Xanor Depot 2mg

Apteekissa sanoivat, että Xanor Depot 2mg vaikutus on sen verran pitkä, että vuorokausi pitää olla väliä ennenku auton rattiin. Ja kuulemma tuohon ei vaikuta, vaikka sen murskais palasiksi…

Onko se näin? Luulis, että huolellisesti murusiksi pistettynä se vaikutus ei vaan millään voi kestää noin kauan, koska se lääkehän on sulaa mahaan niin paljo nopeammin, mitä normaali murskaamaton depot. Sehän on kohtuullisen iso ja kova, ni eihän se hetkessä sinne mahaan sula ja varmasti erittää sitä alpratsolaamia huomattavasti pidempään…

Mitä mieltä olette?

jauhoksi murskatut rivat toimii itsellä ainakin todella hyvin nokittamalla. Niistä tulee nenään sellainen raikas maku, vai miten se pitäisi sanoo ja vaikutus tuntuu voimistuvan aina kun hengittää syvään nenän kautta. :stuck_out_tongue:

10 vuotta päivittäin xanoreja takana. nyt annos saatu 0,25 mg, oon siis laitoskuntoutuksessa. En tiedä mitä ne on mun päälle jo ehtineet tehdä :frowning: Annos ollu 0,75-2,5mg päivässä. Depotteja loppuajat, kunnes vaihdettiin tähän 0,25mg vähitellen laskien. Lisäksi lääkäri määräsi lisäksi tarvittaessa 5mg diapam mikäli oikein paha viekkarit.

Eilen tuli lomalla otettua kova ahdistuksen takia 2x1mg nopeaa xanoria ja 1dl viinaa päälle, menihän siitä aika tutkalle. Ihme kun ei huomannu mitään täällä hoidossa. Kaiken lisäksi täällä pitää olla kaikesta rehellinen, nyt vaan aika tiukka paikka tunnustaa, koska vaarana lähes varma uk.

Mutta nyt jatkan sitkeällä linjalla että yli 0,25mg en nosta.

Ps . Kyllä se pureskelu tehostaa vaikutusta, oonkin miettinyt että mitä hampaat tykkää siitä, kuitenkin voimakas kemikaali.

Ps2. ÄLKÄÄ missään nimessä alkako syömään päivittäin, vain tosi pahassa paniikissa, ja silloin mielestäni se tavallinen 0,25 mg x1-2 tehoaa ihan riittävästi jos ei tolea.

Lääkäri sanoi että 0,5 mg xanoria ei voi oikein verrata diapamiin, eli vaikea sanoa ekvivalenttia annosta. Ehkä se vastaa n 10ML nestemäistä diapamia tai 15mg.

Depotit ei toiminu mulla mitenkään erityisesti edes murskattuna ja kuumaan veteen liuotettuna. Murskasin ja liuotin 4x0,5mg Xanor depotteja. Itekki ihmettelin et mikä hitto on ku ei vaikuta…

kunnes:

Vihdoin sain 100kpl Alprox 1mg,
otin niitä jatkuvasti ettei ahdistus (joka on helvetillistä, useat varmaan tietävät) pääse tulemaan… Kadotin viikon elämästäni, ja ensimmäinen päivä oli silkkaa helvettiä ilman niitä… siitä päivästä lähtien päätin välttää Xanor/Alproxia viimeiseen asti… :confused:

ei alpoi enää…

En sitten tiedä mitä sinun “muutama” ja “silloin tällön” tarkoittaa, mutta tunnen useita (including me and myself) jotka ovat vuosia tavanneet ottaa pari milligrammaa silloin tällöin eikä se ole ketään vajariksi tehnyt… Sitten enemmän kerralla rouhivat usein tuntuvat aika vajailta, mutta sekin vaikutus katoaa päivässä tai parissa jos kuitenkin vain silloin tällöin ottavat.

Totta, bentsoilla, etenkin runsaassa ja säännöllisessä käytössä on kyllä pitkäaikaisvaikutuksia, mutten oikein usko, että ne ihan heti näkyvät jos harrastaa vähän alpratsolaamin nappailua silloin tällöin.

Niin, totta kyllä sekin, että tästä ja muistakin syistä sekä säännöllistä, että runsasta käyttöä kannattaa välttää… Vaivasta ja tarpeesta riippuen kuitenkin toki.

Ei ole, ei yksinkertaisesti edes voi olla sillä rakenteella - totta, että se murskakin on yhä depot-rakenteista ja imeytyy normi nopeaa xanoria nopeammin, mutta imeytyy jauhettuna monet kerrat nopeammin, kun vatsahapot pääsevät kokonaisena niellystä liuottamaan sitä pillerin pintaa kun taas murskatusta materiaalista ihan kaikkea osaa kerralla.

Siltä apteekin henkilöltä voisi tietty kysyä, että miksi sitten hänen mielestään siinä ohjeessa sanotaan ettei saa pureskella tai halkaista osiin…

Apteekilta saa erillisen listan tilattua missä on lääkkeiden annosteluohjeita mitä ei edes aina pakkausselosteissa mainita (miksi pirussa?). Olen käsittänyt että ton x-depotin saisi todella jakaa tai murskata, mutta ei jauhaa. Jauhaminen tehostaa varmasti aika lailla, mutta luulen että esim pureskelu tuskin on paljon murskaamista tehokkaampaa. Kyllä se tietysti jonkin verran tehostaa vaikutusta ihan alussa, mutta tuskin hirveästi lyhentää kokonaisvaikutusaikaa, vaikka sitä loppuosaa nyt ei tietenkään helpolla huomaa.

jauhaminen ja kuumaan teeheen sekoittaminen tuntuu olevan trendi nykyan muttereiden kanssa.

Mä tykkään syödä mutterit ihan murskaamatta tms kikkailematta, kun niitä heittää joku 5-10 naamariin niin kunhan ne alkaa vaikuttaa niin on aiiika pitkän aikaa melko letkeet olot.
Jos haluaa nopeeta vaikutusta niin sitte alpoja tai teloja vaan kehiin.

kokonaisena ku syo mutterit voi menna 5-10 tuntii et ne ees alkaa vaikuttaa. riippuen henk.koht. metaboliasta.

Mutta jos mä nyt pistän kaks 2mg Xanor depottia murskaksi, ni millon voin ajaa autoa, vieläki vastaus hieman epäselvä…

Sitten ku tuntuu siltä.

Tai voihan sitä ajaa vaikka heti, jos huvittaa, ei siinä mitään, järkevää se ei ole.

Ilman bentsotoleja tuo 4 milliä varmaan aiheuttaa sen että ei kannata ennen seuraavaa päivää hypätä rattiin.

Otin pieneksi murskattuna 2 noita 2mg depotteja joskus klo 23 aikaan ja auton rattiin menin seuraavana päivänä joskus hieman klo 17 jälkeen, eli semmonen 18 tuntia odottelin.

Tosin noita kahta depottia ennen olin ottanu vielä yhden joskus klo 19:30.

Vähä siinä oloja tarkkaili ja ei tuntunu yhtään sekavalta tai horjuvalta tai millään tavalla enää siltä, että lääke vaikuttais reaktiokykyyn tms…

Nostan nyt tämän yli 5 vuotta vanhan aiheen muttereista. Syön siis silloin tällöin näitä, kun on tarjolla. Elämäni aikana ehkä syönyt yhteensä noin 10mg xanoria depottina sekä kerran telarin. Mukavasti rauhoittaa ja vie tuskaa pois. Ainoa miinus mielestäni, että hyvin koukuttavaa sekä ilman reseptiä melko tyyris lääke. Yllätyin tänään, kun söin tänään yhden mutterin veden kera (en halunnut pureskella, koska se maku…) ja halusin kokeilla miltä tuntuu juoda alkoholia päälle, kun se kuulemma boostaa mukavasti juomalla 6 kaljaa päälle enkä huomannut lainkaan erilaista vaikutusta, kun olisin ollut juomatta? Mitäköhän tässä mättää? Joinko kenties liian vähän? Alkotoleranssini ei ole nykyisin kovinkaan iso (10 annosta on jo sellainen max. mitä uskallan juoda, ettei mene kaatokänniin). Olen kyllä nyt jo 3 päivää perätysten syönyt muttereita, kun niitä oli tuolla kaapissa lojumassa, ja pureskelemalla. Alkaako xanori-toleranssi nousta noin kovaa? Muistan joskus vuosi sitten, kun ensimmäisen kerran söin xanorin (muistaakseni 0,25mg tai 0,5mg nopea) ja viinaa, niin huh huh. Oli kyllä meno päällä.

Älä helvetissä ota alkoholia alpratsolaamin kanssa. Se kuusi kaljaa buustaamaan muuttuu äkkiä viideksitoista ja sitten herätään putkasta ilman mitään muistikuvia. Mitä helvetin järkeä siinä on? Muutenkin alpratsolaamin syöminen huvikseen on typerää, ei siitä mitään hyvää oloa saa, jos ei nyt ahdistuksen poistoa lasketa, mutta siihen ne juuri kannattaakin säästää.

Samaa mieltä petrin kanssa, että alkon ja alpratsolaamin yhditäminen on idioottimaista, mutta onko tosiaan niin, että ihmiset eivät keskimäärin saa pelkästä alpratsolaamista mielihyvää/euforiaa/oloja?

Ainakin itse nyt täysin bentsotolettomana voin kuvitella syöväni esim. 3-4mg xanoria ja kyllä se vaan ainakin minua lievästi euforisoi ja esim. musiikki alkaa kuulostamaan “leppoisemmalta” ja tajunta selkeästi turtuu miellyttävällä tavalla. Ja tämä kaikki vaikka minua ei lainkaan ahdista selvinpäin.

Tosin kehossani on aika lailla kannabinoideja jatkuvasti vaikuttamassa, en sitten tiedä voiko tämä “tila” sitten vaikuttaa tuohon alpratsolaamin kolahtamiseen eri tavalla? Puhun nyt kuitenkin xanttujen syömisestä niin, että ei ole samaan aikaan varsinaisesti kuitenkaan pilvessä.

^^/^ Joo, komppia, komppia sille, että ei alkoholia ja benzoja, etenkään vahvoja sellaisia, keskenään. Siinä ei todellakaan ole mitään hauskaa ja vaikka aiemmin ei olisikaan kyseisestä kombosta seonnut totaalisesti ja tehnyt jotakin äärimmäisen typerää tai todella vakavaa ja peruuttamatontakin, niin silti ei kannata kokeilla onneaan, josko taas tälläkin kertaa menisi “ihan leppoisasti”. Tuo kombo on niin petollinen, juuri sen äärimmäisen kilahdusvaaran vuoksi, että siinä ei missään nimessä kannata luottaa hyvään tuuriin tai siihen, että on muutoin mitä rauhallisin ja harmittomin tyyppi :wink: Enkä mä kyllä totaalista muistinmenetystäkään minään tavoittelemisen arvoisena olotilana pidä, vaikkei muuten onnistuisikaan saamaan mitään suurempaa tuhoa aikaan :unamused: .

Mitä tulee tuohon Kanteleen mainitsemaan alpratsolaamin euforisoivuuteen, niin osittain kyllä komppaan. Siis en mä todellakaan saa alpratsolaamista mitään sellaisia varsinaisia euforian tunteita, kuten esim. oppareista, mutta koska syön alpratsolaamia nykyisin melko harvoin, niin huomaan kyllä tietyn, mielialaa nostattavan vaikutuksen verrattuna niihin perus-Rivoihini ja Pameihini. Sama juttu mulla on loratsepaamin kanssa, jota otan myös harvoin, vielä harvemmin, kuin noita Xanoreita. Tuon vuoksi alpratsolaami kannattaakin pitää harvinaisena herkkuna, sillä ne vähäisetkin olot kyllä häviävät vähänkin säännöllisemmässä käytössä ja sen jälkeen ei jääkään jäljelle, kuin vittumainen Xanor-koukku, joka on kaikista benzokoukuista todellakin se vittumaisin IMO. Muutenkin olen sitä mieltä, että Xanor soveltuu vain satunnaiseen käyttöön, siis ihan aiheellisessa lääkekäytössäkin, eli se on juuri näitä kerran kuussa paniikkikohtaukseen -lääkkeitä. Päivittäisessä käytössä, siis ihan oikeinkäytössäkin, toleranssi vain kasvaa silmissä ja lääke kääntyy hetkessä itseään vastaan. Tämä on siis jälleen oma kokemukseni. Jotkut kaiketi pärjäävät aivan hyvin säännölliselläkin Xanor-lääkityksellä, mutta pirun varovainen siinä hommassa kyllä kannattaa olla ja suosia juuri tuota depot-muotoa :confused: .

Bentsojen “aiheuttamasta euforiasta” on tehty ihan tutkimuskin, jossa palecoboon verrattuna bentsot kokivat euforisiksi ainoastaan ne, joilla oli taustaa sekakäytöstä (polydrug abuse) tai ahdistuneisuushäiriö.

^ No, mulla on ihan “kiitettävästi” sitä sekakäyttötaustaa ja myös yleistynyt ahdistuneisuushäiriö, joten ei kai tuo sitten mikään ihme ole, jos koen satunnaisen Xanorin syömiseni jotenkin “euforisoivana”, vaikken mä edelleenkään, omasta puolestani, voi verrata benzojen tuomaa “euforiaa” oikeaan euforiaan, jota esim. opparit aiheuttavat. Ja onhan se nyt helvetin miellyttävä tunne, kun kaikki ahdistukset katoavat tuosta noin vain: naps, ja tähän Xanor on mitä oivallisin lääke, siis siihen saakka, kunnes se vähänkin jatkuvammalla käytöllä kääntyy itseään vastaan.

Täälläkin menee sitten tuon sekakäyttöhistorian piikkiin

En ole kyllä koskaan törmännyt ihmiseen joka bentsoista saisi euforiaa/selkeää mielihyvää, mutta hänellä ei olisi aikaisempaa sekakäyttöhistoriaa, vieroitusoireita jostakin substanssista tai jonkinlaisia ongelmia päänupissa.