WoW- koukussa?

Aloit pelata 2 viikkoa sitten ja nyt pelaat 8 tuntia, mutta et sentään ole niin tyhmä, että litsaisit koulusta? :laughing: Sori vaan, mutta jos sä jo kahden viikon päästä pelaat kahdeksan tuntia, niin en pidä mitenkään epätodennäköisenä, ettetkö kahden kuukauden päästä pelaisi jo 16 tuntia päivässä. Siihen ei paljon koulua mahdu. No, niin kauan kuin koulu on pakollista, niin käytävä kai siellä on, mutta muu elämä sulla menee ohi luultavasti. Ja kun olet pakolliset koulut suorittanut, niin siihen sekin tie tyssää. Olisitpa vaan jättänyt sen pelin ostamatta.

Oon pelannu sellasen 1kk wowia… sen jälkeen pidin ainakin 3 viikkoa taukoa ja aloin jatkamaan :stuck_out_tongue:

Siis minä pelaan wowia… Ja se on aika totta että siihen jää koukkuun, olen lähi aikoina valvonut pitkään pelaten wowia. Mutta wow on hyvä roolipeli eikä se hinta ole niin hirveä peliin verrattuna. Jokainen ei jää pahasti siihen koukkuun mutta minä olen saanut wowi viiruksen ja se on parantumaton :stuck_out_tongue: :laughing:

Mitä te puhutte Wowista ku jostain huumeesta? “Jää koukkuun.” No eiköhän peliin ku peliin voi jäädä koukkuun, se riippuu aivan minkätyylisistä peleistä pitää. Ite oon pelaillu rooli/fps pelejä noin 7 vuotta, enkä koe olevani millään tavalla koukussa. :astonished: Pelaan sillonkun on tylsää, kuten jos vaikka kaverit on myöhempään töissä tai muuta vastaavaa. Käyn itse töissä päivittäin, 8 tuntia. Aikaa jää hyvin töitten jälkeen kavereiden kanssa ajanviettoon, pelaamiseen, syömiseen, nukkumiseen. Vaikka tosin nukunkin noin 4-5 tuntia yössä. Otan viikonloppuisin univelat sitten takas. :stuck_out_tongue: Pelaaminen ei rajoita mitenkään omaa sosiaalista elämääni. Eikä se mene koskaan kavereiden edelle. Ottakaa ihmiset järki käteen, ei sitä peliä tarvitse niin tosissaan ottaa. Kunhan mielenkiinnosta pelaatte ja pidätte hauskaa.

LOL NAGA PLEASE L2P

Olen pelannut jonkin aikaa ja olen ihan koukussa ja en kyllä halua poiskaan päästä:) se kuukausi maksu on 35 3kk halpenee kun ostaa paljon kerral peli aikaa. Ei se ehkä alussa nappaa jos joku 3h pelaat mut, kun pelaa jonkin aikaa nii se kyl ottaa kiinni ku tajuu sen laajuuden.

Onhan se ikävää, että jotkut ihmiset jäävät peliin pahasti koukkuun, mutta ei kai sitä koko peliä tarvi tuomita? Minulla on ollut kyseinen peli vuoden ja pelailen sitä yhtä paljon kuin muitakin pelejäni (nettipokeri, fps pelit etc), myönnän että olen ajoittain riippuvainen tietokoneesta. Huom, tietokoneesta en wowista.

World of Warcraft on todella mukava peli jos löydät esim. mukavan killan itsellesi, tai jos kavereitasi pelaa samaa peliä kanssasi. Itse en ole ns. HC-raidausta kokeillut, mutta ilmeisesti se vie kaikista eniten aikaa.

Hyvä pelihän se on, todistaahan siitä sekin, että niin moni jää siihen koukkuun. Mutta kyllä olen samaa mieltä että jos n.10-15 vuotias alkaa siihen koukkuun jäädä niin kyllä vanhempien hälytyskellojen täytyy alkaa soida siinä vaiheessa.

Ja muistutukseksi, arviolta n. ~15% World of Warcraftin pelaajista on addikteja, erään taannoin lukemani tutkimuksen mukaan. Eli ei siis todellakaan kaikki. On ikävää, että koko peli mustamaalataan addiktien takia.

Hyvää kesänjatkoa kaikille!

WoW on kyllä uskomattoman addiktoiva. Vuosi sitten kaverini antoi 10 päivän “trial-accountin” ko. peliin. Koukkuun jääminen ei tässä vaiheessa tapahtunut. Kiinnostus ei suuremmin herännyt. Sitten sain sen syntymäpäivä lahjaksi. Narahdin totaalisesti. Välillä tuli pelattua 25 tuntia vuorokaudessa, 8 päivää viikossa. Ajatuksiin ei mahtunut muuta kuin WoW. Kavereiden kesken järjestettävät PnP ja lautapeli-illat jäivät väliin. Sosiaalinen elämä hävisi lähes kokonaan. Aina oli tekosyitä jäädä pois milloin mistäkin, että sai taas istua näyttöä silmät nelskanttisina töllöttämässä. Vähitellen olen kyllä alkanut olla itsestäni(ja kavereista) huolissani. Olen yrittänyt alkaa rajoittamaan omaa pelaamistani, mutta se ei olekkaan niin helppoa kuin luulisi. Sitä on kuin kipeä kissa jos ei pääse pelaamaan. “Vieroitusoireina” itsellä ainakin esiintynyt unettomuutta, levottomuutta ja keskittymiskyvyn heikkenemistä. Ei sitä olisi uskonut ikinä, että tietokonepeli voi olla näin addiktoiva.

Totta. Yleistää ei sovi, että kaikki jotka pelaavat WoWia ovat addikteja. Olisi kuitenkin kiva saada lähde ko. tutkimuksseen? :slight_smile: Uskaltaisin kuitenkin väittää, että addikteja on paljon enempi. Tuskin kovin moni tiedostaa olevansa addikti. Ei se minullekaan kuin aika vasta valjennut. Ja mitä mustamaalaamiseen tulee, niin olen samaa mieltä kanssasi. Joskus on kiva kuluttaa luppoaikaa kavereiden kanssa pelatessa. Ja lievittää se stressiäkin kummasti. Pitää vain pitää varansa ettei peliajat lipsahda turhan pitkiksi. :wink:

~150 vuorokautta pelattua peliaikaa hieman reilussa vuodessa ja sitten tuli työt/opiskelut vastaan eikä aika enää riittänyt. Lopetin pelaamisen kuin seinään ilman mitään suuria ongelmia. Pelikavereita on toki hieman ikävä mutta se hoituu ircissä jne.

pitäisin wowi-addiktiota suuresti liioiteltuna.

todelliset addiktiot löytyvät pitempi-kestoisista peleistä kuten Mudeista joihin pelaajat saattavat käyttää lähes kaiken hereilläoloajastaan useita, jopa kymmeniä vuosia.

samaa mieltä dimmu borgirin kanssa…

Ite päätät paljonko pelaat… yksinkertaista. Muijat huutaa ilman wowiakin :smiling_imp:

Pitöiskös pelin mistä maksetaa 13e kuussa olla sellanen ´´no
viikossa mä pelaan sellaset pari-neljä tuntia´´-peli? Kyllä rahoille kuuluu saada vastinetta ja hyvää vastinetta saadaan kun pistää kunnon putken päälle. Ymmärtäkää asia lasten näkökulmasta(jos tää on joku sellanen paikkka).

Voi noi pelit olla oikeasti addiktoivia. Jäin itse kiinni erääseen toiseen nettiroolipeliin jo kuusi vuotta sitten. Pelasin aikanani töissä ja jäin töihin joskus yön yli pelaamaan. Jossain vaiheessa meni työpaikka, vaikkakaan ei pelaamisen takia (en edes jäänyt kiinni). Välissä oli kuivia jaksoja, mutta se palas aina siihen ympäri vuorokauden pelaamiseen ja nukkumiseen päivällä tai silloin kun ei jaksanu enää. Vaimo jakso ihme kyllä katella.
Vähän yli viikko sitte tajusin, että olen aikuisten oikeasti koukussa siihen peliin. Olen pitkän työttömyysjakson jälkeen toisessa työpaikassa, ja sama kierre alkoi uudelleen. Työt ovat pahasti jäljessä. Pelissä ei ollut enää paljoa muita pelaajia joiden kanssa pelata jäljellä ja tajusin etten enää pelaa vaan siellä on pakko olla läsnä. Tuhosin kaikki hahmoni ja deletoin pelin.
Jokunen päivä myöhemmin työkaveri tunkee syliin world of warcraftin ilmasen trialin. Sanoin ei. Seuraavana päivänä se pistää minut pelaamaan omalla koneellaan. Lopetin aamu viideltä, rekisteröin trialin. Tämä viikonloppu on mennyt sitten trialia ladatessa kotikoneelle. Se ei mennyt niin kun piti. Olen ollut kaksi päivää koneella yrittäen saada latauksen toimimaan ja tiuskinut muulle perheelle. Nyt kello on jotain puoli neljä aamulla ja lataus on valmis kolmen tunnin päästä. Odotan sitä koneella ja tiedän että sunnuntai perheen kanssa menee sitten siinä. En ole vielä saanut edes ladattua sitä peliä, mutta tiedän jo että olen taas koukussa tietokonepeliin. Olen melko varma että se ei pysy tälläkään kertaa hallinnassa. Sellaista tunnetta, että oli irti peleistä kesti sen muutaman päivän ajan. Se oli aika hyvä tunne. Toivottavasti siitä pelistä tulee sellasia huonoja kokemuksia että niiden avulla pääsee irti. Olen myös melko varma että työkaveri teki tämän tahallaan, eikä ymmärrä tai varmaankaan tiedä että pelaaminen on minulle vakava ongelma.
Jos en olisi pelannut tähän mennessä niin paljon kun olen, elämä olis menny aika lailla paremmin. Olen aika varma että en pääse pelistä irti. Aikaisemmin pelasin öitä läpi tavallisia pelejä. Niistä pääsi irti pelaamalla pelit moneen kertaan läpi. Tämä ei onnistu wow:n kaltaisissa peleissä, jotka eivät sano Game Over, kun pelin on saanut läpi.
Asiat on kuitenkin sillä tavalla hyvin että jos olis näin koukussa viinaan tai johonki muuhun aineeseen, olis varmasti jo kuollu.

itse olen pelannut wowia nyt vuoden minulla on 70lvl hahmo yms.
mutta silti pystyn hallitsemaan oman pelaamiseni täysin ja olen pitänyt sillon tällöin muutaman viikon taukoja vaikka peliaikaa on ollut jäljellä kun en ole vaan jaksanut pelata eikä se 14€ kuussa niin paljoa ole itseltäni tuo 50senttiä päivässä ei juurikaan ole pois joten en peliajan hukkaan menemisen takia todellakaan kuluta muuta aikaani. Pelaan sen pari tuntia päivässä silloin kun pelaan tietty alkuun pelasin paljon enemmän ja jos aloittaisin raidaamisen aikaa tietty menisi enemmän ja olisi aikatauluja pelin mukaan mutta perjaatteeni olisi tätä vastaan ja siksi pelaankin mielummin pvp batlegroundeja ja areenaa joilla voi myös hankkia itselleen melkeen yhtä hyvät varusteet kuin raidaamallakin. pvp batleground kestää korkeintaan parituntia yleensä noin puoli tuntia riippuen tietysti batlegroundista areena ei kestä edes sitä… joten parin tunnin pelaamisella päivässä on myös mahdollista saada hyvät epic tavarat ja muutenkin kunnioitettava hahmo. en nää yhtään hyvää syytä miksi ei voisi wowia aloittaa jos osaa pelaamisen pitää rajoissa onhan kyseessä sentään melkeempä maailman paras peli.

lisäys vielä toho edelliseen että kaverini alotti samaan aikaan kun minä ja hänestä on tullut täusin wow addikti. ja se ärsyttää minua wow on hyvä PELI ei elämä tai elämäntapa.

Minä täällä taas pitkästä aikaa… ja huomaan että sitä paskaa on tullut lisää! EI HELVETTI MIKÄ VITTU IHMISIÄ VAIVAA KUN SAATANA PITÄÄ AINA OLLA TOISTEN TEKEMISIIN SOTKEUTUMASSA!!! JOS JOKU HALUAA PELATA VAIKKA KOKO ELÄMÄNSÄ NIIN SE ON OMA VALINTANSA!!! SAATANA!

Eikö ihmisellä muka ole oikeutta valita kuinka elää?? No ei tietenkään tietyissä uskonnoissa kuten kristinuskossa…: “Ole sitä ja ole tätä ja teen näin… ja näin ei saa tehdä… ja anna rahaa kirkolle ja kumarra jotain hörhön keksimää satuolentoa…!”

Oikestaan pelaaminen on verrattavissa ihan mihin vain harrastukseen… esim vaikka ratsastukseen tai piirtämiseen tai lukemiseen tai vaikka pianon soittamiseen! Jos joku haluaa koko elämänsä omistaa asialle NIIN ANTAKAA HEIDÄN OMISTAA!!! Menetkö vaikka jotain maailman kuulua muusikkoa haukkumaan no-lifeksi ja sillee…!!! ETTE TAIDA!! Koska tämä on teistä muka normaalia…! Eli jos pelaajilla on ongelma on myös heillä ongelma… KAIKILLA ON SE SAMA ONGELMA!!! IHMINEN SAA VALITA JUURI MITEN TAHTOO ELÄÄ!! ÄLKÄÄ SIIS MENKÖ SOTKEUTUMAAN TOISTEN ASIOIHIN!! Tämä on juuri yksi niitä syitä miksi vihaan ihmisiä…! TYÖNTÄVÄT NOKKANSA TOISTEN ASIOIHIN!! PUHUVAT PASKAA KUIN TIETÄISIVÄT ASIASTA JOSTA EIVÄT OIKEASTI TIEDÄ MITÄÄN!!!

Pelaaminen on elämäntapa!

HAIL!!! :smiling_imp:

Olen 11v poika ja olen koukussa kyseiseen peliin Wowiin. :blush: Ja luin tän aiheen läpi kotaisin, no kumminkin mulla on joskus menny 12h päivästä tähän peliin talvella siis mutta vaikka pelaankin paljon niin mul on muutakin elämää käyn lähes joka päivö uimassa kavereilla ja trampoliinilla pomppimassa yleensä käytän 4h päivästä pelaamiseen mutta nukunkin usein klo 11 asti päivällä on siitä joskus valitetty ku huone on ku sikala muttas ei siitä oo mitään ongelmaa erikoisemmin tullut ettäjopa näin pitkillä peli ajoilla voi addictio pitää kurissa mulla ei oo paino laskenu oon vaan pidentynyt kumma kyllä ja vaik oonkin aina vaan 2hden kaverin kanssa joista toinen pelaa wowia niin ei tarkota että wowin takia olen kavereita menettänyt en ole vaan tahotonut muiden kanssa ystävystyä kun muut vaikuttaa niin lapsellisilta mulle on enemmän harmia aiheuttanut uiminen siis veteen hyppiminen ja trampoliinilla pomppiminen kun wowin pelaaminen siis on tääl jotakin juttuja jotka on ihan täyttä hevonpaskaa jotkut asiat on ihan totta :unamused: En oo sanomas että pelaaminen olis vaaratonta… antakaa lastenne pelata muutta esimerkiksi tuo että tekee accountin lapselle jonka salasanaa se ei tiedä mutta itse tiedät on hyvä juttu mul ei oo tehty niin muta silti osaan pitää pelaamisen kurissa. Mutta tosiaan että jos lapsi haluaa pelata vielä esim. 10 min niin anna pelata kun se on niin vähän aikaa että se ei kovin paljon harmia tee mutta jos lapsella tai nuorella /aikuisella on oikeita ongelmia jonka takia menettää ystäviänsä ammattilaisen apu on tarpeen. Mulla itelläni on 70 level draenei warrior ja ei koulussakaan huonosti mee. muuta muistakaa pitää pelaaminen kurissa se VOI olla vaarallista!!! :imp:

Itse olen WoWia pelaillut jo vuoden en kyllästy ollenkaan. Ja lukiessani näitä huomasin kuinka riippuvainen olen. haluan jatkossakin pelata mutta maltillisemmin. Olen 16v nyt ja pelannu vähän yli vuoden. Ennen WoWin alottamista oli huumeongelmaa ja jotain rikoksia. Ne on kaikki jäänyt. Nyt on vain alkoholi / WoW ongelma. Sosiaalinen elämä on 1%. WoW = 90% alkoholi / tupakka = 8%.
Ennen juttelin kaverin kanssa kaikista asioista ja nyt en oikein tiedä että mistä pitäisi jutella.
Asun 20km päässä lähimmästä kaverista joten kaverit ei oikein auta asiaa nyt. Olisiko kenelläkään mitään vinkkiä tämän homman vähentämiseksi ja samalla kohentaa taas sosiaalista elämää?
Kiitos valmiiksi vastauksista

Olen 16v nuori. Pelaan WoWia. Ja se on todella riistäytynyt käsistä. Menee joka päivä +12h päivässä. Ennen WoWin alottamista itsellä oli päihdeonglemaa ja jotain rikoksia taustalla. Ne ovat jääneet pelin myötä joka on hyvä asia. Alkoholi ongelma vielä löytyy ja nykyään nautinkin alkoholia samalla kun pelailen WoWia.

Eli kerron nyt kaikille joilla ei ole omaa kokemusta!

1. Jos olet varma että pystyt hallitsemaan pelaamisen voit aloittaa kyseisen pelin mutta VAROITAN että tämä peli on todella riippuvuutta aiheuttava.

2. Jos tulet riippuvaiseksi huomaat seuraavat asiat: Jos kaveri kysyy esim. ‘‘mennäänkö kalaan’’ Vastaukseksi on seuraava ‘‘ei nyt kerkeä’’ ‘‘ei jaksa’’

3. Sosiaalinen elämä hiipuu todella. Ennen kaverin kanssa juttelimme aina kaikesta. Nykyään en tiedä mitä oikein sanoisin hänelle. Jos pelaat kyseistä peliä pidä aktiivisesti johonkin kaveriisi joka ei pelaa kyseistä peliä! Tämä on todellä tärkeää että osaisi puhua muistakin asioista kuin WoWista.

4. Jos sinulla on lapsia jotka omistavat kyseisen pelin. ÄLKÄÄ missään nimessä antako heidän pelata yli 2h päivässä sitä. Koska muuten he ovat pian koukussa joka ilmenee seuraavilla asioilla. ‘‘Mee v**** siitä’’ ‘‘Ei kiinnosta’’ jne. Eli ärtymystä, Väsymystä, Silmien punotusta, Koko ajan sisällä olemista, Hiljaisuus / eristäytyneisyys.

Jos teillä on jotain kysyttävää voitte toki lähettää minulle sähköpostia. Vastaan ja yritän auttaa muita jos teillä on kyseinen ongelma. Sepi-91@luukku.com

Itse en ole pystynyt lopettaa mutta kovasti olen halukas, Ja uskon että auttaisi minuakin jos pystyy jutella jonkun muun kanssa jolla on sama ongelma.

Toivottavasti tämä auttoi tai ‘‘varoitti’’ ketään pelin ‘‘vaaroista’’

:blush: :wink: :arrow_right: :mrgreen: mäki pelaan wowii ja oon siihen koukussa mut ku sitä on nii vitun vaikeee päästä eroon. mut onneks ei tarvi maksaa kuukausi maksuu kun pelaa piraatti servereillä

No sä ootkin homo!