huomenta!
no niin…huomenna on riipan muuttopvä! miltä tuntuu…hmm…ei miltään…ei hyvältä, ei pahalta…ei siis miltään…
eilen olin jälleen ratketa liitoksista kun ilmettelin missä pitkälle toista tuhatta euroa olevat veronpalautus rahat oikein viipyvät…niiden olisi pitänyt tulla jo tämän kuun alkupuolella…kunnes riipan ilmeestä luin: “meni jo”. sen ilme vain kertoi…
muistelin vain hänen viime reissun paluuta, 10min. ennen lasten lähtöä tämän lukukauden ensimmäiselle koulumatkalle…hän kulki minun perässä ja vaatimalla vaati visakorttia, enkä antanut, niin sit hän tankkasi löpöä. kuinka hän hyvinkin ylpeänä itsestään kertoi minulle että ei ole nostanut tililtä yhtään rahaa, ei ollenkaan…ihan totta, ei ollut nostanut TILILTÄ yhtään ja ihmettelinkin että kuka maksaa hänen ruuat, juomat ja tupakat…mutta hän oli mennyt verojen palautuskuittia vastaan pankkiin ja nostanut kaikki veronpalautukset ja joi ne …yli 200e pvä vauhdilla…
kyseenalaistin hänen toimintansa johon sain hyvin väliinpitämättömän vastauksen “se on vaan rahaa ja sitä painetaan jatkuvasti lisää” yritin vielä avata hänen silmiään asialle “raha on elin ehto ihmiselle” mutta hän on vain sitä mieltä että sitä tulee aina vain lisää, mitä sitä murehtimaan…
minulle tulee siitä uudesta laitumesta vielä tämän vuoden puolella 8000-9000e lasku aitatarvikkeista sekä täysrehut pitää talveksi taas tilata 2000e…minun on pakko hieman laskea rahan määrää…minun on vain pakko miettiä mitä ostan ja mitä emme välttämättä tarvitse vielä…alku talvesta tulee pienten muksujen lautailu tarvikkeiden ja hissilippujen osto, viime vuoden “kamat” ovat auttamattomasti pienet…4000e nurin…sit tulee joulu…ja kumminkaan ei olla laitettu vielä mitään lautaselle…MINUN ON VAIN PAKKO MIETTIÄ RAHAN RIITTÄVYYTTÄ…mutta huomista ootellessa…
yksi asia mikä on varma…ensi keväänä…rakennutan talon ja piha/saunamökin välisen alueen terassiksi ja mökin lähelle laitatutan terassiin upotettavan ympäri vuotisen porealtaan…käyn se hakemassa ruotsista…suomessa ne maksaa 15.000e ylöstäin ja ruotsista ne saa ALLE 4000e
riippa kyllä sanoi että tulee tekemään sen mutta varaudun siihen että ei tule ja teetän sen jollakin toisella…
JA SE ON SITTEN MINUN!
oon jo mukavasti päässyt etenemään mettässä ja kun muksut lähtee kouluun niin jatkan taas etenemistä…joten mukavaa päivää teille kaikille!!!