XANOR ON HUUME!

Jos mahdollista, välttäkää Xanoreita, se on ainoa bentso mikä myös nostaa vielä mielialaa. VÄLTTÄKÄÄ XANORIA!

Mul oli joskus kaupungin puolesta “terapeutti” s.o. sosiaalityöntekijä, joka oli sitä mieltä, että Xanor pitäs vetää markkinoilta poies. Kyl mul pahimmat tuli Xanorista, tolkuton henkinen taantuminen: en syönyt paljon mitään - paitsi lääkkeitä - poltin tupakkaa n.3 askia päiväs, en jaksanu mitään, ei ollu mieles muuta, ku lisäälisäälisää Xanoria, niin vois vaikka jaksaa peseytyä… Sairaalas tehtiin “asiantunteva” vieroitusyritys: katkastiin kerralla bentsot :imp: . Lääkitys alotettiin uudestaan, koska menin todella huonoon kuntoon… :confused: . “Potilaan päihdeproblematiikkaa kylläkin psykoedukatiivvisesti lähestyttiin, mutta potilaan voimakkaan destabiloitumisen vuoksi tästä luovuttiin”. Lääkärit kyl osaa psykal kirjottaa respoja, mut oishan se ihan hyvä, kun tietäs vierotuksestakin jotain ja vaikkapa puoliintumisajoista ym.tarpeellisesta :unamused: .

Xanor on kyllä paha lääke. Ekaks se parantaa ,mut ajan kuluessa masentaa vaan entistä enemmän ja xanoriannokset vaan nousee.

Ite pääsin irti silleen et ekana vaihdoin depotteihin. Niitä pudottelin kunnes oli enää 1kpl 0.5 depot xanor päivässä.
Sit vaihdoin siitä kympin pameihin.

Tässä prosessissa meni monta vuotta ja aina ei ollu kivaa ,mut se kannatti kun mieli on paljon kirkkaampi ilman xanoreita.
Toki pameja menee edelleen ja oppareita mikä oli toinen loisto apu xanor koukusta pääsemiseen.
Koukusta koukkuun… :frowning:

Indeed it is…

itellä aloitettiin aikonaan suoraan 2mg xanoreilla, tosin deboteilla, itse en niistä saanut oikeastaan mitään sivuoireita jne, tosin en käyttänyt niitä päihdekäyttöön enkä muutenkaan ottanut enempää kuin suositusten, tosin bentsokoukussa tässä ollaan vieläkin ja ollaan vielä vuosikausia, itse menin ehdottamaan, että vaihtaa nuo 2mg xanorit 2mg rivatrileihin (mitkä on vieläkin ja toimii edelleen 2 ja puolen vuoden käytön jälkeen samalla annostuksella).
Ja mitä itse aiheeseen, niin joo, huumehan se, tai lääke, tai huume, tai molemmat. niinkuin monet muutkin.
kyllä ihmiset keksii tavan jos toisenkin itsensä sekoittamisessa. Itsellä ei mitään pahaa sanottavaa aineesta, mutta tosin johtuu siitä, että en lähtenyt laskemaan bentsoja tai muutakaan. noin 4-5 vuotta mennyt bentsoja ja 3+ vuotta päivittäin ilman päivänkään taukoa. Kyllä ne reflat kerkiää tännekin tulla sitten jonain kauniina päivänä kun niitä aletaan laskemaan tai poistamaan. Jos näin tullaan tekemään. sama homma opiaattien kanssa…

Xanor toimii mainiosti ahdistukseen, mutta vain vähän aikaa, siis ihan oikein käytettynäkin IMO. Koskahan mä muka olen benzoja täysin oikein käyttänyt :confused: , mutta tarkoitan lääkärin määrämällä annoksella ja ilman muita päihteitä. Vähintään kuukauden tauko niissä täytyy pitää kuitenkin, jos vaikka pari kolme päivääkin on syönyt, niin silloin teho säilyy. Se pitää vain muistaa lopettaa ajoissa, koska kyllä mulla ainakin Xanor nostattaa mielialaa parhaiten kaikista benzoista ja siihen tunteeseen on helppo tuudittautua, kunnes yhtäkkiä huomaakin, että on myöhäistä. Onneksi Rivatrililla on helppo korvata Xanor, joten jos Rivoja löytyy, niin ei Xanorin lopettaminen sinällään missään tunnu. Tämäkin toki oma kokemukseni.

Eräs erittäin hyvä ystävä valitti aikoinaan, että alprox ei auttanut ahdistukseen yhtään. Sillä toimi Tenox ja en muista mikä muu, mutta aplrox ei kuulemma auttanut alkuunkaan… Sittemmin veti ittensä kiikkun eli kai sillä oli aika paha olla.

Itse en ole täysin vakuuttunut tuosta alpratsolaamin tehosta…

Ei kait niitä ajatuksia ja itsemurhan toteutuksia välttämättä saa millään lääkkeellä tahi huumeella pois, vaikka kuinka tiuhaan popsisi. Monella erittäin masentuneella tulee vielä se alku notkahduskin masennuslääkkeissä niiden aloittaessa (ainakin itellä tuntui niin, sivuoireet jne jne, tosin sama homma lopettaessa vielä hirveämpää).
Siitä mistä tuo itsensä kiikkuun vetäminen johtui, voi johtua niin miljoonasta eri asiasta, ei pelkästään lääkityksestä, en toki vähättele ollenkaan ja voi olla, että joku muu lääke olisi voinut EHKÄ estää tapahtuman.
toinen olisi voinut olla pakkolaitos pehmustetussa huoneessa missä ei mahdollisuutta vahingoittaa itseään ja etsiä oikea lääkitys… kyllähän noita ihmisiä lähtee joko lääkkeiden tai ilman lääkkeiden vaikutuksesta kun on niin paha olla, jotkut voivat vetää itsensä kiikkuun hetken mielijohteesta (esim lähimmäisen kuolema, ero, jne) tai sitten vaikka lapsuuden traumoista.
Ikäviä asioita nuo kaikki kumminkin on kun läheisiä lähtee, toki on sitä itsekin tullut yritettyä, ilman mitään ns. järkevää syytä, vaikka on ollut kaikenmaailman masennuslääkkeet, bentsot ja psykoosilääkkeet käytössä ja elämä hymyillyt (oma kämppä, työ, lapset, muija, taloudellinen tilanne ok jne). Joskus vaan vajoaa ihan alas. :confused:
Tosin osaksi syytän tästä väärää lääkitystä, ehkä alkokin saattoi tehdä asiansa, tai joku muu ulkoinen asia mitä en ole tiedostanut, ehkä osin oma traumatisoitunut lapsuus? sen hetkinen paha olo eikä ole nähnyt muuta vaihtoehtoa?
2 kertaa koittanut tosissaan, toinen kerta oli jo ihan hilkulla säilytäänkö hengissä vai ei, tästä saa kiittää nopeaa ambulanssi toimintaa, muijan juuri sopivasti ajoitettua kotiin tuloa (en tiennyt, että tulee kotiin, muuten en olisi tässä kirjoittamassakaan) jne.
Ja täytyy myöskin muistaa juurikin se, että bentsoilla varsinkin tuppaa olemaan se käänteinen vaikutus jossain vaiheessa. esim olen helvetin väsynyt ilman rivatrilia, piristyn rivatrililla. vaimo taasen zippaa alta 30min 1/4 osa annoksesta mitä otan aamuin illoin ja joskus suuressa vitutuksessa suuriakin määriä, tosin ei se kyllä ahdistusta vie pois, piristyy vain prkl, vaikka haluaisi nukahtaa ja unohtaa koko päivän! :confused: Ainoa millä olen nykyään saanut nukuttua on luonnon oma yrtti, oli pakko koittaa sitäkin 8 vuoden takaa. Voi sitä autuutta kun sai nukahdettua ennen klo 00.00 ja aamulla klo 9 virkeänä ylös! myöskin säryt helpotti melkoisesti, tosin entiedä buustaako kannabis oxyja ja bentsoja? tuskin mitenkään suurilta osin. Sativainen kukka ei kyllä nukahduttanut niinkään pisti hilpeämmälle tuulelle ja indica sitten kyllä jo nuokutti ja auttoi nukkumaan paremmin. Harmi kun ei saa respaa noihin, tai edes, että saisi pitää hallussaan ilman tuomiota/merkintää :confused: Meni melko offiksi, kysehän oli xanoreista ja että se on huume.

…kaikki bentsot ja b.johdannaiset ovat huumeita, lain mukaan. “Psykotrooppiset aineet”-kohdasta löytyy finlex.fi, huumausainelaki, Joihinkin laissa huumausaineeksi määriteltyihin lääkkeisiin tarvitaan huumausaineressu, joihinkin ei. Tietääkseni ADHD-lääkkeisiin tarvii; kaikkiin morfiinijohdannaisiin ei. Leikkauksen jälkeen kipulääke oxyc.; ei huumausaineressu. M I T Ä, M I K Ä on huume… :open_mouth: ???

Mulla on kuitenkin n.20 vuoden kokemus doupeista yhteensä. Lukuunottamatta yhtä 3,5 vuoden taukoa. Ja tämä EI ole ylpeilyä, tämä on kokemusta. Kaikkea muuta olen kokeillut paitsi LSD:tä.

No kukapa tuota ylpeilyksi tulkitseekaan. Mul on beneistä kokemusta 80-luvulta lähtien, emmää enää muista, ku on toi muisti jotennii käynynnä huonommaksi täsä vuosien varrella, virran :unamused:. Kysymys siitä, mikä on huume, on musta ihan aiheellinen… Huumausainelaki ei paljon näyttöä vaadi. Yritys hankkia huumausaineeksi luokiteltua ainetta muuten kuin laillisin keinoin on käyttörikos. Eli, jos kysyn kamulta, myytkö yhden bentson = käyttörikos, vaikken sais napin nappia. No emmä tommosia määriä enää edes kysele… Jos taas ostan laillisel reseptil apteekista 100 kpl oxaminia, opamoxia tai mitä tahansa bentsoa ja nappaan ne yhdes päiväs, tietääkseni (tarkistan finlexistä, jahka jaksan) e n tee huumausainerikosta… :open_mouth: .

Eipä täällä monikaan sellainen, jolla todella on kokemusta siitä koukussa olemisesta, oli aine sitten mikä tahansa, taida hirveämmin asialla ylpeillä. Erikseen nämä kakarat, jotka “vedin niin ja niin monta Xanoria ja kaksi pulloa kirkasta viinaa ja oli tosi hienoa, kun en muista mitään ja hakkasin kaikki”, mutta olkoot omassa arvossaan. Mulla on 14 vuotta säännöllistä benejen käyttöä takana, koukussa olen ja yritän sitä hallita edes jotenkin. Välillä menee paremmin ja välillä huonommin. Muistakin aineista ja niihin koukussa olemisesta on kokemusta, mutta nuo benzot ovat mulle se pahin.

^Oleksä huomannu haittoja ,esim.lähimuistin heikkenemistä…? Mul muisti krakailee silloin tietty, kun olen ottanut isoja annoksia, siis vaik 20-30 kpl… Läheiset ei enää edes huomaa. Ne varmaan luulee, että mä olen sillon normaali, oma itseni :unamused:. Ja hoidokit on niin pihal, ettei ne semmosia tajua, jonkin verran tai aika laillakin dementoituneet. Noh, perässä mennäään… :open_mouth: . Reflahaitat on siten oma lukunsa, pahimmillaan hengenvaaralliset :frowning: . Mun on päästävä tästä hälläväliä- asenteesta. PitäIs soittaa sinne Katkol juu. Mut kun emmä pysty oleen pitkiä aikoja missään hoidos perhetilanteen vuoksi… :confused: . Äh. Vähentämään siis…!!! Ei aina ole pakko mennä johonkin hoitoon, eihän… :confused: .?

pah.lähti kahesti. “osittain dementoitunut”…

Lähimuisti on todellakin heikentynyt, eikä se riipu edes siitä, kuinka paljon on ottanut. Lähinnä, jos on ottanut suuria annoksia, ei vain välitä, jos nyt kaikki sattuukin unohtumaan. Muistutuksia on laitettava joka paikkaan, usein mulle saa jankata samaa asiaa moneen kertaan, unohdan mitä olen parhaillaan tekemässä, vaikka kyseessä olisi niinkin yksinkertainen asia kuin kahvinkeitto. Ikää on siis 32, eli normaalisti tässä iässä ei kai tuon tason pätkimistä pitäisi olla. On ne mun aivot toki saattaneet muustakin kärsiä kuin vain bentsodiatsepiineista. Kaukomuisti kyllä pelaa ja muistankin, että silloin nuorena tyttönä mulla oli erinomainen lähimuisti :laughing: . Aivan selkeää muutosta siis tapahtunut. Myös koordinaatiokyky on kärsinyt, saatan esim. pudotella tavaroita ihan hups vain täysin “selvinpäin” ja olen myös useammin kuin kerran kävellyt kotonani seinää päin, vaikka näin kyllä, että se seinä siinä on ja silloinkin tosiaan “selvinpäin”. Jossain hirveässä kännissä tuo nyt olisi ihan normaalia. Sellaista :unamused: :blush: .

Mä en tiedä, onko lähimuistini heikentynyt… Jos pienennän liian nopeasti annosta, olen ihanneuroosissa :mrgreen: , alotan tekeen jotain, jätän kesken, siirryn seuraavaan hommaan - ja sekin usein jää alkuunsa. Olen hidastunut hyvin paljon. Suvus on p a l j o n alzheimeria, ja se pelottaa kyllä. Luin riskitekijöistä: päähän tulleet iskut (mul tullu kymmenittäin yliannostuskaatuiluista, vierotusoirekouristeluista ja ennen kirjaimellisesti kaatokänneistä, vai oisko “kaatumiskänni” parempi sana :mrgreen: ), “sairastettu” masennus, bentsoriippuvuus, perintötekijät. Tosta viimesestä on asiantuntijoil kuulemma erimielisyyttä, mut mun on vaikea uskoa, ettei perimäl olis merkitystä, koska k.o. sairaut on kuten sanoin suvussa todella paljon… Pakko alkaa vähentään, että sais edes yhden riskin poies…Jos olen ottanut päihdeannoksia, niistä päivistä ei paljon jää mieleen. Läheiset ei välttämäti huomaa - tosin omaisista kaks on niin pihal, ettei ne muutenkaan paljon tajua - ehkä ne luulee, että silloin olen “oma itseni”… Tai sit ne on hienotunteisia, tai ei halua ajatella asiaa, kun niil on omat ongelmansa… Kyl näistä haittoja ilman muuta on. Muistitestejä en uskalla tehdä. Täl hetkel, jos tulokset viittais muistin heikkenemiseen, syyksi mitä todennäköisimmin katsottais bentsoriippuvuus…

Noh, tämmöttis tääl :unamused:

Itsellä on ainakin nuo bentsot tehneet lähimuistista ERITTÄIN lyhyen, ihan pienetkin asiat unohtuu, juurikin vaikka esim postin haku, käyn tupakalla ja unohdan hakea sen postin, tai esim vaimoke sanoo jonkun asian vaikka 3 kertaa päivässä, että muista illalla tai huomenna tjsp niin ei vaan enään jää päähän. kaukomuisti toimii kyllä, mutta niinhän noissa bentsoissa onkin yleensä, että lähimuisti heikkenee pidemmänpäälle käytössä ja kaukomuisti pysyy ok, lähimuistin pitäisi palautua ainakin jokseenkin tai ainakin parantua kun lopettaa bentsojen syönnin. Mutta mitäpä sitä muistilla tekee… :laughing:

Jep, omat lääkkeensä saa täysin laillisesti työntää vaikka kerralla räpyläänsä.

Vaikka kaikki bentsot rinnastetaan toisiaan, on niissä silti SUURIA eroja. Esim. Vaikka Opamox ja Xanor. Kumpi on “kovempi” aine?

Sanoisin tuohon xanor, oli sitten debot tai nopea. varsinkin jos nopea xanori.