Vittumaista tänään?

Tähtisädetikut ovat kauniita. Niitä yleensä ostan ja ne eivät häiritse ketään.

Piriformis meinaa nyt uhata vaivata. Mulla oli joskus 25-vuotiaana kyseinen vaiva niin pahana, että siihen ei auttanut enää muu, kuin helvetinmoinen kortisonipiikki, mutta sillä se parani kertalaakista, eikä ole enää sen jälkeen uusinut niin pahana. Välillä tuo kuitenkin ilmoittelee itsestään huomattavasti lievempänä ja siihen auttaa ihan liikunta, sekä fysioterapeutin neuvomat venytykset. Liikkumattomuus ja etenkin istuminen tuota provosoi ja nyt saankin syyttää ihan itseäni, kun olen maannut ja istuskellut perse homeessa toipumassa joulun raskaista ryyppäjäisistä päivätolkulla neljän seinän sisällä ja ulkoilu on rajoittunut pelkästään roskien viemiseen :unamused: . Tänään ylös, ulos ja lenkille, vaikka mikä olisi. Tekee hyvää pääkopallekin.

Täydellinen unettomuus, levoton olo koko kehossa enkä pysty olemaan paikoillaan hetkeäkään, en tiedä mistä johtuu. Alkoholia olen käyttänyt maltillisesti. Diapamia löytyy mutta se ei auta. Nyt tarvittaisiin Tenoxia tai Dormicumia mutta kun terveysaseman päivystysajoilla ei nykyään määrätä PKV-lääkitystä niin tilanne on toivoton.

Se on ikävä tunne kun muurahaiset kävelevät pitkin kroppaa. Yritä nyt sitten nukkua jollain melatoniinilla mitä mielisairaat apoteekkarit suosittelevat uniongelmiin ynnä muuhun levottomuteen, Yliopiston Apteekin Uniikki kortilla tietysti.

Formikaatio (latinan sanasta formica ’muurahainen’) on tuntemus, jossa tuntuu siltä kuin hyönteinen (kuten muurahainen) kävelisi iholla tai sen alla. Tunnetaan myös nimillä akarofobia ja parasitofobia. Tuntemuksen saattaa aiheuttaa joidenkin huumausaineiden kuten kokaiinin tai amfetamiinin käyttö tai delirium tremens (juoppohulluus). Se saattaa aiheuttaa potilaalle pelkotiloja, paniikkia ja tarvetta raapia ihoa. Se saattaa myös johtua MS-taudista, depressiosta, skitsofreniasta ja kaksisuuntaisesta mielialahäiriöstä, sekä joskus myös dementia sattaa aiheuttaa sitä.

Nyt oikeasti heitän sen kirveen kaivoon. Kipupoli lähettikin mut takaisin, koska ”endometrioosia ei hoideta opioidein, potilaalla päihdeongelma.” Jos tk nyt alkaa uskoa tota, tapan vielä itseni kivuissa. Valittelivat vaan siinä vastauksessa, kuinka mun tilanteessani on rajalliset kivunhoitomahikset. :cry:

^ Kipupoli nyt on oikein tunnettu siitä, että eivät hoida KENENKÄÄN MITÄÄN kipuja opioidein, oli diagnosoitua päihdeongelmaa tai ei, vaan tukkivat pelkästään joitakin SNRI-lääkkeitä CRPS:nkin :unamused: . Tämä nyt vähän kärjistäen, mutta on tuossa kyllä roimasti totuuttakin. Kipupolin sekoilut ja lausunnot eivät kuitenkaan tarkoita sitä, etteikö asianmukaista kivunhoitoa ja oppareita voisi saada muualta. Tsemppistä edelleen <3.

Oli sitten sangen lyhytaikainen ilo se vähäkin talvi ja nyt on taas pimeää ja märkää :angry: . Mitäpä sitä tosin muuta voi enää odottaakaan näinä ankeina lopunaikoina…

Karsea migreeni, kun menin juomaan punkkua. :angry:

Lisäksi en saa unta. Mulla on psykoosin ennakko-oireita taas. (Tunnistan ne jo.) Masennusta, paniikkia, vaikeaa unettomuutta (ettei Insominkaan auta) ja lehdet tuntuvat kirjoittavan mulle. Joo, mä pärjään vielä näiden ajatusten kanssa, koska tunnen jo sairauteni. Mut pelottaa näin yöllä, kun kaikki saa valtavat mittasuhteet, et mitäs, jos tässä pamahtaa täyspsykoosiin.

Laitoin kyllä hoitajalleni viestiä, että on tuollaisia oireita. Käski soittaa lekurille. Nojoo, ehkä mä soitan. Mut en tiedä, mitä siitä hyödyn, kun ovat itsekin todenneet, että lääkkeet ei tehoa. :unamused: Uhkailevat vaan Leponexilla, mut mä en sitä leukemiapilleriä syö. :angry: Phtyi! Haluan jo, että pääsen aloittamaan tässä tammikuussa psykoosipotilaille tarkoitetun terapiaryhmän psykoosipolilla. Sen uskon auttavan enemmän kuin lääkkeiden.

Vähän on epätoivoiset aatteet ypöyksin, unettomana yönä. Mä en koskaan tästä tokene. Miksi minä? Kun en ole nyt käyttänytkään mitään, minkä pitäisi laukaista tuollaisia oireita. (Amfe, pilvi, mdma, kokaiini, alkoholi… Tai siis join mä yhden punkkulasin iltapäivällä.) Miettii taas, että oisko täältä lähtö ratkaisu. :frowning:

Unettomuus on kyllä tosi vittumaista. Montakohan loputonta yötä olen viettänyt sängyssä levottomassa tilassa vaihtaen asentoa ja hieronut jalkoja lakanoita vasten? :frowning:

Yks virkaintoinen kandi sanoi että minä en välitä vaikka valvoisit koko loppuelämäsi mutta PKV-lääkkeitä en määrää, yritä juoda kupponen lämmintä maitoa ja nukkua sukat jalassa. :angry:

Oikeesti?? Tommonen apinakandi pitäis heittää niskaperseotteella lähimpään biojätteeseen.

Nyt tarvis kipeesti apua/neuvoa…
Tuli otettua essoja 2pv putkeen (eka päivä sininen Phillip Plein vahvuus 0.25 mämmiä)
Ja tokana päivänä 2 ja puol oranssia tiikeriä.
En tiedä mikä järki siinä oli eikä oo tullu huumeita paljoo käytettyä aikasemmin. Seuraavana päivänä nousi kuume 39 astetta ja lääkärissä todettiin nielutulehdus. Nyt aamulla herätessä ei enää kuumetta mutta jotenkin sähköinen olo. Sydämen lyönti tuntuu koko kropassa sähköiseltä ja korvissa soi. En tiiä mitä vittua pitäis tehä…

Ja tosiaan viimeinen ilta oli to-pe.

Eb ole myöskään syönyt muuta kuin hieman pizzaa perjantaina. En kyllä enää koskaan ota huumeita…

Ei pahalla mutta olet jotenkin onnistunut ryssimään elimistösi oikein kunnolla. Nyt kipin kapin sairaalaan.

Anna tämän olla opettava kokemus huumausaineiden vaaroista. Me täällä plinkissä yritämme vähentää huumehaittoja. Se on koko foorumin tarkoitus.

Loppiainen(Onpa muuten pöhkö sana, kun sitä noin kirjoitettuna katsoo) vituttaa. Ei se muuten, mutta pitäisi hoitaa yksi pikkujuttu pois päiväjärjestyksestä ja itsestäni riippumattomista syistä se ei onnistu pyhäpäivänä. Kärsivällisyys ei varsinaisesti kuulu hyveisiini :mrgreen: .

No se, että joutuu vielä muutaman illan ottaa edellisen alko putken jäljiltä tuota hiton ketipinoria kun eivät muuta anna. En millään haluis sitä syyä mut nyt vaan pakko saada nukuttua. Tietääkö kukaan olisko mirtazapin turvallisempi vaihtoehto kun sitä ois ehkä mahis saada ton ketiksen tilalle??

Nyt vähän ärsyttää anoppi jolla on ihme käsitys että jokaikinen vaiva flunssasta suunnilleen syöpään on henkistä. Hiton urpo. Hänellä itsellään mt-ongelmaa niin projisoi sitten muihinkin samaa koska ilmeisesti häpeää omia ongelmiaan niin on päättänyt että sitten saa muillakin olla samoja ongelmia. Muutenkin hiton ärsyttävä tyyppi kun lässyttää vaimolleni kuin olisi 6v pikkutyttö! Olen jo pari kertaa sanonu suoraan että lopettaa tuon helvetin holhoamisen emme ole missään tilivelvollisuudessa hänelle tekemisistämme kun yrittää udella kaikki yksityisasiamme seksistä lähtien! Teinkin jo päätöksen etten jatkossa vastaa yhtään mihinkään edes asialliseen kysymykseen, siinähän sitten ihmettelee.

Olipa suhteellisen vittumainen unettomuus"putki" tuossa. Ei se kestänyt, kuin 2 yötä, mikä ei sinänsä ole mulle paljon, mutta kun se unettomuus oli aika totaalista, eli ehkä kerran, pari yössä sain vaivuttua hetkeksi mikrouneen ja nyt en muutenkaan ole sellaisessa moodissa, että kestäisin valvomista ihan leikiten. Alkoi ottaa sydämestä jo reippaamminkin ja olla vähän sellaiset ajatukset ja fiilikset, että psykoosiako tämä enteilee. Sitten kun valveilla pyöriessäni näin, että ikkunasta kajastaa kaihdinten läpi keskellä yötä kirkas valo, joka ei ollut lähtöisin mistään oikeasti olemassaolevasta valonlähteestä ja jota isäntä ei nähnyt, päätin, että nyt loppuu tämä sekoilu ja ensi yöksi otan sitten unilääkettä. Ei ollut kyse myöskään mistään normaalista ja harmittomasta unihalvaushallusinoosista tai valveunihäröilystä. Kyllä mä ne tunnistan.

No joo, 10 mg nitratsepaamia auttoi kummasti, menin varhain nukkumaan, kun väsytti niin pirusti ja oli muutenkin aika epätodellinen olo ja tuli nukuttua 8-9 h. Nyt on fiilis aivan toinen, eikä yhtään huono tai kummallinen olo :slight_smile: . Helpostihan tuo oli taas hoidettavissa, mutta kun kitsastelen Insominin kanssa usein suorastaan huvikseni ja masokistisesta nautinnosta :unamused: .

Sitten tämä “talvi”, kun pimeää ja mustaa maata vain riittää ja jos jotakin sataa, se on vettä :angry: .

Häkki heilahti, kun väsyneenä, harhaisena ja unetonna hain apua. :frowning: Nyt osastonlääkäri yrittää pakottaa Leponexia, mutta minä en sitä syö.

Eikö kaikkia lääkkeitä joudu syömään jos on pakkohoidon alaisena? Tietysti voit olla tällä kertaa oman päätöksen takia hoidossa jolloin ehkä sinun sanaa kuunellaan. Mene ja tiedä. :neutral_face: