alkoholistin puolisona olo

huomenta!

no niin…huomenna on riipan muuttopvä! miltä tuntuu…hmm…ei miltään…ei hyvältä, ei pahalta…ei siis miltään…

eilen olin jälleen ratketa liitoksista kun ilmettelin missä pitkälle toista tuhatta euroa olevat veronpalautus rahat oikein viipyvät…niiden olisi pitänyt tulla jo tämän kuun alkupuolella…kunnes riipan ilmeestä luin: “meni jo”. sen ilme vain kertoi…
muistelin vain hänen viime reissun paluuta, 10min. ennen lasten lähtöä tämän lukukauden ensimmäiselle koulumatkalle…hän kulki minun perässä ja vaatimalla vaati visakorttia, enkä antanut, niin sit hän tankkasi löpöä. kuinka hän hyvinkin ylpeänä itsestään kertoi minulle että ei ole nostanut tililtä yhtään rahaa, ei ollenkaan…ihan totta, ei ollut nostanut TILILTÄ yhtään ja ihmettelinkin että kuka maksaa hänen ruuat, juomat ja tupakat…mutta hän oli mennyt verojen palautuskuittia vastaan pankkiin ja nostanut kaikki veronpalautukset ja joi ne :open_mouth: …yli 200e pvä vauhdilla…
kyseenalaistin hänen toimintansa johon sain hyvin väliinpitämättömän vastauksen “se on vaan rahaa ja sitä painetaan jatkuvasti lisää” yritin vielä avata hänen silmiään asialle “raha on elin ehto ihmiselle” mutta hän on vain sitä mieltä että sitä tulee aina vain lisää, mitä sitä murehtimaan…
minulle tulee siitä uudesta laitumesta vielä tämän vuoden puolella 8000-9000e lasku aitatarvikkeista sekä täysrehut pitää talveksi taas tilata 2000e…minun on pakko hieman laskea rahan määrää…minun on vain pakko miettiä mitä ostan ja mitä emme välttämättä tarvitse vielä…alku talvesta tulee pienten muksujen lautailu tarvikkeiden ja hissilippujen osto, viime vuoden “kamat” ovat auttamattomasti pienet…4000e nurin…sit tulee joulu…ja kumminkaan ei olla laitettu vielä mitään lautaselle…MINUN ON VAIN PAKKO MIETTIÄ RAHAN RIITTÄVYYTTÄ…mutta huomista ootellessa…

yksi asia mikä on varma…ensi keväänä…rakennutan talon ja piha/saunamökin välisen alueen terassiksi ja mökin lähelle laitatutan terassiin upotettavan ympäri vuotisen porealtaan…käyn se hakemassa ruotsista…suomessa ne maksaa 15.000e ylöstäin ja ruotsista ne saa ALLE 4000e
riippa kyllä sanoi että tulee tekemään sen mutta varaudun siihen että ei tule ja teetän sen jollakin toisella…
JA SE ON SITTEN MINUN!

oon jo mukavasti päässyt etenemään mettässä ja kun muksut lähtee kouluun niin jatkan taas etenemistä…joten mukavaa päivää teille kaikille!!!

Kun mä luen sun kirjoituksia, en voi kuin todeta että WAU!!! Sä oot sellainen selviytyjä, että alta pois. Mä oon ihan mykkänä. Mukavaa päivää sulle ja voimia tulevaan (vaikka kyllä sulla niitä aivan tarpeeksi taitaa olla jo :slight_smile: )

heissan kaikille!

ja kiitos ent. aurinko…jotenkin voimia saa kun pääsee purkamaan itseään toisten kirjoittajien kanssa jotka kokevat tai ovat kokenee mitä alkoholismi parisuhteessa saa aikaiseksi…jotenkin tuntuu että vastassa on ihan oikeasti ihmisiä jotka ymmärtää, joten kiitos siitä teille! tämän kaiken raivon mitä olen kirjoittanut tänne sivuille olisin pitänyt sisälläni, mutta nyt tuntuu ihan hyvältä :slight_smile:

asiat alkavat järjestymään…riippa otti sen asunnon ja tänään olisi muuttopvä…mutta…siirrämme sitä hiukan…minun toiveesta…sain sen tänään mukaani raivuulle ja yhdessä menetti eteenpäin linjaa tehden…pääsipäs kahdestaan nopeasti eteenpäin :slight_smile:
nyt lähden viemään tyttöä ratsastustunnille ja sen jälkeen riipan…no puhutaan nyt siipan…kanssa lähdetään hakemaan yhdessä yksi elukka pois laitumelta, se on satuttanut jalkansa…jonka jälkeen viemme kärryn laitumelle jotta saan pidettyä lisäruokinnat sielä…tuntuu hyvältä!
toivottavasti meidän yhteistyö tulee jatkumaan ja tulee silloin auttamaan kun pystyy ja yhtään ei ole “hammasta kiristänyt”…voisin sanoa että tuntuu nyt hyvältä koska elämässä on vaihtoehtoja…

ja jos vielä saisin hieman ola vailla jotain niin…pikkaisen vähemmän lämpöä…on meinaan tosi kuuma kulkea kaikissa tamineissa pitkin mettää ku sielä ei ilma liiku ollenkaan…mutta…kelvatkoon näinkin :smiley:

mukavaa päivää kaikille!!

Mä olen ihan mykistynyt. Ukkos oikeasti muutti muualle?

Ja näin pian? Siis oikeasti, sinullakin on elämässä tapahtunut tosi paljon lyhyessä ajassa.

Joko selvisi, mitä olet tehnyt (siis sen uuden miehen lisäksi) vai odotteletko yhä juorujen mehevöitymistä?

huomenta jälleen taas ollaan arjessa ja muksut lähtivät jo taxille…jotenkin apea aamu…miksi? en tiedä…tuntuu vain että jos tikkukin on väärinpäin maassa, poltan päreeni…joten sitä odotellessa…

kaupunkiin meinaan lähteä ja autokin pitäisi pestä, muuten kaikki tietää että maaltahan toi on tulossa, jostain tiettömän tien päästä…koska auto on aivan hiekkapöllyssä… mutta en tiedä viittinkö…

tiedän/ epäilen että tänään olisi al-anonin tapaaminen kaupungissa ja haluaisin mennä sinne, mutta tiedän etten pääse…ei voi muksuja yksin jättää moneks tunniks, vaikka toiset vanhemmat jo jättävätkin, mutta minä en vielä halua…en näe mitään hyvää syytä miksi kahden 8 vuotiaan pitäisi olla illalla monta tuntia kaksin joten jään siis pois jo ensimmäisellä kerralla…
nyt olisi hyvä hetki mennä sinne tapaamiseen koska rintalastan alla joku huutaa "miksi meille kävi näin…miksi pullo meni kaiken edelle…kun siipalle tuli valinnan hetki, miksi hän valitsi pullon? miksi hän hajotti perheen pullon takia? meinaako hän olla tässä meidän kanssa aina kun ei ole jano? ja sit ku on jano…niin häipyykö hän omaan asuntoonsa siksi aikaa ja palaa taas kun on jano sammunut? siis miten se elo eroaa meidän elämästä ennen hänen asunnon hankintaa? poissahan hän silloinkin aina oli kun jano yllätti ja sit palasi taas…kuka tästä oikein hyötyy…siippa/riippa tietenkin…EI, EI KÄY!sanon minä!

KULTAKALA! juu-u, oma/ vuokra-asunto siipalla on ollut viime lauantaista saakka…olenko tyytyväinen…en…olen erittäin pettynyt, itse en koskaan vaihtaisi perhettä ja pulloa keskenään…en ikinä!!
ja olen aivan varma, kuten siippakin sanoo…me emme olisi ikinä eronneet jos alko ei olisi ollut välissämme…tuntuu että meidän yhteiselämämme oli keski-vertoa parempaa hänen selvinä jaksoina. ennen niitä oli paljon, nyt tuntuu et niitä ei enään ollut kuin pari kuntoutuspvää/kk…joka aamu ennen heräsin tyytyväisenä uuteen aamuun ja joka ilta menin tyytyväisenä päivän puuhista nukkumaan…ja kuinkas ollakkaan…nyt tuntuu että elimme tulitikkutalossa ja puhuri tuli ja vei talosta kivijalan…ukko meni samalla ja jäljelle jäi aikas hutera tönö…mutta ehkä tämä v.päiväkin jälleen päättyy…

ja kultakala…ei tämä tapahtunut äkkiä…olen aivan varma että se hetki jolloin kirjoitin tänne ensimmäisen kerran oli jo lopun loppua…ei alkun loppua, eikä lopun alkua vaan se oli viimeinen keino saada voimaa jostain jotta pääsen pois siitä helkkarin teatterista…eli voisin sanoa verraten teatteriin…ESIRIPPU ON LASKEUTUNU!

mehevöitykööt juorut…en ole kertaakaan pysähtynyt autolla missään kun pihasta olen lähtenyt, ennenkuin olen oman paikkakunnan rajojen ulkopuolella…ei oo ollut tarvistakaan, ei oo meinaa kauppaakaa…

mutta tiedättekö…olen oppinut valehtelemaan!..juu-u, inhoan valehtelemista, se on asia mikä saa raivoni yltymään sekunneissa…ja nyt…valehtelin eilen ja tiesin heti toisen tietävän että puhun puuta heinää, mutta en välittänyt…
tuttava soitti, en vastannut puhelimeen, lähetti viestin heti perään, jossa oli että on tulossa meille 30min. kuluttu, yritin viestittää takasin ettei nyt olisi sopiva hetki, mutta hän soittikin heti uudelleen ja vastasin, hän oli sitä mieltä että on nyt jo tulossa meille, sanoin että tänään ei käy, katsotaan joku muu pvä, hän vaan jankkaa että ihan pikaisesti vain…sanoin että meillä on nyt talo täynnä porukkaa (vale), nyt EI käy vaan joku toinen kerta…ymmärsihän se vihoin viimein…mutta epäilen että hän on jostain saanut kuulla siipan uudesta asunnosta ja olisi halunut tulla vain sen tiedon varmistamaan minulta…muuten kukaan ei jankkaa niin kauaa. voisin verrata kerrostalo asumisessa että toinen pyrkii sisäpuolelle jalka oven välissä ja toinen vetää ovea kiinni minkä kerkeää ja molemmat ovat tosi tuskastuneita… mutta sovitaan että tämä on vain minun mielikuvitusta…

mutta nyt kaupunki odottaa…ja auto jäi pesemättä :astonished:

Argh,
ensinnäkin, kaikesta huolimatta, toivotan onnea uuteen elämään. En oikein osaa paremmin sanoa, kuulostaahan se vähän kornilta toivottaa onnea kun pääsit ukosta eroon, mutta uskon että ymmärrät mitä tarkoitan.

Toiseksi, tarvitset kovasti al-anoniin pääsyä. Etkö saa järjestettyä lapsille hoitajaa/aikuisempaa seuraa jotta voisit käydä siellä? Mintenkäs nyt ne miniä-ehdokkaat? Veisit matkalla heidän luokseen jos eivät pääse teille. Eihän se ilmeisesti ole kuin kerran viikossa? Tai sano niille uteliaille sukulaisille jotka väkisin vänkäävät kylään että tarvitset lapsenvahtia siksi aikaa kun käyt asioilla. (joo, ei ollut hyvä idea, lapsethan siinä kuulustellaan perusteellisesti). Entä lasten koulukaverit. Voisivatko he olla jonkun luona muutaman tunnin? Älä yritä olla liian itsenäinen.

Kuitenkin, sinä tarvitset nyt tukea omalle jaksamisellesi. Toivottavasti löydät keinon, jos sinä et jaksa eivät lapsetkaan voi hyvin. Siinä olen samaa mieltä ettei 8-vuotiaita voi jättää yksin. Varsinkin nyt kun elämässä on tapahtunut suuria muutoksia.

Voimia sinne, halaus ja rutistus.

Tiedätkös, kyllähän se on mahdollista…meillä ainakin kun sanoin miehelle että tule vasta kun olet selvä, niin mies alkoi käyttää minua “selviämisasemana” ja ryyppyajat hän vietti muualla…
Elikkä sopimus piti jonkin aikaa, ei humalassa käyntejä. Mutta tätäkin voi katsoa sitten kun sen aika on.
Ensin olin tyytyväinen ettei hän tule humalassa, ja annoin sitten asioitten olla kun hän on selvä.
Mutta lopulta kyllästyin olemaan se selviämisasema, jonne tullaan lohtua ja normaalielämää hakemaan ryyppyputken jälkeen, ja sitten sanoin että jos juot niin älä tuu enää ollenkaan.
kun ottaa asia kerrallaan, eikä mieti etukäteen mitähän se aikoo tehdä huomenna, niin saa kyllä sitten aikanaan vastaukset. Ja voi miettiä että mikä nykytilanteessa mättää, ja sopivan tilanteen tullen kertoa se kun mieskin on selvä. Koska on sulla oikeus muuttaa mieltäsi! Jos yhtenä päivänä sulle on ok, että mies tulee käymään, ja seuraavana päivänä se taas ei ole ok, niin sitten sulla on oikeus muuttaa mieltäsi ja sanoa että nyt ei käy.
Se jos koittaa ohjailla toista, että enpäs ole nyt ystävällinen ettei se vain luule mitään, tai olempas nyt ystävällinen jotta se tekisi seuraavaksi niin…se kaikki on sitä samaa manipulointirinkiä mistä on yleensä lähdettykin.
Eli voi kuunnella itseään kulloisessakin tilanteessa, käykö tämä minulle vai ei. Sitten kun on sen päättänyt, jää enää siitä kiinni miten sen kertoo toiselle. Ja näin.
Se tuo vain lisäkuormaa, kun yrittää toisen puolesta ajatella että mitä hän tekee seuraavaksi, tai yrittää laskea niitä yhtälöitä että mikä on vastaus jos minä teen näin Y, mitä hän siihen sanoo X koska yhtäkuin on aina silti pelkkä :question: . Sen verran voi etukäteen vain päättää, että mitä teen jos hän tulee humalassa, ja päättää mitä sanon ja mitä teen jos hän tulee selvinpäin, kuinka esitän asiat että OMALTA osaltani olen tehnyt oman osuuteni ihmisenä, eli olen kommunikoinut mutta toinen ei ole ymmärtänyt, voin toista kaksi tai kolme kertaa, sitten jos ei mene perille niin voi tehdä jotain konkreettista, kuten soittaa ne poliisit tai jättää vastaamatta puh tms…Mikään muu ei ole omissa käsissä.

no niin…kaupungissa tuli käytyä, ihan vain kauppa asioilla kun ei viitsi lähimpään kauppaa mennä ku myyjinä on meijän kylän “naisia”…mitä kuuluu? kuule, pitääkö se paikkaansa ku kuulin…? hyvänen aika sentää ku unohdin melkein tässä rahaakin ottaa ku sinua näkyy niin harvoin… :angry: voi v…

ihania “läheisriippuvaisia” autoilijoita…se on ihan sama mitä vauhtia ajat mut ku nähdään että edessä häämöttää auto niin pakkohan se on takapuskuriin kiinni ajaa mut sit ei mennä ohi kumminkaan :imp: .jollain vanhalla paskalle ne sitten roikkuu perässä ja kun kerran polkasen kaasua niin jäähän ne taakse heittämään kolmosta silmää ja 10min. päästä ovat taas puskurissa :imp: … tai sitten ajetaan 80 alueella 70:ä ja mutka kun tulee vastaan nopeus laskee 50…eikö jumakauta kaikissa automerkeissä ole kääntyvät etupyörät…jos ihminen pelkää ajaa autolla mutkaan niin oisko paree jäädä kotiin…kyselee jo valmiiksi ärhäkällä tuulella oleva akka :slight_smile:

ok, se siitä…kenties huomenna tiedostan paremmin että 80 tai 100 rajotukset eivät ole alimmat sallitut nopeudet…

mennään riippaan…
…minusta olisi nyt parempi että hän olisi esim. kuukauden tai kaksi kokonaan poissa…ihan sen takia, että pystyisi alkamaan järjestelemään omaa elämää ja sovittelemaan kaikkia hommia yhteen. tulisi sitten kun “hajurako” on saatu tehtyä…
jotenkin tuntuu todella pahalta kun toinen on täysin selvinpäin tekemässä hommia, iloinen ja ystävällinen, ihan oma itsensä, se jota hän on sydämmestään…minustahan pitäisi tuntua hyvältä kun yhdessä valtaamme sohvan ja mukulat hyppivät siinä puolelta toiselle, välillä äiskään ja välillä iskän kainalossa. mutta ei…ei tunnu hyvältä ei…miksi tämä ns. normaalielämä ei luonnistunut ennenkuin toinen joutui ottamaan itselleen uuden kodin…miksi alkoholi on niin paha että se vei meiltä niin ihanan ihmisen joka riippani on sydämmestään…miksi hän ei voi itselleen minkään??

tiedättekö, en vielä pysty lukemaan niitä kirjoituksiani joita huonoina päivinä kirjoitin, voisi tulla aikamoinen hatutus vastaan…ja jotenkin tämän pvä lauseena pidänkin: älä muistele eilistä, sille et voi mitään. älä suunnittele huomista, siitä et vielä tiedä mitään, joten eletään tässä ja nyt!

Niin, hyvä kysymys. Yhtä vaikea kuin että miksi joku sairastuu syöpään, ja toinen ei.

Voimia Argh, kyllä sinun sisullasi pärjätään. Yritähän pitää itsestäsi huolta, sen sijaan että kaikki energiasi menee asioista murehtimiseen ja alkoholismin vihaamiseen.

Meidän erojemme aikana, kun tapasimme ja ukko oli selvinpäin, minulla VÄLITTÖMÄSTI luiskahti ajatukset sille mallille, että aloin taas järjestelemään asioita mielessäni niin kuin ne pitäisi olla, niinkuin UKON PITÄISI olla ja elää, että MINÄ olisin tyytyväinen. Voi itku! Nyt, kun minulta on sanat ja kaikki voimat loppu, mua yököttää ajatuskin, et mun pitäis alkaa järkkäileen jonku muun asioita. Tehkööt miten haluaa, MÄ EN JAKSA tätä omaakaan elämää. YÖK!!!

heissan! taas on päivä kääntynyt iltaan ja tuntuu että aika rientää…

kädet on täynnä hommia ja joka pvä olen raivaamassa ollut…ei vain kroppa jaksa koko pvää mutta eteenpäin meen…käsissä olevia rakkuloita kun katsoo niin ei näytä työttömän käsiltä ne…ei kyllä kovin naisellisiltakaan…mutta paraneehan nekin…pari pvää kun jaksais niin sit ois valmis linja tehtynä…ja sen jälkeen voi se paikka jäädä talvea odottamaan…

riippa on pyörinyt tuossa suht koht tiiviisti…aivan selvinpäin…välillä tulee tiuskastua sille omaa mökkiin menosta mutta muksujen kanssahan se on ollut…saas nähdä milloin jano tulee…joten sitä odotellessa…mutta en viitsi ajatella asiaa sen enempää…

sain muuten ensi kevääksi aidan rakennus apua…tuntuu tosi mukavalta…ei tarvitse etukäteen jännittää et miten se onnistuu…ette ikinä arvaa kuka sen on…se on se “sopivasti tatskattu”…tuli juttelemaan toissapvänä ku raivuulla olin ja tarjoutu apuun…
sanoin siitä riipalle…riippa vain tokaisi että sehän hyvä, hyvä mieshän se on…hmm…tarkoittikohan riippa että hyvä et tulee auttamaan, vai hyvä mies kun tarjosi apua vai kenties “se on hyvä mies”…en jäänyt kyselemään, mitä tarkoitti…

kävin tänään illalla morjestamassa ystävääni…vähän pitkin hampain lähdin, mutta myönnettävä on että myös pitkin hampain lähdin kohti kotiakin…eli ihan kiva oli…jonkun aikaa sitten tuntui vielä etten tahdo ketään tavata, mutta toivottavasti se menee pikku hiljaa ohi…mutta ihan vielä ei ole tunnetta että haluaisin jotenkin liittyä ihmisjoukkoihin…eli vielä nuolen haavojani…ja toivon että saisin kaikki asiat loksautettua kohdilleen ennenkuin lähden katsomaan ympärilleni uusin silmin…jotenkin toivon että ensi kevät toisi jotakin uusia tuulia…nyt saan vielä olla “väsynyt”…oon jotenkin sisältä väsynyt…haluaisin nukkua mutta en halua olla pvää pedissä…pidän puhelinta äänettömällä ja soitan niille takaisin, joiden kanssa haluan jutella ja sit kun haluan jutella…(itse asiassa kadotin puhelimeni pariksi pväksi, en tuntenut mitään paniikkia, olo oli ihan rauhallinen vaik luulin et “nalle vastaa” siihen ku se soi, mut ei, muksujen tavaroiden joukkoon oli kadonnut)…oon tosi itsekäs ja kääntyyköhän tämä omaan nilkkaan mutta sitä ei voi sanoin kertoa miksi en vastaa…en ehkä halua vain joutua juuri nyt “tenttipenkkiin” tai sitten epäilen että toisen kysyessä kuulumisia, voin hyvin vastata jotain, mitä myöhemmin kadun…
ainoo ketä myönteisessä mielessä tapaan on se “sopivasti…” miksikö…mun ei tarvitse selitellä sille mitään ja voin olla ihan oma itseni. se on ainoa tällä hetkellä jonka saan pikaisesti paikalle kun olen pulassa esim. elukoiden kanssa (poika on opiskelemassa kaukana). sanoin sille viimeksi nähdessämme…siis eilen? juu eilen se oli…että olen väsynyt…hän katsoi minua “plutomaisella” katseella ja sanoin hiljaa “olen kuullut…voi soittaa milloin vain”
mutta katsotaan nyt…riipalle en soita, itse asiassa en ole soittanut kertaakaan juhannuksen jälkeen…koska en milloinkaan tiedä onko selvinpäin vai ei ja jos ei ole niin jään vain häntä turhaan ajattelemaan…joten kulkekoot pihassa kun siltä selvinpäin tuntuu…

mutta huomenna taas mettä pvä joten unta kuuppaa on saatava, palataan pian!

ja jos entinen aurinko luet tätä niin tiedät että ole mielessä!!

Itsekäs saa olla ainakin hetkittäin, kyllä tämä on sellaista toipumista! Ei pitäis antaa sen jäädä päälle, mutta tauko yhteydenpidossa on tiettyyn rajaan asti ihan okei. Minulla taas on jäänyt yhteydenpito kokonaan kun en jaksa selitellä esimerkiksi isälleni asioitten monimutkaista kulkua, mutta toisaalta olen rehellisesti sanonut että en pysty puhumaan näistä jutuista ja puhun sitten joskus jos olen puhuakseni. Muutama ystävä on kenelle voi sanoa mitä sylki suuhun tuo, heidän kanssa olen yhteyksissä. Joku on suuttunutkin kun olen sanonut etten käsittele asiaa hänen kanssaan.

Minusta kuulostaa kivalle tuo sinun apulainen. Siitä on sulle silmäniloa ja voit olla oma itsesi ja se auttaa sinua. Sillä voi olla mielessä muutkin avunannot, mutta niitähän ei tarvii olla huomaavinaan ennen kuin itse on valmis johonkin. :smiley:

Fyysinen työ kyllä auttaa ja mahdollisesti onnistumisen tunteita tuo kun saa jotain näkyvää aikaiseksi, eikös vaan? Ja mitäs riipasta sitten jos ei kännissä örvellä ja avuksi on, vaikka hermoille vähän käykin. Voihan sille vielä jano tulla, mutta toisaalta sekin on elämän totuuksien edessä ja siksi ehkä pysähtynyt hetkeksi selvistelemään.

huomenta!

tosi hyvä virke ilmalaiva! “en käsitele asiaa…”, mielestäni tosi selvästi ja hyvin sanottu ja jos toinen osapuoli ottaa nokkii niin se on hänen ongelma…minulla ei välttämättä ole syytä KÄSITELLÄ asiaa jonkun kanssa…tai en ole edes varma haluanko käsitellä koko asiaa edes vielä itseni kanssa

mettään pitäisi taas mennä, onneksi ei sada…kädet on julmetun kipeät ja tuntuu et nyrkkiin niitä ei saa ja puristusvoima minimissä…mutta "sillä se lähtee, millä on tullutkin :slight_smile: "

ja taas oot ilmalaiva kirjoituksessasi oikeassa…“voihan riipalle vielä jano tulla”, juu-u ja varmasti tuleekin, se on nyt vain ajan kysymys…se on edelleen aivan ihmeissään et miten tässä nyt näin kävi ja miksi juuri nyt, miksi ei aiemmin tai sitten myöhemmin, miksi juuri nyt? sille tuli nyt vastaan elämän totuudet ja hetkeksi on pysähtynyt…eilen katselin sitä kun sisällä kulki ja takaapäin katsellessa ei olisi uskonut mitä kurkusta alas menee ja paljonko…ihan mukavan pitkät jalat, hyvä persus, v-muotonen yläkroppa, ei vatsakas…joten…annan sen toiselle…

apulainen…hmm…on helpottavaa/ keventävää tietää että apua on saatavilla, mutta en ole ehkä vielä valmis ottamaan sitä vastaan…silmän iloa? juu-u…entä muu “avunanto”?..kyllä pelin hengen tiedän, mutta en lähde siihen ainakaan vielä mukaan…en jaksa…väsyttää edelleen sisältä…puolen tunnin rupattelu kannon nokassa riittää tällä hetkellä hyvin, jos toinen on valmis minut etsimään metsästä niin kyllähän minä hetken jaksan rupatella, mutta en viitsi edes tehdä hänestä selkänojaa…

riippaa ja apulaista voisin verrata näin niinku kauniilla sanoilla…riippa on vaahteta, huojuu, lepattaa, kaunis katseltava (selvinpäin ollessa), mutta koskaan ei tiedä milloin oksa katkeaa…apulainen on kuusi, vankasti pystyssä (siis koko mies), komea katseltava niin kesällä ku talvellakin…

riippa muuten kysyi palkanmaksua :open_mouth: , vastasin et tarvittaessa maksan luonnossa…kyseli heti perään et oisko mahdollista saada kottia…voi jeesus! vastasin et palkka maksetaan joka kolmannen kuukauden viimeinen perjantai jos onni ei ole potkaissut sitä ennen…

elä nyt sit näitten kanssa…mut nyt töihin!! mukavaa pvää teille kaikille!!

juttelin riipan kanssa äsken noin…hmm…alle 5min… :imp: ,hän on omasta mielestään HYVÄN TAHTOINEN MIES :open_mouth: , oli ihan pakko kysyä uudelleen kun en ollut varma ymmärsinkö oikein HYVÄN TAHTOINEN???
PAM! RR nous varmasti taas 200 ja pumppu samaan tahtiin…
miten ihminen tollaisten temppujen jälkeen voi enään pitää itseään hyvän tahtoisena…miten ihminen joka juomisellaan erottaa perheensä voi pitää itseään hyvän tahtoisena :open_mouth:

eli jos hyppään “apurin” vällyjen väliin…voinko puhua itsestäni hyvän tahtoisena ihmisenä?? no tietenkin…silloinhan tahdon vain hyvää toiselle…

nyt taitaa kyllä meikäläisen ajatusmaailma olla täysin hakoteillä…minä en ole mitenkään pitänyt riipan juomista, sekoilua kännissä, petturuutta, sairasta rahan kulutusta ja minun halveeraamista hyvän tahtoisina eleinä…

riipalla ei ole mitään tajua todellisuudesta, yritin jo katsoa onko se edes selvinpäin, mutta se ihan naama peruslukemilla kertoo mulle että 2m leveän ja 1,5m syvän ojan yli jossa on kaatuneita lahonneita puita voi ihan hyvin ajaa mönkkärillä tavara lasti mukana, ottaa vaan sen verran vauhti että se yli mene…siis oonko mä niin tyhmä että mä ylipäätään kuuntelen moista p.jauhamista…siis meistä kukaan EI aja sellaisen oja yli, ei vaikka kuinka oltaisiin hyvän tahtosia…

joten ompa taas mukava vkl tulossa :angry:… mitäköhän muuta “hyvän tahtoisuutta” vkl tuo tullessaan :imp:

sit se kävi 50m moottorisahalla siel aitalinjalla…mä sanoin sille että “muista varoa sielä olevia piikkilankoja, niitä on sielä”…se tulee takasin…ajoi sahan piikkilankaa ja nyt ei terä toimi :confused: , minäkö se lähden autolla ajamaan 150km jotta saan uuden terän…siis mulla on VASEMMAN JALAN SAAPAS VIISAAMPI KU SE!!! mut on se hyvä et se on niin julmetun hyväntahtoinen…

Onnekkailla säilyy ulkonäkö pitkään, vähemmän onnekkaat alkavat muistuttaa vastakkaista sukupuolta melko pian alkoholisoituessaan. Miehet naisistuvat, naiset miehistyvät - hormonitoiminta menee sekaisin, kroppa muuttaa muotoaan ja seksuaalielämän häiriöt astuvat (köh) kuvaan.

Mutta eniten muuttuu aivotoiminta.

ha haa!! täällä ollaan! ja riippa ulkoisti itsensä :laughing:

enkö minä muutama tunti sitten kirjoittanut, että mitäköhän vkl tuo tullessaan :question:

no…en lähteny kaupungista hakemaan moottorisahaan uutta terää vaan…ARVATKAAPA…

ihmettelin aiemmin riipan puhetta “hyvän tahtoisesta miehestä” katsoinkin häntä ja epäilin sen olevan päissään…mutta vain epäilin, puheet vain viittasi siihen suuntaan…nyt tiedän aivan varmasti, että oli…sille tapahtuu aina jotakin ikävää ku on promillet pelissä,joten…
se nuija lähti moottorisahan kanssa mettää takas ja…sahas jalkaansa…sen jälkeen takasin tänne, suihkuun…ja ei ku dokaamaan…sillähän se luuhun asti mennyt haava paraneekin…paraneekohan se kaljalla vai pitääköhän ottaa vahvempaa…kenties koko vartalo puudutus…ihan sama!

poika oli käymässä koko illan. riippa oli pyytänyt siltä kyytiä kapakkaan, mut poika oli sanonu et jos todella haluat mennä niin pääset ihan ilman viemistäkin…sille ja pienemmille oli lopuksi kertonut menevän omalle kämpälle…joten… :laughing: …MILTÄ TUNTUU? ihan hyvältä!

itseasiassa, jo alkoi ahdistamaan ja jotenkin aloin epäilemään et eikö se sinne hankkimaansa kämppää lähdekkään vaan pitää sitä ja maksaa mut elelee täällä kuten ennenkin…
nyt epäilen,et pitää sitä dokausputkana…eli se kuvittelee et voi kahden erinlaisen elämän suunnan välillä hyppiä ihan janon mukaan…eli dokaa ja sekoilee vuokra kämpässä ja täällä on kun kunto ei anna periks juomiselle…mut nyt se erehtyy…hän tulee seuraavaks tänne vasta sitten kun talon väelle sopii…

ja tiedättekö…en raivostunut…en edes tuntenut hermostumista…käsi sydämmellä voin rehellisesti sanoa, että olen tyytyväinen…ihan kiva et meni omaan kotiin (ihan mitä kierto lenkkiä tahansa käyttäen)…

mitäkä muksut?? iltapalaa yhdessä syöden kysyivät minne iskä meni…vastasin etten tiedä…johon sanoivat “varmaan omaan kämppäänsä” ja sitten vaihtoivat puheen aihetta…kävivät ihan rauhallisesti nukkumaan…ja kaikki on hyvin :smiley:

Herramunjumala! Enkä mä oo ees mitenkään uskonnollinen, mutta herramunjumala!

Kaljaa haavoihin! Eikä! On se pöljä. Ilmeisesti ei kovin paha onnettomuus sitten ollutkaan.

Onneks teillä on siellä oma porukka, sinä ja lapset. Voitte olla rauhassa ja saada toisistanne kaiken mitä tarvitsette ja riippa saa olla omassa kotonaan. Toivottavasti ei tule teidän rauhaa häiritsemään.

mikäköhän oli riipalla suurin vahinko sahan osuessa…no, kumisaapas meni rikki, en katsonut haavaa, poika vain sano et “hyvin vetäs”…siis kyse on henkilöstä, joka osaa tehdä kaikkea ja tosi hyvin selvinpäin ja heti kun promillet pelissä niin aina sattuu kaikenlaisia haavereita…mut jos ukko ei 45v:n ikään mennessä sitä ymmärrä niin asialle ei voi kukaan mitään
metsurin varusteet on kotona ja niitä hän ei kuulemma tarvitse joten ihan oma päätös se on…toisaalta, moottorisaha ja promillet eivät sovi yhteen…
kerran sanoin sille et auto täytyy aina jättää mettässä keula kohti tietä ja ykkös vaihe päälle, jos jotain sattuu niin ei tarvitse autoa alkaa pahimmassa tapauksessa sumplimaan pois polulta…hän vain silloin nauraa hörähti joten päätin jo silloin et tee ihan miten vain ukko parka haluat, minä ainakin teen niin…

kyllä olen edelleen sitä mieltä et ei riippa tule tänne yöllä meitä häiritsemään…se ei kuulu sen tapoihin…se saa lohdun jostain muualta joten miksi se tänne tulisi, täältä se lohtua tule…se tulee sitten vasta kun “kuntoutus hetki koittaa”…mut enpä anna periksi…kyl se tietää tarkalleen pelin säännöt ja sen myös et kesken “peliä” ei säännöt minulla muutu…

mut se mikä tuntuu ihan hyvältä on et se itse lähti, ettei tarvinnut hirveellä riidalla ja huudolla sitä ajaa minnekkää…nyt on helpompi sanoa että jokainen polkuaan kulkee ja ketään ei ole pakotettu mihinkään, joten hänkin on vapaa ehtoisesti lähtenyt…

jälkipuhe paras puhe…2 yötä sitten ihmettelin se tyynyn ja peiton märkyyttä hiestä, ei meillä kuuma ole, mut sen peti oli niin märkä etten voinnut päiväpeitettä siihen laittaa…epäilin juomisen tuskan syntyneen ja mietin itsekseni et max pari pvää niin se juomaan lähtee…ja taas olin oikeassa :unamused:
kysyin siltä et mikäs niin hikoilutti niin ei tiennyt itsekkään…oli vaan kuulemma kuuma

huomenta jälleen, yö meni huomaamatta ja ihmettelin aamulla kuinka en ollut herännyt kertaakaan yön aikana…

ainoona aikuisena olen ja lapset tulivat herättyään alakertaan hymyillen ja hyvin nukkuneena :slight_smile:

näillä sivuilla kirjoiteltiin mustasukkasuudesta ja ajattelin olla valtaamatta ajatuksillani toisten kirjoituksia joten siirryin tänne…
…kirjoitinkin, etten osaa olla mustasukkanen…jäin vielä miettimään ja olen edelleen samaa mieltä…
siis voisin olla mustis mutta tuntuu ettei minulla ole tarviesta, mistä olisi? ja miksi?
en ole mustis siitä että juopot istuvat “juottolan” pöydän ympärillä ja hohottavat jotain jonne joutavaa tai kehuvat mitä 10v:ta sitten tekivät kun ei ole tässä välissä saanneet mitään aikaiseksi niin pakkohan se on menneessä elää tai joku kapakkaruusu pyörii niiden ympärillä siinä toivossa että joku tarjoisi hänelle juotavaa koska omat työkkärirahat on juonnut jo pari viikkoa sitten…ja jos hän ei ole ruusu niin kukka kumminkin…jostainhan nämäkin laulut ovat tulleet “kierrätä, pyörritä pellavapäätä…” en todellakaan haluaisi aamulla herätä jonkun haisevan juopon vierestä joka on itsensä “tyhjentänyt” minuun…yäk! joka etsii aamulla ensimmäiseksi jotakin, edes väljähtänyttä kaljapulloa jonka voisi kurkkuunsa kaataa…
tai vastaavasti aamulla tarkistaa onko puhelin vielä toiminnassa koska laskun rahat on juotu…siinä ei mielestäni ole mitään mistä kannattaisi olla mustis…

entä eilisen jälkeiset mietteet…nyt kun riippa on siirtynyt sinne omaan asuntoon niin tunnen itseni PELURIKSI…täytyy myöntää…pelasin korttini ihan hyvin…(kauheita sanoja) mutta pidä itseäni pelurina…
“apuria” kun olen nähnyt ja jutellut hänen kanssaan, en kertaakaan ole mennyt sille kehuskelemaan “sinkkuna” oloani enkä parjannut riippaa…olen vain nätisti ohittanut puheen aiheen…nyt kun hän kuulee muualta riipan muuttaneen fyysisesti niin varmasti se hänelle mietteitä tuo…
…en toivo häneltä pikaista suhdetta, vaan toivottavasti on sanojensa veroinen mies (aivan varmasti on) ja tulee jelppaa kun yksin en saa kaikkea tehdyksi…hetkelliset mukavat juttelu tuokiot aikuisen ihmisen kanssa antaa myös paljon. mutta yksi asia mikä on harmi…tulee talvi, eikä pysty enään kulkemaan hihattomissa :wink:
olisinko hänestä mustis jos hänellä olisi joku nainen kainalossa…ei, en olisi, vaan olisin tyytyväinen että joku on saanut hyvän miehen rinnalleen…aina ei onni voi potkaista, jos se en ole minä niin sit se on joku toinen…apuri on ollut jo useamman vuoden yksinään ja takanaan hänellä on pitkä monien vuosien suhde, joten ei hypi kukasta kukkaan

jälleen illassa ollaan…

riippa ei ole sitten enään riippa vaan ex…haki tänään vaatteensa ja joitakin tavaroita otti jotta pääsee alkuun…
selvinpäin oli…
pyysin vielä allekirjoitusta maatalouden työterveyden papereihin ja hän ihmetteli että miksi hänen vielä pitää allekirjoittaa kun ei tee enää täällä hommiakaan…sanoin vain et älä ala napisemaan vaan nimi alle…kirjoittihan se ja tyytyväiseltä näytti kun sanoin et heinä hommiin tulet sitten ensi kesänä…

tuntuu että täällä on aika hiljaista…

poika oli taas pvän ja illalla sanoi että kaikista paras lopputulos oli elämän ja tilan jatkumisen kannalta ja lupasi tulla auttamaan aina kun tarvitsen…kiitos hänelle!

“paska” pitäis vielä levittää peltoon ja elukat sisätiloihin niin sitten pääsen huolista eroon. ne on hommia missä ei pärjää yksin…mut kaikki aikanaan…paskan saa ajaa viel syyskuussa ja elukat tulee just ennen pakkas öitä…aitalinjan raivuu jatkuu viel pari pvää ens viikol ja sit se saa jäädä odottamaan ens talvea jolloin moottorikelkal ajan tolpat sinne ja kevääl sit aidan pystytys

mut nyt alan lähettämään muksuja nukkumaan ja marjatkin on pensaista poimittu ja kattila porisemassa joten yö menee varmaa pitkälle ennenkuin mehut on valutettu…mut ei haittaa, roikutaan sitten täällä :slight_smile: