Ensimmäinen viikko kohta takana uutta - toivottavasti pysyvää - elämää.
Eilen meni ilta töissä ja normaalisti olisin töiden jälkeen mennyt nollaamaan lähibaariin työputken, tänään kun oli vapaapäivä tiedossa. Ei suurempia mielihaluja tullut, asenne pysyi samana ja tänään oli ihana herätä uuteen viikkoon, vaikka vähän väsymystä ollutkin ilmassa. Jaksoin tänään siivoilla kotona ja järjestelin vaatekaapinkin, tein hyvää ruokaa ja olen vain ottanut rennosti ja ollut, päätin että jos ei huvita tänään mennä lenkille niin en mene.
Lueskelin tuossa krapulakokemuksia ja aloin ajattelemaan omia viime kuukausiani ja viimeistä kunnon krapulaani. Viimeiset kuukaudet olen herännyt lähes joka aamu ajatukseen, voi kun olisi ase niin työntäisin piipun suuhun ja painaisin liipaisimesta. Noustuani ylös ja juotuani kahvit ym olo kuitenkin hävinnyt. Olen ollut myös itkuinen.
Viimeinen krapulani oli viime su vedettyäni la pään täyteen. Heräsin suht hyvään oloon ja mietin että nyt on saatava pizzaa, hörpin vettä ja aloin jo katselemaan milloin lähin pizzeria on auki, ei vielä lähes tuntiin. Katselin sarjaa odotellessani että ruokapaikat aukeaa ja nälkä oli jo kova sillä olin syönyt viimeksi edellisenä päivänä klo 14 aikoihin, jääkaappi huusi tyhjyyttään. Tunnin odoteltuani sain tilattua pizzan, siitä kuitenkin olo alkoi pikkuhiljaa huononemaan. Vatsa sekaisin ja heikotti, oksetti ihan kamalasti mutta harvoin oksennan krapulassa, muutaman kerran seisoin jo wc-pöntön luona että tuleeko ylös. Vajaan tunnin kuluttua edelleen odottelin ruokaa, siinä vaiheessa alkoi ahdistus ja levoton olo, pyörin ympäri kämppää ja odottelin josko nyt ruoka tulisi, ei pystynyt olemaan paikoillaan. Otin paniikkihäiriöön tarkoitettuja lääkkeitä (uskon että tämänkin sairauden olen aiheuttanut runsaalla alkoholinkäytöllä) ja lopulta ruokakin tuli. En pystynyt syömään kuin ehkä pari puraisua, tärisytti ja hikoilutti. Iski kamala väsymys ja yritin maata sängyssä hikipäissäni ja mietin pitäisikö lähteä sairaalaan ja millä verukkeella sinne pääsisin, kun tuntuu että hengittäminen pitää hoitaa manuaalisesti ja pelkäsin pään sekoamista. Näitä paniikkikohtausoireita ei ole vuosiin tullut kuin pahoissa krapuloissa. Hetkittäin olo oli ihan ok ja yritin rentoutua ja nukahtaa, hetken päästä taas tuntui että kroppa lähtee “taistele tai pakene” tilaan enkä saa sitä pysäytettyä. Nukahdin onneksi lopulta luultavasti rauhoittavien lääkkeiden ansiosta ja olo oli herätessä jo parempi.
Sain rauhoittavia lääkkeitä n. vuosi sitten ahdistukseen (risolid), yöksi pamia tarvittaessa. En ole kyseisiä lääkkeitä itse paniikkihäiriöön tarvinnut, tuolloin oli päällä elämäni hirveimmät ahdistukset jotka olin pitkällä juomisella aiheuttanut. Itkin sairaanhoitajan vastaanotolla ja mietin miten selviän. Lääkkeet veivät ahdistuksen ja oireet pois, olin hetken juomattakin. Pikkuhiljaa tosiaan se alko palasi elämään ja viimeisen vuoden aikana olen huolestuttavasti välillä krapuloita (vapaapäivinä) hoitanut myös tuolla risolidilla, kuitenkin ehkä max n. 2xkk, yöksi olen sitten ottanut pamia joka helpottanut liskodiskoa. Huolestuttavaa, että joutuu syömään myrkkyjä myrkyllä aiheutettuihin oireisiin.
Tulipas taas tekstiä, purin taas vaan ajatuksiani joten pahoittelen kirjoitusvirheitä tai epäselvyyttä lauseissa