Olinpa vaan illalla tyytyväinen itseeni kun pystyin rennosti juomaan muutaman eikä jääny napsutus kuulumaan.Harvinaista.
Kuullostaa ihan kohtuukäytöltä. Onneksi olkoon! Näitä pieniä onnistumisen hetkiä pitää vaan kerätä lisää!
Mikäli suuta napsuttaa, niin Rouva Saunamestari narauttaa taas suosiolla korkin auki.
Ja tämä oli jälleen kerran käyttösuositus.
Alkoholisti(kin) voi hyvin…
taas ne kuusi annosta ennen unille menoa… en muista koska oon ollut juomatta vuorokautta… varmaan 39c kuumeessa joskus vuosi takaperin… this is sad…
^^/^
Narauttaa, narauttaa, ihan pian, kunhan ehtii . Olisiko sulla suositella vielä jotakin tiettyä juomaa? Lempparisi(käsittääkseni), eli keskiketterä ja vodka kyllä kelpaavat oikein hyvin. Ilmakin alkaa olla jo sen verran lämmin, että voisin nauttia vodkani jopa pakastinkylmänä. Mites se sun maksasi muuten voi, Korkkis?
Kirkas: Sullahan on tuossa jo ihan selkeä fyysinen riippuvuus vaarana, vaikka vain tissuttaisit, etkä missään 24/7-konttailukännissä olisikaan, jos joka päivä tuonkin verran juot. Kyllä se elimistö tottuu olemaan tasaisen alkoholikyllästyksen alaisena pienemmilläkin määrillä, eikä se siitä ehdi palautua, vaikka promillet joka päivä nollissa olisivatkin muutaman tunnin ajan. Kunnon vieroitusoireethan alkoholista saattavat alkaa vasta parin vuorokauden kuluttua siitä, kun on tinaamisen/tissuttelun lopettanut. En minä saarnaa edelleenkään kenellekään. Pois se minusta juoposta :mrgreen: . Mietin vain, että sulle saattaa olla yllättävänkin hankalaa päästä tuosta juomisestasi eroon, siis jo ihan fysiologisten syiden tähden, jos sellaista tosissasi mietit . Sun kun on käsittääkseni vaikeaa saada niitä benzojakaan, laillisesti siis. Tosin sen vuoksi kai, ainakin osittain, taisitkin tissuttaa tasaista tahtia
.
^
Niin siis kyllähän olen riippuvainen jo tovin aikaa ollut alkoholista, vaikka oonkin jo pitkään juonut tyyliin että melko myöhään illalla vasta juon ja tosiaan aamusta/aamupäivästä on jo selvänä ja päivät selvänä, mutta säännöllistä jokailtanen juominen on ollut jo todella pitkään. Niin ja tosiaan varsinkin arkikäyttö on ihan “lääkinnällistä” käyttöä tai pitkään sitä sillain perusteli, mielummin moneen otteeseen oisin ottanut bentsoja ja jotain nukahtamislääkkeitä, mutta alkoholi korvaa ne koska en niitä oikein voi käyttää tai ois lentänyt hoidosta jo ulos. Kannabis ois melko hyvä, mutta kun ei sitäkään, eli vähän niinkun “pakosta” oon ajautunut tähän alkoholiriippuvuuteen koska se on ainoo “lääke” mitä voi säännöllisesti ottaa.
Tilanne ei tasan taatusti olisi tämä jos esim kannabista vois kärytellä vapaasti.
Vituttaahan tää tilanne aika pahasti ja tosiaan alkoholin säännöllinen käyttö ois hyvä saada lopetettua ennenkun buprenorfiini on nollissa, mutta eipä se näytä mihinkään muuttuvan, ei pysty… ei ole mitään muita apuja ja se nyt vaan ei onnistu omalla kohdalla pelkällä tahdonvoimalla et ollaan alkoholiviekkareissa ja bupreviekkareissa.
^ Sulla on kyllä todella paskamainen pattitilanne tuossa . Voimia. Enpä mä muuta osaa sanoa. Eikä tuosta kyllä niin vain tahdonvoimalla mihinkään nousta, kun joudut käyttämään alkoholia lääkkeeksi(En nyt käytä edes sitaatteja tuossa, koska noinhan se kohdallasi on, niin paska lääke kuin alkoholi onkin). Mites ne siellä teidän klinikallanne suhtautuvat alkoholiin ylipäätään? Jos sä vain kertoisit suoraan, että joudut kiskomaan sitä, koska unettomuus/masennus/ahdistus on niin pahaa? Mentäisiinkö siinä vain ojasta allikkoon, eli sitten ymmärrystä heruisi vielä vähemmän ja olisit entistä paskemmassa tilanteessa?
Mielestäni paras lääke alkoholismiin on kraanavesi. Varovaisesti annosteltuna, toki. Tilannetta helpottaisi paljon jos edes yksi päivä viikosta menisi vesivoimalla? Yksi päivä viikossa ei vielä ennätä aiheuttaa vieroitusoireita, joten kannattaa kokeilla!
^ Oih, sä olet, Arkkis, nero ! Auttaisikohan kraanavesi muihinkin viekkareihin/riippuvuuksiin. Jospa mä ryhtyisin tästä vaikka samointein vieroittamaan itseäni benzoista lipittämällä vettä
. Miten en ole tällaista tullut ajatelleeksi, vaan pitkälti toista kymmentä vuotta kärvistellyt kaameassa benzokoukussa, vaikka apua löytyisi heti tuolta keittiön nurkasta vaikka millä mitalla. Toivottavasti eivät järjestä kovin pitkää vesikatkoa kesken mun vieroitukseni
. Neuvoisitko vielä, Arkkis, mikä on sopiva annostus vettä bentsodiatsepiiniriippuvuuden hoitoon? Entäpä buprenorfiiniriippuvuuden hoitoon?
Vittu alaks mäkin kuulumaan tähän ketjuun. Suuta napsunut (Winstonilta pöllitty sanonta) eilisestä asti. Mies sai saikkua, joten kai se täytyy sit hakea kaljaa, treeninkin kun jo vetäisin. Sit pääse treenaa sitä kaljatölkki kättä. Sais nukuttua edes pari tuntia. Kun on taas mennyt yks yö 4 h unilla, seuraava 3 h unilla ja viime yö 2 h unilla. Bisse auttaa mua vähän nukkumaan, tai alkoholi yleensä. Vaikka huonoa se unenlaatu on, niin onhan se muutenkin. Olis kiva nukkua edes vähän enemmän, pitäis kaikenlaisia paskaduuneja hoidella tällä viikolla ja sehän toki kiinnostaa kuin kilo paskaa .
^ Kippistä sitten vain . Ei tuo suun napsutus mikään mun keksintöni ole, ainakin meilläpäin ihan yleisesti käytetty sanonta.
Mutta, mutta, tämä etanolin kiskominenhan on jo täysin poissa muodista. Meidän Arkkishan on keksinyt aivan uuden roippeen, mistä irtoaa parhaat pärinät ikinä: kraanavesi :mrgreen: . Tosin se piti löytää viina-Ressu-Antabus-kofeiini-ketiapiini-litium -kokeilujen kautta, mutta parempi myöhään, kuin ei milloinkaan. Kyllä tämä uusin villitys taitaa olla paras vaihtoehto niistä kaikista Arkkiksen substansseista
:mrgreen: .
Pitäsköhän kokeilla itekkin, mene ja tiedä ku tarpeeks monta litraa tuota “ilo-lientä” jois, niin ei tekis enää bisseä mieli… :mrgreen:
Loppuis se tissuttelu meikäläiselläkin kun kraanavedellä ittensä täyttäis, ja olispa terveellistä. Tiedä vaik sais tän oppari koukunkin selätettyä tolla ihme-juomalla…
Voi vittu, mä juon muutenkin vettä niin helvetisti, että hukkuisin varmaan omaan virtsaani, jos joisin vielä enemmän :mrgreen: . Mies tuo viiniä, tuota jumalten juomaa, hyvä ei tarvi juoda niin paljon, eikä kusta niin vietävästi. Muistakaa, jos huomaatte sen alkavan nousta jotenkin päähäni, niin tulette välittömästi paikalle suorittamaan muinaisen egyptiläisen kallonporauksen, josta virtsa pääsee valumaan ulos. Elämä pelastettu.
Tietää ne et kohtuu runsasta mun alkoholin käyttö, tosin tässä nyt keväällä ja kesällä oon toki sanonut määriä joita juon viikottain alakanttiin, sekin ihan vaan sen takia et koska tietävät historiani ja jos oisin täysin rehellinen niin pelottaa et pakottaisivat antabukselle, ei sekään käy laatuun, joku helkkarin pakotie on oltava jos paha paikka tulee.
Tämmöstä tää on, tietävät kuinka helvetin vaikee on nukkua ja kaiken muunkin + isot keskustelut käyty kuinka paljon hyötyä kannabiksesta on selkääni (selkärankareuma) ja tohon nukkumiseen yms ja sekin olis pitkälti lääkekäyttöö (toki kerran viikossa oisin mieluusti kunnon pilvessäkin), mutta eihän se missään kupissa mitään paina. Se on niin kauhea huume (noeivaan ei tuolla klinikalla ole lääkäri eikä suurinosa hoitajista sitä mieltä), mutta pakko vaan mennä virallista lakia noudattaen. Onhan tuolla sanottu epäsuorasti ja suoraankin, että ei mitään pahaa nää käyttää jos toimii eri oireisiin hyvin ja opioidiriippuvuuteen verrattuna eihän ganjan poltto ole mitään… ja sitten alkaa käsien levittely…
^ on se käsittämätöntä miten korv.hoidossa voi olla paikkakunta kohtaisia eroja niin paljon.! Esim. osassa päin suomea on pilven poltto ihan ok. eikä sitä katsota rangaistavaksi korvaushoitoa ajatellen. Ja sit taas on näitä ( oma paikkakuntani mukaan lukien) jossa ei sallita mitään ylimäärästä bupren/metiksen lisäks.
Tää menee mulla yli hilseen et miten se voi olla mahdollista, koska kuvittelisin et laki olis kaikille sama kh-ajatellen…
Ja siis puollan tässä sitä pilven polttoa vaikka en itse siitä ikinä ole oikein saanu juonesta kiinni, mut onhan sillä ihan oikeastikin kipua ym. lievittäviä vaikutuksia ja olis varmasti hyvä apu kun oppareita esim. ajetaan alas tai lopetetaan pitkää korv.hoitoa.
Vodkaa en suosittele etenkään noin pienikokoiselle naiselle.
Myöskään kiljua en suosittele.
Vodka aiheuttaa ihan aikuisten oikeasti nestehukkaa, ja mikäli aina unohdat tinatessa syömisen ja juomisen, niin terävistä ei helteillä (niitäkin on luvassa) hyvää seuraa.
Minä vaihdan oluesta vodkaan vasta illan viimeisten hitaiden aikana enkä edes silloinkaan, mikäli kaljahammasta vielä kolottaa eikä vodkahammasta vihlo.
Käytännössä siis mikäli olut rupeaa tökkimään, sen aiheuttama turvotus kyllästyttämään tai “pitää” saada nuppia nopeammin turvoksiin, siirrytään tuohon 40-prosenttiseen pakastinkylmään jumalten nektariin.
Terävät kolahtaa jopa minulla aika salakavalasti nuppiin. Olo tuntuu hyvän aikaa varsin selvältä, joten tulee vähän väliä rampattua pakastimella shotteja kumoamassa, kunnes menee filmi poikki.
Sen vuoksi teräviin sopii kajota ainoastaan valvotuissa olosuhteissa eli mieluiten vaan omassa turvallisessa kodissa.
Minulla on tuossa vielä yli vuoden vanha kokonainen vodkamäyris, joka pitäisi varmaan kumota ennen päiväyksen umpeutumista, mutta en ole vielä edes vaivautunut katsomaan päivämäärää. :mrgreen:
Mikäli Iso-W tai joku muu haluaa juoda itsensä hengiltä, niin myyn vodkamäyrikseni viidelläkympillä.
Korkkiksen supermaksa ei ole taas pariin päivään yhtään “tuntunut”, joten hyvinhän se jyskyttää, vaikka välillä pari säkeistöä hoosiannaa lurauttaa.
Keväällä sain kuivattelullani supermaksa-arvoni jo täysin normaaliksi, joten päätin ryhtyä kesällä taas ennätysjahtiin syksyn mittausta varten.
Olen kyllä melkoinen mato näiden lyhyiden kappaleiden ja nassukoiden spämmäämisessä.
Juu älkää jumalauta!!! Voin kertoa että Kilju on ehkä vodkaakin salakavalampi, koska sitä tulee suorin käsin vedettyä kuin olutta kesähelteillä, ja kun prosentit ovat kuitenkin punaviiniä vahvempia, niin ensimmäisen illan muistaa vielä ihan hyvin, mutta kun kolmantena aamuna herää läpikustusta ja oksennetusta läävästä, ilman mitään hajua mihin pari viimeistä vuorokautta on kadonnut, niin herää kysymys että mikä vittu iski?
Joo, minullakin on 6 kiloa sokeria ja turbohiivaa odottamassa komerossa jotta voin rahapulassani keittää salaisuuksien sammiolla semmoiset liemet että kesäloman lopussa odottaa satavarmasti mansikkakiisseli kuuri paikallisessa elvytyskeskuksessa… Ei vaan uskalla! Se on kieroista kieroin troppi - Viidellä eurolla saa tehtyä vajaat 30 litraa kuplivaa janojuomaa, 250 olutta vastaavan määrän, ja siinä jää yleensä kokeneenkin kotikemisti kakkoseksi…
Olen huomannut että paras keino teräviin on rajata annoskoko jo kaupassa max 5 desiin, mielellään 3,5 desiin Itse olen tykännyt töiden jälkeen kiskaista 3,5 desin tumman rommin kitusiin siltä seisomalta, ja loppuilta sujuukin ihan rennosti 9 alkoannoksen voimin. Siitä sitten roskaruokaa aperatiivin innoittaman naamaan ja hyvä leffa päälle, niin mikäs on tuurijuopon arki-illassa!
Et sä voi olla mikään “oikea” alkoholisti, jos sulla säilyy kotona promilleakaan viinaksia. Mulla kuivuu kämppä alta aikayksikön aina, aina, kunnes mitään, ei pisaraakaan ole enää jäljellä!
Mutta onneksi olkoon vielä tähän loppuun, että elimistösi pelittää - Raporttejasi on aina ilo lukea!
Onhan tämä todella syvältä ja protestoin aika kovasti jossain vaiheessa, juuri tätä miten lakia sovelletaan ja muutenkin mennyt vitutuskäyrä yli koko touhussa, sanoisin et tukis kovasti esim toi yrtin salliminen omalla kohdalla hoitoa ajatellen… mutta oon hyväksynyt tilanteen. Kyllä oon toki koittanut kannabiksella koittaa hyödyntää tilanteet koska mua ei seulota, mutta kyllä se sitten aina jossain vaiheessa napsahtaa kun tottuu liian “hyvään” elämään…
Sen voin sanoa et kun klinikan lääkäri antaa siunauksen pilven poltolle kunhan jatkaa opioidien alasajoo samaan malliin, niin korpeehan tämä…
Tarvii miettiä miten saan katkastua tän alkon (päivittäiskäytön), kyllä tässä joutuu kikkaileen kaikinkeinoin… ohjenuora on se etten käytä bupree mistään sivusta ylimäärästä, omalle moraalille kaikki muu on suunnilleen sallittua ja bupren ottaminen sotis muutenkin tätä siitä irrottaumista vastaan. eiköhän tää kesä tästä mee, syksyllä ollaan nollissa ja luoja ties missä ens kesänä
Juu kiitos mä sain taas tarpeekseni tästä touhusta. Jonnekin hävisi (kahteen pekkaan tosin) 3 l valkkaria ja 6-päcci jotain vodkalonkkua. Ei se mitään, se ei riittänyt ja piti koluta kaksi vielä auki ollutta baaria, kun juomat loppui kesken. Krapula ei ollut fyysisesti paha, mutta henkisestä puolesta kärsin edelleen. Olen tän sanonut monta kertaa, mutta nyt loppui. En saanut hoidettua yhtään mitään mitä olis pitänyt tehdä. Siinä taas meni 2 päivää täysin hukkaan. Ja päälle vielä se hävetys ettei kohta kehtaa enää liikkua näillä huudeilla.
^ Mäkin sain taas tarpeekseni tinaamisesta, mutta vain toistaiseksi :mrgreen: . Eipä ole suurempia morkkiksia ja fyysinen krapulakin on oikein siedettävä, mutta vahvalla lääkityksellä lienee TAAS osuutensa asiaan :mrgreen: . Väsymys tässä lähinnä painaa, mutta taidankin painua takaisin nukkumaan, kun nyt unikin maittaa niin kovin. Sekin johtunee lääkityksestä. Nyt mulla oli oikeastaan hyvinkin hauska ryyppyreissu, tuli mm. tanssittua ja laulettua varsin railakkaasti. No, muiden ihmisten mielestä siinä tuskin on mitään järin hauskaa, sillä en osaa kumpaakaan sitten tippaakaan ja touhu sekä näyttää, että kuulostaa harvinaisen kaamealta
, mutta mä en jaksa nyt hävetä tuollaisia pikkuhölmöilyjä, koska olin kerrankin todella hyväntuulisessa kännissä, vaikkakin aikamoisessa änkyrässä :mrgreen:
. Ilmakin oli niin ihana, että tuli viihdyttyä paljon ulkosalla kostean piknikin merkeissä.
Vodkaa en juonut, mutta Jaloviinaa kyllä meni reippaastikin siinä bissen ohessa. Kiljut jätin myös koskematta . Eipä sitä tosin pahemmin ollut tyrkylläkään, mutta vaikka olisi ollutkin, niin enköhän olisi silti moiset myrkyt jättänyt väliin.
Lucrezia: Jos sulla olisi vakaa halu pitää korkki kiinni, mutta se ei tunnu pelkällä tahdonvoimalla onnistuvan, niin miten olisi Antabus avuksi ?. Sen kera kun ei todellakaan huoli ryypätä tai edes tissuttaa, vaikka kuinka himottaisi ja napsuttaisi. Kärvistelyksihän homma tosin saattaa mennä siinä, jos se sähköpanta on ainut keino, millä korkkia pidetään kiinni ns. pakolla, mutta saisit sillä edes hieman etäisyyttä etanoliin, jos läträys lähtee sulla vähän väliä lapasesta
.