Mulle määrättiin nukahtamisvaikeuksiin Zopinoxia,mutta se ei auttanut. Kävi niin että kun otin sen ja menin HETI makuulle ja nukkumaan niin sanotusti niin tuli halluja,esim joku veti jaloista,mustia äijiä leiju ilmas ja jos katsoin jotai pitempää ku 3 sekuntia niin se alko muuttaa muotoaan. Eli ei ole toiminut. viihteilyyn asia eriksee mut on se kyl semmost katteltavaa ku sitä ottaa
Nyt on sitten Stilnoctia. Miten se toimii? Jos otan sen ja en mene nukkumaan niin onko sillä rauhoittava vaikutus? Tuleeko halluja?
Tsolpideemissa (Stilnoct, Stella) noita halluja taitaa tulla vielä enemmän kuin tsopiklonissa (Zopinox, Imovane). Kannattaa nyt kuitenkin kokeilla, ennen kuin sen hylkää kokonaan. Ja jos sen kanssa tulee samoja ongelmia, on tematsepaami (Tenox) varmaan seuraava vaihtoehto.
Zopinox on aivan hirveä sen raudan maun takia mikä suuhun tulee.
Stella on vaan huono rinnakaisvalmiste Stilnoctille, eikä omalla kohdalla toiminut juuri mitenkään.
Somnor tulee hyvänä toisena, kuitenkin tsolpideemeistä Stilnoct on se ykkönen.
Joo siis mun mielipide on, et zopinox ei tod aiheuta halluja ja tää on eka kerta kun kuulen sen jollekin niin tekevän, mut tsolppari taasen tekee niitä vähintään ihan pienissä määrin melkein kaikille. Tässä on siis vaihdettu pikku hallusinatiot luultavasti “kunnon trippiin” tai sit kysyjällä on todella erikoinen keho. Kerro ihmeessä, kun oot koittanu zolpparin, et menitkö ihan kuutamolle. Tosin mulla kaikki noi pikku hallut, mitä saattaa tulla, estyy sillä, et otan lääkkeen, meen suoraan sänkyyn ja pistän silmät kii. Jos silmät avaa ni se on hereillä pysyttelemistä ja menoa. Kun stilkkareille antaa vallan ni se ei sit jää yhteen nappiin vaan aamulla voi olla pari kolmekin levyä kadonnu. Paljon mystisiä asioita tapahtuu, kun ottaa tsolpideemia ja jää valvomaan. Eli mene todellakin suoraan sänkyyn äläkä avaa silmiäs ellei talo vähintään pala.
Etkä ole ajokunnossa syötyäsi vitusti Stilkkareita, vaikka joku ääni pääsi sisällä sanoo, että olet.
Ainoa mikä noista nukahtamislääkkeistä ei oo mulla pöhänny, on Sonata. Mut se onkin joku mutaatio, söin 7 eikä menny ees pihalle saatika, että ois väsyttäny. Eikä mikään niistä sua nukuta, ellet mene sänkyyn, sohvalle, nojatuoliin, lattialle, ihan sama minne, mutta jos et laita silmiä kiinni ja yritä nukahtaa ei se itsestään tapahdu.
Kiitos vastauksista ja mielipiteistä,on paljon apua.
Tipi81,
tosissaan otin yhden ainoan Zopinoxin ja laitoin silmät kiinni. Sen takia mä en nukahtanut,koska joku alko vetää mua jaloista,ihan ku joku ois siis ihan oikeesti vetäny,niin todentuntusta. Siinä kun avasi silmät,ni johan oli menoa huoneessa.Otin nappulan siis niin että olin sängyssä,nappi kurkusta alas vedellä,heti valot pois, ja silmät kiinni.Sit alko jonku ajan kuluttua tapahtuun.Iha siistii ja sillee,mut tosissaan muistan ku juttelin oikee kunnolla niille mitä näin mukamas menevän.Outo mutta jännä olo. Koitanpa tänää tota Stilnoctia.
Mulla ollut pitempään Ketipinoria aika isolla annostuksella.Ennen meni tunti ja sitte se alko vaikuttaan ja varmana nukku. Nykyää vaikka otan isompaa annosta,niin kestää noin 5h ennenku se alkaa vaikuttaa ja uni on vitun pätkinäistä ja unet ihanaa painajaismassaa. Lääkärihän ei kuuntele sitten yhtään,sanoo vaa että jos koitat jos koitat,sanoo tyyliin että laske lampaita. Voi vittu mä sanon!
Toi nukkumaanmeno on yht ressaamista oikee muutenkin. Jos vetää alkoholia oikee kunnolla ja opamoxeja sen 9kpl,ni sitte nukkuu,mutta nukutaan myös 2 vuorokautta eikä tajuta mistää mitää.
Joo varmaan tenox yks mahis. Ketipinorin kalliimmasta versiosta Seroquelista lienee jokin pidempivaikutteinen tuote markkinoilla. Tsolpideem ehdottomasti pahempi, kuin zopiklooni, jos ei halluja halua, vaan nukkua yönsä hyvin. Eräs tuttu käytti vuosikausia Zopinoxia 2 tablettia yöksi, ja lääkäri vaihtoi mirtazapiiniin (esim.Mirtazon, ennen ainakin oli kalliimpi Remeron, varmaan muillakin nimil myynnis) ja nukkui sillä paljon paremmin kuin nukahtamislääkkeel! Mirtazapiinia on joissain esim. edellämainituis masennuslääkkeis, joita käytetään pienenä annoksena unta antamaan. Toivottavasti löydät sulle sopivan. Mul ketipinor ja mirtazapiini. Nukun kyl. Ja koitan välttää muuta kofeiinipitoista kuin aamukaffet… Iltanikotiinipurkat kyl huono. Jess!
Joo varmaan tenox yks mahis. Ketipinorin kalliimmasta versiosta Seroquelista lienee jokin pidempivaikutteinen tuote markkinoilla. Tsolpideem ehdottomasti pahempi, kuin zopiklooni, jos ei halluja halua, vaan nukkua yönsä hyvin. Eräs tuttu käytti vuosikausia Zopinoxia 2 tablettia yöksi, ja lääkäri vaihtoi mirtazapiiniin (esim.Mirtazon, ennen ainakin oli kalliimpi Remeron, varmaan muillakin nimil myynnis) ja nukkui sillä paljon paremmin kuin nukahtamislääkkeel! Mirtazapiinia on joissain esim. edellämainituis masennuslääkkeis, joita käytetään pienenä annoksena unta antamaan. Toivottavasti löydät sulle sopivan. Mul ketipinor ja mirtazapiini. Nukun kyl. Ja koitan välttää muuta kofeiinipitoista kuin aamukaffet… Iltanikotiinipurkat kyl huono. Jess!
Joo sen on se Seroquel Pro Long mut sehä on kallis ku mikä eivät kuulemma korvaa jne
Mun pitää yrittää läpi tota Mirtazonia,tuskin onnaa. Tuo lääkäri on niiku nii aaaarsesta! Tuntuu ettei sitä vittuakaan kiinnosta muutenkaa yhtää mitä sille sanoo!
Juu niin ikävä kyl on kallis lääke. Ihan ok varmaan, jos on erikoiskorvattavuus. Vaik tietty isoil annoksil leptejä mahdolliset tai oikeastaan yleisetkin haittavaikukset kurjia. Tiedän useita, jotka saaneet kakkostyypin diabeteksen, tai tullu jostai leptistä pakkoliikkeitä, jähmeyttä, hillitöntä nukkumista jne. Mulki on ollu karseita lekureita, yhestä lekuriterapeutista jäi semmoset traumat, ett Kelan olis ehdottomasti pitäny maksaa mul uusi terapia, jos asia ois käsitelty . Ja kehtaa vielä asua melkeen naapuris, yäk. Mut nyt on hyvin asiat hoidos sekä psykan puolel, ett teekoos…ainaki vuoden loppuun.
Heh, mua kans suositeltii laskee lampaita. Ku en suostunu syömää mirtazapinee tai zyprexaa. Ketipinorilla ja ataraxilla sitte mennää ku on toi päihdemerkintä.
Ja tosta stilnoctista sen verran kokemuksia että juu, halluja tuli jos otti yli 40mg ja erittäin vittumainen sivuvaikutus oli huimaus seuraavana päivänä.
Lähtee muisti (mulla ei lähe vielä yhestä, mut mulla ei miedommat uniaineet ees toimi, joten stilkkari voi jollekin muulle ola todellakin vahva lääke jo yhtenä) ja kummia tapahtuu ja lääkkeitä katoo. Stilkkarit saa aikaan outoja juttuja, jotka ei yleensä oo positiivisia. Esim. autolla ajo voi yhtäkkiä tuntua hyvinkin järkevältä idealta ja kavereille soittelu/tekstailu ja kaupassa tarvii käydä, kun on “vielä selvä” ja lenkkikään ei oo pahitteeks. Myös jääkaapin voi syödä tyhjäks, ku ruoka tuntuu kivalta suussa ja uus kampauskin tarvii saada just nyt, kun iskee inspiraatio ja saksetkin on sopivasti hollilla.
Vaan taivas on rajana niillä fiksuilla päähänpistoilla, mitä stilkkarit saa aikaan. Joku isä oli jopa pöllyissä antanu alle kouluikäselle lapselleenkin puolikkaan, kun lapsi oli tullut yöllä herättään ja valittanu unettomuutta. Aamulla tämä isä oli onneks huomannu, et oli ollu niin sekasin, et olikin antanu puolikkaan jostain vitamiinista, mut voit uskoo ne ajatukset, kun aamulla heräät ja muistat hämärästi tehnees jotain noin typerää. Stilkkarit voi siis olla jopa hengenvaarallisia jos ei osaa tarpeeks varautua niiden vaikutuksiin. Kun sisäistää jo ennen lääkkeen ottoa, et tänään en enää poistu kämpästä, en koske puhelimeen enkä tee mitään muutakaan ni säkällä tätä mantraa onnistuu toteuttamaan myös pöhnässä. Itse olen vuosien aikana jo oppnut, että puhelimeen ei saa koskea ja tietokone kantsii sulkee ajoissa ja ulos ei mennä!