Alkoholi(smi)

Baareissa käymisestä: Minä pidän siitä, juuri tunnelman vuoksi. Suuret menomestat eivät ole koskaan mua erityisemmin kiinnostaneet, koska niissä ei ole sitä intiimiä fiilistä, jota haen. Siistit, mutta eivät liian fiinit pikkukuppilat ovat mun makuuni. Räkälätkin ovat silloin tällöin ihan okei, siis sellaiset, joissa voi turista ja parantaa maailmaa oikeiden wanhan liiton juoppojen kanssa :smiley: . Monesti poikkean ihan vain kahvilla, yksinkin, jossakin anniskelupaikassa, koska tykkään katsella ihmisiä niissä. Joskus se toisten kaljankittaaminen tosin laukaisee mun juomisimpulssini(Valitettavan usein itse asiassa :blush: ), mutta olen onnistunut monesti poistumaan jostakin kuppilasta ihan selvinpäin ja ilman pahempia viinanhimoja :mrgreen: .

Yleensä se tunnelman pilaaja olen minä itse niissä paikoissa, joissa tapaan käydä, kun menoni onkin päässyt yltymään hieman överiksi :blush: :unamused: , mutta tarkoitukseni ei ole ihan dokaamisen ilosta mennä baariin(Johan mä joutuisin konkurssiinkin moisen harrastuksen vuoksi), vaan sitten, kun alan olla liian kännissä, poistun usein ihan mielelläni kotiin tai kaverille jatkamaan sitä pahempaa sekoilua. Ainakin se on pyrkimyksenäni nykyisin.

Isommissa paikoissa käyn lähinnä, jos niissä esiintyy jokin bändi, jonka tahdon nähdä. Se muuten vituttaa ja rankasti, kun on hankkinut liput lempibändinsä keikalle, joita ei välttämättä ihan joka viikko, tai vuosikaan, ole lähimailla ja sitten käykin niin, että onnistuu, hups, ihan vahingossa ryyppäämään itsensä siihen kuntoon, ettei muista koko vitun keikasta mitään :unamused: :blush: .

Baarista saattaa myös löytää elämänsä rakkauden, vaikka jotkut väheksyvätkin ns. oikean seuran hakemista baareista. Minulla on asiasta vankka, omakohtainen kokemus :wink: . En tosin ollut mitenkään haku päällä, ihan ryyppäämässä vain, mutta tarttui tuo ukkokulta sieltä mukaan kuitenkin. Olin tuolloin myös ihan helvetillisessä kännissä, mutta vaikka pääni sittemmin selvisi, niin en katunut, vaan yli 10 vuotta tässä on jo yhteistä taivalta takana :slight_smile: . Jos joku mielii vakavaa parisuhdetta, en ehkä ensimmäisenä suosittele vetämään perseitä ja sitten kännin voimalla etsimään sitä pariutumiskumppania, mutta kerronpa vain, että silläkin tyylillä voi tärpätä vallan mainiosti :wink: :stuck_out_tongue: .

Edit: Hieman sivuten tuota Soikkelin kanssa aiemmin käymääni keskustelua siitä, mikä olisi sellainen juttu, joka saisi mut vakavissani harkitsemaan lopullista korkin sulkemista: Mullehan saattaa tulla kausia, jolloin olen ihan vapaaehtoisesti juomatta pidempäänkin, homma ei vain voisi vähempää kiinnostaa ja keksin kyllä vaikka mitä mukavaa puuhaa selvinpäinkin. MUTTA, auta armias, jos mulle tulee jokin pakote, jonka vuoksi mun pitää olla juomatta, niin johan alkaa suu napsuttaa ja homma menee ihan viinanhimoissa kärvistelyksi, vaikka pystyisinkin siirtämään ryyppäämistä sen verran, kuin tuo pakote vaatii. Pakotteen ei tarvitse olla mikään kovin kummoinen juttu, esim. jokin sellaisten tapahtumien(isän synttärit, kaverin muutto, vierailu sairaalassa toisen kaverin luona, oma lääkärikäynti, kissan eläinlääkäri, kaikki nuo siis putkeen) suma, joita en voi/halua hoitaa kännissä tai krapulassa tai vaikkapa Antabus-vaikutteinen antibioottikuuri. Toki mä vapaaehtoisesti selvistellessänikin tiedän, että todennäköisesti tulen joskus vielä korkkaamaan, mutta sen aika on sitten joskus hamassa tulevaisuudessa, jonne ei ole mikään kiire, ja jollen enää koskaan joisikaan, niin eipä sekään mitään haittaisi, jollei kerran kiinnostusta ole. Jos mulle taas on selvää(hehheh), etten voi juoda ennen kuin aikaisintaan jonakin määrättynä päivänä, niin silloin viina kyllä hallitsee ajatuksia, suunnittelen ja hekumoin sitä seuraavaa dokauskertaa ja odotan sitä, kuin kuuta nousevaa :unamused: .

Alkoholismi on kyllä ihana sairaus, päivääkään en vaihtaisi pois. :smiling_imp:

Iso W on taas spämmännyt kauhean määrän asiaa, mutta minä en ole promilleissani kykenyt vastaamaan. :blush:

Plinkin kovin juoppo toki taas herättelee keskustelua, kunhan kohmeloltaan joutaa. :sunglasses:

Hahhah, kohmeloiset! Juokaa te vaan! :wink:

Pyrin tällä hetkellä tosissani alkoholista eroon. Varsinkin kesällä ryyppääminen on lähtenyt käsistä. Juomia on tullut kiskottua kaksin käsin ja aamulla on joutunut kyselemään kavereilta mitä illan aikana on tapahtunut. Häpeissäni sitten olen saanut kuulla toilailuistani.

Tissuttelu on silti pahin ongelmani. Vähän siellä ja lisää tuolla. Vikkoannokset nousevat helposti neljäänkymmeneen. Olen tosin hieman onnistunut vähentämään, toivottavasti tulevaisuudessa lisää. Päihderiippuvaisena olen vain niin hyvä keksimään tekosyitä juomiselle. “Kyllähän perjantain kunniaksi voi ottaa, ei tippa tapa, juovathan kaverini enemmän, olen sitten huomenna ilman, kyllä nyt muutaman voi juoda ruoan kanssa, jne. jne.”

En minä nyt omista juomisistani tällä kertaa, mutta mikseivät ne tule tuolta Vähättelijöistä tänne Saunan puolelle, kun tänne ne paremmin sopisivat. Tai sitten eivät. Monella on siellä niin hurja meno juomistaan vähät… vähentäessään, että saattaisivat Saunan nistit ja sekakäyttäjät vaikka säikähtää :unamused: :mrgreen: :laughing: .

Winston laukoo totuuden sanoja. Sekakäyttäjien on tosiaan ihan turhaa luuhata noilla alkoholi-palstoilla. Sekakäyttöä se on tupakointi ja kofeiininkin käyttö. Tänne vaan muiden mielisairaiden narkkareiden joukkoon, ja tulkaa leimatuksi ihmiskunnan saastaksi!

Tulkaa minun tyköni, te kaikki lainrikkojat, huorat ja sairaat. Sillä totisesti minä sanon teille, että te tulette olemaan kanssani ikuisesti Taivasten Valtakunnassa sen jälkeen kun tämä maallinen maailma on tuomittu ja tuhottu! Näin on närhen munat! :laughing:

Mikäli määritelmä kuuluu, että alkoholisti juo aina yksin, niin minä edustan alkkiksista sitä jalointa kastia. Olen sen sortin luuseri, ettei minulla ole koskaan juuri mitään kavereita ollut, joten ensimmäistä kertaa olin humalassa vasta täysikäisenä, mutta olihan se rakkautta ensipuraisulla.

Jonkin verran olen myös sosiaalista juomista harrastanut, mutta yrityksen asteelle se on jäänyt, kun pääsääntöisesti päätyy vaan yksinään kaljamukin äärelle jurottamaan. En ole elämässäni menestynyt juuri muualla kuin juopottelun saralla, ja siinä vaiheessa kun oli työ- ja opiskelupaikat sekä ihmissuhteet juotu pois alta, koin loogiseksi jatkaa siitä mihin jäin.

Harrastan siis pitkän linjan putkijuopottelua. Mikäpä sen kätevämpää kun voi siirtää krapulaa päivillä, viikoilla, kuukausilla tai jopa vuosilla eteenpäin. Mitään 24/7-ryyppäämistä en silti ole koskaan harjoittanut, vaan pidän huolen että promillet käyvät päivittäin nollassa ennen armahtavaa korjaussarjaa, ja olenkin lanseerannut termin 23/7-juopottelu.

Ja mitään draamaahan ei ryyppäämiseen enää sisälly, kun kalenteri näyttää pelkkää normipäivää normipäivän perään. Geenini taitavat olla melkolailla täydelliset alkoholistin elämään ja maksa arvojen puolesta turboahdettua mallia. Voisi siis kärjistäen ilmaista, että minut on luotu juopoksi, joten tunnollisesti seuraan vaan kutsumustani. :unamused:

^ Nyt vasta huomasin tämän Korkkiksen avautumisen, kännissä tietty, siis minä :mrgreen: . Aika surullisen kuuloista settiä IMO :frowning: , vaikka jokainen tehköön elämällään, mitä tahtoo, enkä mä ole kukaan päättämään siitä, millä tyylillä kukin on onnellinen ja elämäänsä tyytyväinen :confused: .

Palailen ehkä asiaan, alkoholismiin siis, niin Korkkiksen, omaani, kuin yleisestikin, kunhan saan pääni selvitettyä :mrgreen: . Nyt luistaa juttu hieman heikosti.

Pitkästä aikaa… siis 3 päivää nyt juonnut olutta hillitysti itsekurilla.

Mikä siinä on, että nyt neljäntenä päivänä 2 kaljaa kolahtaa hyvin?

Tässä on nyt se vaihe milloin voisi revetä. Tai sitten jatkaa taidokkaasti “hallitusti”.

Tervehdys!

Olen uusi täällä ja tietenkin todenneena että ykskaks olenkin päihderiippuvainen ja ne on alko ja bentsot

VIime vuonna laskeskelin että ainakin kahtena kuukautena olen juonut 70 - 120 annosta /kk eli monta kossupullollista/kk
ja krapulaan on aina hyvä ollut ottaa opamox tai diapam

Millaisia mietteitä tilanteestasi Teile muille herää?

En siis juo putkeen vaan päivisin iltaisin tissuttelen harvakseltaan usein mutta kauhistelin millaisin yhteismääriä niistä
syntyykään.

OIreina tietty krapula ja sitten hikoilu jää päälle jne

^ Eipä tuosta sen kummempia ajatuksia herää, kuin se, että samanlainen juoppo olet, kuin minäkin, eli viina maittaa ja ne paskat olot, jotka sen juomisesta seuraavat on helppoa hoitaa pois benzoilla. Erona meillä tosin se, että minä en tissuttele, vaan vedän kunnon örvellyskännin, joka kestää yleensä pari-kolme vrk. ja sen jälkeen valkaisen nenääni, joskus pidemmän aikaa ja joskus taas alkaa maistua uudelleen heti, kun edellisestä kerrasta olen selvinnyt. Sellainen kierrehän siitä syntyy, kun aina on mahdollisuus hoidella krapulansa benzoilla, niin sitten ajattelee, että helpostihan tässä voi uudemman kerrankin ryypätä, kun ei siihen pahaankaan krapulaan kuole, kunhan nappeja riittää :unamused: . Mä varoittelen aina kaikkia tästä samasta asiasta, mutta ihan syystä: Älä vedä benzoja ja viinaa sekaisin! Itse olen sillä kombolla hankkinut itseni todella pahoihin sekavuustiloihin, joilla on ollut joskus todella huonoja seurauksia, enkä suinkaan ole ainut, joka on seonnut ryynikänneistä pahimman kerran. Odota siis, että promillet ovat laskeneet nolliin tai edes lähelle ennen kuin ryhdyt korjaamaan oloasi Pampuloilla. Älä myöskään ryhdy ryyppäämään heti, kun olet ottanut benzoja. Diapam on tosin niin pitkävaikutteista, että se saattaa sekoittaa päätä salakavalasti vielä, vaikka sitä olisi ottanut edellisenäkin päivänä. Itselläni esiintyy hieman tuota ongelmaa, kun käyttämäni benzot(Rivatril ja Diapam) ovat pitkävaikutteisia, eli sekakäyttövaikutus puskee läpi ilman varsinaista tarkoitustakin, vaikka pyrinkin visusti jättämään benzot ottamatta siltä päivältä, kun aloitan juomisen.

Pistin tuossa TAAS merkille, että krapula taitaa olla mulle jokseenkin terveellinen olotila :mrgreen: . Näin syömishäiriöisen ja uniongelmaisen näkökulmasta katsottuna siis. Ensiksi toki tarvitsen kasapäin diatsepaamia, jotta saan ne hirveät oloni laantumaan(väliin käytän ohessa myös Propralia ja unilääkettä, mutta usein tarpeeksi suuri Diapam-annoskin riittää mainiosti), mutta sen jälkeen tulee todella hyvin uni ja ruoka maistuu. No, ihmekös tuo, kun pari vrk. on mennyt hirveässä kaatokännissä tyystin syömättä ja oikeastaan täysin tai lähes ilman untakin :unamused: :open_mouth: . Nyt nukuin varmaankin vuorokauden oikein makoisasti ja välillä heräsin lähinnä vain syömään. Vaikka mässytinkin hirveät määrät suklaata, mikä ei niin kovin terveellistä ole, niin kyllä mä söin myös hyvällä halulla ja isoja annoksia ihan oikeaa kotiruokaa, esim. kalakeittoa ja voileipää, jossa oli päällä paljon rehuja ym. lisukkeita. Pirilaskuissa mulle maittaa uni ja ruoka vielä krapulaakin paremmin, toki sekin vaatii alle riittävän benzolääkityksen. No, ehken ryhdy suosittelemaan unettomille anorektikoille armotonta kännäämistä tai pirikuureja, mutta mulla noiden jälkiolot poikivat ihan positiivisia vaikutuksia :laughing: .

Helvetti kun janottais vieläkin. On tullu vissiin juopotellatissuteltua taas niin tasaiseen, ettei oikein meinaa tulla krapulaakaan. Eipä tarvitse rouskia rauhottaviakaan sitten moiseen tarpeeseen. Salakavalasti tekisi kuitenkin mieli lähteä maistelemaan loivareita lähikapakkaan, mutta se on kyllä huono idea näin sunnuntaina. Venähtää ja levähtää koko touhu.

Tässä muuten oiva kipale kanssajuopoille! Nyt maistuis A, tai mikä vaan joka pois mut irrottaa tästä saatanan paskasta ja helvetin loskasta.

Nyt maistuis A

Moi, sähän olet terve kuin pukki - sis pystyt juomaan, syömään ja vielä nukkumaankin ilmn rajoituksia, olen kade! :wink:

Et kerro mitään yöhikoilusta tai että miten nukahdat tai että heräiletkö usein yöllä ja mikä unilääke? (No olen uusi noviisi ja varmaan jo täällä se tieto olisi jossain…) SItten ilmeisesti ei ole ruokaaineallergia, sopimattommuus eli vatsa/suolisto-oireita eli pystyt mättää mitä vaan ruokaa ja se on terveen merkki kuten hyvät pitkät unetkin!

Itse olen jonkinasteinen burnout-rääpäle, heikko eli palelen ja hikoilen janukun huonosti ja vielä IBS -suolistotulehdus niin ei uskalla vetää kännejä kun niistä toipuminen on rankkaa oli bentsoja tai ei… siis pientä tissuttelua vaan usein.

Itselläni on mennyt nyt jo kohta kuukauden ~70 annosta viikossa, eli tommonen aika vakio ~10 annosta joka ilta, nyt alkais taas riittään, tota kun jatkaa useita kuukausia putkeen niin alkaa käymään kropan päälle (ja tietysti mielen), huomenna tarvii keksiä miten tästä taas pääsis sinne kohtuukäyttöön, ei vaan paljon auta kun ei oo alkuun ees bentsoja ja savuakin niin hankala poltella. Iljettävää kyllä huomata miten vieläkin viinan käyttö lähtee lipsuun näin järjettömästi. Nyt pitäis pystyä oleen se eka ilta juomatta, koska päivä kerrallaan sitä selvänä olookin tarvii lähtee rakentaan… :unamused:

Paljonko menee päihteisiin rahaa esim kuukaudessa tms?

Mulla pahimillaan 10 kossua /kk eli a 20 joten 200 ka ja tietty osa annoksita kapakoissa
joten veikkaan että 300 ekiä ainakin?

Rommiroti ja pari olutta ja tuntuu että taas normaali meni 2 vrk ilman…

Vai terve, kuin pukki :laughing: :laughing: ? No, sekin on toki suhteellista. Mulla on aikas paha syömishäiriö, eli yleensä en todellakaan syö, kuin hyvin pieniä määriä surkeita dieettiruokiani. Syömishäiriöstäni ja myös ärtyneen suolen oireyhtymästäni johtuen mulla riittää vatsavaivoja ihan laidasta laitaan ja lähes jokaiselle päivälle :angry: . Totta kai vatsani tulee kipeäksi siitä krapulamässäämisestä, mutta en välitä siitä, koska silloin on tärkeämpää saada syötyä ja paljon. Kärsin myös ajoittain hyvin pahoistakin univaikeuksista, olen kärsinyt koko ikäni :frowning: . Krapulassa(tai niissä pirilaskuissa) pystyn siis syömään ja nukkumaan hyvin, mutta se vaatii alle +/- 200 mg diatsepaamia ja mahdollisesti myös hieman muita benzoja. Tuon kyllästyksen jälkeen nukkuminen ja syöminen ei todellakaan ole enää mikään ongelma ja esim. tuota hikoiluakin esiintyy vain hyvin vähän, mutta jollen mä tuota lääkitystä ottaisi, niin asiat olisivat paljon, paljon huonommin. Älkääkä nyt sitten kukaan, alhaisen benzotolen omaava, innostuko vetämään 200 mg Diapamia johonkin pikkukohmeloon, jollette todella tiedä, mitä teette. Enpä minäkään välttämättä tiedä, mitä teen, paitsi pidän hienosti yllä alkoholismiani ja benzoriippuvuuttani :mrgreen: , mutta mä sain joskus 26-vuotiaana(?) aivan saatanan pahan viinakrampin. Se oli niin hirveä kokemus, etten tahdo kokea sitä enää milloinkaan uudelleen, joten otan varman päälle, kun nyt kerran kuitenkin “pitää” ryypätä :unamused: . Kyseistä viinakramppia edelsi kyllä huomattavasti pidempi putki, kuin nämä nykyiset parin päivän putkeni, joten en tiedä, kuinka todellinen vaara olisi, mutta toisaalta sietokykyni noihin dokuputkiini on heikentynyt iän myötä, joten saattaa olla, että kouristuskynnyskin on laskenut :confused: .

Ok no jos IBS niin kadehdi koska pääruokani on ei -FODMAP (kaura, kana jne) hyvin niuva… :frowning:

Bentsot auttaa krapulaan ja ehkä lievästi kipuunkin esim 20 mg diapam tai 60 mg opamoxia? Ja taitaa hikoiukin lievetä?

Tsemppiä!

Eikös sulla oo Winston myös subu “masennuslääkkeenä”? Meinasin vaan, että onko sulla paljon kokemusta täysagonisteista? Itse tyydytän nykyään päihtymisen tarvetta suurella viikonlopun metadoniannoksella, jolloin ei tarvitse enää tuota viina + stimulantti -sekoilua harrastaa. Ei tämäkään todellakaan mitään herkkua ole (viikolla tulee maattua lähinnä sängyssä), mutta silti voittaa ainakin minulla tuon käsittämättömän sekoilun, mitä tuli joskus harrastettua.

^^^ No ei varmaan tule kramppia tai deliriumia tuolla pampulamäärällä, pari sataa milliä… tähän kohtaan ei-hymiöitä, tai sitten vaan venähtänyt naama, joka juo aamukahvia kipeeseen kurkkuunsa ja lähteepi kohta koiralenkille.

Alkoholismin hoidossa kolmea poikkeuksetta eli raakaa retkahdusta mukaan laskematta olen kesästä 2010
tajunnut koteloitumisen merkityksen, sillä siten tautini pysyy kurissa, enkä masennu tai halua tappaa itteeni - vielä tai enää.

Olisin joko delannut tai todella todella todella onneton ja masentunut ja ahdistunut ja edelleen paniikkihäikissä
pyristelevä keissi, jonka hiiren hermot eivät kestä muita ihmisiä tai mistä sitä tietää, ehkä oisin ollut onnellinen kännissä ja vain jatkanut sitä eloa ja tehnyt juttuja ja ollut seurallinen tai muista välittämätön ehjä ja reipas tavis tai…

I THINK NOT.