Vittumaista tänään?

Kuulostaapa vittumaiselta episodilta. Ei varmaan saisi yllyttää, mutta eikö lähipiiristä löydy ketään joka lopettaisi tuollaisen pelleilyn kerralla? Jos on tarpeeksi aikaa ja kiinnostusta, niin kaikenlaista pientä kiusaahan voi tehdä vaikka ikuisesti.

Arkkikselta painavaa sanaa, hiljaisuus tosiaan on monesti hyve. Myöskään mihinkään uhkailuihin ei kannattaisi ryhtyä. Huonolla tuurilla ne löytää vaan edestään, ja hulluille se on vaan lisää bensaa liekkeihin. Ja jos kokee tulleensa niin väärin kohdelluksi, että päättää ryhtyä jonkinlaisiin toimiin, on yllätysmomentti luonnollisesti se paras lähtökohta.

^ Nuo mun “uhkailuni” ovat jo valmiiksi käräjäoikeuden tiedossa sen edellisen jutun tiimoilta, kun pakkohan sinne oli toimittaa kaikki tekstarikeskustelut. Siksi en oikein tajua tätä juttua, kun ei niitä käräjäoikeudessa kiinnostanut, miksi kiinnostais nytkään. Sanatarkasti sanoin sille sen viestittelyihin, että “kannattaa lopettaa, ennen kuin mitään käy.” Tuonhan nyt voi tulkita miljoonalla eri tavalla.

Mä puhun mieluiten totta, etenkin kun en ole mihinkään rikokseen syyllistynyt oikeasti itse. :confused: Eikä mua kaiketi mistään ollakaan syyttämässä kun tuo nyt alkaa olla poliisillekin selviö, että tyyppi on täys hullu. Mut soittelua se on nyt suuntaan ja toiseen, kun koko juttu on paisunut ihan älyttömäksi.

Kyllähän tämä lopulta kääntyy jälleen tuota häirikköä itseään vastaan, perättömän lausumanhan hän on nyt antanut, enkä minä. Mun kertomukset vastaa edellistäkin oikeudenkäyntiä. Eli en sinänsä usko asian olevan mun kannaltani mikään probleema, vaikka toki on vituttavaa käydä tappelemassa psykopaatin mielen mukaan oikeudessa.

Ja joo, kyllä lähipiiristä löytyy jos jonkinmoista, mut olen tullut siihen tulokseen, et ei kannata lyödä miltään suunnalta nyt enempää vettä myllyyn kun asia on ns. “vireillä.”

^^
Nnaana. Saiko kyseinen piinaaja ehdotonta ja onko ennen lusinut??

Monella ,kun on linnassa hupina tehdä rik.ilmoituksia milloin henkilökunnasta milloin mistäkin,että pääsee edes käymään rosisreissulla.(yleensä kyse pitkäaikaisvangeista) Vielä kun saa ilmaisen asianajajan ,jos tuloton siviiliS ja talossa ,jos ei leirillä ,eli avotalossa n.tonnin netto oikeuttaa silti ilmaiseen askanajajaan & käsittelyyn.

Jos kyseinen poju on vapaalla ja nyt kostaa perättömillä ilmoituksilla viitaten kesän tapahtumiin (esso /mdma & tsirra) ,että sinä olisit aiheuttanut kaiken. Niin kyllä tolle pitää saada loppu -väkivalta huono vaihtoehto,jos ei ole valmis ottaan vaikk tuomion itse ,siitä hyvästä ,et vainoaja muilutetaan niin paskaksi ,ettei uskaltais edes kostotoimia ajatella . Tätä en missään nimessä suosittele A. Koska johtaisi koston ja väkivallan kierteeseen B. Jos touhua ei muuten saa loppumaan ,kehotan sinua lain rajoissa hommaaman hulluimman ,isoimman ilkeän kusipään pitämään pojalle pari päivää seuraa ja kerto mukavia tarinoita siitä ,kuinka pahasti on monelle vainoajan on käynyt ja kuinka monen elämä on loppunut sorakuopalla paskat housussa ,kirjaimellisesti sekä käytönnössä itse kaivamassaan kuopassa.

Älä siis itse noteeraa kusipäätä millään tavoin ja jos lähdet toimimaan minun ja Näädän vinkkien mukaan ,muista dttet sorru laittomuuksiin,koska turha tollasen katkeran kaksran takia on tuomioita ,kenenkään ottaa. Ja alentuisit vain hänen tasolleen.

Ei saanut ehdotonta vankeutta, vaan sakot ja 6kk lisää lähestymiskieltoa vainoamisesta. Kyse on siitä, että se on a) psykoosissa, mutta hyvä näyttelijä, eikä tajua tuomiotaan, kun elelee omissa maailmoissaan b) ei vaan yksinkertaisesti piittaa tuomiosta, koska sakkoihin hänellä ei ole varaa - menevät ulosottoon, joten näin ollen on aivan se ja sama kuinka paljon se niitä sakkoja saa.

Korvausvaatimuksiakin haettiin, henkisestä haitasta lähinnä, mutta nyt mun potilastiedot ovat toistaiseksi poliisin syynissä, eli korvauksista ei ole päätetty vielä, ton tiimoilta on tulossa uudet käräjöinnit jossain vaiheessa kaiketi. En siis pelkää, että tuo häirikkö mua mistään essottelusta tai kokkelista tai mistään muustakaan käräyttäis, koska ei sillä ole todisteita, tokkopa edes asiasta tietää. Potilastiedoista ne saattavat tosin tulla ilmi, jos poliisit saavat kaiken luettavakseen. Toisaalta en usko, että mulle SIITÄKÄÄN mitään seuraisi, jos ne sen osan saisivat luettavakseen, paitsi ehkäpä saattaisivat syynätä mua tarkemmin.

Kesällähän tilanne oli niin, että ensin hukutin masennustani ja stressiäni kokkeliin sun muuhun, myöhemmin päädyin unettomuuden ja psykoottisen masennustilan takia osastolle. Tästä siis itse syytän tuota vainoajaa, koska pelkäsin ja olin ahdistunut sen seurailuista ja viestittelyistä ja jatkuvasta soittelusta. Kun sillä on väkivaltatausta. Ja onhan se muutenkin pirun ahdistavaa, kun tuntee, ettei ole turvassa edes kotipiirissään sen seurailujen takia.

Mitä mä tässä pelkään on, että mun jutuilta menee uskottavuus sen kirjatun psykoosin takia, vaikkakin toisaalta se saattaa olla edukseni, haittakorvaus siitä on aika korkea. MUTTA koska sairastan muutenkin, niin en tiedä, pystytäänkö mitenkään todistamaan, että mä juuri tuon stalkkerin takia kärsin kesällä, vaikka itse koenkin sen yhdeksi laukaisevaksi tekijäksi.

Rikosilmoituksen tuo hullu oli tehtaillut noista mainitsemistani viesteistä, toki itse se on esittänyt niiden sisällön rajumpana kuin mitä ne ovat. Niistä lähetin itse screenshotit poliisille, koska ei mulla ole mitään salattavaa ja ne nyt muutenkin olivat käräjäoikeuden tiedossa edellisen oikeudenkäynnin tiimoilta. Olen haukkunut sitä kyllä muutamaan otteeseen, mutta tuskin siaksi tai narukädeksi haukkuminen täyttää minkään rikoksen tunnusmerkit, etenkin kun se ensin huoritteli omissa viesteissään. Tuo “uhkauskin” on aika monella tapaa tulkittavissa, joten tuskinpa siitäkään mitään seuraa.

Vittumaista tässä on se, että pitää ravata poliisiasemalla ihan turhan takia ja käräjöidä uudelleen, kun lopputulos tulee kuitenkin olemaan sama, tällä kertaa vaan tuon stalkkerin kannalta tuomio on varmasti kovempi, koska on heti lähestymiskieltoaan jo sen saatuaan rikkonut ja sen tekemisistä on niin paljon todistusaineistoa. Kaikki viestit mulle ja serkulleni, julkisella paikalla seuraamisesta poliisin oma todistus, kun ovat sen poimineet putkaan sieltä, sekä parinkin baarin ovimiehen ja henkilökunnan todistus. Myös tuosta viimeisimmästä tempauksesta.

EN siis ole saamassa syytettä ainakaan mistään kunnianloukkauksesta tai laittomasta uhkauksesta, vaan stalkkeri jälleen itse, koska ne sen jutut poliisille olivat liioiteltuja. Mutta pakkohan poliisin ne silti oli tutkia. Totesivathan ne itsekin, että neuvottelevat nyt ylikomissarion kanssa, että miten tyypin kanssa edetään jatkossa, kun tää touhu on ihan mahdotonta ja rangaistukset ei tehoa.

Ei se naanan stalkkeri mikään mutakuono taida olla, hmm? Muutenhan olisit jo linnassa rasismista ja vääristä mielipiteistä, ja stalkkerilla olisi oma talkshow telkkarissa.

Olisi Nnaana äkkiä syytettynä rasistisella väkivallalla uhkailusta. Eihän kunniakansalainen nyt rikossyytettä voi saada, menee pian kotoutuminen ihan reisille :unamused:

Mun kokemus on kyllä, että helpommin poliisi nappaa nuo maahanmuuttajataustaiset mukaansa tuolta kaduilta, jos rötöstelevät, kantasuomalaiset juopot ne kuskaavat kotiinsa, mutta ei näin tietenkään julkisuudessa. :wink: Tämän kokemuksen perustan siihen, että asuin joskus ihan kakarana maahanmuuttajavaltaisella alueella.

Onhan se nyt faktaa, että tietyt ryhmät tekevät enemmän tiettyjä rikoksia kuin suomalaiset, siis ihan määräällisestikin suhteutettuna.

Mut joo, taitaapi olla varmaan tämäkin kielletty keskustelunaihe, joten mä päätän puheenvuoroni tähän. Ei kai tässä kaiketi mitään kiellettyä ole, kun faktaan perustan viimeisimmän väitteeni ja ensimmäisen omiin kokemuksiini. :blush:

Joo, varmasti se paha perussuomalainen rasistikyttä nappaakin sieltä kadulta. Se konstaapeli ei vaan langeta tuomioita niistä kepposista.

Mut yritys hyvä kymppi. Tästä tulikin näin btw vaan mieleen eräs tapaus, kun poistivat rettelöitsijän yökerhosta ja huokaisivat, että “ihanat ulkomaalaiset miehet” sit siihen tuli joku suomalainen sankari heilumaan ja toinen kyttä totes heti perään “…ja ihanat suomalaiset miehet.” :laughing:

Ei vaan, toimitukselle nyt eritoten tiedoksi, et en mä oikeasti ota kantaa siihen, että jaetaanko Suomessa tasapuolisia tuomioita vai ei. Sen olen huomannut, että monilla poliiseilla tuntuu olevan turhautunut asenne ulkomaalaisiin jo valmiiksi, kun tulevat paikalle. Langetetuista syytteistä ja tuomioista mulla ei ole hajua.

Enkä myöskään tituleeraa poliisia tässä rasistiksi, ymmärrän kyllä asenteen tietyissä tapauksissa tiettyjen ihmisten kohdalla. Samalla tapaa kuin esimerkiksi vaikkapa hoitohenkilöstön asenne jotain ranteidensa viiltelijää kohtaan ei välttämättä ole se kaikkein empaattisin.

Se on jännä sattuma, että kaikki maahanmuuttajien kanssa työskentelevät tuntuvat olevan aika turhautuneita tilanteeseen.

Eivät poliisit ole yhtään enempää rasisteja, kuin vaikka ensihoitajat, portsarit tai baarimikot. Sitä voi sitten jokainen pohtia, kummassa päässä se vika on.

Nnaana

Jos tieto yhtään lohduttaa käräjillä määrätyt sakot muunnetaan yhä vankeudeksi ,jos niitä ei maksa . Poliisin kirjoittamia ei -paitsi esim. Kun jää näpistyksestä /kortitta-ajosta kiinni 6 kertaa vuoden sisällä.

Tuskin tyyppi tulee yli sataa päiväsakkoa saamaan ja sadasta pvä sakosta hän joutuisi olemaan 33 vrk.tta -eli kolmanneksen ,mutta jotain kuitenkin .

Sakkovangit ovat vankilan pohjasakkaa ja sakko elinkautinen on 3kk ,riippumatta olisiko päiväsakkoja yhteensä vaikka 500 kpl.

Ah, noinko? Ajattelin, että varattomalla ne menis suoraan ulosottoon, kun kuvittelin, että se on suoraan ulosottokelpoinen saatava, mutta toivon todella, että linnaan sen tie käypi.

Kyllä ,jos ei maksa määräaikaan mennessä n.3-6kk tämän jälkeen uusi oikeudenkäynti ,johon voi mennä ruinaamaan hieman lisää maksuaikaa. Käsittelyyn ei ole pakko mennä,ei siis 400€ uhkasakkoa ,mutta silloin ne muutetaan automaattisesti vankeudeksi.

Tyypille tulee kahteen kertaan haut päälle ,jos ei maksa ja sitten kun ne muunnetaan vankeudeksi -vähittäismaksut eivät enää onnistu.

Kun hänet n.vuosi alkuperäisen sakon saamisesta kärrätään lähimpään vankilaan sakkojaan suorittamaan ,on sieltä käsin vielä 5 arkipäivää maksaa kerralla sakko pois tai istua esim.100 päiväsakosta tuloista riippumatta tuo kolmannes eli 33 päivää.

Poliisin kirjoittama sakko menee vain ulosottoon ja niitä ei enää muuteta -paitsi edellisessä viestissä mainitun 6 kpl paloja vuoden sisään ,jolloin kaikki sakot muunnetaan samalla oikeudessa ja näin ollen he pystyvät edelleen sarja nakkivarkaita tai muita pikkurikoksiin syyllistyneitä lusittaan .

iltavuoro vituttaa, samoin huomenna ja ylihuomenna. turhin vuoro viikonloppuna. kaverit vapailla ja itse kiinni käytänössä kokopäivän.
sienestämäänkin pitäis keretä. suppilovahveroita ei oo kaapissa yhtään ja se on huono asia. ihan vituttaa sekin.

Vituttaa koko maan meno ja tulevaisuuden näkymät… On helpompi miettiä yleisesti, että “kaikki on paskaa”, vaikka tiedän ettei se pidä paikkaansa… :unamused: :neutral_face:

Oikeastaan olen surullinen, koska rakas yli 7 vuotias jyrsijä-tyttöni löytyi eilen kuolleena häkistä. Suremaan jäi (lisäkseni) hänen lähes vuoden vanhempi äitinsä, jonka terveys on ollut paljon heikommalla tolalla lähiaikoina; tosin erittäin vaihtelevasti… Erossa ovat olleet alle vkon elämästään ja pian on toisen vuoro. Pitäisi päättää mahd eutanasiasta… :cry: :frowning:

Kelasta tulee paskaa niskaan, mutta sen tiesin etukäteen! Mikäli opo soittaa kesälomalla, että kiertää mielellään paperitöitä, koska NIITÄ ON NIIN PALJON; tiedän että tuo byrokratia-laitos on kimpussa! Se byrokratia eniten vituttaakin, asiaa ei voi käsitellä edes ennen Joulua; virkailijan mukaan byrokratian tähden! Sieltä säästöjä saa haettua, kun haittaa prkl työskentelyä!

Positiivisiakin asioita on, mutta en tällä hetkellä jaksa niitä miettiä… Pitää katsoa vanhuksen tilaa ja sopeutumista; etenkin kun kerran on käytetty eläinlääkärissä ja oli “terve”. Toista kertaa en lemmikkiäni piikitä! Enkä halua todellakaan kuulla, että “tapatan lähestulkoon terveen eläimen”; kausittaista kun on ja kun varaat lääkärin, loppuu heti oireet! Vanhuksia ovat, nartuiksi super-vanhuksia! Tosin toinen pääsi pois; ilmeisesti nopeasti… Aamulla oli syömässä, kiitti ruoasta illalla; ainoa ero jonka jälkeenpäin tajusin, oli että näkkileipää ei saanut kahdella yrittämällä hampaisiin… Rennosta lempiasennostaan löytyi, vaikka vanha ja “laiskempi” oli (molemmat); koppia nostaessa kun ei reagoinut, tiesin… :frowning: Ruoka-aikaan on hereillä, tosin vielä enemmän pelkäsin että on todella heikossa hapessa enkä voi thdä mitään… Tosin olisin halunnut velä pitää sylissä ja silittää… :cry:

Olin varautunut vanhemman lähtöön, nyt vajaan vuoden sisällä (tod näk paljon aiemmin) talosta tulee hiljainen… :neutral_face: :frowning: :unamused:

Olen pahoillani Malibu ja otan osaa. :cry: Se on niin kamalaa ja kun eläimille tulee ikää sen joutuu tavallaan jo hyväksymään, mutta kun se tapahtuu niin se hajottaa silti. Vaikka sulla nuorempi lähtikin ensin. Ei siihen koskaan pysty valmistautumaan, jäljelle jää vain tyhjyys.

Sullakin nuo eläimet olivat varmaan iso osa elämää ja koko ajan siellä läsnä. Se tuntuu myös todella kauhealta, kun toinen jää yksin. Toivottelen paljon voimia kestää tuo menetys. Laitan tähän pienen runonpätkän, jonka kirjotin isoveljeni kuoleman jälkeen.

Kaikki muuttuu
näen sen kasvoillasi
silmäsi ovat kiinnipainetut ja huulesi sinertävät
enkä minä osaa sanoa kuuletko enää minua
näen että olet poissa
mutta olethan sinä siinä
muovi rapisee peiton alla
rintasi revitty auki ja kursittu takaisin kasaan
siinä sinä makaat valmiiksi paketoituna
kuin pala lihaa
tekee mieli huutaa

Vituttaa kun pitäis mennä hammaslääkäriin varmaan aika pikimmiten. Kahdessa etuhampaassa näyttäis olevan reikä ja ne kyllä vihlookin. :confused: Vittumaista on vaan mun ihan naurettava hammaslääkäripelko, jonka takia mä en oo käynyt näyttäytymässä siellä 15v synttäreiden jälkeen. :blush: Sillonkin sain episodin aikaiseksi juoksemalla karkuun ja äiti toimitti takas sinne. :unamused:

No, nyt aikuisena onneksi on valinnanvaraa, että minne menee. Mietinkin, että jos menis yksityiselle niin sais suonensisäisen esilääkityksen ja kyllä mä neulan sata kertaa mielummin valitsen, vaikka niitäkin pelkään, kuin hammaslääkärin penkissä kestämisen! Mikään Diapam tuskin saa mua menemään sinne, kun se on mun peruspäivälääke muutenkin. :unamused: Se vaan on aika vittumaista, että mun fobialle tulis aika suolainen hinta, Kelahan ei korvaa tosta esilääkityksestä mitään ja operaation kestosta riippuen maksaa jopa 500e. Plus vielä päälle sit muista hoitoimenpiteistä tulevat kulut.

Vittu kun on ahdistavaa. Voisikohan tota maksaa erissä? :confused: Vaikka ihan vitun kallista se siltikin tulee olemaan ja parhaimmillaan maksan sitä eläkkeistäni koko seuraavan vuoden. Veronpalautukset tosin tulevat, mut niille on jo käyttötarkoituksensa. Vaikkakin jeesaavat ne vähäsen. Julkiselta tuskin saa erityisvaatimuksiensa mukaan tuommoista esilääkitystä… Että ei pääse julkisenkaan kustannuksella halvemmalla. Vai onko jollain muut kokemukset?

Eikä muhun tosiaan tehoa mikään “ajattele kokonaisvaltaisesti”-järkipuhe, koska kyse on ihan naurettavan suuresta fobiasta. Menisiväthän ne rahat toisaalta hyvään käyttöön, kun kyse on kuitenkin terveydestä ja hampaidensa kanssa joutuu loppuelämänsä elämään. Kun mä tosiaan en mene sinne edes varmasti pahimmassa sekakäyttökuosissakaan, niin näen tuon suonensisäisen esilääkityksen ainoana oljenkortena, jonka voimin saattaisin sinne mennä.

Mä sain viimeksi kun poistettiin pari viisaudenhammasta dormicumia, kun sanoin että mulla on järjetön hammaslääkäripelko (mikä on ihan totta) ja että todennäköisesti panikoin siellä paikan päällä eikä hommasta tuu sitten mitään. Tää oli siis YTHS:n kautta joku 7-8 vuotta sitten, mutta siis ihan julkisella puolella. Silloin ei ollut juuri mitään kokemusta bentsoista, joten sehän toimi aivan loistavasti :mrgreen: Saivat puudutuksetkin kohdilleen kun pystyi pitämään suun rentona. Ei varmaan enää natsaisi, etenkään tuon lääkkeen osalta… Kaveri tuli hakemaan sieltä ja saattoi himaan (oli pakko olla saattaja), en muista matkasta juuri mitään ja olin kuulemma suhteellisen tillin tallin, olin lähdössä kaupungille ja kaikkea mutta frendi vaan totesi että jospas nyt meet ihan tohon sohvalle vaan chillaamaan. Sitten heräsin siitä muutaman tunnin päästä suhteellisen wtf-meiningeissä :unamused:

^ Kuulostaa hyvältä. :laughing: No dormarihumauksen otan mielelläni myöskin, vielä parempi vaihtoehto kuin suonensisäinen, neulakammostani johtuen. En usko, että dormari ei mua tipauttaisi, en mä kaiketi niin paljon ole bentsoja popsinut. :confused:

No, ei kai soittamalla ja kysymällä mitään häviäkään, muutoin on vaan pihistettävä jostain päästä ja mentävä yksityiselle.

Mun mies on saanut, tosin suun kautta, kanssa aina kunnallisella esilääkitykseksi Dormicumin, koska sillä on kova hammaslääkäripelko. Ja hyvin on mennyt.