Joo. Tuota se nainen puhui, että kun ei ole kolmiolääke, niin voinee myydä, vaikka annosteluohjeen mukaan pitäisi olla yhä jäljellä. Silti hän oikein kalenterin kanssa laski, että onko minulla niitä vielä.
Nyt on lääkkeet lopussa ja katsotaan, miten tulee unet sujumaan jatkossa.
Juuri juopottelun jälkeen olen tänne ketjuun viimeksi kirjoittanut. Melatoniinin avulla olen nukkunut aika ok sen jälkeen. Parin viikon ryyppyputki taisi viedä pahimman ketiapiinin tarpeen. Mitään muuta hyvää siitä juopottelusta ei ollutkaan.
Miten moneen eri vieroittautumiseen se viina mahtaa auttaa? Jotakin positiivista siis. Toki käy se alkoholi juhlimiseen hyvin, jos ei ole pahaa alkoholiongelmaa. Muutakin kuin mikä Ozzyllä oli 80-luvulla Moskovassa, ettei löytynyt kunnon baaria.
^ Niin no, alkoholi lamaa ja turruttaa ja näin ollen peittää tehokkaasti alleen erinäisiä vieroitusoireita, mutta melko kyseenalaista sen käyttö vieroituslääkkeenä silti on, koska a) alkoholi on sen verran lyhytvaikutteista, että useimpien muiden aineiden viekkarit kestävät pidempään, b) alkoholi aiheuttaa itsessään pahat viekkarit(Puhun nyt kunnon putkiryyppäämisestä, en mistään yhden illan kännistä kerran vuodessa), että niitä voi joutua lääkitsemään yhdellä sun toisella emmeellä, kuten bentsodiatsepiineillä, jotka ovatkin sitten ihan oma lukunsa koukuttavuuden suhteen, ja c) alkoholi aiheuttaa herkästi hiton pahoja terveyshaittoja, pahempia, kuin moni muu aine, jopa ketiapiini, vaikka tässä(kin) ketjussa on sen hirvittävästä vaarallisuudesta toitotettu moneen otteeseen :mrgreen: .
Tosin, jos sun kohdallasi kävi niin, että ketin viekkarit olivatkin vain viikon mittaiset ja sait lusittua ne läpi alkoholipuudukkeen alaisena, niin eipä tuossa vieroitusmetodissa sitten kait pahempaa vikaa ollut, vaikken sitä kuollaksenikaan voi kenellekään suosittelemaan lähteä. Hieman skeptinen olen kyllä sen suhteen, voivatko pitkäaikaisen ketiapiinin käytön viekkarit olla täysin ohitse viikossa, mutta toivotaan näin ja lykkyä pyttyyn sekä raitisteluun, että ketiapiiniriippuvuuden selättämiseen .
Edit: Putkesi kestikin viikon sijasta 2 viikkoa. No, eipä tuolla hirveän suurta merkitystä luulisi olevan, sen verran pitkälliset viekkarit ketiapiini voi aiheuttaa. Niin tai näin, hyvä jos silkka melatoniini toimii ja saat nukuttua.
^
Ei se nyt ihan niin ihanaa vielä ole. Mutta 5 h unta on jo eteenpäin. Aiemmin ei siitä Ketiapiinista päässyt eroon ollenkaan ilman, että otti jotakin muuta tilalle. Nyt tosiaan kahden viikon juopumuksen jälkeen on melatoniinin avulla saanut jo tuota 5 h unta eli vaikka periaatteessa nykyisin alkoholia inhoan, niin nyt siitä oli kerrankin jotakin oikeaa hyötyä.
Ahdistaa kyllä. Johtuuko enemmän tuosta juomaputkesta vai siitä ketiapiinin lopetuksesta, niin en osaa sanoa.
^
Taisi se hyväunisuus (5-6 h) ilman Ketiapiinia johtua vaan känniputken aikaisesta sekakäytöstä, kun nyt taas on huonontunut tämä nukkuminen ja peräti 2 h unta tänä yönä. Kohta uudelleen untenmaille. [size=50](Mutta kuinka kauaksi aikaa ja miten?)[/size]
^
Jos sä nukuit silloin putkesi aikana hyvin kaljan ja Diapamin kombolla ja sen jälkeenkin vielä vähän aikaa hyvin olletikin sen tähden, että diatsepaami on niin pitkävaikutteista, niin etkö voisi nyt kokeilla Diapamilla nukkumista ilman alkoholia? Tietty Diapamkin koukuttaa hyvin pahoin pidemmässä käytössä, eikä ole, kuin tilapäinen ratkaisu unettomuuteen, ja jos vielä tarvitset sitä suuria annoksia nukahtaaksesi, niin ei se kovin hyvä juttu ole, mutta jos tuo unettomuutesi johtuu nyt alkoholin(sekakäytön) post-akuuteista vieroitusoireista ja/tai ketiapiinin vieroitusoireista, niin se voisi hetkellisesti olla pienempi paha, kuin unettomuus tai Ketipinorin käytön jatkaminen. Ja jos sun tavoitteenasi on tosissaan lopettaa ryyppääminen, niin silloinhan alkoholin aiheuttama unettomuus väistyy jossakin vaiheessa ja näin ollen lääkityskin käy tarpeettomaksi .
Sitten vielä 1 pikkuvinkki : Tuntuu, että aina, kun kärsit unettomuudesta, ryntäät nettiin odotellessasi sitä, josko saisit vielä unta. Se ei välttämättä ole mikään paras unilääke
. Sanovat, että kaikkinainen näyttöjen tuijottelu vaikeuttaa nukahtamista/pahentaa unihäiriöitä, joten se pitäisi minimoida, jos kärsii univaikeuksista ja olisi tarkoitus käydä nukkumaan n. 2 h sisään. Itse pyrin mahdollisimman hyvin noudattamaan tuota sääntöä, eli min. 2 h ennen kun mun pitäisi käydä nukkumaan, lopetan netissä surffaamisen/tietokoneen käytön ja puhelimen räpläämistäkin välttelen, ellei mun ole aivan pakko käyttää sitä. Telkkaria en katso oikeastaan koskaan, joten siitä ei ole ongelmaa. Ei tuo tietenkään todella pahaan unettomuuteen mikään takuutoimiva poppaskonsti ole, mutta kannattaa ainakin yrittää, jos se edes hieman helpottaisi
. Sänkyyn ei toki kannata jäädä pyörimään, turhautumaan ja ahdistumaan, jos herää kesken unien, mutta nousee sitten puuhailemaan jotakin tylsää pikkuaskaretta, lukemaan jotakin, mikä ei voisi vähempää kiinnostaa tmv. ja tuohon puuhaan luoda mahdollisimman hiljaiset ja hämärävalaistukselliset olosuhteet. Lyhyt ja rauhallinen kävelylenkki ulkona saattaa auttaa, mutta rankkaa fyysistä rasitusta kannattaa välttää, koska se voi pistää niin ylikierroksille, että sitten uni ei ainakaan tule.
Edit: En missään nimessä tarkoittanut, että kuntoilua/fyysistä rasitusta tulisi kokonaan välttää . Päinvastoin, hyvästähän se vain on, toki oman kunnon ja jaksamisen rajoissa, mutta se tulisi ajoittaa aamuun/aamupäivään/päivään niin, että kierrokset pääsevät laskemaan riittävästi siihen mennessä, että pitäisi käydä nukkumaan.
^
Hyvä vastaus.
Näiden kaikkien sähköisten mööpeleiden käyttöä kannattaa muutenkin vähentää kuin pelkän uniongelman takia.
X
Hui. Kuulostaa pahalle. Ajattelin reseptin uusintaa, kun nyt alkaa lääkekaappi olla muista lääkkeistä tyhjä ja noita saa paljon eli uni taattu omalla riskillä.
Etköhän sinä saa niitä neuroleptizombimyrkkyjä ihan niin monta ämpärillistä kuin vain kehtaat kinuta lekurilta aina niistä kevyimmistä tropeista hieman raskaampinkin viritelmiin. Oikeeta unta se tosin ei ole nähnytkään ja pitkässä juoksussa ilmenevistä haitoista en viitsi edes avautua…
Ei ole vaihtoehtoja pahemmin kun luomu-uni on niin huonoa itsellä. Lääkkeitä joutuu ottamaan ja niitä ei saa valita itse, mitä lääkäriltä saa.
Luomu-unta voi parantaa lukemattomilla ei-lääkkeellisillä keinoilla (google auttaa). Lääkärin kanssa kyllä pystyy keskustelemaan muistakin tropeista kuin vain neurolepteistä unettomuuteen ja jos ei pysty sellainen sykerö laitetaan välittömästi vaihtoon, siihen on jokaisella potilaalla oikeus myös julkisella puolella jos rahavarat ei anna periksi valita yksityistä.
Niin kai. Olin eilen ihan poikki. Oli pakko mennä nukkumaan jo seitsemän jälkeen. Nukuin hyvät luomu-unet, parhaat kesän jälkeen. Paljon painajaisia, mutta se on vaan hyvä niin. Aivot sai kaipaamansa kemikaalitonta lepoa ja ne puhdistuu silloin painajaisten aikana.
Maaliskuussa ja helmikuun viimeisinä päivinä en ole vielä ottanut alkoholia ja mitään lääkkeitä. Ihan ok öitä nyt maaliskuussa. Aika aikaista paukutella henkseleitä, mutta voisi koettaa koko kuukauden mennä näin.
^ No jos nukuttaa ilman lääkkeitä, niin hyvä homma. Sitten jos unettomuus alkaa vaivata myöhemmin, se on sen ajan murhe ja siihen pitää sitten ehkä lääkitystä vetää, mutta ainahan asiat paremmin ovat, jos luomu-unta ylipäätään välillä saa. Voihan sulla olla silkkaa kausiunettomuutta, jota on monilla ihmisillä, eikä se liity välttämättä mitenkään päihteiden käyttöön ja/tai lääkeriippuvuuteen. Perseestähän sekin on, mutta sentään siedettävämpää, kuin jatkuva unettomuus/huonounisuus.
Joten kuten noin 5-6-7 tuntia on viime öinä nukuttanut ilman. Viimeiseen ketiapiiniannokseen on pari viikkoa. Tenoxeja söin viime kuussa.
Lääkkeet on joskus paikallaan, mutta hyvä, jos alkaa tuo stressi ja huolet ja juomattomuus helpottaa niin paljon, että pärjäisi ilman.
Lääkkeet on välillä tarpeen ja ei siinä mitään. Kun itsensä pärjäämisestä ilahtuu, niin pitää muistaa, että lääkkeet on kelle vaan välillä hyvä ratkaisu, jos ei muuten saa syystä tai toisesta nukuttua.
Nyt sitä on taas alkupisteessä.
Mä oon käyttänyt ketipinoria vuodesta 2007 ja noonkset vaihtelevat 100-400mg illalla ennen nukjkumaanmenoa. Se aiheutti mulle jokaöisiä painajaisia. Joska loppuivat kun lopetin ketipinorit. Tilasin netistä sellaista ainetta josta nukahtaa 15-30min. Ihan luksusta. Se verran vopin kertoa aineesta että neuvostiliittolaiset kehittivät aineen kosmonauteille koska sillä barbeja tai bentsoja vähemmät sivuvaikutukset.