Jonkin aikaa muiden ketjuja lueskellut täällä. Nyt näköjään päätin aloittaa oman. Ajattelin, että jos kirjoitan tänne omista tavoitteista ja päätöksistä, niin toisi lisää painetta pysyä niissä. Yksin kun niissä on enenevässä määrin vaikea näköjään pysyä. Vähentäjät, Lopettajat. En tiedä mihin “oikeasti” kuulun, mutta koska tällä puolella enimmäkseen juttuja olen lukenut niin tänne nyt sitten jäin/täällä aloitan.
Viisi vuotta pikkuhiljaa lähtenyt alkon käyttö luisumaan hansikkaista. Viimeset kaks vuotta mopo keulinut ihan kunnolla. Opiskelen ja teen töitä niin en nyt koko aikaa voi kännissä olla (tähän lauseeseen sisältynee oivallus, että jos voisin niin luultavasti olisin). Suurkulutuksen rajat paukkuu viikottain nykyään. Olen runsas kolmikymppinen, asun yksin, eli kotonakaan ei tartte kun omalta peilikuvalta piilotella juomisiaan.
Muistan jo nuorempana miten kivaa oli olla kännissä. Join parikymppisenä todella harvoin, mutta sillon kun join niin oikein sitten kaksin käsin, että varmasti ei ihan kaikkea tarvi illasta muistaa. Koko maailmasta tuli sen jälkeen kauniimpi, kaikki oli mahdollista. Jonkunlainen muistijälkihän siitä hurmasta on sieltä asti varmaan aivoihin jäänyt. Viisi vuotta sitten aloin alkolla buustailemaan ahdistukseen/masennukseen taipuvaista pääkoppaa. Sillon kun oli kierrokset ihan yli, otin vähän rentoutuakseni ja sillon kun oli kierrokset liian alhaalla niin otin vähän piristyäkseni. Nyt voi sitten katsoa taaksepäin ja todeta, että oli muuten vimmosen päälle hyvä resepti. Ihan itte keksin
Sen verran salamyhkäinen olen luonteeltani, etten ole sanallakaan alkoholista pihahtanut esim. terapiassa, jossa kävin muutaman vuoden joka viikko tai työterveydessä, jossa olen muutamaan otteeseen käynyt univaikeuksien takia hakemassa nappia. Oliskohan alkoholilla asian kanssa mitään tekemistä? Jaa-a, tarttee oikein miettiä
Oli miten oli. Nyt olen täällä. Lupasin itselleni, että jossakin avaudun ennen kun vuosi päättyy ja tämä oli näköjään se paikka, mihin oli matalin kynnys tulla tunnustamaan syntinsä. Jokainen kerta kun tekee mieli mennä kauppaan hakemaan sikspäkki niin yritän tulla tänne ensin. Yksin kotona viinipullon kanssa lutruttamisen haluan lopettaa. Se on selvää. Miten mä siihen pääsen niin ei olekkaan ihan yhtä selvää. Mutta jos jotain täältä olen oppinut tähän mennessä, niin on se, että päivä (ja joskus tunti) kerrallaan.
Tänään en ole juonut. Se on kai hyvä alku. Jos pääsisi ens vuoden puolelle nyt ensin selvinpäin niin olisko se hyvä ennuste sitten koko vuodelle. Mene ja tiedä, ensi viikkokin tuntuu olevan niin kaukana, että keskitytään nyt ensin tosiaan tähän päivään.