Arjen tullen pitää varata aika hampilääkärille. poskihammasta ikävästi jomottaa. Ei kauheen paljon mutta riittävästi. ![]()
Otan osaa hammassäryn vuoksi. Mut mullakin alkaa hammassärkyä oleen mut ihan toisista syistä niiskuin virtuaalisesti. Täs kuvas on tosiaan toi itäisen naapurin polpon lemmikkikatti. Mä nääs olen seikkaillut siellä venäläisellä puolella yandex-selaimen välityksellä ja siellä on aivan ihmeellisen ihanaa taidetta ja musiikkia, tiedettä, kulttuuria ja uutisia, radiota ja elokuvia, tarjolla (tääl ei oo vastaavaa esiintynyt, eikä varmaan esiinnykkään koskaan), mut mä en sit uskalla kopioida niitä tänne tekijänoikeushommien vuoksi.
Venäjänkieli kirjaimineen ei vieläkään ole mennyt jakeluun millään tavalla!

Kaunis kissa.
Toivottavasti sinun hammassärkysi syyt helpottavat, mitä sitten ovatkin.
Hammaslääkäri kaivoi ruman mustan amalgaamipaikan pois ja laittoi tilalle kauniin valkoisen muovisen. Harmi että se on tuolla taaempana, ei vaikuttanut hymyyn mitenkään. Jomotus on poissa, mutta puudutus vaikuttaa vielä. Alahuuli on kuin kumia.
Jospa se nyt asettuisi, oli kuulemma hiushalkeamia siinä jämässä joka oli alkuperäistä hammasta jäljellä.
Viikon päästä korjataan toinenkin hammas. Siinä on paikasta lohjennut palanen ja loppupaikka hölskyy kolossaan, mutta ei pääse putoamaan kokonaan irti. Hyvin ne ovat kestäneet nuo 70- 80-luvun amalgaamit, ei ole paljoa tarvinnut korjailla.
Vau.
Saitko lelun?
En. Missä saa leluja?
Kysyn ensikerralla, saavat antaa kaksi. ![]()
Tasaisen harmaa taivas ja sumusadetta. Aila-myrskyä odotellaan epämääräisin tuntein. Vielä ei ole kohdalle kerennyt.
Hampilääkärit on tällä erää käyty. Kun kerran mummoa korjaamaan alettiin niin, jos korona suo, maanantaina olis edessä vaivasenluun korjausleikkaus. Isovarvas on alkanut liikaa nojata viereiseen varpaaseen ja häiritsee koko varvasrivin eloa. Puhumattamakaan siitä särystä ja viiltävästä kivusta jolla se ilmoittelee olemassaolostaan. Pistetään se kuriin. Voipi olla vähän pidempi toipumisprosessi.
Iliman viinoo tästäkin selvitään.
Selvitkää tekin.
No sul on kyl remonttia remontin perään.
Hyvä että pystyy korjaamaan. Mulla verikokeet huomenna. Ihan normi tarkastuksia. Tietysti maksa-arvot tarkastetaan myös. ![]()
![]()
Tämä ei enää mahdu tanssikenkään

Kohtuu iso paketti. ![]()
Paranemisia.
Alkukärvistelyä.
Varvaspaketti kipuilee ja kipuun annetut huumepillerit aiheuttavat mahotonta kutinaa ympäri kroppaa. No, huumepillereitä annettiin vain neljä mukaan, tuskin niistä addiktoitumaan pääsee. Onneksi. Tämä onkin parempi systeemi kuin se, että kirjoitettaisiin resepti liian isolle määrälle lääkettä ja mahdollistettaisiin kaikkea ikävää tapahtuvaksi.
Toipilaan aika menee levätessä. Kivat päiväunet kissan kanssa vetäisin. Suihkuun tekisi mieli, mutta se on kielletty vielä pari päivää.
Eiköhän tämä tästä.
VAROITUS: EI HERKKÄHERMOISILLE.
Komea leikkausarpi tuon pattisiteen alla. Tuo keltainen on leikkauksessa käytettävää ihon desinfiointiainetta (mikä lienee oikea termi). Haavan ympäristössä ei saa käyttää saippuaa, ei pelkällä suihkuttelulla irtoa.
Paraneminen edistyy hyvin, ei juurikaan koske enää. Siinä on se vaara että unohtaa ettei jalkaterälle saa laittaa painoa. Onhan tuo erikoiskenkä, mutta kun en ole tottunut sisällä kenkiä pitämään, niin tuntuu hankalalta. Parempi se kuitenkin on kuin väärään asentoon luutunut varvas.

Mustelmia on riittävästi. Vasemman käden selkämyskin on ihan mustana tippakanyylin johdosta.
Oho, olet siis värikäs immeinen. ![]()
Ole tarkkana hoidon kanssa ettei tule mitään ongelmia.
Hyvältähän tuo näyttää.
Ps.
Tänään mulla kohtaaminen erään julkisuuden henkilön kanssa. Olisi myös mikrofoni avoinna… ![]()
Kuvia ehkä ketjuuni laitan illemmalla.
Onpas rumannäköinen tuo varpaanseutu. Toivottavasti ei ole kamalan kipeä!
Putkis; arvoituksilla puhut. Tekisi mieli kysyä kun katsoin omasikin ketjun kuvia. Mutta en kysy, kerrot sitten kun olet siihen valmis.
Juu, olen varovainen varpaan kanssa. Harmittaisi hirveesti jos sitä jouduttaisiin korjaamaan uudella operaatiolla.
Helistin: ei se hirveän kipeä ole. Parina ensimmäisenä päivänä oli sairaalasta mukaan saadut “huumeet” tarpeen, mutta sitten iso kipu häipyi kuin taikaiskusta. Ihan kotoisia särkylääkkeitä otan jos tarvitsee, mutta useimmiten levossa pitäminen auttaa.
Kysyvä ei tieltä eksy. ![]()
Selvin päin täällä tallaillaan edelleenkin.
Varvas paranee hyvin ja huonosti. Luutumisessa ei liene ongemia, kipua ei ole. Haava sen sijaan äksyilee.
Tikkien poiston jälkeen (viime maanantaina) haava alkoi aueta toisesta päästä eikä meinaa mennä kiinni. Jotain mönjääkin siitä erittyi, mutta tulehdusta ei kuulemma ole.
Eilen kävin päivystyksessä taas näyttämässä, kun alkoi pelottaa bakteerit sun muut. Lääkärin mielestä se paranee ilman antibiootteja, sanoi että “usko minua, paranee se”. Lupasin yrittää uskoa, mutta tiukalle ottaa.
Ei auta kuin odotella, suihkuttella ja vaihtaa sidettä ahkeraan. (huokaus) ![]()
Eipä aina oikein jaksa uskoa lääkäreitä. Toivotaan että tällä kertaa se on oikeassa.
Ehkäpä joulun aikaan kenkä jo sujahtaa jalkaan, kuin tuolla videon eukolla. ![]()
youtu.be/1YLHJ7_mNdI
Nyt näyttää vaihteeksi paremmalta.
Taisi auttaa kun lääkäripoikanen irroitteli haavasta roikkuvia irtonaisia nahkalämpäreitä. Kai ne estivät haavan kiinnimenon.
Koko varpaan seutu näyttää saavan uuden nahan, entinen kuoriutuu pois kuin koivusta tuohi.
Ei taaskaan mitään syytä lähteä ryyppäämään.