Ympyrästä spiraali - Hajatelmia

Juulian ympyrä ei sittenkään sulkeutunut, se jatkaa kierrostaan toivottavasti pitkään. Silloinhan siitä tulee spiraali, eikö? Meikäläisen pää ei kestä alituista pyöriskelyä, tulee oksu olo. Onneksi tämän spiraalin kaari on varsin iso ja loiva, helpompi kulkea.

Uusi vuosi siis jatkaa matkaana kunnes ei ole enää uusi vaan “tämä”. Yhtään kertaa ei ole vielä tarvinnut tätä vuosilukua kirjoittaa. Teempä sen nyt juhlallisesti tähän: (jännittää, meneeköhän kerralla oikein). Pitää vielä päättää kirjoitanko noilla ylänumeroilla vai oikean puolen numeronäppäimistöllä? Ylärivin numeroilla kirjoittamiseen osallistuvat molemmat kädet, numeronäppäimistössä vain oikea käsi. Onko olemassa vasenkätisiä näppäimistöjä?
Hitsi kun tulee paljon kirjoitusvirheitä. Perusongelmana tässä näppäimistössä renklaavan välilyönnin lisäksi tänään ei toimi s-kirjain.

Mutta se vuosiluku. Yläriviltä hitaasti mutta varmasti: 2019. VAU.
Numeronäppäimistötä hieman reippaammin: 2019. VAU. Uusi tämä vuosi on aloitettu.
Tänään 3.1.2019 Teidän JuuliaS

Ps. jos niitä ässiä puuttuu kovastikin niin tässä varaosia: sssssSSSS s s s s (jokunen välilyöntikin tuohon).

Niin kuin tätini eilen sanoi, HYVÄÄ LOPPU VUOTTA!

Hienoa että olet mukana edelleen JuuliaS, meidän JuuliaS. :smiley:

Putkanvartija 0132

Enhänminä mihinkään lähteä aiknutkaan, mutta tuntui vähän orvolta ja kodittomalta kun ei ollut omaaketjua. Eihän sitä ainavoi toisten torppaan tunkeutua.

Tällä kertaajätin kaikki kirjoitusvirheet korjaamatta. ämmöstä tekstiä multa tulee jos e oikolue kolmeen kertaan ennen lähettämistä. :laughing: :laughing: :laughing:

Mites sä nyt noin pirteänä oletkaan.
Spiraalisi taitaa olla energinen.
Vai oletko syönyt KisssanMinttua?

^
yritin löytää tuosta kettuilua mutta en ole ihan varma.
Olenko ylipirteä? Olen jo kolmatta päivää ollut vegaani-ruoalla, ei lihaa. Sämpylän päällä kylmiä härkis-pihvejä. Herrajjestas, mikähän on meininki kuukauden päästä? :open_mouth:

Eilisen Putkanvartijaa oudoksuttaneen hilpeyteni syy selvisi iltamyöhällä. Aamulääkkeet oli jääneet ottamatta (ihan oikeesti). Tänään on lääkkeet otettu ja toivottavasti olen taas oma turvallinen itseni. :mrgreen:

Ei niissä lääkkeissä mitään mielialaan vaikuttavaa kyllä pitäisi olla. Kolesterolia, verenpainetta, allergiaa–. Alkoholia ei ole käytetty, jos sitä epäilitte. Raittiina jatketaan.

Juu enhän minä sinulle kettuile tosissaan. :wink:
Oikeasti olin aistivinani jotain erityisen hyvää päivässäsi eilen.
En alkoholia edes epäillyt. Onko se muuten vaivannut?
Oikein hyvää päivää sinullekin. Lähden ottamaan omat lääkkeeni nyt kun heräsin.
Verenpaine ja Antabus.

Palstalle on tullut uusi kirjoittaja Amy, joka on avannut ketjun “Uusi vuosi ilman etanolia”. Miksi luen joka kerran “…ilman etanoita”?
Etanat eivät ole elämääni koskaan vaivanneet. Eivät puutarhassa eivätkä valkosipulissa paistettuina. Välillä aika ja asiat etanoitsee, varmaan jokaisella.

Toivottavasti Putkanvartijan päivä on jo parempi. Se joskus koettelee eikä kysy lupaa tai hetkeä. Tsemppiä.
Kysyit onko alkoholi vaivannut. Ei ole. 0%:n olutta haen saunajuomaksi eikä ollut siitäkään himo kun joulunaikana sekosin päivistä enkä muistanutkaan ostaa. Hana-huuperi ajaa saman asian.

Viikonloppuja kaikille.

Nauti oluestasi hyvillä mielin.
Päiväni oli oikein hyvä.

Ei oikein lähde käyntiin meikän moottori. Tänään oli tarkoitus lähteä cityyn asioille, vaan nukuimpa kovin myöhään eikä huvita mikään. Siirretään huomiseksi.
Muutenkin on uni taas maittanut, tuollaisia 10-12 tunnin öitä. Eikös kevään pitäisi virkistää?

Jos vaikka palauttaisi erääntyvät kirjat kirjastoon ja… tuota… pieniä ompeluksia olisi… jaksaiskohan nostaa robotti-imurin kaapista ja käskeä sen töihin? Kauhean rankkaa tämä elämä. :cry: :cry:

En sitte käynyt kirjastossa (vielä 2 päivää aikaa ennen sakkoja) enkä ommellut. Mutta robo imuroi lattiat, itte pyyhin pölyjä ja pesin vessan. Ja kaikkein tärkein teko illansuussa: Puhdistin uunin (joka piti puhdistaa jo joulukuun alussa) sekä mikron ja vedenkeittimen :exclamation:

Lisäksi posti toi ilmoituksen kaihileikkauksesta. Kuukauden päästä pitäisi maailman kirkastua. :smiley:

Mitäs sinä Juulia tykkäät siitä robosta?mä olen isälleni sitä ajatellut lahjaksi niin mielipiteitä keräilen asiasta :smiley:

Hienoa että pääset vihdoin leikkaukseen. Robotit kuuluivat joskus minun elämääni, siis teollisuusrobotit.

Robo on varmaan parhaimpia hankintojani sähköhammasharjan jälkeen. Eihän se normaalia imurointia kokonaan korvaa koska se ei pääse ihan nurkkiin asti, mutta sinnikkäästi putsaa seinänvieruksia ja matoilta kissankarvat sun muut roskat. Eikä tartte kulkea perästä koko ajan. Varsinainen imurointi ja siivous tehdään minulla kolmen viikon välein. Pienen roskasäiliön takia se on tyhjennettävä aina käytön jälkeen (minä tyhjennän kerran välilläkin) ja pölypussittoma vaatii käytön jälkeistä siistimistä.

Tämä on niitä “parempien” robojen alinta hintaluokkaa (400e v2016), jos nyt ostaisin sijoittaisin ehkä seuraavaan kalliimpaan versioon, siinä on pikkasen enemmän säätöjä. Osaavat mennä itse lataukseen kun akku tyhjenee, voi määrittää alueen joka kaipaa imurointia jne. Riippuu tietysti mimmonen on tarve, minulla nuo kissankarvat asettavat enemmän haasteita. Suosittelen lämpimästi.

Tätä on odotettu kuin kuuta nousevaa. Toivottavasti ei nyt iske flunssa tai muu pöpö ettei peruunnu koko homma. Yhden teatterireissun peruin jo tästä syystä.
Haaveilen ajasta ilman huurtuvia silmälaseja :sunglasses:

Olen mä tästä isälle jo jutellutkin. Minä siivoan siellä noin kolmen viikon välein, mutta viikoittain kun käyn useammankin kerran joskus niin lakaisen sitten roskia. Isällä on kyllä kissa, mutta ei mattoja ja pinta-alakin on kohtuullinen. Isästä oli hauska idea, että robotti kulkis imuroimassa omia aikoijaan. Mithän kissa siitä tuumais :sunglasses:

Mun kissat eivät tykänneet. Tai toinen ei, menee toiseen huoneeseen karkuun mutta toinen tyyytyy nousemaan vähän korkeammalle ja tarkkailee sieltä tilannetta. Matottomuus varmaan helpottaa, vaikka kyllä tämä sujuvasti putsaa matotkin kun ei ole pitkänukkaista. Pienet kissanlelut kannattaa noukkia tieltä pois, muuten ne tukkivat pyörivän harjasysteemin.

Tekis mieli ottaa iltapäivätorkut, mutkun sitten valvon koko yön. Olen pari yötä katsellut ihmeellisiä unia ja kärsinyt käsien puutumisesta ja lihaskivuista. Viime yönä olin saanut tekstiviestillä potkut työpaikastani ja keräsin sieltä tavaroitani isoon pukupussin kokoiseen kassiin ja kävin hyvästelmässä palkanlaskijat jotka olivat mielestäni ainoat mukavat ihmiset koko firmassa. Just ennen lähtöä tajusin kuka irtisanojani oli. (Todellisessa elämässä hän oli esimieheni toisessa työpaikassani kuin ko palkanlaskijat, eikä irtisanonut minua kun lähdin omasta tahdostani toiseen työpaikkaan.)

Kaikenlaista. :open_mouth:

JuuliaS kirjoitti

Kivaa tämä suomen kieli, kun palkanlaskijat ovat mukavia, mutta palkan laskijat ainakaan palkansaajien mielestä eivät. Miten lie juomanlaskijoiden laita verrattuna juoman laskijoihin?

Ensimmäiset asiat ensiksi