Hei, olen kohta kolmekymppinen alkoholistinainen.
Olen tiedostanut ongelmani jo vuosia, juominen pahentunut pikkuhiljaa eikä se enää tuota kuin alakuloa ja pettymystä itseeni.
Käyn töissä, iltavuorojen jälkeen alakerran baari houkuttelee usein ja vaikka joka aamu päätän että tänään ei, illalla olo on kohentunut ja mielihalu vie voiton. Aamuvuorojen jälkeen taas kotona ei ole tekemistä, käyn koiran kanssa ulkoilemassa ja illemmalla päästyäni kotiin lähikaupan kaljahylly taas houkuttelee.
Syön nykyään ehkä 2 kertaa päivästä, välillä lounas ja välillä päivällinen on päivän ensimmäinen ateria, illalla sitten “känninälkään” mätän toisen kerran. Ainoat kerrat kun muisti pysyy on kun olen syönyt kunnolla (esim juhlat kuten häät), mutta jostain syystä ruokaa en syö vaikka kuinka päätän ennen juomista.
Tissuttelen (tai tuskin voi tissutteluksi sanoa kun tuoppi menee vartissa) kaljaa lähes aina muistin lähtemiseen saakka, kun olen tarpeeksi jurrissa lähden kotiin syömään ja nukkumaan. Ainoat selvät päivät silloin kun vetäisen kunnon jurrit ja seuraavan päivän olen liian krapulainen nousemaan vuoteesta, kuten viime la. Krapula oli jotain aivan kamalaa, päätin eilen ma että nyt riittää ja vapaapäivänä touhusin kaikkea muuta ja kävin pitkällä lenkillä taas koiran kanssa. Illalla kotona kuitenkin pitkän painimisen kanssa joku ajoi minut lähikauppaan hakemaan muutaman kaljan ja siitähän sitä taas kuppilaan mentiin tissuttelemaan.
Ystäväni eivät tiedä ongelmastani, tai varmasti ovat sen nähneet. En käy juhlimassa baareissa heidän kanssaan koska pelkään nolaavani jälleen kerran itseni liian kännisellä olemuksellani. Morkkis on joka ikinen aamu ja aina mietin masenuneena että nyt se loppuu. Tänään taas sellainen aamu.
En selvästikään ole tarpeeksi vahva ja pelkään taas illalla meneväni tavalliseen vanhaan tapaani tuopin ääreen kun pääsen töistä. Tällä kertaa kuitenkin ajattelin josko tulisin illalla tänne lukemaan jonkun viisaamman kehoitusta siitä miksi en mene, ja pysyisin kotona.
Minulla on ulosottovelkoja ja tulot ovat huonot, koen olevani ystävistä huolimatta yksinäinen ja kaipaisin kumppania rinnalle. Olen deittaillut jonkin verran ja seurustellutkin lyhyitä aikoja, päättyen kuitenkin aina sydän särjettynä. Juon iloon ja suruun, enimmäkseen suruun. Minua ei kiinnosta mikään harrastus (ihan kuin olisi varaakaan) mikä tuottaisi iloa elämään, ei vain kiinnosta vaikka olen jo vuosia yrittänyt miettiä ja kokeilla. Iloa kuitenkin tuo elämään koirani, joka onkin usein ainoa joka vie ajatukseni pois itsetuhoisuudesta, vaikken koskaan itselleni mitään tekisikään.
Anteeksi sekava teksti, oksensin vaan sanat ruudulle.
Olen umpikujassa. Tiedän että tämän on loputtava. Haluan olla onnellinen.