voxra

Kertokaas voxra kokemuksia onko toiminut tai onko ollu haittoja. Itellä toimi aikoinaan toi lyrica täydellisesti masennukseen ja oli muutenkin hyvä lääke mut enää en voi lyrdee syödä kun hoitoni kieltää sen ja nyt oon lukenu tosta voxrasta ja aatellu et se vois sopii. Ikinä ennen en oo pistäny en edes yhtä mielialalääkettä suuhuni mut enkä pistä mut toi saattas olla sellanen. Mua ei kiinnosta miten se pärisee rännissä vaan ihan se miten se oikeesti jengillä skulaa masennukseen

Ekat päivät tuntuu siltä kuin olis vetänyt piriä. Silmissä vilisi ja huimasi, raajoja kihelmöi ja poltteli niin kuin ekstaasinousuissa. Se teki myös mut todella sekavaksi alkuun, nauroin ja kohta taas itkin ja olin jotenkin tosi aggressiivinen ja levoton. Ihme maailmanvaltias olo, mutta kyllä antoi uutta puhtia myös itsetuhoimpulsseilleni, eli alkuun huononsi impulssikontrolliakin. Tai sitten mä olen vaan amfetamiiniherkkä ihminen, koska harvemmin tuo aiheuttaa hoitoannoksella noin rajuja sivuoireita, mutta mä nyt saan allergiaa jo Buranastakin. :blush: Myöhemmin en ole huomannut sillä mitään muuta vaikutusta kuin sen, ettei väsytä niin paljon.

Tämä on totta, mutta vaikutus tasoittuu nopeasti. Masennusta ja väsymystä lievittävät vaikutukset tulevat ilmi nopeasti. Haittavaikutuksetkin katoavat nopeasti, jos lääkettä käyttää asianmukaisesti. Oma masennukseni parani lääkkeellä täysin, eikä palautunut lääkityksen lopettamisen jälkeen. Myös tupakointi väheni reippaasti. Haittavaikutuksina oli aluksi tuo “pirimäinen” olo ja viiden kilon painonpudotus, joka johtui ruokahalun täydellisestä katoamisesta. Tosin kilot palautuivat muutaman kuukauden käytön jälkeen.

Väärinkäyttöä harkitseville mainitsisin vielä etenkin IV-käytön aiheuttamat kudosvauriot. IV-käytön haitat eivät ole vielä edes täysin selvillä, joten en lähtisi riskiä ottamaan. Itse väärinkäytin vain nasaalisesti, mutta silloinkin tuloksena oli erittäin kiihtynyt sydämen syke ja suuremmilla annoksilla hallusinaatiot.

Voxra on loistava masennuslääke, mutta erittäin huono - vaikkakin addiktoiva - väärinkäyttöaine.

Kyllä se hyvä masennuslääke on. Jos on kyse puhtaasti masennuksesta. Mulla paransi mielialaa huomattavasti, söin sitä n. 6 kk:tta. Syy miksi piti lopettaa oli se, että mulla on paniikkihäiriö-herkkyys, eli tuon lääkkeen kanssa sitä alkoi sitten tulla esiin useammin, joten tavallinen ssri-lääke olikin sitten parempi ratkaisu ja kohtaukset vähenivät.

Jos masennus on sellanen saamaton ja väsyttävä (kuten mulla oli) tuo on varmasti hyväkin lääke. Ainoa negatiivinen puoli, oli just se että mulla on myös ahdistuneisuushäiriötä ja vanhoja paniikkihäiriö-juttuja mitkä sitten pidemmän päälle teki tän lääkkeen käytön epämiellyttäväksi kun lisääntyivät.

Kiitos vastauksista. Kuulostaa kyllä hyvältä lääkkeeltä mut ainoo ongelma tässä on enää se että määrääkö toi mulkku klinikan lääkäri sitä kun ei mistään mitään tiedä paitsi et se saattaa olla hyvä vaan ettei mitään mistään tiedä:-)kauan teil on kestäny et toi lääke tasottuu eikä enää pärise sillai ku ehkä alkuus on pärissy?

^ Joku pari-kolme päivää meni olojen tasaantumiseen. En tarkkaan muista, mutta alle viikko.

Munkin mielestä siinä meni joku viikko.

Ei taida olla vielä missään päin suomea kielletyllä listalla korvaushoidossa vai kuinka?

Suoranaisesta korvaushoidosta mä en osaa sanoa, mutta A-klinikalta kyllä kirjoittivat kaverilleni tuota. Vaikkakin kuulemma monen mutkan kautta. Kaveri ei aluksi meinannut saada, mutta sitten jossain vaiheessa meni sanomaan lääkärille, että kuules, oon ostanut tätä muilta kavereilta ja on paras lääke ikinä mielialaa kohentamaan, joten mitäs jos pistäisit ihan laillisen respan ja oli sitten Voxransa saanut. :laughing:

Tänään kävin hakees lääkkeet klinikalta ja lekuri aikaa kyselin ni siin samas kerroin et oon tost voxrasta lukenu et se olis varmaa hyvä ni sano et oli just joku päihdelääkäri ollu luennoimassa kaikist lääkkeist jotai ja oli tietty tosta voxrasta varoitellu. Että tuskimpa lääkäri sitäkään määrää mut toivottavasti sais sen ajan perjantaille. Taitaa olla tuo perhe sivu seikka nille ku ei oikee tunnu kiinnostavan se että se hajoo jos ei tässä nyt tuu ratkasuja ja jos niin käy niin tiedän itestäni sen et rupee roipe taas maistuu 2v tauon jälkee ku on nii tylsää yksin mutta toivotaan parasta

Heikolla pohjalla toi perhe, jos sen säilyminen kasassa on kiinni yhdestä psykoaktiivi-reseptistä…

Yritäppä nyt hyvä ihminen työstää sitä pään hajoamista jotenkin muuten, kuin päihdyttävien lääkkeiden avulla. Säälittävää ruikuttamista

Jospa mä yrittäisin muotoilla tämän vähän nätimmin, kuin 2 edellistä vastaajaa, sillä tiedän toki, ettei korvaushoitolaisen(kaan) ole välttämättä niin helppoa päästä niitä pollavaivojaan hoidattamaan esim. terapiaan, eikä psyykkisesti huonossa kunnossa oleva todellakaan jaksa tehdä mitään ihan itse niille ongelmilleen, eli mennä lenkille :mrgreen: , mutta kyllä tuo aloittajan teksti hieman kalskahti mullekin siltä, että jotakin retkahdusta siellä ollaan petailemassa ja tekosyynä voi käyttää paskaa lekuria, joka ei suostu kirjoittamaan lääkettä X :confused: . Toki hyvä ja sopiva lääke saattaa monella kantaa pitkällekin, mutta ei perheen kasassa pysyminen voi olla pelkästään yhden lääkkeen varassa, jos se perhe oikeasti on tärkeä ihmiselle, vaan kyllä tuossa tilanteessa muitakin ongelmia(Vetohimoja kenties?) luulisi olevan taustalla ja niille pitäisi tehdä jotakin. Lääke voi helpottaa asioita, mutta eipä se kovin vakaalta kuulosta, jos muka pelkkä Voxra-respa pelastaisi kaiken :confused: .

Ei mua ne lääkkeet kiinnosta vittuakaan kunhan sais tään masistelun pois ja uskoisin todellakin et toi voxra vois auttaa kun ei haluu ruveta noitten masis lääkkeiden kanssa ruveta pelaamaan ja luulisin (en tiedä) että te varmaan jotenkin ymmärrätte mitä se rumba on. Ja liikuntaa harrastan todella paljon.

Ja ehkä myös ymmärrätte sen jos jollakin perheen jäsenellä on masennus niin se vaikuttaa koko perheeseen ja kun masennusta saa hoidettua niin myös yleensä asiat järjestyy. Kysymykseni nyt kuitenkin oli tosta voxrasta

Jos ne ei Voxraa kirjota, niin kokeile jotain muuta masislääkettä. Kyllä yhden ihmisen masennus vaikuttaa koko perheeseen, ja meilläkin on nyt yhden masentuneen tilalta kaksi masentunutta.

Vaikka susta tuntuis, että se Voxra olis juuri se ratkaisu, ilmeisesti aiemmin toiminut sulla? niin toivotaan että kirjottaisivat. Mutta onhan noita muitakin hyviä masennuslääkkeitä, joita kannattaa ehdottomasti kokeilla jos eivät yksinkertaisesti juuri tuota Voxraa kirjota. Ettei kaikki vielä ole tuhoon tuomittua. Voimia!

Ehdottomasti samaa mielä Lucrezian kanssa. On myös monia muita hyviä masennuslääkkeitä: SSRI:t, SNRI:t (esim. venlafaksiini), mirtatsapiini, ja sitten on tietty ne trisykliset, mutta niillä on aika paljon haittavaikutksia verrattuna edellisiin. Mirtatsapiini taitaa olla nopeiten vaikuttava masennuslääke, vaikutus alkaa viikossa.

Vaikeaan masennukseen paras hoitokeino taitaa olla sähköhoito, jonka vaikutus on välitön. Sitäkin kannattaa harkita, jos masennus on todella paha, eivätkä lääkkeet auta.

Vaikea kuvitella että sähköiskuilla aiheutettu aivovamma olisi kenellekkään masentuneelle kovin auttavaa.

Mä en myöskään voi todellakaan suositella mihinkään sähköshokkeihin ryhtymistä, eikä niitä nyt sentään onneksi niin helposti ehdotetakaan. Kyllä pitää olla masennuslääkekokeiluja alla ja vakava masennus, ennen kun kehtaavat edes ehdottaa niitä, toivottavasti.

Huolimatta siitä mitä niistä kerrotaan, niin tiedän ihmisiä joilta on täysin unohtunut muistista ajanjaksoja joiden aikana olivat hoidossa. Siis ei pelkkää päivää, vaan tärkeitä tapahtumia. Tuo on sellanen ihan viimeinen vaihtoehto ja shokitkaan eivät toimi yleensä kun n. 6 kk ja sitten tarvitsee taas uudet hoidot. Miettikää todella ihmiset ennen kun tollaseen aivojen tappamiseen ryhdytte.

Näyttää siltä, että asenteet sähköhoitoa kohtaan tulevat elokuvista, missä skitsofreenikoita sähkötetään ilman anestesiaa, ja he sätkivät paikalaan dramaattisen musiikin soidessa taustalla. Sähköhoitohan on potillaalle kivuton toimenpide. Sähköä johdetaan pään läpi hetken aikaa nukutuksen aikana. Harvinaisina haittavaikutuksia on tosiaan noita muistinmenetyksiä, mutta niitähän masennuskin itsessään jo aiheuttaa. Jos masennus on vakava, niin kumpi painaa loppupeleissä enemmän: sähköhoidon mahdollisesti aiheuttamat haitat vai potilaan itsemurha?