10v raittiuden jälkeen lähtökuopissa

Ainakin olo on varmempi kuin 10 aikaan. Jokainen päivä on voitto elämälle :heavy_heart_exclamation:

3 tykkäystä

@utu lle 100 ruusun kimppu :man_fairy:t3: kauheen kalliiksi käy tämä plinkittely :rofl:

6 tykkäystä

Paljon onnea @Utu Hienosti menee :sunglasses::+1:t2:
Kaukana perässä tullaan, hitaasti mutta…

1 tykkäys

Huh, upea kimppu, jälleen! :rose: :sunglasses:

1 tykkäys

Hei, tuo oli tärkeä tieto.
Itselleni se olisi viikon päästä 3 kk täynnä. Nyt on vaikeaa. Iso lasi punaviiiniä houkuttelisi.

3 tykkäystä

Kiitos @Fincoco ruusuista​:heart_eyes::heart_eyes: ikinä saanu näin paljon kukkia mitä täällä saan kuljetusta matkasta :blush::upside_down_face:

3 tykkäystä

…mutta varmasti🙂
Kiitos❤️

1 tykkäys

@Milja houkutuksia tulee harva se päivä mutta ne tulee ja ne menee. Tunne menee ohi ja sitä voi kuunnella mutta ei tarvitse enää toteuttaa.
Oot jo tullu upean matkan ole siitä ylpeä!
Kun itsellä vaikea paikka tuun tänne. Luen kirjoituksia ja se auttaa.

5 tykkäystä

Yritä miettiä, mitä seurauksia sillä olisi, jos nyt juot. Mieti huomista päivää retkahduksen jälkeen; et halua sitä enää. Tsemppiä @Milja :heavy_heart_exclamation:

4 tykkäystä

Kiitos rohkaisusta

2 tykkäystä

@Milja joo ei se lasillinen ole sen arvoinen, että viikon päästä on 3 kk täynnä. Sinua harmittaisi vaan ja viini korventaisi vatsaa. Närästyksen arvoista ei muuta.

1 tykkäys

Kiitos rohkaisusta

1 tykkäys

Eilen oli työpaikan hyvinvointia edistävä ilta syömisien merkeissä ravintolassa joka oli täysi illastajia. En olisi osallistunut jos oloni olisi ollut epävarma tmv mutta halusin toki olla mukana hyvä ruuankin vuoksi. Kaava oli tuttu edellistenkin vuosien mukaan joten tiesin missä vaiheessa oli hyvä hetki poistua. Kun on ilmaista viinaa niin sehän on juotava mitä nopeammin sen parempi.

Muutamassa tunnissa ääni kohosi moninpaikoin toisten päälle puhumisen sijaan jo huutamiseksi. Jos itse olisin ollut tyhjentämässä viinejä niin luultavimmin oma ääneni kaikuisi kaikkien yli. Olen samalla viivalla työporukan kanssa, olen vain päättänyt olla juomatta.

Mietin mielessäni kun nautin jälkiruuan viimeisistä muruista miten ihanaa on lähteä kotiin omaan sänkyyn ja herätä virkeänä nauttimaan vapaapäivistä. Kannatti käydä. Tämä vahvisti omaa motivaatiotani raittiuden tiellä.
Kysyivät tietenkin miksi en ota. Vastasin en juo, olen autolla. Se riitti tällä kertaa.

Raitista viikonloppua kanssakulkijat!

8 tykkäystä

Hienosti handlattu. Taitaa olla niin että tuo hyvinvointia edistävä ilta aiheuttaa tänään vain pahoinvointia :poop:

4 tykkäystä

@Utu Mahtavaa. Onnittelut Sinulle fiksusta päätöksestä. Nyt sait niin sanotusti rusinat pullasta! Tällaista on hienoa lukea.

1 tykkäys

Mä luulen kanssa et toisilla varmasti päätä jomottaa ja vatsassa kiertää😵‍💫

1 tykkäys

Brrr se ajatus ei todellakaan ole ihana. Aloin kuuntelemaan Juomishäiriö kirjaa illalla ja olin siihen nukahtanut - heräsin jossakin vaiheessa, kun kirjan kirjoittaja kuvaili miten hän oli railakkaan illan jälkeen oksentanut jossakin Tallinnan hotellin vessassa krapulaansa. Itselle tuli fyysisesti niin huono olo, että mietin haluanko edes kuunenlla mokomaa. Toisaalta pitääpähän fokuksen kasassa!

1 tykkäys

Mutta aatteleppa että sinä vain heräsit kuuntelemaan kirjaa toisen järkyttävästä krapulasta varmasti samaistuen oloon täysin palkein.
Juurikin näitä oloja kannattaa muistella että se parin tunnin nousujohteinen humala ja loppuyön känniörvellys sammumiseen ja herääminen oloon jota ei enää ikinä halua kokea, on taakse jätetty ja jäänyt elämä.

3 tykkäystä

Perjantai ja pääntyhjennys saunasta kylmään veteen. Kolmesti kävin dippaamassa itseäni ja viimeisellä kerralla sain laskettua jo 90 asti.
Valoisuutta piisaa jo enemmän iltaa kohti.
Pajunkissoja näin auenneina jo.
Mutta kylläpä teki hyvää keholle ja mielelle vaikka itkin saunassa hymyilin vedessä. Kohtaan tunteet sellaisina kuin ne on. Ei edes käynyt mielessä mikään alkoholipitoinen saunajuoma. Kokemus antoi niin paljon enemmän.
Hyvää viikonloppua kanssakulkijat!

5 tykkäystä

Ai että teitä viluvesiuijia :+1:t2: hieno homma! kartoitan koko ajan mahdollisuuksia talviuintiin, paikkaa missä kävisi pulahdus näppärästi näin jäiden aikaan. Sen verran olen useana talvena päässyt kokeilemaan, että tiedän sen upean tunteen pulahduksen jälkeen…

3 tykkäystä