Xanorit

DM:n tekstiin ei mitään lisättävää, mutta oikeastaan vain tiivistettynä, jos bentsoja aletaan laskemaan, yleensä aletaan X bentso alas pikkuhiljaa ja siitä siirrytään Diapameihin tai tarvittaessa hetken molemmat päällekkäin (btw, mikä omaa aivan heeeeelvetin pitkän puoliintumisajan, joten kehossa on aina helvetin pitkään ainetta, mikä kertyyntyy elimistöön pitkän käytön kuluessa, varsinkin säännöllisesti päivittäin otettaessa) Diapameilla ajetaan sitten se lopullinen pudotus pikkuhiljaa kunnes ei enään tarvitse lääkettä. Tosin harvemmin näitä pudotuksia / pudotus ohjelmia tehdään jos X lääke on tarvittaessa käytössä, esim otat muutaman kymppi pamin kuukaudessa = ei toleranssin kasvua ei vierotusoireita = ei tiputusohjelmaa.

Kyllä, ihmiset on erilaisia, ja riippuen tietty toleranssista. Itse ruoskuttanut tuota rivatrilia 40mg? (20kpl) kerralla vitutukseen ja alla oli hieman yli 2 promillea + oxycodone, rivatril 2mg + otin vielä kipuihin lisäksi 10kpl panacodia. Ei tiputtavaa vaikutusta, eikä kyllä oikein rauhoittanutkaan, ei myöskään sekoittanut päätä, eikä hankaloittanut kävelyä (sulatin suurimman osan kielen alla). oikeastaan ajoi saman asian kuin olisi ottanut sen 2mg eikä 20kertaista annosta. Lääkäritkään ei edes antaneet hiiltä / laittaneet sydänlaitteeseen tai tippaa. Mitä ihmettelin suuresti.
Vaimo taasen 1/4 osa lääkkeestä jo nukkumaanmeno kunnossa, sama asia sirdaludissa. Tosin hän on lyhyt ja laiha ihminen + ei toleranssia. tuosta en tiedä onko riva ja xanor ns yhtä vahvoja, ainakin melkein, ja jos 1mg xanoria/rivatrilia vastaa noin 20mg diapamia, niin itse tuli sitten rouskutettua 400mg:tä diapamia vastaava määrä :unamused: :question:

kyl mäki rivat tiedän aika helvetin hyvin ja sillee mite ne toimii ja miten ne ei toimi, ite parhaillaan suoraan purkista suuhun, parhaillaan muistan ottaneeni viime kesänä 35kpl/2mg kerralla, sillo hajos silmäkulma tuli sellanen “IHME” huimaus kesti about 5sekkaa, mut tolpillaan olin kuitenkin…

Ite en kovin pieni ole, tämmöinen normi tantta, mutta siis mielestäni kysyin vaan miksi xanoreita ei kirjoiteta (yleistä mielipidettä siis hain oletusarvoisesti), kun ne kuitenkin potilaalle sopivat paremmin, EIKÄ kyse ollut siitä,kelle mikäkin määrä tehoaa. Tiedän ihan itsekin jo, että tainnun muiden mielestä “lasten annoksilla”.
Lisäksi olen just se, joka ei todellakaan näitä aineita kovin tunne. Mut kiitti Addie,olen saanut sulta monta hyvää vastausta :slight_smile:

Addie, syökö vaimosi e-pillereitä? Ne nimittäin nelinkertaistavat (luin aikoinani jostakin) Sirdaludin vaikutuksen… En jaksa etsiä linkkiä joten olkoon sit IMO.

Mun mielestä kyl nykyään pamit on parempia kuin santut. Santut aiheuttaa vittumaisen kierteen aiheuttaessaan ahdistusta vaikka annos olisi mikä. Ahdistukseen itselle käy paremmin 20–30mg pameja. Ennen pidin santtuja parhaana, mutta en enää…

Juu, siis puhuin yleisesti vain toleransseista. Siitäpä nuo yleensä johtuu kun rivatril ja xanor on kuitenkin se eniten koukuttavin bentso mitä on, niin jotkut lääkärit näkevät pelkkää punaista ja ison EI merkin xanorin tai rivojen kohdalla… Itsellä ollaan käyty muut läpi ennempää kuin xanorit ja rivat kirjoittivat. pari vuotta meni muilla bentsoilla ja nyt viimiset 3 vuotta xanorilla ja rivatrililla (itse hakeuduin xanoreista pois jo kk-2kk käytön jälkeen ja siirryin rivatriliin… otin xanorit kun lopetin efoxorin 225mg:n seinään, niin lievittämään ahdistusta ja viekkareita, rivaan siirryin kun ajoi asiaa paremmin ja lisänä tuo lihaksia relaksoiva mitä tarvitsen selkääni varten). DM: tuolla ekalla sivulla vai missä kirjoitti melko hyvin miksi ei yleensä kirjoiteta, ellen väärin muista.

En juuri nyt muista, kyllä syö nyt e-pillereitä, mutta en muista söikö silloin kun hänellä oli sirdalud resepti…
Onko se vain sirdaludia voimistava vai myös muissa bentsoissa?? Vaimo kyllä sanoi, ettei relaksoi, mutta väsytti hänet vain perkeleesti.

Liian pitkään hitaita käyttäneenä.
Siis bentsoja ja opiaatteja, voin sanoa, että tulette kaikki huomaamaan, että lopulta se Diapam on kaikista paras lääke. Ja nimenomaan lääke, ei mikään “huimauspilleri”, ja kolme riittä päiväksi, aamulla kahvin kans pari ja joskus neljältä sit se yks, niin toimii niin ku pitääkin.

Juu, olen syönyt respalla mm, rivoja, 2mg, xanttuja 2mg, opamoxei 30 ja 50mg, temestaa 1mg, tenoxia 20mg, insominia 10mg, halcionia 0,25mg ja dormareita valkosia +sinisiä.

Mutta lopulta pamit on parhaita - ei välttis tehokkaimpia - ,mut parhaita!!! :smiley:

Luin uusiks noita kirjoituksia, ja löytyi mielenkiintoisia juttuja, jotka pisti miettimään. Ajatukseni taisi harhautua kun tuolla joku kommentoi käyttämiäni määriä. Esim tuo yhteys e-pillereihin oli uusi tieto.
Tuota koukutusasiaa olen miettinyt,mutta en oikeasti usko kertakäytön harvakseltaan koukuttavan, päivittäinen käyttö on eri asia,ja sen toki tiedostan.

Kiitos kaikille tietoaan jakaneille, ja hyvää naistenpäivää :smiley:

no ei tod.fi kertakäyttö aiheuta riippuvuutta, ku voit huoleta vaikka viikonkin popsia ilman että viekkareita.

Ihan huoletta voi sen parin viikon kuurin vetäistä. pidempi käyttö asia erikseen, päivittäin.
Fyysisiä vierotusoireita en usko tulevan edes vaikka vuosi kaupalla käyttäisi esim pari kertaa viikossa tarvittaessa. Henkisesti taasen jos käyttää pitkään bentsoja (tai muita lääkkeitä) tarvittaessa, niin siitä tunteesta pääseminen pois jos lopettaa vallan käytön, ettei ole sitä hätävaraa mukana / kaapissa niin saattaa tehdä monelle tuskaisen tunteen “entä jos tarvitsenkin” kun ei ole siellä kaapissa/taskussa hätävaralla.
Itsekin olen monia lääkkeitä heittänyt pois lääkekaapista kun menneet jo vanhaksi vaikka usein säilyvät useita vuosia, koska ovat olleet vain “hätävarana”, joten ei ole tullut syötyä, mutta se ns. turvallisuuden tunne, että siellä kaapissa kumminkin on. yhtenä hyvänä esimerkkinä oli juuri 3-4 vuotta 100kpl 40mg:n beetasalpaajia ja niitä oli kulunut tuossa ajassa noin 7-10kpl ennenkuin vanhenivat.

Sirdalud eli titsanidiini ei ole bentsodiatsepiini. En jaksa nyt e-pillereiden yhteyttä pkv-lääkkeiden farmakodynamiikkaan itse tutkiskella, mutta osoitteesta spc.nam.fi löytyy kaikki tarvittava.

samianttila.netistä löysin tämmöisen ainakin:
“-e-pillerit saattavat indusoida glukuronidaatiota ja laskea merkitsevästi, jopa kolmannekseen loratsepaamin ja oksatsepaamin pitoisuutta”

Itse xanoreita käyttäny ~8v putkeen, suuria määriä…mutta kaikki muutkin benzot kelpasivat sinäkin aikana. Hyvä olo nopeista tulee, mutta en ole henkisesä/fyysisessä koukussa noihin äxiin. Taitaa olla jo pari vuotta kun viimeeks otin (muutamaa satunnaista lukuunottamatta) eikä tee mieli. Mulle benzo ku benzo on sama asia. Kaveri kerran sanoi että oli helpompi päästä piristä eroon ku noista santuista…ihmettelin vähän, mut erillaisia me kaikki ollaan ja jokaisella on se oma “ihastus”.

Xanor 1 mg vaikutus lakkaa ku seinään, temesta mun mielestä parempi loivempi vaikutuksen loppu. xanot depot 1 mg ei tee yhtään mitään alkaa vaikuttaa liian hitaasti

Itsellä depot xanorit, murskaamalla nämä saa jotain nopean xantun ja depotin välistä mikä on mulle yleensä se sopivin vaikutustapa/aika. Kokonaanhan se depot-rakenne ei murskaamalla häviä, koska kyseessä on eräänlainen geelimatriisidepot-ratkaisu. Mutta riittävästi nopeutuu ja tarvittaessa lyhenee kyllä.

Lueskelin tuossa aikoinaan tutkimusta, jossa väitettiin että depot xanorit paitsi vaikuttavat yhtä nopeasti kuin nopeat myös luonnollisesti ovat pidempivaikutteisia. Tiedä nyt sitten tuosta mutta kyllä siinä oli aineistoa mikä tuki kuitenkin tätä nopeaa vaikuttavuutta myös depot-valmisteissa. Tämä tosin pelkästään paniikkihäiriön lääkitsemiseen.

Xanor Depotilla alpratsolaamin huippupitoisuus veriplasmassa saavutetaan 5-11 tunnissa. taviksen huippupitoisuus veriplasmassa saavutetaan noin 1-2 tunnissa. näin lukee wikipediassa.

Oon mää depotteja rikkonu pienemmäks. mut käytän ennemmin temestaa

tartuit sitten yhteen sanaan/termiin, etkä viitsi sitä sitten edes kuuklettaa, tai edes heittää hurjaa mielipidettä mikä voisi liittyä kyseessä olevaan aiheeseen, mutta tarve oli taas tulla kertomaan mikä on farmakologisesti oikea termi. hyvä pete.

Joo oon tota itekin ihmetelly, et mitä vittua. Mut ilmeisesti se pitoisuus nousee kuitenkin suhteellisen nopeasti depotillakin johonkin kohtuulliseen arvoon, kunnes sitten vasta 5-11h hiljalleen huipentuu. Tai näin olen ymmärtänyt.

CYP3A4-indusoijat. Mäkikuisma, jota olen itse tutkinut estää bentsoja, hiv-lääkkeitä sekä e-pillereitä imeytymästä kunnolla. En ehdi alkaa itse asiaa tutkimaan, mutta olen saanut + etsinyt tietoa lääkkeistä yms. jotka vaikuttavat tuon reseptorin kautta. Itseasiassa kielletty myös MAO-estäjien kanssa (itse MAO-estäjä-täysagonisti; osittainen?), itsessään MAO. Mitä lääkkeitä itselläni ollut, myös Tramal ja MF kielletty kaikkien muiden masennuslääkkeiden kanssa…

Erittäin pätevä ihminen sanoi klinikalla, että tuo reseptori aiheuttaa älyttömästi ongelmia lääkityksen kanssa. Kun eräät ruoka-aineetkin (kuten greippi) saattavat vaikuttaa lääkitykseen tehoa lisäävästi tai vähentävästi. Lisäksi saman reseptorin kautta käytettävät lääkkeet (bentsot oli puheena) menettävät tehoaan…

Itselleni päihdelääkäri sanoi aiemmin että e-pillerit voivat kolmin-nelinkertaistaa Sirkkojen vaikutukset… Kyllä ne väsyttävät ja kuivattavat suuta ilmankin. Ehkä enemmän väsyttivät e-pillereiden kanssa.

Tuo mäkikuisma on merkkinä SSRI, SNRI ja MAO-estäjien toiminnasta bentsoihin. Eli reseptori on sama, tämän sain kuulla myös klinikalta, tosin en ehdi perehtyä asiaan enää tänä iltana… Aivojen toiminta on edelleen osittain mysteeri ja tämän vuoksi usean lääkeaineen syöminen yhtäaikaa ei välttämättä ole järkevää… Itse olen lähemmäs 2v kärsinyt hormonien poisjätöstä (laillisten) sekä muutaman kk:den täysin ilman masennuslääkkeitä… Omituista oli että mikäli syön edes pienintä määrää MAO2 estäjää (tai SSRI), se aiheuttaa joko dextroamfen (max 20mg/pv) tai xonen (max 6mg/pv) kanssa. Ehkä molempien. Lääkäri ei kyseenalaistanut lääkelaitoksen kantaa, lisäksi kysyi haluanko hormoneja sen tähden; että ne auttavat samojen lääkkeiden jälkivaikutuksiin; TOTTA! Mikäli saan joskus lapsia, en todellakaan halua heidän syövän lääkkeitä joiden pitkäaikaisvaikutuksia ei todellakaan tiedetä. Miksi lapsettomia on niin paljon? Miksi masennuslääkkeet, jotka ovat siis todella tehokkaita eivät poista masennusta? Niitä määrätään useammalle ja useammalle ihmiselle… Onko kyseessä kenties yhteiskunnallinen ilmiö, jossa media kertoo mitä tulee olla ja mikäli et samaistu asiaan; olet masentunut. MT-toimisto on antanut niin JÄRJETTÖMÄN kuvan itsestään. Parilla tutulla aivan väärä diagnoosi (esim. skitsofrenia, adhd+epävakaa+bipo mukavasti sekaisin tai kaikkea; ei auta vaikka ne sotketaan keskenään; 2 vähintään tuosta sarjasta). Sanoivat alussa itselleni että suuri määrä tasoittavia ja masennuslääkkeitä johon totesin että “kiitos ei, ei sovi lääkityksen kanssa”. Lisäksi sanovat että jokaiselle saa diagnoosin… Persoonallisuuden piirteet riittävät persoonallisuushäiriöön… :unamused: :astonished:

Lääkeinfosta… Eli pitoisuus joko lisääntyy tai vähenee… Todennäköisesti lisäävät vaikutusta jos alkoholi sekä sedatiivit mainittu vielä lisäksi… :unamused:

Tizanidiini:

Muiden lääkevalmisteiden samanaikainen käyttö
Ennen kuin otat Tizanidin Orion -tabletteja, kerro lääkärille tai apteekkihenkilökunnalle, jos
parhaillaan käytät tai olet äskettäin käyttänyt muita lääkkeitä, myös ilman reseptiä saatavia
lääkkeitä tai luontaistuotteita.
Tizanidin Orion -tabletteja tulee käyttää varoen, jos käytät

verenpainelääkkeitä, beetasalpaajia tai astmalääkkeitä tai diureetteja tai digoksiinia, sillä
titsanidiini voi alentaa verenpainetta entisestään

-sydämen rytmiin vaikuttavia lääkkeitä, kuten amiodaronia, meksiletiiniä, propafenonia,
simetidiiniä, enokaksiinia, norfloksasiinia, pefloksasiinia, rofekoksibia tai tiklopidiinia tai eräitä
malaria- tai sienilääkkeitä

-alkoholia tai sedatiiveja, sillä ne saattavat voimistaa Titzanidin Orion -tablettien rauhoittavaa
vaikutusta

-ehkäisytabletteja.

Xanorit auttoivat aluksi itselläni hyvin ahdistukseen, enää eivät. Pamit auttavat paremmin. Ehkä juuri rentoutumaan, aiemmin hain enemmän “säätö-fiilistä” vaikka annoksen mukaan ottaa. Aluksi ainakin jaksaa 1-2mg:llä jopa siivota, enempi parempi oli tosin tuolloin jolloin kääntyi itseä vastaan koko alpratsolaami; ahdisti kun otti ja olin kuin krapulassa ilman niitä… :unamused: Katkolla kolmantena päivänä alkoholistit kysyivät ystävällisesti että olenko hoidossa alkon tähden, kädet ja kroppa “hiukan” vapisivat… diapamista huolimatta… :unamused: :open_mouth: Vittumaiset viekkarit lopettaa…

En pohdi mitään salaliitto-teorioita, mutta uskon että terapia+lyhyet lääkekuurit sekä aikainen hoidon aloitus; saisivat paljon parempia tuloksia kuin nykyiset “purkki käteen” tekniikka saa… On ihmisiä ketkä joutuvat käyttämään lopun elämää rauhoittavia, en itse ole varma kestäisinkö täysin ilman 10mg:n pamia satunnaisesti… Pelottavampaa on tämä “kaikki apteekista” narkkaus… Useaa lääkettä löytyy, vaikka todella monta olen itsekin jo jättänyt täysin pois… :unamused: Nyt nukkumaan… :open_mouth: :astonished: :arrow_right: Sori offia, ei tarvitse nousta kukonlaulun aikaan, ei… :unamused: :laughing: Onneksi löytyy Maybellineä, Rexonaa ja keventäjiä aamulla, niin voin herätä täydellisen ONNELLISENA! :wink: :laughing: