XANOR ON HUUME!

Niinhän se yks hysteerinen lekuri mulle sanoi. Varmasti ajattelisin toisin, jos joutuisin käyttämään edes viikoittain, nyt on mennyt jo yli 2 kk edellisestä “tarvittaessasta”.

Xanor on oikein käytettynä loistava lääke monelle paniikkioireista kärsivälle. Tottakai se koukuttaa jos sitä käyttää liikaa. Olen muutaman kerran ollut Xanorkoukussa mutta se koukku on muissakin bentsoissa kun tarpeeksi paljon/kauan käyttää. Xanorin huono maine johtuu pääasiassa liian isojen annosten käyttämisestä. Eipä kukaan juuri ota ensimmäisellä kerralla pikku ahdistuneisuuteen esim. 40mg Diatsepaamia 2 kertaa päivässä. Mutta Xanoria määrättiin joskus tuota vastaavia määriä todellla helposti.
Itse olisin varmaan jo mullan alla ellei pahimpiin oloihin olisi ollut Xanoria saatavilla. Tai sitten olisin opiaattikoukussa tai dokaisin. Nyt pärjäilen pikku määrillä Risolidia. :slight_smile:

Nimpä :slight_smile:

xanor on hyvä lääke, mutta en suosittele päivittäiseen käyttöön. En silti sanoisi sitä huumeeksi. viekkareita ja joskus mielialannousua saa masislääkkeilläkin joo ja kahvikin piristää ja toisille tulee siitäkin viekkareita.

Ai ei ole HUUME! Voisin hieman korjata.
Puhut täyttä paskaa, koska et ole ollut ikinä koukussa Xanoriin.
Xanor on yksi pahimmista huumeista. Esim: Subu reflat ovat naurettavia verrattuna Xanoriin.
Vierrotus kestää kauan… reflat on ERITTÄIN RAJUT ja niistä voi lähteä henki.
Et varmasti ole ikinä kokenut sitä kun koko kroppa kramppaa. Jalat lyö suoriksi ja selkä vetää mutkalle.
silloin ei selviydy itse ylös… saatika hakemaan helpotusta lääkekaapista tai edes soittamaan ampulanssia.
Tähän lisätään sitten vielä pääkopan henkiset reflat jalka säryt ym pikku kivaa.

Kerroppa minulle millä muulla staffilla päästään tähän lopputulokseen?

Itse koitan miettiä vaihtoehtoa Xanorille, huvittavaa että lekuri on eri mieltä tästä asiasta kanssani :laughing: Kauhean jankkaamisen jälkeen sain pudotettua 1mg:sista 0,5 vahvuisiin depotteihin. Ja annostus menee 1-3 kpl päivässä hela dagen. Tosin itse koitan välttää syömästä niitä joka päivä… :unamused:

Muistan ajan kun olisi antanut mitä vain, että pääsisi tähän tilanteeseen, että joka päivälle saisi ryynit ja loppua tälle ei näy… Jotain muutosta parempaan on selvästi tapahtunut, koska mielestäni tämä ei ole oikea ratkaisu hoitaa minua ja pääni sisäisiä mörköjä. Onkohan tyyli vaihtunut mielialalääkkeiden pakkosyöttämisestä mielettömän ryynirumbaan? “annetaan kerralla vahvoja nappeja niin se ei ihan hetii tule vinkumaan uudestaan pahaa oloaan” Huoh! :unamused:

Siis kun se perkeleen XANOR on ainoa aine mikä voi tappaa henkisesti itsemurhan muodossa (vieroitusoireet), fyysisesti (myös vieroitusoireet) ja kentällä (tuossa huumemaailmassa), kun sitä NIIN PALJON HALUTAAN!

Tämä on mun kokemukseni, mutta yksi 2mg Xanor vastaa n. 8kpl 10mg Diapamia. Bentsoja olen syöny lähes 10 vuotta joten kokemusta on.

Jep samaa mieltä dm:n kanssa, 2mg xanor vastaa noin 30-50mg diapamia, se 40mg on aika likellä.
Ja kyllä niitä vierotusoireita saa erittäin rajuja muullakuin kuin xanorilla. esimerkkinä vaikka lyrica, efexor (helvetti niitä muistikatkoksia, sähköiskuja jne, itse lopettanut 225mg seinään. ei kivaa. oli täällä joku ketä ei päässyt sängystä ylös 2 viikkoon kun lopetti seinään nuo efexorit, hänellä vaimo täytyi tuoda ruuan sänkyyn jne. eli mielipidelääkkeetkin aiheuttaa ihan kivat viekkarit). Sama homma myös noissa psykoosilääkkeissä isommilla annoksilla kun stoppaa. kuin myös vaikka jos yrität oksikodonista tai fentalyynistä räpistellä irti seinään lopetuksella, henki siinä saattaa lähteä. tämän takia juuri kannattaakin pitää pitkiä laskemis prosesseja. itselle suositeltiin tuolle efelle 8kk:n laskua, mutta otin riskin ja lopetin seinään (tosin siinä jeesasi samalla kipulääkkeiden vaihto tramaliin 400mg/vrk, mikä sisältää myös SNRI:tä joka jeesasi hieman viekkareissa)

Itse vaihdoin 2mg xantut 2mg rivatrileihin. en halunnut xanoria syödä 4kk:ta kauempaa. ja vielä tossa kivana lisänä tuo lihaksia rentouttava, mitä tarvitsen. joten samalla lopetin myös sirdaludien syönnin. nyt 2 ja puol vuotta takana 24/7 rivatrileja 2mg aamuin illoin, ilman pausseja ja vieläkin toimii halutulla tavalla. tätä ennen käyty opamoxit, diapamit, tenoxit jne läpi, myöskin ne kakunkoristeet ja lisänä unilääkkeinä toimivat esim halcion. ainut mitä ei ole määrätty on insominit, niitä haluaisin kokeilla JOS ei olisi tätä bentso toleranssia. taas menty 2 vrk erittäin vähillä yöunilla. 2 yötä sitten 1 tunti unta takana, viime yönä alle 3h. Pakko kerryttää sitä univarastoa vain. ja psykoosilääkkeisiin en lähde enään mukaan unta tuomaan.

Oikeastaan riittäs jos täs olis kaikki maailman bentsot:
Temesta.
Riva.
Pami.
Tenox.
Insomin.

Ja temesta siis xantun tilalle. Vaikka monet vetää johtopäätökset justiis päinvastoin.

Näin on. Lähtee se henki vettäkin juomalla jos tarpeeksi paljon juo. Ja moni muukin hyvä lääke on huume väärin käytettynä.

Hyvä DM! Tolla asenteella kirjoittamalla/puhumalla saa kohta juosta luoteja pakoon kotikylässään…

^ Tappelupukarit jälleen vauhdissa :laughing: :unamused: .

Vaikka DM onkin Maagolle joskus aika pahastikin vittuillut, niin tällä kertaa en kyllä ymmärrä, mikä tuossa DM:n viestissä noin hirveästi kiukutti. On se pinna tosin mullakin lyhyt ja suutun usein aivan järjettömistä asioista, mutta silti… :confused:

Mitä siihen tulee, onko Xanor huume vai ei, niin hieman kaksi piippuinen juttu. Musta benzot on lääkkeitä, enkä saa niistä sellaisia oloja, mitä varsinaisesti huumaavina pitäisin, mutta äärimmäisen koukuttavia ja usein väärinkäytettyjähän nuo ovat ja katukaupassa niitä liikkuu huomattavasti enemmän, kuin monia muita lääkkeitä. Saahan Xanorilla myös päänsä sekaisin, varsinkin, jos tolea ei ole(voi kyllä tolenkin kanssa saada) ja etenkin, jos menee viinaksia nauttimaan niiden kanssa. Vieroitusoireet taas ovat aivan helvetilliset, siis ihan fyysisestikin, mutta en pelkästään sen perusteella luokittelisi jotain ainetta huumeeksi. Niin juu, ja onhan vielä sekin pointti, että jos liikut Xanorit/muut benet taskussasi tuolla ja poliisi kollaa ne taskusi, niin respan olisi parempi löytyä tai Xanorit menevät pian parempiin suihin.

En osaa päättää onko se huume vai ei, siis omasta mielestäni.

Maago, http://www.benzo.org.uk/amisc/finnishmanual.pdf jopa tämän 74 sivuisen bentsoja käsittelevän aiheen kirjoittanut Professori C. Heather Ashton, väittää käsittääkseni xanorien ja rivatrilien vastaavan 40mg diapamia ja onhan noita muitakin tutkimuksia. tosin onhan niitä vaikea rinnastaa toisiinsa. esim jos olet pamien tapakäyttäjä ja rouskit niitä kymmeniä, ja sitten otat 2mg xanorin niin voi tuntua kuin 80mg diapamia?

Mutta ei se nyt helvetilläkään 80mg:tä diapamia vastaava määrä ole vaikka keneltä kysyisi, ei sellaisesta tarvi persettään alkaa repimään ja uhkailemaan jos joku/jotkut väittävät muuten, ja kaikilta myös olen kuullut vastaavan noin 40mg:tä :unamused:

Edit: Ja en myöskään ymmärrä tuota kiukkusi kohdistumista DM:ään tässä viestiketjussa, osaahan dm suututtaa ja vihastuttaa välillä ihmisiä ja kirjoittaa ironisella + välillä kieroutuneella omalla humoristisella? tavallansa, mutta ei kyllä tällä kertaa ja ihan asiaahan dm puhui.

itse olisin tuosta vetänyt oikeuteen liiallisesta voimankäytöstä ja en olisi vastaillut kysymyksiin miksi klinikalla jne. tietysti reseptin olisin näyttänyt lääkkeeseen. Ihme nihilisti toimintaa… Itse ei ole poliisit joutunut ratsaamaan, tai on pysäytellyt ja tutkinut autoa + huomattanut mitä ei saa pitää autossa (esim pesäpallomailaa ei kuulemma saisi pitää autossansa), myöskin kysellyt ihan jonninjoutavia ja pitänyt keskellä kaupunkia tunnin auton kanssa parkissa ja kysellyt onko ollut viranomaisten kanssa ongelmia ja onko haut päällä jne ja tarkistelleet tietoja koneeltansa, tässä tosin vanhempi oli hiljaa koko ajan ja nuorempi päti kokoajan ja kyseli kaikenmaailman typeryyksiä kuten miksin auton kyljissä on maltanristit jne ja miksi minulla on maiharit jalassa jne, tosin kysyin samaa häneltä miksi hänellä on, sanoi kuuluvansa työasusteeseen ja itse sanoin, että pidän niitä mukavina jalassa varsinkin talvella kun usein loskainen keli, niin ei pääse sukat kastumaan (ylös asti olevat täysin vedenpitävät). myöskin miksi pidän aurinkolaseja päässä??? no helvetti, aurinko paistoi täydeltä taivaalta, aivan järjettömiä kyselyjä ja vaimo + lapset odottelit kaupungilla, ettei olisi edes ollut kiire hakemaan, 55min pitivät siinä, käynnistin autoa vähän väliä, että ei akku kulu loppuun kun musiikin annoin soida taustalla ja ettei pääse sisätilat ihan kylmäksi, kumminkin kun lapsia ja vaimoa olin hakemassa kaupungilta. ihme kun en saanut sakkoa virkavallan halventamisesta kun josain vaiheessa paloi lopullisesti päreet kun mistään ei syytetty joten kysyin onko nuoremmalle konstaapelille noussut kusi hattuun ja täytyy nyt sitten päteä ihan urakalla, vanhempi konstaapeli ei sanonut sanaakaan koko tunnin aikana, auto varmasti ihan ok kun katsastuksesta oli kulunut vain hetki, ei koskaan ollut myöhässä, ei myöskään hakuja tai mitään takana jne jne.

Kerran myös meinasin myöhästyä laivasta kun koira haisteli vaatteita, oltiin noin 20 henkilön ryhmällä liikenteessä, ja paikasta mistä minä ja avokkini tultiin niin oli paljon koiria ja yhdellä oli vielä kiima-aikakin. ei pitäisi mennä niiden liki, ensimmäinen koira ei sanonut mitään, mutta toinen koira tuli nuuhkaisemaan kun kävelin suoraan parin sentin päästä, no itsellä ei ollut kuin miranax lääkettä mukana, sekin oli vaimolla repussansa, etten ottanut mukaan edes muita respalääkkeitä, no, siitä sitten totaalinen kassien ja vaatteiden purkaminen erillisissä kopeissa ja ne miranaxit sitten vain löytyivät, respaa ei kyllä ollut mukana, mutta soittamalla saivat selville, että ne kuuluvat minulle ja minulla on respa niihin, vaikka kyseessä oli iltalähtö, ihme kun saivat kiinni jostain henkilön mikä sai varmistettua, että minulla on sellainenkin lääke respalla… sitten äkkipakkaus ja lompakoiden jne takaisin kasaaminen, kortit yms takaisin ja juoksujalkaa siitä vip puolen käytävää pitkin laivaa, reilusti alle 5min, että laiva lähti liikkeelle, koneet yms oli jo käynnissä jne, anoppi jne sieltä soitteli jo moneen otteeseen, että missä helvetissä me ollaan kun ei laivassa olla… No onneksi reissu meni kuitenkin hyvin ja laivaan ehdein. kuitenkin vieläkin mietityttää, että eikait nuo koirat nyt miranaxia haista??
oksikodonin tai rivat/xanorit nyt melkein menisikin, tosin ensimmäinen koira ei edes reagoinut mitenkään. joten olisiko vain liian väsynyt koira ollut ja innostui hetkeksi sitten kun sieltä paikasta mistä olin tullut oli paljon koiria ja parilla kiima-aikakin?
Enää en kyllä kävele niiden koirien ihan nokan edestä, mieluummin kuljen käytävän keskellä tai toisella puolella :smiley: :smiley:

Mullapa ei ole vielä sähköisiä respoja yksityiseltä lääkäriltä saamiini benzoihin. No, sekin aika tulee ennen kuin huomaankaan. Kaikki benet, joita olen aikojen saatossa mukanani kanniskellut eivät tosin ole olleet omia reseptilääkkeitäni… Julkiselta puolelta saamiini kipulääkkeisiin mulla on sähköiset respat, mutta niitä lääkkeitä nyt tulee harvemmin kanniskeltua pitkin kyliä, kun en niitä niin hirveästi tarvitse.

Älkääkä nyt, jumalauta pojat, tuolla lailla säikytelkö! Uskallanko kohta kantaa mukanani edes Propralia, johon mulla siis on resepti, mutta missä lie sekin paperilappu taas luuraa. On kytät mut kollanneet ja löytäneetkin jotain, mistä tuli tuomiokin, mutta silloin oli sentään kyse ihan oikeista huumausaineista.

Edit: Entä jos mulla on mukanani vaikka irrallinen Panadol, joka nyt ei mitenkään laiton ole kenenkään hallussa. Mistä ne kytät tietävät, että se on täysin reseptivapaa lääke? Opetetaanko niille siellä poliisikoulussa ryynintunnistusta?

Joo, DM ja muut. Nyt olin/olen väärässä. En tiedä mikä saa mut nykyään napsumaan aivan liian yliherkästi.

Mutta oikeasti, Dark Magus ym. Pyydän nyt anteeksi ja tarkoitan myös sitä.

On erittäin yksilöllistä viekkarit ihmisillä. Bentsoissa suuren annoksen lopettaminen yhtäkkiä, voi aiheuttaa niin pahat viekkarit että henki lähtee. Kyllä tiedän porukkaa jotka lopettaneet esim. pamit+tennarit seinään vuosien käytön jälkeen… Sairaalasta heränneet kun taju pois useamman kerran…

Kaikki eivät tästä saa apua, itselläni auttoi kunnes tole oli niin järjetön että pudotin annosta… Elimistö toimii kuitenkin kaikilla hiukan eri tavalla, esmes mielipidelääkkeet sitoutuvat (selektiiviset) ennalta-arvaamattomaan reseptoriin, josta johtuu että toiset saavat apua toisesta lääkkeestä kun toinen kokee saman lääkkeen turhaksi…

Monet ovat kirjoittaneet tänne foorumille että Xanor oli helppo verrattuna Lyricaan. Itselleni Lyrica on suorastaan tylsä ryyni, kävely heittää… Melkein kuin lepti. Tämä on varmasti sadas topic aiheesta… :unamused:

Tiedän myös ihmisiä ketkä ovat kärsineet kamalimmasta päänsärystä koskaan kahvin lopetettuaan, sen 3pv. Lopettamisessa tärkeintä on kuitenkin että pudottaa annosta tietyn verran tiettyinä aikaväleinä. Tähän tarkoitukseen depot on parempi sekä nopea rinnalle. Itselläni kesti yli ½v sähköiskut yläkropassa aamuisin pudotuksen jälkeen, enkä edes pudottanut annosta nolliin tuolloin…

Kokaiini ja heroiini ovat lääketeollisuuden markkinoille laittajat. Vielä 1900-luvun alkuaikoina ja ed. vuosisadan lopussa työnantajat jenkeissä katsoivat, että kokaiinia sisältäviä tuotteita on aina tarjolla työntekijöille… Itse olen kokenut useamman kymmenen tuollaista kohtauksia aikoinani… Kohtaukset loppuivat kun taju lähti lopulta… Syytä asialle ei löytynyt… :confused:

Siinä mielessä kaikki bentsot ovat huumeita että aiheuttavat riippuvuutta. Tietysti käytöstä riippuen. Itse olen tätä nykyä viikkoja vähillä beneillä ja sitten ratkean jossain vaiheessa rouhimaan enemmän. Kyllä sen jumituksen ja hälläväliä olon huomaa mutta ei se oikein riippuvuuden arvoista ole. Viihdekäyttö olisi helppo lopettaa mutta kun tarvitsee joskus oikeasti kunnon troppeja niin aina oltava nappia varalla. Sieltä on sitten heikon hetken tullen helppo napata ylimääräistä, mikä ei ole järkevää touhua ollenkaan. Että se on hyvin veteen piirretty viiva tuo huumeen ja lääkkeen ero. Sama aine kun voi olla molempia ja vieläpä samalla ihmisellä.

Tahtoisin vaihtaa diapamit xanoreihin juurikin ton mielialaa nostavan vaikutuksen takia. Vaikea masennus ja ahdistuneisuushäiriömikälie on diagnosoitu ja bentsojakin sain vasta neljännen itsari yrityksen jälkeen… Ja eihän noi vitosen pamit edes sano mitään, ei mulla ainakaan ahdistusta poista, joskus jopa päinvastoin.

Uskaltaakohan TK:n lekurille ihan suoraan sanoa haluavansa vaihtaa femman pamit Xanoreihin? Vittu jos tulee joku merkintä sinne…

Ei olis ikinä pitänyt mitään benzoa aloittaakkaan. Nykyään kun se on vain vieroitusoireiden poissa pitämistä niillä. Olen aina vaan jossain lopetusohjelmassa jota en saa ikinä päätökseen. Sitten kasvaa hiivasienet korvissa ja nenä tukossa eli jatkuvissa tulehduksissa korva ja nenäontelot.