En vielä ole saanut pudotettua alle 4mg/vrk sillä vieläkin kantavuus on suht huono tällä annoksella, vaikka muutaman viikon saanut ruumis aikaa tottua, toki paljon vähemmän reflaisuutta päivisin. Pari kertaa olen retkahtanut ottamaan vielä 0.5-1mg ennen nukkumaanmenoa, mutta lähes jokaisena päivänä pysynyt siinä 2x 2mg injektiota. Pudotin suoraan siitä 8mg/vrk niin annan kropalle hetken vielä aikaa tottua tähän neloseen. Pikkuhiljaa tulee täyteen 8 kuukautta ilman bentsoja. \o
Tsemppiä jatkoonkin. Sulla tuntuu olevan motivaatio aika hyvin kohdillaan. Tiputa vain ihan rauhallisesti, jos se on sulle toimivin tapa. Ei kai sulla mitään valtavaa kiirettä ole tuon asian kanssa . Mulle itselleni toimivin tapa on ollut aina se kylmä kalkkuna, kuten olen jo moneen otteeseen täällä kertonutkin, mutta kukin tyylillään, enkä mä oikein tiedä, onko se kylmä kalkkuna mullakaan sittenkään lopulta kovin hyvä ratkaisu ollut, kun olen aina retkahtanut uudelleen jossakin vaiheessa . Nyt olen ilman oppareita, toistaiseksi, mutta onneksi tällä haavaa ei ole mitään megalomaanisia himoja niihin, mikä on kyllä hieman kumma, koska tämä syksyn tulo jokseenkin masentaa mua ja oppareitahan on hyvä vedellä depislääkkeiksi . No, tänään mulla on aika hyvä päivä, joten jospa nauttisin siitä ja antaisin huomisen sitten tuoda murheet tullessaan, jos niin on tarkoitus käydä.
Hups, sori, kun aloin jaarittelemaan itsestäni tässä “teidän” ketjussanne .
Eniten onnittelen sua tuosta benzottomuudesta, koska mulle itselleni benzot ovat olleet jo vuosikausia se kaikkein pahin koukku, eikä taida olla toivoakaan, että niistä lääkkeistä pääsisin koskaan eroon. Siksi musta on aina upeaa lukea, kun joku on onnistunut lopettamaan benet .
Kiitos kysymästä Winston! Ihan jees tää nyt taas tuntuu menevän, taitaa kroppa pikkuhiljaa tottua tähän 10 - 9 milliin. Tiputus kasiin onkin vasta ens maanantaina, vaikka olisin ollut innoissani tiputtamassa jo tällä viikolla.
Vetounia näin taas viime yönä, ja piikittäminen on alkanut pulpahtaa mieleen ajoittain. Mut ne himotukset menee viel toistaiseksi aika nopeesti ohi.
Tiettyjä tunteita olen alkanut taas kokee voimakkaampina. Valitettavasti vaan ne on negatiivisia: katkeruutta vanhempia kohtaan, ja ahdistusta liittyen samoihin juttuihin. Piiiitkästä aikaa taas itkeskelinkin sitä ahdistusta, jota isä mulle aiheuttaa (joskus nuorena asia aiheutti mulle itkukohtauksia tuon tuosta.) Tiedostamattaan hän sen toki tekee, ei hän mikään paha ihminen ole!
Joo, alkaa kyllä hiljalleen tajuumaan, miten sumussa sitä on kulkenut vuosikausia. Erittäin kiinnostavaa, mut myös hurjan pelottavaa kokea, miten sitä alkaa taas “herää eloon”.
OK, mutta useissa tutkimuksissa yli 95 %:lla opiaattien käyttäjistä on havaittu merkittäviä surkastumia otsa- ja ohimolohkoissa (Sylvian uurteet). Nämä surkastumat ovat sitä pahempia mitä nuorempana käyttö on aloitettu. Mistä tuo sitten mahtaa johtua on tietty kysymysmerkki. Useita asioita on kyllä pystytty poissulkemaan…
Puhut aivan asiaa ja itse uskon vasta sitten kun voidaan varmuudella sanoa suuntaan tai toiseen. Uskoisin itse ainakin että lähes kaikki muu paitsi luonnontuotteet(kannabis) yms. tietyt tunnetut ovat ainoita jotka eivät vaurioita keskushermostoa.
^No sä voi uskoa ihan mihin sä lystäät ! Sit ainakin kun mä joskus wanhana pappana delaan, niin mieluummin mä ainakin delaan vähän tyhmänä, mutta todella upeita nautintoja elämässäni kokeneena , kuin helvetin fiksuna (ÄO>140) ja koko elämäni kaikkia maailman vääryyksiä märehtineenä . Nauttikaamme siis elämän pienistä iloista :mrgreen: …
^ Ja opiaatitko sun mielestä tarjoo niitä “upeita nautintoja”? Ite ainakin palaan niihin nuokkumisharrastuksiin mieluummin sit wanhana mummona, kun joka nivelen natinaa pitää joka tapauksessa lääkitä. Ja tän jäljellä olevan aktiivisen elämän käytän elämiseen, sellasten kokemusten hankkimiseen, joilla on jotain todellista merkitystä.
Terve, eipä oo taas tullut plinkkiä ja saunaa yli vuoteen saatika kirjottanut mitään. Osu tää topicci täs alusta silmään ja pikasesti kävin läpi.
Entiä luinko liian nopeesti vai en, mut tuliks tossa ilmi kauan iina oot käyttänyt opiodeja ja kauan kh:ssa, kun aika nopeelta toi tiputukses tuntuu. Ite ehkä myönnän jonkun 7-8v aika kunnolla ollut opioideihin koukussa ja 2010 asti hoidossa, 2012 toukokuussa siirryin tk:n jossa siis ollut kohta jo sen puolitoistavuotta. Nyt opiskelut alko ja tossa tullut yrtin kanssa repsahduksia ja kun ajatusmaailmaan ei vaan mahdu yrtin totaali kieltäytyminen päätin kanssa tossa puolisen vuotta sitten alottaa hoidon alasajon nopeemmin kun piti, eli et pääsen tästä koko kyttäysjärjestelmästä irti ja tietysti opioidiriippuvuudesta, vapauden kaipuu niin kova.
Mut siis tosiaan, oli jo aika alhanen annos 14mg siirtyes, 2mg tiputettiin ja olot oli paljon surkeemmat noin kuukauden tiputuksen jälkeen, mutta sen jälkeen mennyt taas ihan hyvin, luulin kans et tiputtelen hetkessä alas, mutta hoitava lääkärikin jo totes et max 2x2mg vuodessa tiputetaan, eli itellä on vielä vähintään 3v tiputettavaa tässä.
Aloin nyt miettiin et mitähän täs väsyneenä taas hain tällä, mutta ilmeisesti jotain lisätietoo vähän susta et miten noin nopeesti onnistut tiputteleen ja teetkö siinä ohessa vielä jotain muuta, esim töissä, opiskelet, vai pystytkö keskittyyn vaan tohon tiputukseen ja jos on huonot olot, ei oo mitään velvollisuuksia sentään tehtävänä.
Sori pienen sekava viesti, mutta postataan nyt kuitenkin.
^ Oon ollu hoidossa jo keväästä 2005, eli yli 8 vuotta. Sitä ennen opiaattien/-oidien käyttöä tuosta puolet vähemmän. Oon opiskellut koko hoidossa olon, joten siksi on hoito venynyt niin pitkäksi. Kesken opintojen kun en voinut kuvitellakaan mitään vierotusprosessia. Alunperinhän kuvittelin tarvitsevani hoitoa vaan pari - kolme vuotta…
Teilläpäs on hidas tahti! Mutta uskon kyllä minäkin et hidas pudotus takaa todennäköisemmin tulevaisuuden ilman retkahduksia. Siinä saa samalla sitä mielen lujuuttakin. Jos sen tekis noin hitaasti, niin mun ois pitänyt aloittaa tiputukset jo opiskellessa. Ja ihan hyvin olisin voinutkin, en vaan sitä tajunnut. Tai no, olihan mulla myös lähes koko hoidon ajan piikittämistäkin, et ei se ihan putkeen oo mennyt. Vuoden verran tässä vasta ollut hoidossa silleen ku kuuluukin. Mutta nistipiirit, rahan ja doupin säätäminen ovat siis jo niin kaukaista historiaa mulle (joitakin poikkeuskertoja lukuunottamatta), et koen olevani aika turvallisilla vesillä. Mutta toki tiedostan sen, et nopeesti sinne takas pääsee, eli varuillaan tässä on oltava.
Tähän asti 2mg/kk on ollut mulle ihan hyvä pudotustahti (ja eihän niitä oo ollu ku pari), mut varmaan sit kun meen kasin alle, alkaa tulee enemmän vaikeuksia. Sit aikaa vois ehkä pidentää kuukaudella, silleen et tiputtais 1mg/kk. Ens kesän olen nyt asettanut tavoitteeksi, et silloin ois vika pudotus nollaan. Jos menis milli kuussa vauhtia, olisin toukokuussa nollissa. Mutta eihän niitä pudotuksia kalenterin mukaan voi tehdä, vaan oman jaksamisen. Nyt oon työttömänä, kun en oo kesäkuussa valmistumiseni jälkeen jaksanut vielä hakee töitä. Mut on mulla syksyksi paljon aktiviteettia, ja työnhaunkin aloitan kyllä ihan kohtapuoliin. Et ei oo todellakaan varaa jäädä kotiin potee refloja. Hyvä niin, muuten varmaan rysäyttäisin koko tiputuksen kärsimättömänä ihan liian nopeesti.
Meilläpäin lääkäri lukee päihderiippuvuuden diabetekseen verrattavaksi. Tällöin oletetaan, että 95% kh:sta ei lopeta hoitoa. Itse otin reilun vkon viidenneksen tai yli neljänneksen kh-lääkkeestä ja nyt on useampi aamu & ilta ollut viekkareissa… Tarvitsisin ne pari teemua, jotta saisin annoksen alemmas. Teemuilla helpompi jatkaa ja tarkoitus talvella nolliin pudottaa (laitoksessa). Koulun jälkeen ts. Sitä ennen haluaisin annoksen pari mg alemmas… Aineenvaihdunnan tähden se ei vain xonella oikein onnistu, liekö naloksonilla osuutta asiaan? Teemuilla saan 2vkossa tasaisen olon, sen jälkeen pudotukset ovat helpompia…
Kukas tää nuorikko on? En tunne kyllä ketään joka pelaa opioideilla ja niitä “ystäviä” mahtuu mun elämään aika pirusti, joka ei olis joutunu ongelmiin niiden kanssa, ongelmia en jaksa listata, mutta niitä on “jotenkuten haltsaavilla” myös aivan pirusti.
Ellei sitten se oikein annostelu ja oikein käyttö ole joku pari pannaria kerran viikossa, silloin kyllä minkäänlaista koukkua ja ongelmia tuskin syntyy, mutta eipä kukaan tommosella esimerkillä mitään huikeita euforioita ja hienoja “kokemuksia” saa…
^ Tää meidän “nuorikko” on yks sellanen trolli. Mitä ilmeisimmin joku vähän vanhempi miesihminen, joka aikuisuudestaan huolimatta jostain syystä jaksaa silti heiluu täällä päihdelinkissä aina vaan ärsyttämässä ja provoomassa meitä kunniallisia nistejä.
No joo, en voi väittää et olisit väärässäkään.
Yritän selittää, et jos ois sellanen tilanne, et ois vaikka joku aivan ihanan hurmaava ihminen mun vierellä, vaikkapa sohvalla istuskelemassa mun kanssa, tai sängyllä makaamassa, tai kalliolla istuskelemassa, tai… No siis ihan missä vaan, niin saisin tästä kokemuksesta huomattavasti enemmän irti, jos sitä ennen olisin pureskellut porkkanoita, kuin piikittänyt opiaatteja. Tai jos olisin vaikkapa Intiassa vaeltamassa, tai jossain Pariisin syrjäkadun kuppilassa istuskelemassa, tai vastaanottamassa raikuvat aplodit työstäni, tai jotain muuta sellasta.
Viime yönä ei montaa tuntia unta tullut. Eka tunteet velloi ja itkeskelin, sit alkoi mahaa korventaa. Mahasäryt saattoi toki johtua jostain muustakin. Pitää seurata tilannetta. Tunteiden voimistuminen on kyllä tosi jeeeees, vaikka ne tähän mennessä ovatkin olleet enimmäkseen ahdistavia.
Uijjuijjui, mä oon niin fiiliksissä tästä pudotuksesta!!
Nonii, täs on nyt viikko menty kasilla millillä. Oli vaan toi^ yks yö vaikee nukkuu, ja ne mahankorvennukset oli varmaan jotain muuta, ku muuten on nyt menny ihan hyvin. Alkavat reflat tuntuu kyl selkeemmin, ja ne aamut kun pitää hakee lääke klinikalta, on tosi ärsyttäviä. Jatkuvaa haukottelua ja silmät vuotaa.
Lihakset on aamuisin ihan jumissa, ja selkäkivut tuntuu selkeemmin, mut muuten eipä täs mittään. Sain viimeinkin varattua ajan lääkärille tuon mun selkäni takia! Enpä mä ookaan ku puolisen vuotta sitä taas lykännyt…
^Ootko koittanut Iina noihin sun oireisiin (haukotteluun ja silmien vuotamiseen) allergialääkkeitä? Itse oon käyttänyt ihan käsikauppa-allergialääkkeitä noihin oireisiin ja on auttanut. Lisäksi mulla nenä alkaa vuotaa, jos lääkkeen vaikutus alkaa loppua ja pitää seuraavaa satsia venata…
^ Joo, vedän antihistamiinia ihan jatkuvasti, koska mulla on joku epämääräinen allergia, joka aiheuttaa todella inhottavia useita minuutteja kestäviä aivastuskohtauksia - kymmenen minsaa ihan jatkuvaa aivastelua ei ole kivaa! Lääkkeet loppui taas joskus viikko sit, enkä oo saanu haettua lisää, ja viimeks tänään aamulla herätessä kyyhötin lattialla pärskien. (Pakko mennä kippuraan, koska aamuisin on selkä niin jumissa, et aivastelun aiheuttama hytkyminen sattuu selkään… Perkeleen mummoutuminen!)
^Toivottavasti pystyt jatkamaan samalla tahdilla suht iisisti… Hienosti olet kyllä pudottanut… Itselläni tuo alle 6mg xonea ei kantanut hoidon alussa edes, niin pienikin säätö (1-2h) annoksen vrk-rytmissä niin kärsii pari tuntia kanalihalla peiton alla… Toivottavasti tuohon saa itse muutoksen, kenties ne teemut imeytyvät hitaammin; itse saan paljon helpommin pudotettua niillä, kuin xonella…
Toivottavasti pääset vielä seuraavankin pudotuksen yhtä hyvin… En edes haluaisi vikaa 2kk:tta saada 2mg xonea, koska se ei riitä itselläni kuin hetkeksi… Toisaalta en halua jäädä kitkuilemaan alle millillä teemujakaan… Itse olen asennoitunut, että lopuksi kirpaisee kyllä… Vituttaa vain, että tuo alle 6mg on niin epävakaa määrä… Mikäli verikokeella asia osoitettu, ettei edes veressä näy, niin olisikohan vain paras pudottaa suoraan nollille?!?
Mitä Iina ajattelet, kun itselläsikin on kokemusta pienistä määristä; pelottaako? Itseäni enemmän vituttaa, ellei lekuri ala tajuamaan että haluan annosta alaspäin… Jumiutuminen on rasittavin asia (IMHO)…
Kun itse otan teemuja kipuun niin pitkälle ne kantaa, paha ilta niin seuraava päivä on herkkua. Nopeasti toimii mutta kantaa kauaksi, paras lääke mitä olen syönyt ja viikonki väli ilman.