemmin…mehut kiehuu…
täällä jälleen! keittiön pöytä on täynnä pulloja mehut siis valmiina…
viimeksi jäin siihen että ex:ä kävi…enpä ois uskonnut että eilisen ryöpytyksen jälkeen viikkoon ois ilmaantunut, mutta tuttu kaara se pihaan kaarsi…hieman se kulmien alta minuu pälyili ja haisteli varmaankin “tuulen suuntaan” muuta huomasi sitten tyyntä olevan…tarjosin kahvitkin…muksutkin tykkäs…
kahvin lomassa katsoin häntä silmiin ja sanoin:“älä ärsytä minua kuten eilen, siinä pelissä ei ole voittajia”
jotain se siihen mutisi, en jäänyt kuuntelemaan…se laitto nyt sitten ison traktorin kuntoon…ja ei muuta kun kovaa ajoo ja huonoo huoltoo …ja se paskakin pitäis ajaa peltoon…onneksi ilmoittivat lisä ajasta…ei tarvi yötä myöten valot päällä ajaa…jos vaikka viikonloppuna…
valitin polttopuiden ajosta…siihen sain vastauksen et “mitä niitä ajat, voihan talvella niitä sylissä kantaa” …meil on 2000l lämminvesi varaaja jos sylissäni puut kantaisin pannuun niin keväällä siinä ei olisi enään polkua vaan ura…ei onnistu!! ihan sama kuin sanoisin sille et “mitä sitä autoa tankkaamaan, liikkuuhan se työntämälläkin”
teurastamolta soittivat…lupasin toista kymmentä ens maanantain autoon…mietitytti vain että yksinkö?, no pers pystyyn ja pää maata kohti ni pianhan siin se määrä kattelee mun vieres et mitä oikein teen…tuli aika yllätyksenä ku olin ajatellut vasta marraskuussa lähettää…joten “PALJONKO ET KAUPUNKILAISET OIKEIN SYÖTTE”
vitsi mikä “ryöppy” tuli päivällä…siis mä olin aivan puhki…miten voi yht äkkiä mennä noin voimat, siis traktorin kytkin ei ole yhtä kevyt kuin autossa, mutta silti…käsijarrun vedin liian pitkälle, mutta silti…kyllä mua harmitti varmasti eniten se vaate ostos, olin niin tyytyväinen et sain uudet työvaatteet ja sit…no ollutta ja mennyttä
ex:sä ku lähti, mukavasti hihkasi muksuille et iskä lähtee ny…muksut kysy et minne? iskä lähtee nyt nukkumaan kämpille, tuun huomenna, nähdään silloin ja nukkukaa hyvin! kivasti vilkkasivat ja antoivat pusut ja halit ja sen jälkeen olikin iltapalan ja nukkumaan menon aika. tosi rauhallisesti kävivät taas nukkumaan. joten näyttää siltä, että vaikka vaikeaa on mut oikean ratkasun olen tehnyt…(mun mielestä ex:sä haisi hieman vanhalle kaljalle…en kysellyt…ei kuulu mulle tai siis minulla on aivan liian pienet aivot ajatellakseni muiden asioita…mutta voipi se iltasin “kaverinsa” kanssa istua ja miettiä elämän suuria ihmeellisyyksiä…mutta siinähän sitten…)
Lihansyöntiä olen vähentänyt, mutta brasilialaista nautaa EN OSTA.
Siis siihen kysymykseen, että paljonko myö kaupunkilaiset oikein syödään… Ja sen kerran kun syön pihvinautaa, voin siitä maksaakin.
huomenta! tänään aamulla herätessäni päätin että tästä pvästä tulee “en tee mitään pvä”= en tee mitään mitä en halua tai mistä tulee hiki…
pyykit tuli jo pestyä ja pannussa on tulet, muksut lähetin kouluun ja nyt…käväsen tarkistamassa laitumet, laitan leivin uuniin tulet (en leivo) vaan lämpöä sieltä hieman tulee, jalkakylpy ois oiva sana, imuri pitäis ottaa esiin, kuitteja pitäisi laitta valmiiksi, onhan pe kuun viimeinen pvä, muksut lupasin viedä kirjastoon…mutta en mitään vastenmielistä aio tehä…laitumet voin tarkastaa traktorilla
porukatkin oli ihmetellyt miksi en ole tullut käymään…siis…millä ajalla? voi että kun ymmärtäisivät…kun lähden heille, ajo aikaa menee n. tunti/suunta sit siel olossa 2-3h…eli aikaa on mennyt n. 5h…mä en nyt vain jaksa lähteä! kun oon siellä niin mihinkä kauheaan tentti penkkiin joudunkaan…ja jos en 50 kysymykseen vastaa niin loukkaantuuhan ne, koska miksi en nyt kerro…kysymykset on aivan laidasta laitaan…mitä ex:llä kuuluu, mitä se tekee, missä se on, mites teurastus, entä ruho painot,kilohinta, mites tarkistajat, tuleeko ne ja koska? onko auto toiminnu? siis vastaukset en tiedä x3, ihan ok x3, en tiedä x3 ja lopuksi palaa hihat et perkele auto on sen verran uusi että pelaa seuraavat 10v, ei niihin mitään tule, jollen sitä tieltä ulos aja…eihän ne pahaa tarkoita…mut en jaksa…aina samat kysymykset…
tuosta kultakalan kirjoituksesta “pihvinauta” tuli mieleen aivan ihana myyntikikka suomessa, “kotimaista härkää” …siis sonnin lihaa? onhan sonnikin härkä ja härkä on sonni
mutta hieman vähäistä on kotimaisen härän kasvatus…eiköhän se ole ihan vain sonnin(nautaeläimen)lihaa…itse pidän kaikkein eniten broilerista ja poro on parasta
, ei karhukaan pahaa ole
mutta pari kertaa vuodessa vain mahdollista saada, sekin syötävä ravintolassa etei vaan vahingossakaan itse pilaa sitä kokatessa…mutta palataan taas ja mukavaa pvää kaikille!
argh minun kirjotus lähti bittiavaruuteen!!!
uudelleen…kävin äsken kävelemässä ns. takalaitumelle, noin kilsan päähän meijän omaa metsätietä…kulkiessani katselen aina maahan, jospa löytäisi metsän eläinten jälkiä…mitä löysinkään…n.kokoa 44-45 olevat kengän jäljet…viimeksi kävin sielä eilen illalla hieman ennen hämärää ja niitä jälkiä ei ollut…ne tulivat meijän laitumen takaa metsästä ja joku oli kävelly n. 50m päähän talosta, hieman aikaa siinä pyörien ja sitten palannut takaisin…
asensin sinne riistakameran. se ottaa selkeän kuvan ääneti ja ilman salamavalon välähdystä…jopa liikkuvasta autosta saa rekisterinron selvää…joten katsotaan kuka se on jos tulee uudelleen…tuntuu inhottavalta ku sielä ei pitäisi olla ketään ja toinen on ollut pimeässä ja minä kotonani valot päällä, sälekaihtimet ovat olleet auki.
koirat ilmoittavat aina lähestyvästä ihmisestä/eläimestä mutta otin ne sisälle n.klo 21.30…onko joku todella ollut sielä sen jälkeen?? jos sillä olisi ollut otsalamppu, olisin havahtunut siihen välkkeeseen, kuten ennenkin, koska tie tulee n.300m metsän reunassa ennen kun tulee pihaa, mutta ei mitään havaintoa…
mietin vain, mitä illalla tein…hmm…muksuille iltapala, mehujen keitto ja tietokoneella istuin…joten ei ollut mitään näkemisen arvoista…en katsonnut edes telkkaria…
Oho, tästähän tulee jännityskertomus. Nyt pitäis tietää exäsi kengän numero ja sen sopivasti tatuoidun? Dekkaristi minussa heräsi. Toivotaan nyt kuitenkin ettei kukaan kulje pahoissa aikeissa. Kaikkea sinulle tapahtuukin.
Argh, olet kyllä ihailtavan tarmokas ja aikaansaava. Ja osaava.
Minäkin odotan jännityksellä riistakameran kuvaa.
ei oo ex:n kenkä…sellaisella pohjakuviolla en ole ostanu sille kenkiä, eikä sillä uusiakaan ole
apuriksikaan en usko, koska se on aina joko soittanut tai ajannut suoraan pihaan…ja sitä paitsi se tietää että käytän kameraa pimeellä hyvinkin helposti…
jos jäljet ois tullu pvällä, epäilisin että joku on vain tullut tarkastamaan, eikö todellakaan ex:n auto ole pihassa…mut pimeessä ei näy autoa sieltä…
jos joku ois eksyksissä, se ois autolla ja tullut kysymään neuvoa…
se on joku, joka tietää ja tuntee tiet koska kun talon takaa lähtee suoraan etelään niin seuraava talo tulee 35km päästä, eikä kukaan sieltäkään tule…jos se ois ollu niitä ulkomaallaisia marjanpoimioita niin se ois tullu pvällä…joten kamera kertokoon…
mitään pahaa en usko, koska se olisi tullut jo eilen/yöllä
aamuyöstä sato ja jäljet oli tullu ennen sadetta, joten jäljet ei oo aamullisia…
koirat nukkuvat ulkoeteisessä ja ne nostavat niin hirveän metelin jos pimeässä joku vieras tulee edes terassille et ei varmasti kukaan uskalla avata ovea…tutut kyllä…mutta tämähän ei tullut pihapiiriin
joten jäädään oottelemaan…
huomenta!
eilen illalla en avannut konetta ollenkaan ja tuntuu että taas kirjoituksia on tullut todella paljon monen nim. alle…
eilen pidin siis ruumiillisesta työstä vp:n , otin myös päikkärit
kuittien teko jäi mutta onhan siihen vielä tämä ja huominen aikaa
ex:sä tuli eilen…ihan hyvissä merkeissä meni…olin yläkertaa imuroimassa sen tullessa ja se varmaan luuli et pahaa oloa sinne pakenin ku tuli morjestamaan sinne, mutta…ha haa…empä ollut, vaan ihan hyvillä mielin, jos siivouksesta saa vain hyvän mielen…se kääntyi kohti alakertaa ja siinä sitten hihkasin et hei! mikä jäi? halasimme ja tunsin, että ihan tutulta se tuntui, ei mitenkään pakonomaiselta…mut ei "makiaa mahan täydeltä "
puhuin sille niistä jalanjäljistä…katsoi minuu hieman ja sanoin et no niin, nyt ne kollit sit alkaa pyörii nurkissa…vitsiähän se oli, mutta ei sekään saanut kiinni siitä kuka sielä olis ollu…sanoi vain et tulevat katsomaan ettei hänen auto todellakaan ole pihassa…ehdotinkin että vaihdetaan autoja ja minä laitan iltasella kaihtimet kiinni…mutta täytyy tottua että pienessä kylässä on pienen kylän ongelmat…
heitin ilmaan et koska jälkiä alkaa ilmaantumaan niin aina seuraavan yön ex:ä on täällä meijän kanssa, niin hän sanoi että oliko tuo käsky? vastasin että ei, vaan ehdotus…yöksihän se sitten jäi…kyselinkin ennen nukkumaan menoa kuulumisia/ tunteita erillään olosta, ikävä on kuulemma kova ja öisin ei saa nukuttua…mielestäni meidän ero on todella kova “hinta” siitä, mitä kaikkea olemme tehneet yhdessä kun hän on ollut selvinpäin…jos alko ei olisi ollut meidän välissä, meillä ei olisi ollut mitään hätää…harmi! mutta omia ajatuksiani en kertonut hänelle, ehkä parin kk kuluttua…
ilmalaiva kirjoitti hyvin neljästä ratsumiehestä:
-itsekeskeisyys
-epärehellisyys
-kaunaisuus
-pelko
mä voisin jos muistaisin muutaman kk:n kuluttua palata näihin ajatuksiin ja katsoa onko ne muuttuneet…mutta jos nyt itsestäni kirjoitan eli siitä mitä näen kun katson peiliin…
-itsekeskeisyys: opettelen sitä, aina on menneet perheen jäsenet edelle tarpeineen. olen pitänyt itsestäni liian huonoa huolta ja nyt vähän kammoksuen ostelen itselleni esim vaatteita, enkä tuo samalla muille. vielä joudun opettelemaan jotta huono omatunto siitä etten tee aina muille vain siirtyisi sivuun. olen opettelemassa sanomaan EI myös muille ihmisille, ei, nyt ei käy meille…
puhuinkin ex:lle eilen siitä että miksi naapurikunnistakin aina lapset on tulossa meille, minä en juuri nyt jaksaisi ottaa yhtään vierasta lasta harteilleni…eilenkin kun hain muksuja koulusta kirjastoon niin 2 eri perheen lasta juoksi minua vastaan ja kysyi että milloinka voisivat tulle meille? toinen sanoo että soita meijän äitille ja toinen kysyy minun puhelinnumeroa jotta hänen äitinsä voisi soittaa minulle…IHANIA LAPSIA! mutta en pysty heille selittämään miksi en juuri nyt jaksaisi ottaa heitä kylään…meillä kun on välimatkat niin pitkiä että aina kyläily on yökyläilyä, yleensä pari peräkkäin…
epärehellisyys: en harrasta…(en myönnä), olen liiankin suorasukainen, mistä on myös harmia…en voi sietää valehtelua ja se saa minut huomattavasti vihaisemmaksi kuin huononkin viestin tuominen totuudessa…on totuus kuinka satuttavaa tahansa, se satuttaa vähemmän aikaa kuin valhe joka tulee myöhemmin ilmi…
kaunaisuus: olen ehkä kaunainen ex:lle ja hänen juoppo kavereille…miksi viina meidät erotti…jos olisin ollut ex:n kaveri, olisin tuonut hänet kotiin. jos ystäväni tekisi perheellen näin, veisin hänet “ripityksen” jälkeen kotiin…mutta pääsen tästäkin yli…kohtalo on jokaisella…
pelko: voinko sanoa etten pelkää mitään…jokainen pelkää jotain…pelkään että läheisilleni (lapseni, vanhempani) että heille sattuu jotakin, suurin pelkoni on että lapseni joutuvat onnettomuuteen. heistä riippumaton asia aiheuttaa heille kipua…pelkään heidän juostessa, että he kaatuvat ja satuttavat itsensä. kun niin käy, olen varma että minuun sattuu enemmän kuin heihin…pelkään joka ikinen kerta kun poikani lähtee moottoripyörällä liikenteeseen että joku autoilija ajaa hänen päälleen…(mutta silti ostin hänelle sen moottoripyörän). minun pelkoni on sitä että muille sattuu jotakin…
joten näitä pähkäillessä mennää kohti uutta pvää…
huomenta!
se on sitten “pärjäntäi” ja huomenna “lärvantai”…viikko taas vierähtänyt…
porukat oli eilen puu hommissa jelppaamassa ja ihan hyvä puu määrä saatiin liiteriin, laskettiin että siel ois nyt joulukuun puoleen väliin puita…
iso traktori sai kipeetä…“pyörittäjä” sai paskakärrystä osuman, kärry koukasta irti ja se otti osuman pyörittäjään, naps poikki…no, ens viikon alussa saa uuden pyörittäjän…yks pomppu maassa ja pam! siin men taas 500
ex oli taas eilen…annoin sille hieman elämän ohjeita…sanoin et voi olla jelppaamassa täällä mut tämä ei ole mikään katkasulaitos…jos juo viikon on myös seuraavan viikon poissa, jos juo 2vk:a on yhteensä kuukauden poissa…saa aivan rauhassa painia kankkusen ja oman pahan olon pois ettei tule hakemaan lohtua täältä…kun on jano poistettu niin tänne ei tulla seuraavaksi syömään…vaan syö sielä missä juokin…
alkohan se hieman naureskelemaan…nopeasti hymy hyyty kun hieman “latasin” että "oman terveytesi kanssa voi leikkiä ja pilailla, mutta toisella ihmisellä et pilaile muuten on kyyti kylmää "…
miten olen pärjännyt rahallisesti? minulla on mennyt kuukauden aikana ruokaan, polttoaineeseen, vaatteisiin ym.joka päiväsiin asioihin 440e, siis lasten ja minun yhteiset menot…aikas halvaksi tulee elämä ilman ex:ää…ei paha ja mitään ilman emme ole olleet…mutta nämä vara-osat ja korjaukset ovat summa omansa mutta ne menevätkin “poistoihin”
mukava huomata että elämä ilman alkoholia on aikas halpaa
mutta palataan taas ja mukavaa päivää kaikille!
Wau. Tää on merkillepantava seikka, juoppo kun juo niin krapula on kans. Krapula kestää varmaan yhtä kauan, kuin juominenkin. Viikon kännistä seuraa viikon oireet, jne. Jossain vaiheessa aattelin että se juominen on se pääasia, mutta eihän se ole. Juopolla ei selvää päivää ole, vaan kaikki on joko juomista edeltävää aikaa, tai sen jälkeistä aikaa. Normaalipäivät vähenee kokoajan myöhäisvaihetta kohti. Vai onko niitä koskaan ollutkaan. Vai onko ensimmäisestä ryypystä asti elämä ollut vain seuraavan odottamista. Siksihän ne tuolla lopettajissa monet sanoo, että vähentäminen ei ole vaihtoehto enää, tai kohtuukäyttö,
kun se on vaan sitä seuraavan ootusta. Alkuvaiheessa ne vaan malttaa odottaa pitempään. Paino sanalla MALTTAA. Kuukaudenkin, tai jopa puolivuotta. Jos se on malttamista, se on yhtä kuin juomista.
Oonko koskaan kertonut, että olet mun idoli. Jossain vaiheessa mua pisti silmään se että niistä deekuista puhutaan kuin koirista joka ketjussa,ja se pisti miettimään. Taisin siitä jotain sanoakin. Mutta olin silloin vaiheessa.
Sulla on kääntynyt kokoajan jutut hauskemmiksi, oot alkanut elää, samoin kokoajan lämmittää enemmän nää sun jutut. Oot yksinkertaistanut varmaan meidän muittenkin puolesta monet asiat:D Niinkku tuo: Syö siellä missä juokin. Ei vois paremmin asiaa kukaan sanoa. Mahtava lukea että olet pistänyt täysremontin elämässäsi näin lyhyessä ajassa. ja noin suuria asioita, maatila ja kaikki. Meikä joutui sitäkin miettimään puolivuotta, että laitanko vuokra-asunnossa ranttaliksi vai enkö. Sidos täysin henkistä laatua, eikä muksuja eikä mitään.
voi kiitos kannustavista sanoista “kuka tietää”…idoliksi en ryhdy…joten ollaan samassa uppoavassa veneessä…mutta “vain rotat jättävät uppoavan laivan”
koko pvän olen taas tehny syyslaidunta elukoille, joten kroppa on kipeä ja väsymys painaa…
kirjoitan tällä kertaa pikaisesti, kun en voinnut olla vastaamattakaan…mutta nyt pannun lämmitykseen ja maate…jotta huomenna aamulla taas jaksaa jatkaa…
hyvät vkl:t kaikille!!!
huomenta kaikille! se on nyt lärvantai…ja hieman sekavissa ajatuksissa mennää (taas)…
mitä eilinen ilta toikaan tullessa…
yleensä miehet mielestäni ostavat naiselle…koruja, sormuksia, kukkia jopa alusasuja…minäpä sain eilen ex:ltä 450 neliöisen TEOLLISUUSHALLIN…juu-u, teollisuushalli…kuulemma tarvitsen sitä…ihan totta…lisätila ei koskaan ole pahitteeksi ja viime talvena traktorit lepäs ulkona ku oli vähän ahdasta…hyvä teko sinäänsä, mutta pari kuukautta lumen tuloon ja halli pitäis olla pystyssä…joten kai se on parasta ajatella niin et “työllistävä vaikutus”…en toki itse sitä pystytä mutta pakkohan se on rakennusluvat hankkia, betonitehtaalle soitot ym…kyllä taas pääsi siirtymään “johtotehtäviin”…no elukka lukua se ei nosta (ehkä) mutta tulee ainaski hyvät työtilat…ei tarvi katsoo sivuille et mahtuuko traktori halliin vaan antaa mennä…
ja toisaalta…saanhan autotallini takaisin…siis miten niin takaisin…ensin kauan aikaa sitten otin navetan päädystä itselleni autotallin, joudun luopumaan siitä koska sielä alettiin säilyttämään elukoiden täysruuat ym…silloin sain sitten navetan toiseenpäähän uuden autotallin, se rakennettiin ihan minulle…ja sellaiseksi kun halusin, kysyttiin vielä että haluanko autotallin 2 ovisena, et voi ajaa suoraan sisään ja sit suoraan ulos…silloin kerroin vielä löytäväni pakin autosta, laitetaanko ovi kaukosäädöllä? ym…sain nauttia lämpimästä ja lumettomasta autosta yhden (1) talven, kunnes…sinne ilmaantu kaikki korjaustavarat, työkalut,kompurat,agrikaatit,pojan,mopot (3kpl),moottoripyörät,mönkijät 2,moottorikelkat 2,kaikkien renkaat ym.ym.paljon paljon roinaa…ja missäs autoni on levännyt sen jälkeen…no, hangessa tietenkin…
mun on nyt vain vähän maisteltava, mihin hallin nostatan, ihan hyvä ostos, yllättävä kieltämättä, tarpeellinen ja sitä kaikkea…mutta onneksi pihan perälle on ajettu aikaa sitten maata ja siitä on tehty tasanen “plaani” jossa kaikki koneet mahtuu olemaan vierekkäin, joten sinne se siis nousee…
ok! kiitos ex:lle kumminkin vaik en naisellisia “lahjoja” saanutkaan…siis tälläistä hyvää (siis tämä oli hyvä asia) se tekee kun ei alkoholi riivaa…vai koittaakohan se ostaa mut , mutta onneksi en ole kaupan…ei,ei se niin ole, olen aivan varma että se haluaa vain helpottaa hommia ja niinkuin se sanoi “poistoja on saatava”
mutta eikös me jo olla sovittu et ei märehditä huomista eikä eilistä joten palataan arkeen (siis lauantaihin) ja töihin on taas mentävä…vähän ikävä kun linjan raivuuta ois tiedossa ja sataa…
huomenta, sunnuntaita vietetään…
ex:llä on jano…sovitaan etten tiedä sitä…mut palataan siihen
mä oon vieläkin jotenki ärtyny siitä hallin ostosta…mitäköhän on taka ajatuksena…muut tekee pohjat ja toiset kasaa rungon…eli ottaako ex:ä kiitoksen kylältä, eli “kyllä on hyvä mies, vaikka on eri teille lähtenny niin silti osteloo…” siitä vaan…vai jääköhän se osina makaamaan pihaan ja loppujen lopuksi ex:ä sanoo “kasaa ihan ite” sekin luonnistuu siltä…vai saakohan sen ihan oikeasti pystyyn niin et olen lopputulokseen tyytyväinen ja joudun “syömään” sanani…mut sitä hetkee ootellessa…
kirjoitellaan hieman janon epäilystä…olo on kuin istuis pommin päällä ja odottaa et koska räjähtää…ex:ä pyöri eilen tässä ostonsa jälkeen ja joka ikiseen asiaan joko minä tartuin tai hän…kuitit tuli tehtyä ja niiden lajittelussa en ymmärrä ollenkaan ex:n ajatusta…on kolmenlaisia kuitteja, tulo, meno suoraan tililtä ja käteismenot…eli kolmeen pinoon…ex:lle on vain kaksi pinoa…tulo ja meno tililtä…ei kuulemma tee yhtään mitään kuiteilla jotka on ostettu henk.koht.tililtä kortilla, ne voi kuulema heittää pois
elatusmaksut…vuosi siten tehtiin elatusmaksusopimus 1000e/mukula, kuun ensimmäinen pvä maksupvä…hänen mielestä hänen ei tarvitse maksaa koska minä saan maataloudesta palkkani, siis tä …eli yksinhuoltaja joka käy töissä ja saa palkkaa ei ole oikeutettu elatusmaksuun
hän ei ymmärrä, että ne on kaksi eri asiaa, yritin vääntää asiaa, että hän ei elätä minua vaan hän osallistuu meidän yhteisten lasten elatukseen, se on elatusmaksujen periaate (mut ei mene perille niin ei mene)…eli minulla on 3 eri paikkaa mistä tulee rahaa…työni, elatusmaksut ja lapsilisä…sanoin myös et hänellä on joka toinen vkl muksujen kanssa olo vkl ja minulla vastaavasti ne ovat vapaat…taaskaan ei mennyt perille…hän sanoo “no, täällähän mä olen…” joo-o, niin olen minäkin ja teen teille kaikille ruokaa…
kunnes hänkin närkästyi ja sanoin “jos hänelle vielä nalkutan niin hän ottaa kuittinsa ja kääntää postinsa uudelle kämpälle…”…juurihan niin hänen pitää tehdäkkin!!!, ei se ole mikään kiristys vaan hänen pitää tehdä just niin!!!
no…mihin tämä keskustelu loppu…hän sanoi/ehdotti ottavansa minun auton huomiseksi saakka koska…hänen autossa on heppakärry kiinni …siis heppakärryn irrottamiseen menee aikaa hmm…1,5min…miksiköhän hän ihan oikeasti halusi lainata autoani…ihan sama…mutta tänään ku se sen palauttaa, lukitsen ovet ja otan avaimet veskaani ja sitä ennen irrotan kärryn sen koukasta…
joten heitänkin tässä ilmaan että 3pvää niin ex ilmaantuu promilleissa tai vastaavasti ei ilmaanu ollenkaan ja janoa onkin helpottamassa “vähän lähel kuppilassa”= ei lähellä, ei kaukana vaan paikallinen juottola on vähän lähel…tai sit sitä ennen jo “pommi” sanoo pam ja sit taas jälkikäteen kuulee tutut lauseet "en minä muuten olis juomaan lähtenyt mutta kun sinä sanoit…tai sinä teit…"mutta jos ihan rehellinen olen niin…voisinhan minäkin se pullon vaikka hänelle hakea jotta olis nyt edes vähän aikaa poissa täältä…alkaa meinaan kyrsimään sen verran paljon sen täällä oleminen et voisi sanoa että nyt eletään hetkessä…siis ei se nytkään täällä ole, mut joka pvä se tänne tulee, ei tämä ole mikään nakkikiska johon tullaan syömään joka pvä. tämähän on meidän koti…hän on juomareissuilleen lähtiessään tiennyt jo monen vuoden ajan että tämä ei lopu hyvin (tai johtuu kenen näkökannasta katsoo ) ja joka ikinen kerta riskin ottanut joten, pysykööt poissa, ei tänne voi tulla ihan milloin vain kun ei jano vaivaa…ei tämä ole mikään helsingin juna-asema mihin tullaa viettämään aikaa ja tapaamaan tuttuja…tämä on meidän koti!
ja tunnen hänet niin hyvin että tiedän hänen ymmärtämättömyyteen syyn…aina kun hänellä on jano niin hänen aivoilleen tapahtuu jotain…hän ei tajua normi asioita, ei vaikka rautalangasta vääntäis, mutta kun jano on juomalla poistettu niin ne samat asiat ovat aivan itsestään selvyyksiä…joten MAX 3 PVÄÄ! ei kukaan ihminen kestä olla tyhmä yhtään kauempaa…
tänään on teurasajo…ihana…pää luku hieman pienenee…vain hieman, mutta senkin huomaa , sisäruokinta kausi lähestyy ja on ihan hyvä saada mahd. monta pois niin on vähemmän hommia sisätiloissa…pikkuhiljaa alan tuomaan elukoita lähemmäksi pihapiiriä ja se on tieto jo alkaneesta syksystä…taaimmainen laidun tyhjeni elukoista eilen mutta se olikin jo syöty “tyhjäksi” ja siksi olikin jo kiire saada uusi(vanha)laidun kuntoon (sähköaidan alta heinät poikki ja sähkön toimivuus tarkastaa)…joten taaimmaiselle ei tarvitse enään tänä syksynä mennä
oon jo miettinyt, minkä verran elukoita pidän talvella…eli nyt niitä on…hmm…n.270-260, tänään -20=250-240 päätä, helmikuussa voisin pitää yli 10kk+aik. n.140 ja sen jälkeen hoidetaakin nuoria elukoita aikuisten lisäksi seuraavaan syksyyn… joten marraskuussa saisivat viedä (siis loka-marraskuu) 110-100 päätä…joten nän se taas kiertää…
joten, mukavaa päivää kaikille ja katsotaan mitä tulevaisuus taas tuokaan.
Tuo on sellaista oikomista, jos hänellä on vaikeutta säilyttää ja löytää niitä kuitteja tarvittaessa? Sellainen on aika tyypillistä minun mielestä alkoholistille, ja kun tauti sinun exän kohdalla on siinä vaiheessa että alkaa mennä akka, auto, asunto ja ammatti ja jäljelle jää alko, niin uskon ettei hän oikeasti kykene enää ajattelemaan kuittien säilytystä… Pikkuhommat menee varmaan ettei tule isoa tappiota, mutta toisaalta kun ajattelen entisenä taloushallintoihmisenä, niin niistä kertyy iso virta niistä pienistä kuluista, vuositasolla. Kuitenkin varmaan maksatte tuloista veroa, nin joka penni on sitten pois vähennyksistä.
Jos hän ei pysty selviytymään tuosta elatusmaksusta, hänen on kipitettävä sossun luukulle toimeentulotukihakemusta rustaamaan tai pyydettävä lastenvalvojalta ohjeita siihen, miten haetaan kohtuullistamista (tehdyistä sopimuksista huolimatta tilanteessa katsotaan hänen toimeentulo, sinun toimeentulo jne). Ilmeisesti hän ei kumpaakaan ymmärrä tehdä vaan pitkittää asiaa vetkuttelemalla. Laita ulosottoon vaan, kerta paperit on. KELA maksaa sinulle sen “lakisääteisen”, jos isä ei pysty tai halua maksaa sinulle suoraan. Loput rahat voi jäädä saamatta tai sitten tulla ulosoton kautta.
Ei ole tainnut ex vielä ymmärtää olevansa ex, kun laukoo tuollaisia lauseita! Hänelle tämä kaikki on luopumista, ja nyt hän pitää kiinni kynsin hampain entisestä, ei haluaisi millään luopua, koska vaikka hyvänä puolena on vapaus juoda ja rellestää jatkossa, huonona puolena on se, että rahahanat taitaa olla tiukemmassa.
Ja kun muistamme HUOM! että kyse on sairaudesta, niin toisaalta hänessä kuitenkin rimpuilee se mies, joka on sinua rakastanut, lapset tehnyt ja tilaa hoitanut kanssasi. Vaikka alkoholi on sen miehen marinoinut! Siksi on vaikeaa luovuttaa, vaikka muuta keinoa ole, mutta kaikkensa hän tekee, ettei VIELÄ NYT tarvitse mennä sinne asuntoonsa olemaan ja jäämään.
Se postin kääntäminen taitaa olla edellytys sille, että voi oikeasti nuo elatusmaksut jne laskea itsellesi tuloiksi, sen suhteen kannattaa kyllä ihan vaikka samantien vaatia nimi paperiin, nimittäin siihen osoitteenmuutokseen maistraatille ja postiin ja viedä itse se paperi, olisihan se viimeinen palveluksesi exälle! Sillä toimenpiteellä säästyisit isolta sotkulta, kun todetaan myös virallisissa kirjoissa ja kansissa, että ex asuu muualla ja ette ole enää avopuolisoita. Mutta lakimies osaa kyllä kertoa sinulle nämä pykälät tarkemmin. Itsehän olen törmännyt asiaan sillä tavalla, että kun lapseni isä aikoinaan ei tehnyt osoitteenmuutosta ajoissa, en saanut tilanteen mukaista asumistukea enkä elatusmaksuja enkä korotettua lapsilisää, olin silloin melkein minimiäitiysrahalla ja siksi jouduin vaikeuksiin. Vasta, kun sain häneltä nimen muuttoilmoitukseen ja vein sen itse, aloin saada rahaa. En tiedä onko säännöt siitä muuttuneet, mutta retkulta vaadin nimen paperiin muuttopäivänä välttyäkseni kaikelta sotkulta.