Iltaa kaikille!
Uusi täällä, mutta palstaa jo pidemmän aikaa lukenut. Pidemmittä puheitta asiaan. Olen työssäkäyvä, akateeminen ja perheellinen viininlipittelijä. Jo vuosia olen nautiskellut viiniä tai skumppaa viikottain jopa päivittäin. Ja vain siksi, että rakastan kuivan rieslingin tai pirskahtelevan skumpan makua suussa. Pikkuhiljaa huomasin olevani koukussa ja narahdin työterveyden rutiiniterveystarkastuksessa keväällä, gt-arvo oli 86. Nyt olen ollut kuivilla kaksi viikkoa ja tavoitteeni on olla ilman tippakaan viiniä kaksi kuukautta ja arvojen normalisoitumisen jälkeen yrittää kohtuukäyttäjäksi. Kesällä tuli viiniä maisteltua päivittäin eli arvo on nyt varmaan vielä korkeampi. Kysynkin onko täällä kokemusta kuinka nopeasti gt-arvo korjaantuu? En haluaisi mennä kontrolliin liian aikaisin.
Kaiken kaikkiaan lopettaminen kävi helposti kun sairastuin järkkyflunssaan. Nyt nautin hyvistä yöunista ja ihanista aamuista ilman morkkista ja krapulaa, toki myös rahaa säästyy Kuitenkin jo pohdin voinko ja uskallanko ottaa shamppanjalasin tyttären rippijuhlissa lokakuussa.
Olen kiitollinen vastauksista ja luulenpa, että avaan tätä prosessia tänne, jotta oma olo helpottuu vaikeissa paikoissa ja jospa täältä löytyy kohtalotovereita.